روش های نگهداشت نیروی انسانی

روش های نگهداشت نیروی انسانی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

یکی از مسئله های امروز؛ بازار صنعت روش های نگهداشت نیروی انسانی است. امروز اهمیت نیروی انسانی به عنوان نیروی دانشی و مستعد بسیار حائز اهمیت است جذب و نگهداشت برای سازمان بسیار مورد اهمیت پس در این مقاله در مورد روش های نگهداشت نیروی انسانی به صحبت می نشینیم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

و در ادامه چند سوال طرح و جواب می دهیم .

  • معنی نگهداشت نیروی انسانی چیست؟
  • شاخص های مدیریت منابع انسانی چگونه است؟
  • با چه استراتژی می توان از ترک کار،کارکنان جلو گیری کرد؟
  • مدیر خوب چه مدیریست؟
  • شاخص های نگهداشت نیروی انسانی چگونه است؟

[/stextbox]

روش های نگهداشت نیروی انسانی
روش های نگهداشت نیروی انسانی

برای نگهداشت نیروی انسانی باید به چند نکته توجه شود تا کارکنان ماندگار باشند و از کار ندزدنند و رضایت دو طرفه باشد

  • یکی کار مناسب با توان شخص باشد
  • حقوق آن کار با سختی کار منطقی باشد
  • حقوق با زندگی کارکنان در تضاد نباشد یعنی شخص بتواند یک خانواده چهار نفره را از هر نظر ساپورت کند
  • مزایا مثل بیمه ، اضافه کار ، مرخصی و هزینه ایاب ذهاب در آن مشخص باشد .
روش های نگهداشت نیروی انسانی
روش های نگهداشت نیروی انسانی

معنی نگهداشت نیروی انسانی چیست؟

در سال های اخیر مدیریت استعداد به موضوع مهمی تبدیل شده است و به اصطلاح نبرد برسر استعداد هاست مخصوصا نیروی های متخصص که درکمتر جایی میتوان آن را پیدا کرد در کشور عزیزمان ایران افراد باهوش و رتبه اول کم نیستند این افراد که معمولا در المپیاد ها شناخته می شوند توسط کشورهای غربی و آمریکایی جذب می شوند

زیرا ما در این زمینه برنامه خوبی نداریم در برخی ادارت مثل بانک ها که بسیار دقیق است به نیروی های باهوش بسیار نیاز دارند البته دیگر ادارات وارگان ها نیز در پی دانش محوری و مشتری گرایی و پاسخگویی بیشتر به دنبال نیروی مستعد هستند تا بیشتر جواب گویی مشتریان باشند.

معنی نگهداشت نیروی انسانی چیست؟
معنی نگهداشت نیروی انسانی چیست؟

شاخص های نگهداشت نیروی انسانی چگونه است؟

در پی توضیحات گفته شده در بالا میبنید که چقدر روش های نگهداشت نیروی انسانی متخصص مهم و ضروریست پس در جهت مدیریت این نیرو ها باید به چند شاخصه پاییت توجه کنیم تا نیروی های هدفمندی داشته باشیم:

شاخص های نگهداشت نیروی انسانی چگونه است؟
شاخص های نگهداشت نیروی انسانی چگونه است؟

درصد هزینه نیروی کار :

هزینه کارکنان در مقایسه با تمام هزینه های تعریف شده سازمان ،با جمع تمام دستمزدهاو تقسیم آن بر هزینه های کلی سازمان در یک بازه ی زمانی مشخص بدست می آید

نرخ رقابت پذیری حقوق و مزایا :

این شاخص برای ارزیابی رقابت در زمینه جبران خدمت کارکنان نسبت به سایر رقب موجود در بازار می باشد

ارزش افزوده سرمایه انسانی :

از این شاخص برای تعیین میزان سود آوری و متوسط کارکنان در سازمان استفاده می شود و جدا از بحث در آمد است

هزینه خدمات درمانی :

این شاخص دید مناسبی از برنامه خدمات درمانی سازمان شما ارائه می کند از تقسیم هزینه کل خدمات درمانی بر تعداد کارکنان بدست می آید

درصد یاد گیری کارکنان از فرهنگ کلان سازمان:این یک از شاخص های مدیریت انسانی است که اهمیت و درک فرهنگ غالب و کلان سازمان را مورد ارزیابی قرار می دهد

نظر خواهی میزان رضایتمندی :

ایت شاخص میزان تلاش و اقدامات لازم برای حفظ وتوسعه ی رضایت مندی کارکنان را نشان می دهد

تعداد کارکنان تمام وقت :

این شاخص رشد نیروی کار شرکت در طول زمان را نشان می دهد

تعدا پیمانکاران :

رشد کارکنان مرتبط با شرکت را نشان می دهد و میزان خدمات و هزینه واردی بر شرکت را می سنجد

میانگین مدت حفظ و نگهداشت کارکنان :

این شاخص مدت زمانی را که یک کارمند با شرکت همکاری دارد را نشان می دهد

نرخ غیبت : این شاخص میزان بهره وری و کار مفید از دست رفته در نتیجه غیبت کارکانان را نشان می دهد

درصد مرخصی های استفاده شده:

این درصد که نگرش شرکت نسبت به تعادل زندگی و کار را نشان می دهد با استفاده از این مقایسه تعداد مرخص هااستفاده شده ی کارکنان با مرخصی های استفاده نشده

درصد مرخصی های استفاده شده:
درصد مرخصی های استفاده شده:

با چه استراتژی می توان از ترک شغل ، کارکنان جلوگیری کرد ؟

چند استراتژی هست که از ترک محل خدمت کارکنان جلو گیری می کند

  • شخص احساس بدی نسبت به سازمان داردمثلا از محیط سنگین یا کار فیزیکی ناجور در هراس است
  • اگر نباشم برای آنها فرقی نمی کند: که بیشتر کارکنان این حس را در اوایل کار دارند
  • حمایتی را که برای به انجام رساندن کار لازم دریافت نمی کند
  • جای ترقی ندارد
  • ناکافی بودن حقوق

اگر محیط کار ایده ال هر شخص باشد و در آن محیط آموزش لازم و مشخص بودن هر شخص در جای خود باشد شخص احساس بدی نسبت به محیطکارشندارد و تمامی کارکنان کار خود را انجام می دهند برای حفظ کارکنان مدیران نیز باید آموزش لازم را دریافت و به کار ببندد

با چه استراتژی می توان از ترک شغل ، کارکنان جلوگیری کرد ؟
با چه استراتژی می توان از ترک شغل ، کارکنان جلوگیری کرد ؟

مدیر خوب چه مدیریست ؟

مدیر خوب مدیری است که با کارکنانش ارتباط نزدیک داشته باشد آنها را درک کند به تقاضای کارمندانش گوش داده و تا حد امکان کمک کند برای کارکنان کلاس های آموزشی مفید برقرار کند از کارکنان خود نظر بخواهد و رابطه تنگاتنگی با آنها داشته باشد و حتما محل کار خود را امن نگه دارد تا اتفاقی چه از نظر جانی چه مالی و چه حتی ناموسی که مثلا کارکنان مرد زنها را مورد آزار قرار دهند را حفظ کند  این مدیریت صددرصد بدون نقص و کار حتما خوب انجام می شود

نتیجه گیری :

در بحث بالا هدف این بود با شاخص های مدیریت و نگهداشت کارکنان و رو ش های مدیریتی آشنا شویم تا بتوانیم یک سازمان یا شرکت یا کارخانه یا هر جای تجاری دیگری نیلز به مدیریت دارد را مدیریت کرده و از هدر رفت نیروی انسانی جلوگیری کنیم و همیشه سعی کند مدیر محترم عدالت محور،لایق محور  باشد تا بتواند با روشهای نگهداشت نیروی  انسانی آشناو به سوی تعالی سوق دهد از رانت بازی و رانت خواری جلو گیری کند تا مرکز در دستش خوب هدایت شود در اعیاد مختلف کارت تبریک و اگر توانست هدیه کوچک در نظر بگیرد

و در پایان از شما بخاطر صبرتان برای خوانندن این مقاله تشکر می کنم امیدوارم توانسته باشم جواب گویی بخشی از سوالات شما بوده باشم

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید