رایتینا

رایتینا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به معرفی رایتینا بپردازیم :

شما برای اینکه بتوانید یک تولید محتواّ کار حرفه ای باشید با اصول تولید محتوا آشنا باشید و آن را به صورت دقیق و حرفه ای فرا بگیرید . در گروه هشت یادگیری تولید محتوا از جنبه های مختلف آموزش داده می شود به این صورت که آموزش تولید محتوا از حرفه ای تا مبتدی در آن وجود دارد .

آموزش تولید محتوا برای افرادی که مبتدی هستند به چه صورت انجام می شود ؟

اصول کپی رایتینگ چیست ؟

تاثیر عنوان جذاب بر روی محتوای چیست ؟

متن جذاب دارای چه ویژگی هایی می باشد ؟

رایتینا
رایتینا

تولید محتوا برای افراد مبتدی

برای تولید محتوا ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید در این صورت در زمان نوشتن مطلب هزار مطلب گوناگون در ذهن تان به وجود می آید و هیچ کدام را نمی توانید بنویسید . پیشنهاد ما برای افرادی که مبتدی هستند این است که گام های زیر را به ترتیب انجام دهند تا بتواند در تولید محتوا موفق شوند :

در گام نخست بهتر است ابتدا یک کلمه کلیدی خاص را در نظر بگیرید و ذهن تان را فقط بر روی آن متمرکز کنید و سپس فقط برای آن بنویسید .

برای نوشتن شاید فقط بتوانید دو سه خط از ذهن تان کمک بگیرید اما پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه در این راه موفق شوید مطالعه خود را زیاد کنید و از گوگل نیز کمک بگیرید . شما با استفاده از گوگل می توانید در مورد کلمه کلیدی مورد نظر و حتی کلیدی مرتبط با آن مطالب زیادی را یادداشت کنید .

تولید محتوا برای افراد مبتدی
تولید محتوا برای افراد مبتدی

مشخص کردن چارچوب کلی نوشته

گام بعدی این است که چارچوب کلی نوشته خود را مشخص کنید به این صورت که در ابتدای کار برای شما مشخص باشد که متن را قرار است به چه سمتی سوق دهید . در اصطلاح به این بخش اسکلت بندی تولید محتوا می گویند . با این روش شما دیگر مطمئن می شوید که هیچگاه از مسیر محتوایتان دور نمی شوید .

نکته بعدی که در نوشتن محتوا باید آن را رعایت کنید این است که مخاطب را به دنیا خود ببرید ، برای این هدف باید کلمات را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید

یک راه دیگر که به شما کمک می کند این است سوالات احتمالی خواننده را تشخیص دهید و طبق آن مطلب بنویسید ، به همین منظور ابتدا بر روی یک کاغذ سوالات احتمالی بنویسید و سعی کنید نوشته هایتان طبق آن باشد .

اگر قصد دارید مطلبتان تاثیر بیشتری داشته باشد سعی کنید در آن از قصه هایی استفاده کنید .

گاهی اوقات ممکن است در محلی به غیر از محل کارتان باشید و ایده های خوبی بررای تولید محتوا به ذهنتان برسد سعی کنید در همان لحظه صدای خود را ضبط کنید که بعدا فراموش نکنید .

 اصول کپی رایتینگ

در ابتدا باید بدانیم کپی رایتینگ با کپی رایت  متفاوت می باشد ، کپی رایت به این مفهوم است که شما مطلبی را بدون هیچ تغییری از منبع آن کپی می کنید و همان مطلب را استفاده میکنید ، این در حالی است که کپی رایتر بازاریابی و فروش را به خوبی می شناسد و فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را به خوبی انجام دهد . در اصل کپی رایتینگ یک هنر است که برای تبلیغات درکسب و کار از آن استفاده می شود و فردی که کپی رایتینگ را انجام می دهد سعی میکند که خواننده را به خواندن ادامه متن و یا خرید محصول ترغیب کند .

 اصول کپی رایتینگ
اصول کپی رایتینگ

 عنوان جذاب در تولید محتوا

همیشه یک عنوان جذاب می تواند خوانند را تشویق کند که تمام متن را با علاقه و اشتیاق بخواند و گاها عنوان های تکراری نشان دهنده متن تکراری می باشد و بیشتر خوانندگان از اندن آن متن منصرف می شوند . اگر بخواهیم تاثیر عنوان های جذاب بر روی خوانندگان را بیشتر برای شما توضیح دهیم میتوانیم دو مثال از  عنوان های مهم و جذاب را برای شما بیان کنیم :

  1. اولین مثل متنی است که دیوید اگیلویی که پدر کپی رایتینگ در جهان است برای تبلیغات رولزرویس نوشته بود و متن خود را با این عنوان شروع کرده  بود  ” بلندترین صدایی که در سرعت مایل بر ساعت ، در رولز رویس جدیدتان می شنوید ، صدای تیک تیک ساعت است ” . این متنی که اگیلویی نوشت هنوز جزء بهترین متن های تبلیغاتی  می باشد که بیشترین خوانندگان را دارد . هدف اگیلیویی این نبود که خود را به کسی اثبات کند چون او فرد شناخته شده ای بود ، او تنها هدفش را بر روی این گذاشت که یک متن جذاب تولید کند که خواننده را برای خواندن کل متن تشویق کند .
  2. دومین عنوان جذاب را می توانیم به متن تبلیغاتی اپل بدهیم ، در این متن از یک عنوان قوی استفاده شده است که برای جذب مشتری تاثیر زیادی دارد ، عنوان این متن این است ” متفاوت  فکر کن ” ، با این عنوان افراد فکر میکنند با خواندن متن و یا خرید محصول اپل می توانند وارد یک نسل جدید از تکنولوژی شوند . این عنوان قوی با متن جذاب توانسته است تا مدت ها در ذهن مخاطب ها بماند .
 عنوان جذاب در تولید محتوا
عنوان جذاب در تولید محتوا

 ویژگی های یک متن جذاب

متن جذاب باید دارای ویژگی هایی مشخصی باشد تا خواننده بیشتری را جذب کند ، این ویژگی های شامل موارد زیر می باشد :

عنوان نویسی :

در یک متن جذاب باید دقت کنید که عوانی جذاب را انتخاب کنید . دیوید اگیلوی در این زمینه می گوید: تعداد افرادی که یک عوان متنی را می خوانند  پنج برابر افرادی هستند که کل متن را می خوانند به این صورت که از هر ده نفر فقط دو نفر کل متن را میخوانند ، حال اگر یک متن دارای عنوان خوبی باشد می تواند این آمار را به صورت چشمگیری تغییر دهد .

ساده نویسی :

همسه یک متن جذاب متنی است که در آن از کلمات سنگین استفاده نشود و به صورت کاملا ساده و روان حق مطلب ادا شود . شما اگر در نوشته هایتان صمیمیت داشته باشید خواننده تشویق می شود که کل متن شما را بخواند و حس خوب از متن شما داشته باشد ، همچنین خود را گام به گام با نویسنده همراه کند .

اختصاصی نویسی :

اگر قصد دارید متنی جذاب بنویسید سعی کنید گروه مخاطب خود را مشخص کنید و برای یک گروه خاص بنویسید زیرا در این صورت خواننده سردرگم و گیج نمی شود و در همان ابتدا متوجه شود که آیا متن با هدف او سازگار است یا خیر .

اختصاصی نویسی :
اختصاصی نویسی :

نتیجه گیری

گروه هشت سعی می کند اصول درست از نوشتن تولید محتوا جذاب را به خواننده های خود آموزش دهد . در این  مقاله سعی شده است یک سری مقدماتی که فرد مبتدی باید برای تولید محتوا آموزش ببیند را توضیح دهیم ، همچنین نکات مهم و شروری که خواننده را تشویق می کند تا کل متن را بخواند  را به صورت کامل توضیح داده ایم .

از اینکه تا انتهای مقاله رایتینا ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله رایتینا نهایت استفاده را برده باشید

به غیر از مقاله رایتینا شما می توانید از سایر مقالات ما دیدن کنید / رایتینا

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است