امروز در این مقاله قصد داریم ؛ با موضوع هزینه تولید محتوا برای سایت ، به بحث و گفت و گو بپردازیم .
این روزها بسیاری از کسب و کارها نیازمند به یک نیروی متخصص در زمینه ی تولید محتوا می باشند . اما نیروی متخصص مناسب ، به آسانی پیدا نمی شود . البته سایت هایی وجود دارند که در این زمینه فعالیت نموده و با اخذ مبلغ مورد نظر سفارش محتوای مورد نظر را ثبت ؛ و با کمک و همراهی صد ها مترجم ، ویراستار و یا نویسنده ی متخصص اقدام به تولید محتوا می نمایند . البته باید توجه داشت که حتما این محتوا کاملا مطابق با استراتژی محتوایی طرف مقابل طراحی خواهد شد .
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید
09120647344
اگر قصد دارید تا بازار یابی در فضای مجازی را جدی بگیرید ؛ حتما در نظر داشته باشید که تولید محتوا یک بسیار حیاتی و مهم می باشد . تولید محتوا ؛ بعد از راه اندازی نمودن سایت ها ، یکی از دغدغه های بسیاری از افراد که صاحب شرکت یا کسب و کار هستند ، می باشد .
قطعا باید در نظر داشته باشید که داشتن وب سایتی که ، بسیار پر بازدید بوده و مخاطبان زیادی دارد ، نیز اصلا اتفاقی نبوده و تولید محتوای ارزش مند و مفید ، در موفقیت سایت بسیار موثر می باشد . خدماتی هم چون تولید محتوا برای سایت ها از آن جایی که نیازمند تخصص و طراحی می باشد ، هزینه بر بوده . اما جهت گرفتن نتیجه ی بهتر ، قطعا انجام این هزینه ها کاملا ضروری و لازم می باشد .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در این مقاله به تمامی سوالات زیر نیز به طور کامل ، پاسخ داده خواهد شد :
تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟
ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟
تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟
اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟
هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟
چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟
سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟
چگونه می توان محتوایی مفید و ارزش مند تولید نمود ؟
در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی بسیار مهم می باشد ؟
جهت خلاصه نویسی در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی وجود دارد ؟
محتوای الکترونیکی چیست ؟
تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟
برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟
[/stextbox]
تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟
اگر بخواهم با یک مثال برایتان شرح دهم تا کاملا درک نمایید . می توانم بگویم که ، تولید محتوا هم چون خونی می باشد که درون رگ های اینترنت جریان دارد . در واقع می توان گفت که ، قطعا اینترنت بدون محتوا هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت . این محتوا که خدمتتان عرض نمودیم می تواند شامل موارد مختلفی هم چون : صدا ، تصویر ، متن و فیلم باشد . که هر کدام این موارد قطعا ، زمینه ی ارائه ی مرتبط نسبت به خود را طلب نموده و کاربرد مختص به خود را خواهند داشت .
ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟
با توسعه یافتن زیر ساخت های مخابراتی ، با افزایش میزان زمان آنلاین بودن افراد و هم چنین میزان نفوذ شبکه های مجازی و اینترنت در تمام جهان ؛ توجه ما را به این مساله جلب می نماید که ، افراد بسیار زیادی غالبا در اینترنت ، روزانه در پی نیاز های خود بوده ؛ و در آن به جستجوی پاسخ سوالات خود و نیز پر نمودن کاستی های خود می باشند . در واقع با قاطعیت می توان بیان نمود که در جوامع امروزی اینترنت ، جای خود را به بسیاری از رسانه ها داده است .
قطعا حتی بدون داشتن هیچ گونه تخصصی در این زمینه ، می توان به سادگی به این موضوع دست یافت که این جایگاه ، نیاز به ارائه با ظرفیت بسیار بالایی می باشد . ضمنا لازم به ذکر می باشد که با توجه به این شرایط کنونی می توان نتیجه گرفت ، که از این طریق می توان بستر بازار یابی و یا فروش دیجیتالی ( اینترنتی ) را فراهم نمود .
بدون هیچ گونه اغراقی می توان گفت که بازار یابی محتوایی ؛ یکی از نمونه هایی می باشد که بسیار مهم ، ارزان ، پایدار و موثرترین تکنیک ها باشد . در واقع ؛ بازاریابی محتوایی را می توان ، گونه ای عملیات در کسب و کار در نظر داشت که با منتشر نمودن محتوای بسیار جذاب برای جلب نمودن نظر افرادی خاص صورت می گیرد .
تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟
توضیحات خود را ذکر یک مثال برایتان شرح می نمایم : شما تصور کنید که یک دندان پزشک در وب سایت خود ، یک مقاله ای را با محتوای ” کاهش درد دندان ” به عرضه ی عموم می گذارد . حال کسانی که این با دندان درد مواجه می شوند به سرعت این مطلب را جستجو می نمایند .
این افراد با تماشای ویدیویی که آن پزشک ساخته ، و یا مطالعه ی مطالب بسیار مفید و کاربردی ای که به آن ها آموزش داده شده ، این که چگونه بتوانند به طور موقت درد دندانشان را کاهش دهند . با نام آن پزشک آشنا می شوند .
حال آن پزشک می تواند کلید رزرو نوبت را نیز در همان مقاله قرار دهد تا بیماران برای درمان مشکل دندانشان ، به آن پزشک مراجعه نمایند . با این روش می توان به سادگی با تولید محتوای مفید و کاربردی ؛ مشتریان بالقوه را به سادگی و سهولت ، به مشتریان بالفعل تبدیل نمود .
حال می توان این گونه تصور نمود که کسانی وجود دارند که در پی ترجمه ی تخصصی می باشند . آن ها هر مطلبی را در مورد ترجمه که جستجو نمایند ، وبسایت شما در راس باقی وبسایت ها قرار می گیرد .
این گونه اسم شما کاملا در ذهن آن ها حک می شود . و این گونه آن ها در می یابند که شما یکی از برترین ها در زمینه ی ترجمه می باشید . این موضوع در مورد سایت های بسیار خوب و کاربردی ای که در این غالب ، در حال فعالیت می باشند نیز صدق می نماید .
که قطعا این موضوع می تواند با فروش و یا مساله ی برند سازی کاملا مرتبط باشد . برای نمونه به این موضوع نیز می توان اشاره نمود : فرض نمایید یک فرد در جست و جوی یک نوع صندلی کار بسیار خوب و ایمن ، که برایش این مساله نیز حائز اهمیت می باشد ، که این صندلی با شرایط ارگونومی بدن نیز کاملا تطابق داشته باشد .
قطعا این شخص اولین چیزی که به ذهنش خطور خواهد نمود ، این می باشد که این عنوان را در گوگل جست و جو نماید . حال اگر شخصی در این مورد مطلبی را ارائه نموده باشد ؛ و مطلبی را در مورد معایب و مزیت های بهترین صندلی های کار ، نوشته باشد . این مطلب توسط شخص خوانده خواهد شد و آن شخص نیز به عنوان متخصص ، در این زمینه مورد توجه قرار خواهد گرفت . حال این شخص می تواند در این مقاله ، برند خود را نیز معرفی نماید و با دیگر برند های موجود در بازار ، که معروف و مورد توجه می باشند ، مقایسه نماید .
اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟
قطعا می توان با قاطعیت بیان نمود که ، محتوای متنی ؛ مهم ترین محتوایی می باشد که در حال حاضر در شبکه های مجازی و در اینترنت ، وجود دارد . غالبا این موضوع از دو جهت مورد توجه می باشد . مورد اول این گونه می باشد که قطعا بسیاری از افراد درون متن ها ، به دنبال پاسخ سوالات و نیاز های خود می باشند . و مورد دوم نیز می توان به این موضوع اشاره نمود که : هزینه تولید محتوا برای سایت ها ؛ محتوای متنی در مقایسه با دیگر محتواها ، بسیار کم هزینه تر بوده و ضمنا بسیار راحت تر نیز می باشد .
محتوای متنی را به طور کلی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می نمایند ، که به ترتیب : بازنویسی ، ترجمه ای ، ترجمه ای _ تالیفی و تالیفی می باشند . ضمنا باید توجه داشت که به این ترتیبی که ذکر نمودیم ، از نظر کاربر و هم چنین موتور های جست و جو ؛ ارزش محتوای تولیدی نیز افزایش می یابد .
در ادامه ی این مقاله در مورد هر یک از این دسته ها ، مختصر توضیحی را خدمتتان ارائه می نماییم .
بازنویسی :
این گونه محتوا ، در واقع به این صورت می باشد که نویسنده ، کاملا مفهوم یک جمله از یک متن را درک می نماید ، سپس او ساختار جمله را کاملا تغییر داده و متنی جدید با کلمات و ساختار نو را ایجاد می نماید .
ترجمه ای : در این محتوا غالبا مترجم ، یک مطلب را به زبان دیگری پیدا می کند ؛ سپس او این متن را ترجمه نموده و محتوای متنی جدیدی را به زبان جدید تولید می نماید . ضمنا لازم به ذکر می باشد که ارزش این متن قطعا بسیار بیش تر از متن باز نویسی شده می باشد .
شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید
ترجمه ای _ تالیفی :
مترجم مطلبی را که می خواهد در مورد آن محتوایی را تولید نماید ، جست و جو می نماید . سپس او ضمن این که کاملا مطلب را درک نمود . محتوایی جدید را شروع به نوشتن می نماید که ضمن درک آن مطلب ، از چندین منبع نیز ترجمه می نماید . این گونه تولید محتوا قطعا به صرف زمان بیش تری نیازمند بوده و ضمنا نیازمند به تمرکز بسیار بیش تری نیز می باشد . که با توجه به این موضوع ، اگر نویسنده تمرکز و زمان کافی را به این محتوا اختصاص دهد ، مطلب بسیار با ارزشی نیز خواهد بود .
تالیفی :
این نوع محتوا ، بسیار بیش تر از باقی محتوا ها ، نیاز به دانش و تخصص دارد . قطعا در این مورد بایستی نویسنده به یک درک جامع و دقیقی نسبت به آن موضوع برسد ، تا بتواند در غالب آن به عنوان مولف ؛ مطلبی را تولید و ارائه نماید .
هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟
این قبیل سوالات بارها از این افراد پرسیده می شود و آن ها نیز قطعا تمام تلاش خود را به کار می برند تا به درستی و به طور کامل به تمامی سوالات آنان پاسخ مناسب دهند . با این حال هنوز هم سوالات زیادی در غالب روش محاسبه ی خدمات تولید محتوای در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد .
در پاسخ می توان بیان نمود که قطعا عوامل بسیار زیادی وجود دارند ، که می توانند مشخص نمایند تا شما پی ببرید ، به عنوان صاحب یک کسب و کار ، چه هزینه ای را باید صرف بازاریابی محتوایی نمایید . حتی امکان دارد که شما قصد داشته باشید یک یا چندین نفر را در کسب و کار خود استخدام نمایید . اما اگر شما نیز عقیده دارید که بازار یابی محتوایی ، کاری تیمی می باشد . در ادامه این مقاله عواملی که در هزینه تولید محتوا برای سایت ها موثر می باشد ، را می توانید مطالعه نمایید .
برخی از تولید کنندگان مجموعه های مشخصی را برای محاسبه ی هزینه تولید محتوا ، بر روی وب انتشار نموده اند ،که از نظر بنده این روش به هیچ عنوان معقول و درست نمی باشد . قطعا به روش پکیج شده نمی توان محتوای وب سایت را به صورت آماده ارائه نمود .
زیرا هر کسب و کاری که به صورت اینترنتی در حال فعالیت می باشد ، بایستی استراتژی بازاریابی محتوایی مختص به خود را نیز دارا باشد . ضمنا قابل ذکر می باشد که ضمن توجه به نوع محتوای مورد نیاز ، استراتژی بازاریابی محتوایی نیز متفاوت می باشد .
امکان دارد که شما استراتژی خود را بر روی عکس یا ویدیو طراحی نمایید ، نه صرفا محتوای متنی ، قطعا در چنین شرایطی نیز هزینه تولید محتوا کاملا متفاوت خواهد بود . پیشنهاد ما اینست که حتما قبل از انتخاب پکیج ، یا سفارش مطالب ، استراتژی بازاریابی محتوایی و هم چنین حجم مطلب مورد نظرتان را مشخص نمایید .
شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید
چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟
عواملی هم چون : کیفیت ، تخصص ، رابطه ها ، تعداد نویسنده ها ، تنوع در محتوا ، رعایت زمان بندی ، سابقه و میزان تجربه ، مشتری ها و . . . در محاسبه ی هزینه و هم چنین میزان تعرفه ی یک شرکت تولید محتوا ، تعیین کننده می باشند .
کیفیت
از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت ، بسیار مهم بوده ، بی شک کیفیت می باشد . زیرا قطعا محتوایی که از کیفیت کافی برخوردار بوده ، یک سرمایه ی برگشت پذیر و تمام نشدنی می باشد ، که با گذشت زمان می توان به میزان تاثیرات آن پی برد .
تخصص
برخی از این شرکت ها که در این زمینه در حال فعالیت می باشند ، برای نگارش متن هایی که تخصصی می باشند ، از نویسندگانی بهره می گیرند که متخصص بوده و در رشته های گوناگونی دانش آموخته می باشند .
قطعا همین موضوع سبب می شود تا آن ها بتوانند متن هایی کاملا تخصصی تولید نمایند . ضمنا لازم به ذکر می باشد که از آن جایی که تولید این متن ها ، بسیار دشوار است ، قیمت آن ها نیز نسبت به باقی متن ها بیش تر می باشد . از سویی بعضی از این شرکت ها ، به دور از هر گونه تبلیغ و نمایش ؛ دارای تخصصی واقعی می باشند .
رابطه ها
بسیاری از این شرکت ها که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارند ، رابطه ی عمیقی با فعالان بسیار بزرگ و هم چنین تاثیرگذاران حوزوات گوناگون را دارا می باشند . با توجه به این موضوع ، این شرکت ها ، با در نظر گرفتن همین روابط گسترده ی شان ، قیمت های بیش تری را به نسبت عرف بازار ، مطالبه می نمایند .
شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید
تعداد نویسنده ها
تعداد نویسنده ها با توجه به عواملی که می تواند در آن تاثیر گذار باشد ؛ همانند بازه ی زمانی و داشتن تنوع ، در تعیین قیمت تولید محتوا موثر بوده ، قطعا باید به این نکته نیز توجه داشت ، که شرکت هایی که تعداد نویسنده های آن بیش تر است ، سفارشات بیش تری را نیز می تواند انجام دهد . هم چنین این موضوع سبب می شود ، که سفارشات طبق همان زمانی که تعیین می شود ؛ تحویل داده شوند و از تنوع سبکی بیشتری نیز برخوردار باشند .
تنوع در محتوا
شرکت هایی که محتوای متفاوتی را ارائه می نمایند ؛ غالبا تمام نیاز مشتری ها را قادر به تامین می باشند . برای نمونه محتوای تصویری ، فیلم ها و . . . . با توجه به این نکته از این رو این شرکت ها ، قیمت بالاتری را نیز برای تولید محتوای مورد نظر مشتریان تعیین می نمایند .
رعایت زمان بندی
قطعا تولید محتوای خوب ، ضمن داشتن کیفیت به زمان بندی مناسب نیز وابسته می باشد . محتوایی را می توان به عنوان محتوای خوب معرفی نمود که در بازه ی زمانی ای که تعیین شده تحویل دهند ، قاعدتا شرکت هایی که خلاف این موضوع عمل می نمایند و بر اساس آن زمانی که تعیین شده است ، سفارش را تحویل نمی دهند.
خسارت های زیادی را به مشتریان وارد می نمایند . پس قطعا می توان گفت که اگر شرکتی طبق زمان بندی کاملا دقیق ، سفارش را تحویل می دهد . پربیراه نیست که تعرفه ی قیمت بالاتری نیز دارا باشد .
سابقه و میزان تجربه
در بازار کنونی می توان با قاطعیت تمام بیان نمود که تقریبا ، تجربه همه چیز است ! جز با داشتن تجربه ، نمی توان به طور کامل ، تولید محتوای واقعی را آموخت . پس چندان هم دور از انصاف نمی باشد که شرکت هایی که میزان سابقه ی بیش تری دارند و با تجربه تر می باشند ، قیمت بالاتری نیز داشته باشند .
شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید
مشتری ها
حیات تمامی شرکت ها وابسته به مشتریان بوده ؛ حتی می توان گفت که اعتبار هر مجموعه ای ، مشتریان آن می باشد .
” هر اندازه که اعتبار و موفقیتی که مشتریان کسب می نمایند ، بیش تر باشد . اعتبار شرکت هایی که با آنان هم کاری می نمایند نیز بیش تر می باشد . ”
سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟
دانش سئو ، دانشی است که قطعا همه ی تولید کنندگان از ان برخوردار نمی باشند . باید توجه داشت که سئو محور نوشتن یک محتوا دارای نکات بسیار ظریفی می باشد . ضمنا این نکات هر از گاهی به روز رسانی می شوند .
تمامی نویسندگانی که بر این محور فعالیت می نمایند ، به طور دائم در حال آموختن و مطالعه می باشند . هم چنین آن ها زمان بیش تری را نیز برای نگارش متن ها اختصاص می دهند . با توجه به این نکته که محتوایی که بر اساس سئو محور تولید می شوند ، طبیعی است که هزینه ی بیش تری را نیز در بر گیرند ؛ زیرا نیازمند به زمان و دانش بیش تری می باشند .
چگونه می توان محتوایی مفید و ارزش مند تولید نمود ؟
اول از همه داشتن هدف ، برای تولید یک محتوای مفید و ارزش مند ؛ از مهم ترین عوامل برای موفقیت در بازاریابی محتوا می باشد . صرفا با نیت بازاریابی نمی توان به هیچ وجه موفق عمل نمود .
ضمنا باید کاملا در نظر داشت که محتوای تولیدی ، با کسب و کار مورد نظر در ارتباط باشد .
هم چنین کاملا توجه داشته باشید که در هنگام تولید محتوا ، از تصاویری استفاده کنید که جذاب تر بوده و با موضوع در ارتباط باشد . قطعا استفاده از تصاویر برای جذب نمودن بازدید بیش تر ، کمک شایانی می نماید .
غالبا بایستی ضمن محصولاتی که ارائه می نمایید ، مقاله ای ایجاد کنید که در مورد آن به طور کامل و چامع توضیح داده شده ، و هم چنین خدمات مزایای استفاده از آن محصول را ذکر نمایید .
ضمنا لازم به ذکر می باشد که ، توجه نمایید در هنگام تولید محتوا ، بایستی اقدام به تولید مطالب جدید و به روز نمایید . اگر با ارزش بودن محتوای سایتتان برایتان بسیار با اهمیت می باشد ؛ بایستی محتوای ارزش مند و نو ، تولید نمایید تا توسط گوگل نیز جریمه نگردید .
شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید
در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی بسیار مهم می باشد ؟
در ادامه ی این مقاله با ذکر 9 نکته ی بسیار کلیدی ، به شما می آموزیم که برای تولید محتوای مفید ، چه نکاتی را مد نظر قرار دهید ؛ تا خواننده متن شما را کامل بخواند ، هم چنین تا قبل از تمام نمودن مطالب شما نتواند بر روی موضوع دیگری تمرکز نماید .
قطعا بایستی در نظر داشته باشید که شما می توانید با انتخاب درست و بجای کلمات و هم چنین عبارات کلیدی ضمن داشتن خلاقیت ؛ مخاطب را بهتر سمت خود جذب نمایید ، به طوری که مخاطب به راحتی بتواند با مطلب شما ارتباط موثر تری برقرار نموده ، و او را به ادامه ی مقاله و شناخت هر چه بیش تر ، در مورد مطالب و یا برند شما جذب نماید .
وقتی محتوای سایت به طور کامل توسط مخاطبان خوانده می شود ؛ علاوه بر این که نشان دهنده ی رضایت آنان می باشد ، زمان حضور کاربر را در سایت شما می افزاید که این موضوع سبب شده ، تا بر روی سئوی سایت نیز تاثیر مثبتی داشته باشد .
برای تولید محتوای موفق تر و با ارزش تر ، بایستی خودتان نیز به مطالعه نمودن مطالب مختلف در سایت های موفق گوناگون ، ادامه داده . هم چنین همیشه دنبال مطالبی باشید که بسیار مفید و جذاب واقع شود .
یکی دیگر از نکاتی که می تواند به شما کمک نماید اینست که شما باید توجه کنید و چند نویسنده ای که در این غالب کاملا صاحب سبک و قوی بوده ، را شناسایی نمایید و آنان را دنبال نمایید . مطمئنا هر چه میزان مطالعه ی مطالب قوی را بیش تر نمایید ، می توانید در زمینه ی تولید محتوای جذاب نیز بهتر و جذاب تر عمل نمایید .
اما بسیاری از اوقات ، به طور قطعی نمی توان بیان نمود که رها نمودن مطلب توسط مخاطبان دلیل بر مفید و جذاب نبود محتوا باشد ، بلکه می توان گفت شاید شما به نکاتی که سبب می شود تا مخاطب بیش تر به ادامه ی مطلب جذب شود ، به طور کامل توجه ننموده اید .
و اما 9 نکته ی بسیار کلیدی و موثر در تولید نومئن محتوای مفید و جذاب :
-
توجه به اولین جمله ؛ جمله ی اول می تواند توجه مخاطب را به ادامه ی مقاله جذب نماید و هم چون نیروی محرکه عمل نماید .
مخاطبی که کاملا جذب شده است ؛ به سادگی نمی تواند مطلب را نیمه رها نماید و غالبا تا انتها پیش می رود . اولین جمله ، می تواند هم چون نیرویی عمل نماید که مخاطب را تا انتهای مطلب پیش برد . قائدتا هر چه قوی تر بیان شده باشد ، تاثیر بیش تری نیز در این غالب خواهد داشت .
حال یک انتخاب دقیق و ماهرانه برای همین جمله ی ابتدایی ، چه ویژگی هایی می تواند دارا باشد ؟ باید بگویم هیچ اجبار و الزامی وجود ندارد که حتما نباید ، جمله ی اولیه کاملا با موضوعی که در ادامه به آن پرداخته می شود ، در ارتباط باشد . بیش تر بایستی به این موضوع توجه داشت ، که هدفمان در جلب نمودن توجه مخاطب و ایجاد نمودن انگیزه ی بیش تر ، برای ادامه ی مطالب باشد .
-
خلاصه نویسی
اگر شما به متن هایی که نویسنده های کاملا حرفه ای آن ها را نگاشته اند ، نگاه کنید . کاملا متوجه خواهید شد که جملات آغازین را عموما کوتاه و مختصر انتخاب می نمایند . حتی گاهی اوقات استفاده از یک جمله ی ناقص و نا تمام ، یا حتی استفاده از یک عبارت بسیار کوتاه در عوض جمله ، می تواند خواننده را ترغیب به ادامه ی مقاله نماید .
-
گفت و گو
گاهی شروع متن ، می تواند به صورتی باشد که به صورت یک گفت و گو میان دو نفر ، یا گفت و گوی کاملا مستقیم با مخاطبان می تواند گیرایی متن را افزایش دهد . برقرار نمودن یک حس ارتباط ، می تواند صمیمیت را به خواننده منتقل نماید . هم چنین مخاطب را وارد فضایی احساسی نماید .
-
جملات سوالی و یا مبهم
قطعا باید در نظر داشته باشید که اگر شما در جملات آغازین متن خود ؛ از جملاتی استفاده نمایید که در برگیرنده ی سوال بوده و یا مخاطب را دچار چالش و ابهام نماید ، به احتمال خیلی زیاد مخاطب ، به ادامه ی مقاله ترغیب می گردد . و اشتیاق بیش تری برای ادامه ی مطلب نشان خواهد داد .
-
پاراگراف ابتدایی ، که موثرترین بخش محتوا می باشد ، را بایستی بسیار با دقت انجام داد .
تلاش نمایید تا در همان پاراگراف اول متن هایی که بیش تر جنبه ی آموزشی دارند ، مخاطبان را در جریان موضوع کلی که مورد بحث می باشد ، قرار دهید . در نوشتن چنین سبک هایی ، ضمن بیان کامل اهمیت محتوا و هم چنین حفظ جذابیت ، بایستی چارچوب دقیق را برای محتوای خود ارائه نمایید
تا مخاطبان و خواننده های مقاله ی مورد نظر کاملا بدانند که با چه مضمون و موضوعاتی بر خورد خواهد کرد . البته لازم به ذکر می باشد که توجه کنید این مورد در تمام موارد کاربرد ندارد ، بخصوص در متن هایی که محتوای بازاریابی دارند ؛ بایستی تماما چیز هایی که خواننده بداند ، را در بر گرفت و توجه داشت که فضای محتوا را کاملا هدایت نموده ، به طوری که مخاطب بداند کلیت موضوع چه می باشد .
-
برقرار نمودن ارتباط مستقیم با مخاطب که این مورد می تواند به جذابیت متن نیز بیفزاید .
قطعا باید در نظر داشت که تنها هدف اصلی از منتشر نمودن محتوا ، ایجاد ارتباط و هم چنین آشنا شدن مخاطبان با خدمات و محصولات شما می باشد . با توجه به همین نکته در صورتی مخاطب ، مجذوب متن شما خواهد شد که درک نماید که شما نیز با مخاطب ارتباط برقرار نموده اید . مطمئنا از آن جایی که برقرار نمودن ارتباط ، یک نیاز کاملا طبیعی به شمار می رود ؛ خواننده در صورتی که شما او را مخاطب قرار داده و او را محترم شمارید ، به ادامه ی متن مشتاق خواهد شد .
البته بایستی در محتوای متن هایی که حالت مکالمه ای دارند به نکات زیر کاملا توجه نمایید :
-
فضاهای سفید را در متن خود قرار دهید .
این کار در ضمن این که باعث می شود ذهن مخاطب ، خسته نگردد ، باعث می شود خواننده به متن توجه بیش تری نماید . البته همان طور که قبلا به آن اشاره نمودیم ، در نوشتن محتوای متن خود ، حتما اختصار را رعایت نمایید . گاهی اوقات نیز جمله ی جدید را از ابتدای سطر آغاز نمایید .
-
از کلمات ساده تری به کار ببرید .
توجه داشته باشید که در نگارش محتوا ؛ این قصد را نداریم که ایره ی لغاتمان را در معرض نمایش گذاشته و به رخ دیگران بکشیم . بلکه تنها هدف ، این می باشد که مخاطب را جلب نموده تا محتوای متن را به طور کامل مطالعه نماید .
-
به عنوان ضمیر دوم شخص خواننده را مورد خطاب قرار دهید .
با استفاده از این روش ، شما توجه خود را به خواننده نشان داده ، و هم چنین سبب می شود مخاطبان به خواندن کامل محتوا بیش تر ترغیب گردند .
ضمنا توجه داشته باشید که با آموزش کامل نکات علمی و یا تجارب دیگران ، در هر زمینه ای می توانید محتوای متن خود را بهتر و با ارزش تر نمایید .
-
کنجکاوی خواننده را بر انگیزید تا او را به مطالعه ی مقاله تا انتها دعوت نمایید .
سوالات متنوعی را برای خواننده ایجاد نموده و با این کار حس کنجکاوی او را بر انگیزید ، تا او کاملا مشتاق گردد که متن را تا انتها ادامه دهد . اگر عکس این قضیه عمل نموده و کنجکاوی را چاشنی متن های خود ننمایید ، خواننده بعد از مدت کوتاهی ، ادامه ی مقاله را رها نموده ، و هیجانی برای ادامه نخواهد داشت .
یک مسیر کاملا منطقی را در بیان نمودن نوشته هایتان پیش گیرید .
شما می توانید خودتان را جای مخاطب مقاله ی خود قرار داده ، و در نظر بگیرید که خواننده ی متن امکان دارد ، چه سوالاتی برایش به وجود بیاید . پس کاملا تلاش نمایید تا با در نظر گرفتن آن سوالات ، پاسخشان را نیز به متن خود اضافه نمایید . بخصوص زمانی که شما قصد دارید در محتوای متن خود محصولی را معرفی نمایید ، استفاده از این استراتژی بسیار مناسب و کار آمد می باشد .
بایستی در این گونه موارد ضمن پیش بینی سوالات احتمالی ، پاسخ های دقیق و کاملی را ارائه نموده و از مشتری اطلاعات خوبی در دست داشته باشید . حتما توجه نمایید که زمانی که شما در محتوای متن خود همیشه یک قدم از خوانندگان متن ، جلوتر باشید ؛ می توانید متنی جذاب را تولید نمایید .
از اعداد نیز بایستی در تولید نمودن محتوا استفاده نمایید .
ضمن پژوهشات مختلفی که در استنفورد انجام شده است . بخصوص در عنوان ، استفاده نمودن از اعداد می تواند ، بسیار مفید واقع شود . ضمنا توجه نمایید که بسیار بهتر می باشد که از اعداد به صورت ریاضی آن ، به جای فارسی نوشتن آن ، استفاده نمایید .
محتوایی را تولید نمایید که کمیاب باشد .
طبق تحقیقات مختلفی که تا کنون انجام شده است ؛ استفاده نمودن از کلمات منفی ، بخصوص در عنوان ، می تواند خوانندگان بیش تری جلب نماید . برای مثال شما می توانید از این جمله استفاده کنید :
” 20 کاری که در فصل زمستان نبایستی انجام داد ” این جمله ، به سادگی استفاده از این ترفند را به نمایش می گذارد .
در تولید محتوا متن تعجب بر انگیز تولید نمایید !
گاهی اوقات شما می توانید با استفاده از تفکرات خارج از چارچوب ، محتوای متن خود را به اثری فوق العاده و خاص تبدیل نمایید . قطعا با این روش نیز شما می تواند مخاطب را ضمن توجه کامل به متن ، به ادامه ی آن نیز ترغیب نمایید . طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ، روانشناسان نیز اعلام نموده اند ، به مراتب هر چیزی که غیر قابل پیش بینی باشد بسیار جذاب تر است ، از چیزهاییکه کاملا پیش بینی شده و از پیش تعیین شده می باشد .
پس کاملا توجه نمایید که تلاش نموده تا مخاطب را شگفت زده نمایید .
جهت خلاصه نویسی در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی وجود دارد ؟
بسیاری از اوقات می توان از روش حذف افعال به قرینه نیز استفاده نمود و یا جملات را با یک دیگر ترکیب نمود . به این صورت که به جای استفاده از چند جمله ، کلمات کلیدی را حفظ نموده و در یک جمله منظور را منتقل نمایید .
ضمنا لازم به ذکر می باشد که با حذف کلمات تکراری ، یا کلماتی که معنی یکسانی دارند ، می توان به جذابیت متن افزود و مانع از خستگی ذهن مخاطب شد .
محتوای الکترونیکی چیست ؟
به طور کلی محتوای الکترونیکی را این گونه می توان تعریف نمود که ، هر نوع محتوایی که ، بتوان به وسیله ی رایانه مشاهده نمود و منتقل کرد ، به آن محتوای الکترونیکی می گویند .
برای تولید محتوای الکترونیکی ، بایستی اول از همه یک الگوی طراحی مناسب و بسیار خوبی داشت . البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که در این جا منظور ما از این جمله ؛ نقاشی و رنگ نمی باشد . بلکه موضوع مد نظر ما ، این می باشد که بایستی مراحل ساخت به گونه ای طراحی شود که ما را به هدف مورد نظرمان برسانند .
تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟
پیش از بیان هر چیزی ، بهتر است تا به ماهیت شبکه های اجتماعی پی برده و در نظر داشته باشیم که این شبکه ها ، در واقع فضایی است که ارتباط میان افراد شکل می گیرد . غالبا این شبکه ها ، برای بیزینس و کسب و کار ساخته نشده اند . اما امروزه کسب و کار ها به این شبکه ها نیز منتقل شده است .
غالبا نحوه ی تولید در این شبکه ها با یک دیگر متفاوت می باشد . زیرا باید توجه داشت که هر کدام از این شبکه های اجتماعی ، دارای هویتی جداگانه بوده ، و قطعا بایستی با توجه به همین موضوع محتوا سازی و هم چنین بازاریابی طبق هویت آن شبکه ساخته شود .
ضمنا باید در نظر داشته باشید که محتوا سازی در شبکه های مجازی بخصوص فضایی هم چون اینستاگرام ؛ بایستی بیش ترین تمرکز بر این باشد که هدفمان سرگرم نمودن و هم چنین لذت بردن مخاطبان باشد .
در واقع بسیاری از کسانی که در این عرصه مشغول به کار می باشند ؛ با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه می شوند . آن ها نمی دانند در واقع چه محتوایی با سلیقه ی کاربران مطابقت داشته و ایده ی جذابی برای تولید محتوا ندارند .
با قاطعیت تمام می توان بیان نمود که کیفیت در امر محتوا سازی برای چنین شبکه هایی در صدر قرار داشته و مهم ترین عامل می باشد .
حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که فضاهایی هم چون اینستاگرام ؛ در نوع محتوا با دیگر شبکه ها کاملا متفاوت می باشد . از آن جایی که این شبکه بر پایه ی فیلم و عکس بنا شده است ، تولید محتوا برای اینستاگرام جنبه ی بصری بسیار حائز اهمیت می باشد . قطعا هر چه بیش تر به این موضوع توجه نمایید ، محتوای جذاب تر و موفق تری نیز خواهید داشت .
هم چنین توجه نمایید که شخصیت های متفاوتی ، عضو اینستاگرام بوده و هر صفحه نوع مخاطبانش با دیگر صفحات متفاوت می باشد . برای مثال اگر شما فروشنده ی لوازم کودک می باشد ؛ عمدتا بیش ترین مخاطبان شما نیز مادرانی می باشد که در شرف مادر شدن بوده و یا دارای چندین فرزند می باشند . و یا اگر شخصی ، صفحه ی فروش کتب درسی یا کمک درسی داشته باشد ؛ قطعا مخاطبانش دانش آموزان و یا پشت کنکوری ها می باشند .
نقل و قول ؛ در میان محتوا ها ، ثابت نموده که در شبکه های اجتماعی دارای شانس موفقیت بیش تری بوده ، و هم چنین مخاطبان زیادی دارد . در اینستاگرام ، تلگرام و . . . صفحات بسیار زیاد و مختلفی را می بینیم که از همین طریق ( گرد آوری نقل و قول بزرگان و مشاهیر ) توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب نموده و رشد زیادی داشته باشند .
برای مثال در تولید چنین محتواهایی ، بایستی حتما منبع جملاتی که قصد نشر آن را دارید ؛ ذکر شده و از مطمئن بودن آن نیز اطمینان حاصل نمایید . حتما توجه داشته باشید که یک استایل و سبک را در این مورد در نظر گرفته و سعی نمایید تا به آن وفادار بمانید .
ضمنا توجه داشته باشید شما می توانید این نقل و قول ها را در قالب عکس نوشته نیز تولید نموده و در شبکه های اجتماعی هم چون اینستاگرام که ، جنبه بصری دارند . به اشتراک بگذارید و برای صفحه ی خود در این شبکه مخاطبان زیادی را جذب نمایید . حتما در نظر داشته باشید که در این زمینه بایستی دقیق تر تصمیم گیری نمایید ؛ تا بتوانید برای صفحه ی اینستاگرامی خود مخاطبان بیش تری جذب نموده و به شکل حرفه ای تری عمل نمایید .
برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟
قطعا برای کسانی که در زمینه ی تولید محتوا در حال فعالیت می باشند ، پیدا کردن ایده هایی که مفید و کاربردی باشد چندان ساده نمی باشد .
ولی در نظر داشته باشید که می توان ابتدا برای آن که محتوای قوی تری را تولید نماییم بر روی مضوعات عمومی و بیش تر کاربردی مانور دهیم .
برای مثال شما می توانید برای شروع تولید محتوا پست هایی که بیش ترین بازدید را داشته اند ، دسته بندی نمایید . یا حتی می توان فهرستی از مزیت های یک حرفه یا شغلی که در آن بیشترین مهارت را دارید ؛ تهیه نمایید .
گاهی اوقات برایمان پیش می آید که سوالی که ما در ذهنمان بوجود آمده ، دغدغه ی ذهنی و یا مشکل بسیاری از افراد نیز می باشد .
قطعا یکی از هدف های مهم برای تولید محتوا ، می تواند به این صورت باشد که با دیگر افراد ارتباط برقرار نموده و فضایی را ایجاد نموده تا افکار مخاطبان را به اشتراک گذاشته و ایجاد هم دلی بین مخاطبان گردید .
برای تولید محتوا با مضمون راهنمای خرید چه مواردی باید در نظر داشت ؟
گاهی اوقات محتوایی تولید می گردد که مخاطبان را در بهتر انجام داد کارها راهنمایی می نماید . قطعا این گونه محتواها ، که باعث شده اند هزینه ی مخاطبان کاهش پیدا کرده و راهشان را هموار تر نماید ، جذاب تر یا حتی سود آور تر نیز باشد .
فهرست ها ، راهنمایی خرید و فروش و . . . با استقبال زیادی رو به رو می شوند ؛ زیرا این گونه محتوا ها ، در انرژی ، زمان و هزینه ی مخاطبان صرفه جویی می نماید .