در این مقاله قصد داریم به طراحی لوگو موشن بپردازیم :
مقدمه
امروزه برای اینکه افراد در کسب و کار خود موفق باشند راه های زیادی را باید طی کنند ، یکی از این راهها برند سازی می باشد که می توانید خود را به دیگران معرفی کنید .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم
لوگو موشن چیست ؟
چگونه با لوگو موشن برندسازی کنید ؟
کاربرد لوگو موشن چیست ؟
آیا لوگو موشن دارای انواع مختلفی است ؟
مشخصات لوگو موشن چیست ؟
تقسیم بندی لوگوها به چه صورت می باشد ؟
[/stextbox]
لوگو موشن
لوگو موشن روشی از برندسازی می باشد که با صدا و نمادهای گرافیکی ساخته می شود و هدف اصلی این برندسازی این است که یک لوگو و برند اختصاصی برای کسب و کار ایجاد شود . برای این کار می توانید نماد و لوگو کسب و کار خود را با نرم افزارهای جدید و پیشرفته که وجود دارد خود را به کاربران معرفی کنید .. لوگو موشن از زیر شاخه های گرافیک می باشد که ترکیبی از انیمیشن و طراحی گرافیک است که در یک محیط جدید طراحی می شود .
یک لوگو موشن حرفه ای تاثیر بسیار بالایی نسبت به ویدیو های ساده دارد ، شما می توانید از لوگو موشن که لوگو متحرک برندکاری تان می باشد هدف خود را از کسب و کاری که دارید به مخاطبان خود القا کنید .
لوگو موشن ها برای نشان دادن نام تجاری کسب و کارها استفاده می شود و به صورت سمبل ، علامت ، نماد و یا نوشته می باشد که در صورت انتخاب هر کدام از این ها باید طرح با نماد کسب و کاری که انجام میدهید همخوانی داشته باشد و شما با این روش می توانید خود را بهتر به دیگران معرفی کنید و از مزایای مختلفی که این روش برند سازی دارد استفاده کنید . یکی از مهمترین مزیت دارا بودن لوگو موشن هر کسب و کاری این است که افراد مختلف بیشتر به این شرکت ها اعتماد می کنند و بهتر در ذهن افراد می مانند .
لوگو موشن و برند سازی
امروزه تمامی اقشار از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و اکثر افراد از آن به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده می کنند ، این افراد با استفاده از این شبکه ها دیگر مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت تبلیغات در رسانه ها ملی نیستند و بیشتر شرکت های تبلیغاتی سعی می کنند که از در لیست های پیشنهادی خود تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نیز اضافه کنند .
یکی از این فعالیت ها این شرکت ها این است که برندسازی برای افراد خود انجام دهند . شما با استفاده از برندسازی می توانید یک نماد برای کسب و کار خود انتخاب کنید و خود را با آن معرفی کنید و در زمان بسیار کم بیشترین سودآوری را داشته باشید .
برای برندسازی راههای زیادی وجود دارد و هر کدام از این راهها یک ویژگی مخصوص به خود دارد و همچنین تاثیری خاص بر روی مشتریان می گذارد ، حال شرکتی موفق تر است که بهترین راه تبلیغاتی را برای برندسازی انتخاب کند . یکی از این راههای برندسازی طراحی لوگو موشن می باشد و البته از تبلیغات سخت می باشد که نیاز به تجربه و مهارت است .
کاربرد لوگو موشن
لوگو موشن یکی از روش های برندسازی است که لوگوها به صورت متحرک می باشند ، لوگوی متحرک همیشه تاثیر بسیار بهتری نسبت به لوگوهای ثابت دارد . از این لوگو ها در تیزرهای تبلیغاتی و انواع ویدیوها و موشن گرافیک ها استفاده می شود . در زیر به گوشه ای از کاربردهای لوگو موشن اشاره کرده ایم :
- اصلی ترین کاربرد ، لوگو موشن ها این است که یاد آوری از برند کسب و کار شما باشد .
- با استفاده از لوگو موشن می توانید برند خود را معرفی کنید .
- با استفاده از لوگو موشن ها می توانید یک ذهنیت مطلوب را در مخاطبان خود ایجاد کنند .
- با استفاده از لوگو موشن می توانید در تبلیغات کوچک از آن استفاده کنید .
- از لوگو موشن ها می توانید در تبلیغات ویدیویی استفاده کنید .
- لوگو موشن ها به دلیل اینکه متحرک بودن می توانند بر روی مخاطبین تاثیر آنی بگذارند .
- شما با استفاده از لوگو موشن های با کیفیت می توانید اعتماد کاربران بیشتری را جذب کنید .
انواع مختلف طراحی لوگو موشن
لوگو موشن ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :
- سیال
- طبیعی
- طراحی دستی
- وکتور
- سینمایی
- فلت
- کلاژ
مشخصات لوگو موشن
در این قسمت قصد داریم به یکی از لوگو موشن های کاربردی که وجود دارد اشاره کنیم :
- معمولا ویدیوی نهایی به صورت فول اچ دی و با فرمت ام پی 4 می باشد که حجم آن با توجه به نیاز هر فرد متفاوت می باشد .
- معمولا لوگو موشن ها همراه با صدا می باشد و دارای صدای اورجینال می باشد . صداگذاری زمانی با کیفیت می باشد که با ویدیو هماهنگی های لازم را داشته باشد .
- یک شرکت تبلیغاتی معتبر معمولا برای آماده سازی یک لوگو موشن با کیفیت بین 2 روز تا یک هفته زمان نیاز دارد .
- هزینه طراحی لوگو موشن بستگی به طرح انتخابی شما بستگی دارد .
تقسیم بندی لوگو
لوگوها معمولا به سه دسته تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :
- استفاده از تصاویر : در این طراحی لوگو از شکل ها ، المانها و نشانه های تصویری می باشد که از نمونه های این لوگوها می توان به آیفون ، یونیسف و . . . اشاره کنیم .
- پیکتوگرام معمولا برای معرفی یک مکان استفاده می شود . از این نمادها برای بیان یک رفتار نیز استفاده می شود . از نمونه های این لوگو می توان به بازیافت اشاره کرد . یکی از مزیت های این نماد این است که افراد با هر زبان و هر سطح دانشی می توانند متوجه شوند .
- استفاده از متن : معمولا با استفاده از متن ها می توانید نام کسب و کار مخصوص به خود را در طرح و سایزهای مختلف انتخاب کنید . یکی از نمونه های این تقسیم بندی حرف اختصاری و یا یک حرف از نام تجاری کسب و کار نیز می باشد .
- تایپ بیس یکی از روش هایی است که در آن با استفاده از نام تجاری شرکت مورد نظر یک مفهوم را به بیننده القا کند .
نتیجه گیری
یکی از روش های معرفی کسب و کار خود این است که از یک برند مخصوص برای خود استفاده شود . برندسازی راههای زیادی دارد که یکی از پرطرفدارترین راههای این برندسازی لوگو موشن می باشد . لوگو موشن یک لوگو متحرک است که معمولا در نرم افزارهای خاص و پیشرفته استفاده می شود .