امروز با موضع بسیار مهم و حیاتی مشتری مداری با شما هستیم.
مشتری همان است که بسیاری از ما هر روز در کلمات مان استفاده می کنیم، مثلا، من می گویم که یک شرکت مشتری گرا وجود دارد و نه یک شرکت مبتنی بر مشتری!
اما شاید این یک ایده بد برای تعریف یک معماری مبتنی بر مشتری باشد .
ترجمه ای از انگلیسی به فرانسوی از اصطلاحات مختلف مانند خدمات مشتری، جهت گیری مشتری و یا خدمات مشتری نیز به دلیل این واقعیت است که برخی از موسسات و سازمان های کشور ما کار خود را به سختی انجام می دهند.
اجازه دهید بحث ما را با یک مثال پیگیری کنیم.
به عنوان مثال، اگر یک شرکت خودرو کار خودش را به درستی انجام دهد:
یک ماشین ایمن برای ما فرستاده خواهد شد
رنگ و ویژگی های ما در نظر گرفته شده است
زمان تحویل به موقع خواهد بود.
این در کشور ما معمول است که گفته می شود رفتار شرکت با مشتریانش خوب است! در حالیکه آنها تنها خدماتی را انجام می دهند که وعده داده اند! نه بیشتر!
اصول پایه مشتری مداری
یک استخدام غلط می تواند مشتری مداری سازمان تان را به باد دهد.
احترام در همه جا و برای همه مشتریان مورد نیاز است
شکایات مشتری ارزان ترین روش تشخیص مشتریان است
رضایت کارکنان رابطه مستقیمی با رضایت مشتری دارد
یکپارچگی دروازه ای برای مشتریان برای ورود به سازمان است
البته، ترجیحات مشتری با اولویت های شما متفاوت است
مشتریان ظاهر شخص شما و ظاهر محیط شما را ارزیابی می کنند
مشتری ما اولین مشاور ما برای بهبود مستمر است، زیرا مشتریان نیاز ما را بهتر از دیگران می دانند
جذب مشتری آسان تر از نگهداری آن است و خدمات مشتری آسان تر از رضایت مشتری است
هزینه های خرید مشتری بالاتر از هزینه های تعمیر و نگهداری مشتری هستند و هزینه های تعمیر و نگهداری مشتری بیشتر از هزینه های رضایت مشتری است
مشتری اولین و آخرین کلمات را می گیرد.
احترام صادقانه به کلمات و حقوق مشتری
تبلیغات به اندازه کافی برای ارائه اطلاعات در مورد همه چیز است
با ذهنیت مثبت شروع کنید: “من خوبم – شما خوب هستید”
ما نیاز داربم به گوش دادن به آنچه که مشتری می گوید.
نزدیک ترین راه برای شکست، تقاضای پیروزی بر مشتریان است
حتی اگر فکر می کنید درست است، از بحث در مورد مشتریان اجتناب کنید
هرگز در پاسخ دادن به تماس مشتریان تفره نروید.
اگر از مشتریان خود مراقبت نکنید، دیگران آن را انجام می دهند.
همیشه به خدمات بهتر فکر کنید
حتی اگر دشمن شما محصول شما را خریداری کند، شما بایدبا تمام وجود خود را تطبیق دهید.
شناخت اولین گام در دستیابی به رضایت مشتری است، بنابراین مشتریان باید شناسایی و پیش بینی شوند.
مشتریان با رعایت احترام و خدمات دوستانه و مفید به مشتریان راضی تر خواهند بود.
رضایت شما بخشی از رضایت مشتری است
50٪ از نارضایتی مشتری همیشه ناشناخته است