فچ کردن پست در وب مستر جدید

فچ کردن پست در وب مستر جدید

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

این مقاله به توضیح در ارتباط با فچ کردن پست در وب مستر جدید گوگل خواهیم پرداخت. فچ کردن پست که با گزینه ی fetch and render  در وب مستر جدید گوگل شناخته می شود همان fetch as google وب مستر قدیمی است، که کمی قابلیت ها و کارایی های متفاوتی پیدا کرده است.

فچ کردن پست در وب مستر جدید
فچ کردن پست در وب مستر جدید

فرق این دو گزینه، در این است که ایندکس کردن مطالب در گوگل را برای صفحاتی که خودتان در خواست می دهید، انجام داده و گزارشی مختصر و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. برای آموزش این قابلیت جدید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آنچه در این مقاله بررسی می کنیم:

  1. گوگل وب مستر تولز چیست؟
  2. فچ کردن پست در وب مستر جدید چگونه است؟
  3. فچ کردن در وب مستر جدید چه ایرادتی دارد؟

 

[/stextbox]

گوگل وب مستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools) ابزاری است که گوگل در اختیار همه ی مدیران سایت ها قرار داده است تا بتوانند در نتایج جست و جو، جایگاه سایت خود را پیدا کنند. مدیران سایت ها از طریق این سرویس که به صورت رایگان است، می توانند بفهمند که در هر روز چند نفر از طریق گوگل به سایتشان سر زده اند

چه عبارات و کلماتی را سرچ کرده اند، جایگاه شان در این جست و جوها کجا بوده است، چه سایت هایی به آنها لینک داده اند، چه نوع خطاهایی در سایت آنها وجود دارد و … بسیاری امکانات دیگر. همه این ها باعث می شود که با حل خطا های موجود جایگاه خود را در نتایج سرچ بالا برده و بازدید از سایتشان را بیشتر کنند. کاری که در این زمینه، ما آن را به عنوان سئو می شناسیم.

گوگل چند مدت قبل، نام سرویس گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools) را به سرچ کنسول (Search Console) تغییر داد. امسال نیز هم یک نسخه جدیدی، با قابلیت های بیشتر و محیط گرافیکی بهتر را به صورت آزمایشی رونمایی کرد .

گوگل وب مستر تولز چیست؟
گوگل وب مستر تولز چیست؟

فچ کردن پست در وب مستر جدید چگونه است؟

شما کافیست لینک خود را در قسمت بالای ابزار paste کرده و اینتر بزنید.

فچ کردن پست در وب مستر جدید
فچ کردن پست در وب مستر جدید

بعذ از آن گزینه test live url را بزنیید.

اگر بعد تست تمامی تیک ها به رنگ سبز بود request indexing را بزنید و اگر نبود مشکل را بررسی کنید.

در اغلب وب سایت های وردپرسی که کد نویسی استاندارد را رعایت نکرده اند اغلب گوگل قادر به لود برخی سی اس اس ها نیست و باعث می شود که صفحه با ارور موبایل فرندلی مواجه شود.

مابقی این مقاله مربوط به فتچ مطلب در وب مستر قدیم است.

محدودیت استفاده از ابزار فچ در وب مستر گوگل هیچ تغییری قابل توجهی نداشته و شما همانند قبل می توانید 500 درخواست آدرس یکتا در هفته، برای بررسی ساده توسط ربات گوگل و 10 درخواست آدرس یکتا در یک ماه برای بررسی به طور کامل، از طریق پنل مدیریت وب مسترسایت خود ارسال کنید.

فچ کردن پست در وب مستر جدید چگونه است؟
فچ کردن پست در وب مستر جدید چگونه است؟

زمانی که شما در خواست ساده برای بررسی یک آدرس ارسال می کنید، ربات گوگل فقط همان یک صفحه که آدرسش را معرفی کردید را بررسی می کند. ولی زمانی که شما درخواست کامل ارسال می کنید، تمام ادرس هایی که درون صفحه وجود دارند یا در متن لینک شده است، را بررسی خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما، صفحه اصلی سایت خود را برای بررسی کامل معرفی کرده باشید، تمام صفحاتی که لینک آنها در منو، فوتر، سایدبار یا محتوای متن صفحه اصلی وجود دارد، نیز بررسی می شوند.

گام اول

در گام اول ، آدرس صفحه ای از سایت خود را که شما قصد دارید توسط روبات گوگل بررسی شود، را به آن اعلام می کنید. توجه داشته باشید که برای این قسمت، شما نیازی به وارد کردن آدرس دامنه سایت ندارید و ادامه آدرس سایت خود را، پس از کاراکتر “/” ، باید وارد کنید. همچنین با قرار دادن یک / اضافه، ممکن است در فرآیند ایندکس کردن اختلال ایجاد شود و شما با خطای 404 روبه رو شوید.

گام دوم

در گام دوم شما مشخص می کنید که این آدرس سایت شما، توسط کدام یک از روبات های گوگل مورد بررسی قرار گیرد. استاندارد های مورد استفاده توسط روبات گوگل، با یکدیگر بسیار متفاوت است و نسخه های گوناگونی وجود دارد که کامپیوترهای شخصی، تبلت ها و تلفن همراه از سایت شما را ایندکس می کنند.

به این دلیل ممکن است رتبه سایت شما در گوگل، برای یک کلمه کلیدی خاص مد نظرتان، زمانی که کاربر با گوشی همراه خود در گوگل جستجو می کند با زمانی که توسط کامپیوتر شخصی جستجو کرده است کمی متفاوت باشد.

از این رو امروزه با توجه به تغییر گرایش کاربران به استفاده از گوشی های هوشمند و کمرنگ شدن استفاده از کامپیوترها، پیشنهاد می کنیم که توجه ویژه ای به بهینه ساختن نسخه موبایل سایت خود، برای موتورهای جستجو در گوگل داشته باشید.

برای ادامه فرایند، شما می توانید یکی از گام های 3 و 4 که به ترتیب Fetch و Fetch and Render  هستند را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه Fetch and Render یک علامت تیک در قسمت ردیف آدرس ایندکس شده، نمایش داده می شود. با کلیک برروی همان ردیف، سایت شما به فرایند گزارش گوگل از صفحه و نحوه نمایش صفحه شما به روبات های گوگل ارجاع داده می شود.

در عکس زیر قسمت های مختلف گزارش  fetch and render  گوگل از صفحه یک سایت را مشاهده می کنید، در بخش پایانی، لیستی از فایل های نمایش داده شده در این صفحه که روبات گوگل اجازه دسترسی به آنها و ایندکس کردن آنها را نداشته است، به شما نمایش داده می شود. این محدودیت از طریق فایل های robots.txt  به گوگل اعلام می شوند.

فچ کردن در وب مستر جدید چه ایراداتی دارد؟

به دلیل اینکه این ابزار فچ و رندر به تازگی در وب مستر اضافه شده، یک سری محدودیت ها و ایراداتی را به همراه دارد. به طوری که اگر در آدرس صفحه شما یک کاراکتر “#” باشد، بعد از ارسال درخواست، آدرس بصورت ناقص به گوگل معرفی می شود و امکان ارسال درخواست ایندکس کردن صفحه ی خود را نخواهید داشت.
به طور کلی، صفحاتی که از تکنولوژی “Ajax” بهره می برند، در آدرس خود از کاراکتر “# ” استفاده می کنند. جان مولر یکی از مدیران گوگل نیز به تازگی این مشکل را اعلام نموده و همچنین بیان کرده است که به زودی مشکل آن را برطرف خواهند کرد.

سخن پایانی

اگر تا به حال از ابزار Fetch as Google در وب مسترخود استفاده نکرده اید بهتر است همین امروز آن را امتحان کنید، زیرا تاثیربسزایی بر سرعت ایندکس شدن صفحات شما، حداقل در چند ماه اولیه راه اندازی وب سایت تان خواهد داشت.

این ابزار به شما این قابلیت را می دهد که رتبه و جایگاه سایت خود را از دیدگاه کاربران، ارجاعاتی که به سایت شما می شود، بازدید ها و هر مشکلی که گوگل در هنگام ایندکس کردن با آن مواجه می شود را متوجه شوید. برای زودتر ایندکس شدن محتوای خود در گوگل حتما این روش را از دست ندهید. امیدواریم این مطلب رضایت شما را جلب کرده باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید