تفاوت کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا

امروزه با ارتقا تکنولوژی، اینترنتی و دیجیتالی شدن زندگی باعث شده است حتی مشاغل جدیدی طبق این شرایط به وجود آید. دراین مقاله قصد داریم که دوشغل به روز و جدید را بایکدیگر مقایسه کنیم. یکی از این شغل ها کپی رایتر و دیگری تولید محتوا است، تولید محتوا از جدیدترین شغل ها به حساب می آید چون چندسالی می شود که وارد بازار شده است.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر به کسی گفته می شود که با اتکا بر دانش های نویسندگی و بازاریابی برای

افراد و شرکت ها مطلب می نویسند. به بیان دیگر کپی رایتر شخصی می باشد که برای فروش محصول و برای بهتر شدن بازاریابی، نویسندگی می کند. مهم ترین تکلیف کپی رایتر بالا بردن تبلیغات می باشد.

کسی که به عنوان کپی رایتر شناخته شده است باید بداند به چه روشی می تواند طوری تبلیغات را بنویسد که مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

کسی که کپی رایتر است باید طبق قوانین هایی کارها را جلو ببرد تا به ثمره خوب و با کیفیتی برسد. یکی از راه های جذب مخاطب و مشتری این است که در کار نویسندگی از سرفصل ها و تیترها و حتی عنوان های مناسب استفاده کند،

و در کنار آن ها از واژه های ساده و قابل فهم  بکار ببرد به دلیل اینکه استفاده از واژه های دشوار موجب می شود مخاطب از نوشته چیزی را متوجه نشود. به طور کلی کسی که کپی رایتر است از وظایف مهمی برای جذب مشتریان برخورداراست، این وظایف عبارت اند از:

وظایف کپی رایتر

  • استفاده نکردن از ضرب المثل ها و اصطلاحات
  • جلوگیری از بزرگ نمایی و گزافه گویی
  • به کار بردن جملات تاثیرگذار
  • به وجود آوردن نوعی حس قابل اعتماد
  • و…

 

کارشناس تولید محتوا به چه کسی گفته می شود؟

کارشناس تولید محتوا باید توانایی این را داشته باشد که تا حد امکان مطلبی را ارائه دهد که جای هیچ ابهام و سوالی باقی نماند. وقتی محتوا آماده می شود نباید به طور خلاصه و کم باشد حداقل باید به میزانی باشد که خواننده از موضوع آن کاملا باخبر شود و ذهن محتوا کننده را بفهمد و بتواند از آن مطلب به نتیجه مطلوبی برسد.

به طور کلی کارشناس تولید محتوا باید طبق موضوعاتی که به آن داده می شود را طوری تحلیل کند که برای مخاطب کاملا قابل درک و فهم باشد.

وظایف اصلی کارشناس تولید محتوا به شرح زیر است :

  • داشتن اطلاعات عمومی بالا
  • آشنا بودن به اصول (سئو)
  • داشتن تمرکز بالا
  • غلبه بر فنون نویسندگی و روزنامه نگاری

 

با توجه به تمامی تعاریف های مربوط به هردو شغل، حال باید تفاوت های آن ها را بازگو کنیم:

کپی رایتر با توجه به محتوا و متن کار زیادی ندارد و فقط با چند کلمه مختصر کار او به پایان می رسد اما باید طوری به انتها برسد که کاملا تاثیر گذار و قابل درک مخاطب باشد.

کارشناس تولید محتوا شخصی می باشد که از نظر محتوا و متن های زیادی برخوردار می باشد و نسبت به کپی رایترها از حجم کاری زیادی بهره مند است که باید درقالب یک مقاله کار خود را ارائه دهد.

کسی که به عنوان کارشناس تولید محتوا شناخته شده است این اختیار را دارد که مطالب را به صورت طولانی شرح دهد در عین حال بسیار تاثیر پذیر برای مخاطب باشد.

اما کپی رایتر این اختیار را ندارد و فقط باید مطلب را به صورت کوتاه و قابل فهم بازگو کند. از دیگر تفاوت های این دو شغل می توان اشاره کرد به؛ اگر کسی کپی رایتر است یا اینکه قصد دارد در این کار مشغول شود باید بداند کار کپی رایتر بسیار تخصصی است و باید تا حدامکان کلمات را طوری کنار هم بگذارد که کوتاه و حتما قابل فهم باشد.

کارشناس تولید محتوا می تواند هرکسی باشد که باید با تسلط کامل کار خود را پیش ببرد اما در عین حال به دلیل وجود منابع گستره اینترنتی فراوان نیازی نیست یک نویسنده ماهر باشد.

در آخر با توجه به تمامی مطالب گفته شده شما حق انتخاب دارید و هرکدام از آن دو شغل را که انتخاب می کنید باید تنها به این موضوع فکر کنید که چطوری می توانید مشتری و مخاطب زیادی را به خود جلب کنید تا در آن حیطه کاری موفق باشید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟... ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟ امروز با ما همراه باشید با عنوان ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟ استفاده از ...
۷ عنوان برتر تبلیغاتی 7 عنوان برتر تبلیغاتی با ما باشید با موضوع 7 عنوان برتر تبلیغاتی 1. پاروهایتان را دور بیندازید دستورهای مثبت و کوتاه، اغلب عنوان های جذابی از آب...
نقش تخصص در تبلیغات چیست؟ نقش تخصص در تبلیغات چیست؟ یک موقعی سفارش تبلیغی از یک مالک عکاسی داشتم. مالک عکاسی تبلیغ به «سبک عصاره کشی از بازار»روش تبلیغ در بازارهای شلوغ) ...
چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای)... وقت آن رسیده که موضع مهمی را بررس کنیم .بله !چگونه یک کپی رایتر شویم؟ (بدون هیچ تجربه ای) . واقعیتش آن است که بعضی ها خیلی خوب حرف می زنند. اصلا...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *