جینگیل موسیقی چیست

جینگیل موسیقی چیست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

روزها
ساعت
دقيقه
ثانیه‌

ممکن است در ابتدا که با این سوال ” جینگیل موسیقی چیست ” برخورد کنید ، کمی سر در گم شوید و تصور کنید که اصطلاحی عامیانه می باشد . اما خدمت شما عرض کنیم که خیر ! این یک سبکی از موسیقی می باشد که کارایی مخصوص به خود دارد . در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کلی در ارتباط با جینگیل موسیقی و کاربرد های آن ها خدمت شما بیان کرده و آن ها را با هم بررسی کنیم . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

جینگیل موسیقی چیست
جینگیل موسیقی چیست

 

جهت مشاوره رایگان در زمینه ساخت پادکست و همچنین تولید محتوای هدفمند می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

در این مقاله قصد بر آن است که سوالات زیر را پاسخ داده و پیرامون همان سوالات بحث کنیم . این سوالات به شرح زیر است :

  1. جینگیل موسیقی چیست ؟
  2. جینگیل موسیقی چه کاربرد هایی دارد ؟

 

معنای لغوی کلمه ی جینگل ، زنگوله می باشد . اما زمانی که این کلمه در موسیقی  به کار می رود معنای دیگری به خود می گیرد . همراه ما باشید تا در ادامه این قالب موسیقی را بررسی کنیم .

جینگیل موسیقی چیست ؟

جینگیل موسیقی در اصطلاح به یکی از قالب های کوتاه موسیقی اطاق می شود که در رادیو کاربرد بسیار زیادی دارا می باشد . جینگل یا Jingle از زمان های گذشته نقش بسیار زیادی در تبلیغات و فرهنگ عامه داشته است .

اولین جینگل که کاربرد تبلیغاتی داشته است در سال ۱۹۲۸ و برای یک آگهی در رادیو ساخته شد . اگر چه در سال های امروزی استفاده از این قالی موسیقی کاهش زیادی داشته است ، ولی می توان آن را یکی از روش های بسیار محبوب و خاص برای ساختن آگهی های تلویزیونی و رادیویی دانست .

جینگیل موسیقی چیست ؟
جینگیل موسیقی چیست ؟

ملودی آرام

وجود یک ملودی آرام و منحصر به فرد که یک صدای گرم و صمیمانه بر روی آن قرار گرفته شود ، می تواند در یک آگهی تبلیغاتی معجزه کند و باعث شود که تاثیر تبلیغ چند برابر شود . مهم ترین دلیلی که شما را به استفاده از جینگل مجاب می کند ، کمک به یادآوری یک برند یا محصول به وسیله ی موسیقی خاص آن می باشد .

مطلب روز  کنسونانس و دیسونانس

بر طبق نتایج تحقیقات علمی که از گذشته در این زمینه صورت گرفته است ، می توان گفت که وجود یک موسیقی گاها با کلماتی ساده و روزمره ، موجب می شود که مخاطبان به سرعت تبلغات را به یاد آورند .

تاثبر ملودی

به همین علت است که می توان ادعا کرد تاثیر یک ملودی بسیار بالا تر از رنگ ، فرم ، تصویر و سایر عناصر بصری بر روی مخاطب می باشد . شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بلافاصله بعد از شنیدن یک صدا مانند ” درین درین ” به یاد یک برند خاص از کارتون مانند پلنگ صورتی افتاده باشید . به این نوع از صدا ها به اصطلاح در حرفه ی بازاریابی ، برند آوار یا آوا برند می گویند .

 

برند آوار به رنگ کوت ها یا نغمه ها گفته می شود که در آغاز میانه یا پس از اتمام هر بخش از یک برنامه پخش می شود . این برندآوار ها کمک بسیار زیادی به تشخیص برنامه و بازشناسی آن از طرف مخاطبان می کند .

از مزایای این برند آوا ها می توان به کمک روانی اجرای برنامه ها اشاره کرد . از طولانی شدن اجرای برنامه جلوگیری می کند و با ایجاد یک تنوع صوتی مخاطب را به خود بیشتر جذب خواهد کرد . در دهه های گذشته از برند آوار ها در ساخت انواع آگهی های بازرگانی در کشور ایالات متحده آمریکا استفاده می شده است .

به عبارت دیگر می توان گفت که برند آوار ها ، یک المان وابسته هستند که به هویت برند مربوط می شوند .

جینگل چیست ؟

برند آوار ها باید در ساختار کلی یک برنامه برندنیگ حتما در نظر گرفته بشوند . از مهم ترین عنصر های تشکیل دهنده ی منظر شنیداری برند ها ، موسیقی و آهنگ هایی است که مخاطب هنگام دیدن یا تعامل با آن برند ، به آن ها گوش می دهد و در ذهن خودش ثبت می کند .

مطلب روز  ساز الکترونیک

برند آوار های تبلیغاتی را می توان نوعی از تکنیک های موسیقی به شمار آورد که بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها برای کسب و کار و ایجاد یک برند در یک راه جالب و ماندگار ، مورد استفاده قرار می دهند . صدای جینگل ، تکرار شدن اطلاعات یک کمپانی یا یک محصول خاص است که از طریق شعر و موسیقی منتقل می شود .

جینگل چیست ؟
جینگل چیست ؟

جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟

کمپانی ها یا کسب و کار های کوچک و نوپا برای ساختن این قالب از موسیقی ، آهنگساز یا خواننده استخدام می کند . و یا از اعضای یک تیم خلاق در این راه کمک می گیرد . اگر شما قصد داشته باشید تا برای فروش یک محصول جدید با مشتریلن خود ارتباط برقرار کنید ، یکی از موثر ترین و سریع ترین راه ها ایجاد جینگل یا برند آوا می باشد .

برای نوشتن ، طراحی و ساخت یک تبلیغ موثر و کاربردی برای تمام محصولات شرکت خود حتما تولید موسیقی جینگل را فرا بگیرید . این عمل زمان زیادی را ممکن است نیاز داشته باشد و هفته ها و ماه ها وقت شما را بگیرد .

لذا اگر قصد دارید که در یک بازه ی زمانی خاص کار خود را تحویل دهید و برند آوای مورد علاقه ی خود را بسازید حتما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید . هدف اصلی این موسیقی جینگل ، بازشناسی برند از بین سایر برند رقیبان است .

جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟
جینگل موسیقی چه کاربرد هایی دارد و برای ساخت آن به چه نکاتی باید دقت کرد ؟

یکی دیگر از نکاتی که باید به آم توجه داشته باشید ، تعیین مدت زمان برای صوت برند آوار است . به این معنی که مدت زمانی که می خواهید برند خود را تبلیغ کنید را مشخص نمایید . به عنوان مثال ، ممکن است شما یک برنند آوار ۱ دقیقه ای یا ۳۰ ثانیه ای را برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید .

مورد دیگر که باید به آن توجه داشته باشد سبک موسیقی انتخابی شما می باشد . انتخاب سبک موسیقی به مخاطبان کمک می کند که با هدف شما بیشتر آشنا شوند .

برای مثال ، اگر شما مشغول به فروش ابزار های موسیقی باشید ، انتخاب یک موسیقی با سبک سمفونی می تواند بیشتر مورد سلیقه ی مخاطبان شما قرار گیرد . یا اگر شما برای فروش زین به دنبال سبک موسیقی هستید ، سبک موسیقی های گاو چرانی در این امر به شما کمک بسیار زیادی می کند .

مطلب روز  دیریما

برای برند آوار خود یک پیام اصلی یا یک محتوای جذاب در نظر بگیرید . برای مثال ، می توانید از اصطلاحاتی هم چون کیک زرد استفاده کنید . پیام اصلی را تا جایی که ممکن است کوتاه بیان کنید و در هنگام توضیحات با چندین خط منظور خود را توضیح دهید .

محتوای اصلی را با استفاده از موسیقی انتخابی در هسته ی جینگل قرار بدهید . بگذارید تا یک مقدمه ی کوتاه موسیقی و پیام واقعی موضوع در مرکز جینگل شما قرار گرفته باشد .

همواره به جینگل موسیقی تولید شده گوش دهید تا زمانی که بتوانید یک نتیجه ی دلخواه از آن بگیرید . در ضمن شما باید فرایند ضبط صدای جینگل و در ادامه زمان بندی پخش تلیغاتی را نیز در دستور کار اصلی خود جای دهید .


و در انتها سخن پایانی :

برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق ، عمل تکرار باعث می شود که مصرف کننده سریع تر با شرکت مرتبط بشود . برای این منظور استفاده از موسیقی  های جینگل یک گام بزرگ برای رسیدن به هدف می باشد .

تکرار زیاد جینگل ها باعث می شود که بعد از مانی در ذهن مخاطب ثبت شده و مخاطب به صورت اتفاقی با آن هم خوانی کند . این امر باعث یاد آوری برند می شود و توجه مخاطب را به خود جلب می کند . برای تکرار این جینگل ها می توانید از رسانه های مختلف و شبکه های بسیار زیادی بهره ببرید و با هزینه ی اندک به توسعه ی برند و ارتقا محصول و خدمات کمک بسیار زیادی کنید . از ایکه تا انتها همراه ما بودید بسیار سپاس گذاریم .

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
ساز الکترونیک با سلام خدمت کاربران هشت آ هشت امروز با شما هستیم با تعریف ساز الکترونیک. سازهای الکترونیک: ساز الکترونیک سازی است که صدا را به روشهای الکترونیک ای...
کنسونانس و دیسونانس "کنسونانس و دیسونانس" برخی از آکوردها پایدار و ایستا و برخی دیگر ناپایدار و پویا هستند. آمیزهای از صداها که کیفیتی پایدار دارد کنسونانس نامیده می شود....
دیریما ما در طراحی این مقاله قصد داریم شما مخاطبان را با دیریما آشنا کنیم.اپلیکیشن ها، دنیای وسیعی از کاربردها و امکانات را شامل می شوند. افراد با توجه به عل...
Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید