تعرفه محتوا

تعرفه محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

تعرفه محتوا یا همان بهایی که برای تولید هر محتوا در نظر گرفته می­شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه محتوای درخواستی ما از چه نوعی باشد، چه استانداردی از محتوا را می­خواهیم و … برای پی بردن به این موضوع با ما همراه باشید.

تعرفه تولیدم حتوای هدفمند در تیم هشت به حدی بهینه است که بسیاری از همکاران و سایت های مشابه از خدمات ما استفاده می نمایند.

چناچه باور این موضع برایتان سخت است برای مشاهده لیست قیمت ها اینجا کلیک نموده و خودتان با سایر وب سایت و شرکت های همکار مقایسه نمایید.

 

تعرفه محتوا
تعرفه محتوا

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

محتوا چیست؟

محتوا چگونه تولید می­شود؟

تعرفه تولید محتوا چگونه محاسبه می­شود؟

[/stextbox]

 

تعریف محتوا

قبل از اینکه درباره «تعرفه محتوا» خود واژه محتوا آشنا شویم و بدانیم چه انواعی دارد. هر اتفاقی که در اطراف ما رخ می­دهد و دارای پیام است، محتوا نامیده می­شود. مثلا تصاویر و خط و خطوطی که غارنشینان از خود به جای گذاشته ­اند محتواست. محتوا در طول تاریخ بر حسب پیشرفت امکانات زندگی تغییر کرده است. یک روز از طریق آتش و دود بود. یک روز با اشکال هیروگلیف بر روی پاپیروس و کم کم دستگاه چاپ و رادیو … این روزها اینترنت.

اینترنت امروزه همه زندگی را در بر گرفته و انواع و اقسام اطلاعات را در اختیار مردم قرار می­دهد. از طریق شبکه­ های اجتماعی، پیام­ رسان­ ها، سایت­ ها و … هر گونه از مطلب و فایل که در فضای مجازی، اینترنت و شبکه انتشار داده می­شود هم نوعی از محتوا است که محتوای اینترنتی نامیده می­شود؛ از صوت و فیلم و عکس تا نوشته­های چند خطی گوشه و کنار صفحات اینترنت. محتوا انواع گوناگون دارد که به اختصار آنها را توضیح می­دهیم.

تعریف محتوا
تعریف محتوا

محتوای صوتی یا شنیداری:

اعم از موسیقی، پادکست و فایل­ های رادیویی می­باشند که جز این دسته قرار می­گیرند.

محتوای دیداری:

عکس ­ها، پوسترها و انواع تصاویر متحرک جز این گروه هستند. این دسته از محتوا طرفداران بسیاری دارد که از محبوب­­ترین آنها می­توان به اینفوگرافیک اشاره کرد که در مقاله ­های آموزشی هم کاربرد بسیار دارد. اینفوگرافیک یک صفحه اطلاعاتی از عکس، نمودار، دیاگرام و نوشته است که هدفش انتقال اطلاعات در زمان کوتاه می­باشد.

اسلایدشیرها:

تصاویری هستند که به صورت اسلاید در کنار هم در یک فایل قرار می­گیرند و به همراه متن ارائه می­شوند. به نوعی به پاورپوینت شباهت دارد. این سبک محتوا در ایران چندان باب نیست. بیشتر در میان اروپایی­ها و آمریکایی­ها مورد توجه است.

ویدئو و فیلم ­ها:

این محتوا هم از گونه­های پرطرفدار اینترنتی است؛ چرا که از طریق چشم اطلاعات بسیار بیشتر قابل ادراک است و مخاطب خیلی راحت­تر با آن ارتباط برقرار می­کند.

محتوای ترکیبی:

این محتوا می­تواند ترکیبی از محتواهای مختلف باشد.

محتوای نوشتاری یا متنی:

این محتوا دو نوع کوتاه و بلند دارد. محتوای بلند معمولا فایل پی دی اف (PDF) است که در سایت­هایی که مقالات یا مطالب علمی را ارائه می­کنند قرار می­گیرد. محتوای کوتاه نوشتاری برای متن­های مختلف در قسمت­های متعدد سایت­ها استفاده می­شود. در ادامه توضیحات بیشتری درباره محتوای نوشتاری خواهم داد.

 

روش تولید محتوا

محتوا را هر کس می­تواند تولید کند اما اینترنت و شبکه حدی از استاندارد را با استفاده از الگوریتم­ های پیچیده برای اعتبارسنجی و بالا آوردن مطالب دارد. این اعتبارسنجی و ارزیابی محتوا، سئو نامیده می­شود که روش خاص خود را دارد. مهندسین خاصی هم در این زمینه فعالیت می­کنند که تخصص­شان سئو و هماهنگی سایت با الگوریتم­ های پیچیده سئو است. اگر استانداردهای مطالب یک سایت به استانداردهای سئو نزدیک باشد، موارد زیر در سایت مذکور بهبود می­یابد؛

  • افزایش بازدید سایت
  • برندسازی
  • بالا رفتن ترافیک وبلاگ و سایت
  • بهبود رتبه ­بندی سایت در موتورهای جستجو
  • بالا بردن آمار فروش محصولات
  • ابزاری مناسب برای تبلیغات

 

پس با این اوصاف با اینکه دسترسی به اینترنت و گذاشتن مطلب در آن به راحتی در اختیار همگان است، اما هر مطلبی به آن اندازه ارزشمند نیست که موتورهای جستجو آنها را در اول لیست خود قرار دهند. برای تولید این گونه از محتوا نکاتی را باید رعایت کرد. اگر چه شما خودتان می­توانید محتواهایتان را تولید کنید اما سایت­هایی هستند که محتواها را، در انواع مختلف تولید کرده و به فروش می­رسانند. شاید شما بخواهید خریدار یک محتوا باشید یا تولیدکننده آن.

برای تولید محتوا نکات زیر رعایت می­شود:

  • در نظر گرفتن موضوع خاص
  • استفاده از کلمات کلیدی به جا و مناسب
  • عنوان کاملا هماهنگ با موضوع و بیان کننده اصل مطلب
  • رصد و ارزیابی سایت­ های پرمخاطب در آن موضوع
  • مخاطب­ شناسی آن موضوع
  • تولید محتوا به صورت تخصصی نه سطحی
  • ارجح دانستن کیفیت به کمیت
  • رعایت سئوی تولید محتوا
  • در نظر گرفتن نکات نگارشی و ویرایشی
  • و …
برای تولید محتوا نکات زیر رعایت می­شود:
برای تولید محتوا نکات زیر رعایت می­شود:

این  موضوع را باید در نظر داشته باشید که نکات ارائه شده در بالا، برای تمامی انواع محتوا است و با توجه به محتوای انتخابی بعضی از آن نکات محلی از اعراب ندارند. مثلا رعایت اصول نگارشی و ویرایشی برای تولید محتوای متنی­ست.

 

روش محاسبه تعرفه تولید محتوا

عوامل مختلفی بر روش محاسبه این تعرفه تأثیرگذار است. اینکه ما چه نوع محتوایی را بخواهیم از مهمترین علت ها است. هزینه تولید یک پوستر با یک اینفوگرافیک یا موشن­گرافیک متفاوت است. چون زمانی که صرف تولید آنها می­شود، با هم فرق دارد.

مورد بعدی که در این مسئله تأثیرگذار است، تعداد محتوای درخواستی­ست. اگر محتوای ما به صورت تک باشد، هزینه آن بیشتر از زمانی­ست که در تعداد بالا، محتوا را سفارش می­دهیم. سایت ­هایی هستند که در این زمینه تولید محتوا می­کنند.

روش محاسبه تعرفه تولید محتوا
روش محاسبه تعرفه تولید محتوا

آنها برای خود پکهای متفاوتی را تعریف می­کنند که با توجه به نوع درخواست شما، برایتان هزینه تعریف می­شود. با این حساب، نوع محتوا، تعداد محتوای درخواستی و سایت یا شخصی که به آن سفارش می­دهید بر قیمت تأثیرگذار است.

از سوی دیگر، هر چه محتوای سفارشی ما تخصصی­ تر و آکادمی ک­تر باشد، تعرفه تولید آن بالاتر می­رود چون ممکن است نیاز به استفاده از منابع مرجع یا زبان اصلی که نیاز به ترجمه دارند، در جستجو و تولید محتوای خود بشوند. همچنین نیارمند ویرایش­های خاصتر و روش تولید متفاوتی… باشد.

نتیجه ­گیری

برای محاسبه تعرفه محتوا اینکه بدانیم برای تولید آن چه مراحلی طی می­شود و چه عواملی بر آن اثرگذار است جز نکاتی­ست که باید به آن توجه کرد. همان‌طور که می‌دانید یک محتوا هر چیزیست که پیامی را منتقل می‌کند.

می‌تواند یک دست‌نوشته کاغذی باشد یا یک محتوای دیجیتالی. برای تولید یک محتوا، خاص بودن موضوع، داشتن عنوان متناسب با اصل مطلب، هماهنگی محتوا با سئوی سایت، سطح تخصصی محتوا، مخاطب‌شناسی برای تولید محتوا و… رعایت می‌شود.

رعایت این اصول خود زمانبر و هزینه‌بر است. از طرفی اینکه شما چه محتوایی یعنی اینکه از کدام نوع محتوا باشد را سفارش دهید در قیمت آن موثر است. سایتهای تولید و فروش محتوا هزینه‌های متفاوتی را برای هر کدام در نظر می‌گیرند. از سوی دیگر تعداد محتوای درخواستی هم مهم است. تولید محتوا در تعداد بالاتر در پک‌های ارائه شده توسط سایت‌ها عاملی بر کاهش قیمت تک آن است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتواهای هدفمند و تضمین شده هستید با ما در تیم هشت تماس بگیرید.

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید