تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله سعی داریم به معرفی و بررسی جنبه های مختلف تولید محتوای متنی بپردازیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

چه محتوایی را محتوای متنی می نامیم؟

روش های تولید یک محتوای باکیفیت متنی چیست؟

ویژگی ها و خصوصیات یک محتوای متنی حرفه ای چیست؟

[/stextbox]

تولید محتوای متنی
تولید محتوای متنی

طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟ ایا مقیاس خاصی برای ان در نظر گرفته شده است؟ و ایا بلندی و یا کوتاهی متن محتوای متنی بر ارزش و اعتبار ان اثرگذار است یا خیر؟

شما می توانید جهت مشاوره در زمینه تولید محتوا با ما در تماس باشید.

09120647344

 

چه محتوایی را محتوای متنی می نامیم؟

امروزه استفاده از محتوا برای پیشبرد کار و هدف بسیاری از افراد بسیار حائز اهمیت است. بیشتر مردم از همه ی اقشار سعی دارند محصولات، خدمات و … را در حوزه ی کار خود معرفی کرده و یا حتی صرفا اندیشه خود را نشر دهند. همان طور که می دانید یکی از کانال های اصلی که مورد استفاده صاحبان مشاغل، صاحبان حرفه های مختلف و هنرمندان و غیره می باشد فضای مجازی است.

در واقع اینترنت راهی است برای به نمایش گذاشتن اثر خودشان. در این زمینه تولید محتوای باکیفیت، یونیک، خلاقانه و جذاب تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف این افراد دارد. در واقع برنده ی رقابت در فضای مجازی در حوزه های مختلف فردی یا افرادی هستند که محتوای بهتر و حرفه ای تری را تهیه می کنند.

محتوا بسته به هدف محتوانویس، موضوع انتخابی، کانال و قالبی که از طریق ان محتوای مورد نظر نشر پیدا می کند انواع مختلفی دارد. یکی از انواع محتوا، محتوای متنی می باشد. شاید بسیاری از شما با شنیدن اسم محتوا به یاد یک متن در قالب یک مقاله بیفتید. در حالی که محتوای متنی تنها یکی از انواع محتوا می باشد. محتوا می تواند تصویری، صوتی، ویدیویی و یا ترکیبی از همه ی این موارد باشد.

محتوای متنی در واقع یک متن است که بسته به موضوع و عنوان ان با استفاده از منابع مختلفی تهیه  شده است. محتوای متنی را می توان در قالب های متعددی به نمایش گذاشت و نشر داد مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های مجازی، بیلبودهای تبلیغاتی و غیره.

چه محتوایی را محتوای متنی می نامیم؟
چه محتوایی را محتوای متنی می نامیم؟

 

روش های تولید یک محتوای باکیفیت متنی چیست؟

برای ان که به هدفتان از تولید محتوا دست یابید باید قواعد تهیه و تولید محتوای متنی را بلد باشید و حتما رعایت کنید. ممکن است در ابتدا این کار ساده به نظر بیاید در حالی که اصلا این طور نیست. در تهیه ی یک محتوای متنی اولین قدم تعیین و مشخص کردن دقیق موضوع و عنوان است. سپس تعیین منابعی که می خواهید از ان ها باری تولید محتوای متنی استفاده کنید.

این منابع باید موثق و معتبر باشند. سپس اقدام به مطالعه و استخراج موارد مورد نظرتان کنید. در روند تهیه یمحتوای متنی می توانید دو روش داشته باشید و یا حتی این دو روش را به طور همزمان پیش ببرید یا برای قسمت های مشخصی روش خود را تغییر دهید. روش اول ترجمه است. ترجمه راه بسیار خوبی برای تهیه محتوای شما است زیرا با استفاده از این روش می توانید اطلاعات به روز و جدید تری را در حوزه ی مورد نظرتان داشته باشید.

نکته ی حائز اهمیت در ترجمه ان است که حتما و  حتما باید ترجمه ی درست، حرفه ای، دقیق و روان داشته باشید وگرنه نتیجه ی کارتان مطلوب نخواهد شد. روش دوم تالیف می باشد. در این روش شما به عنوان مولف شروع به مطالعه منابع با شرایطی که گفته شد  می کنید و با استفاده از دانش خود اقدام به تهیه ی محتوا می کنید. در این روش نیز نکته ی قابل توجه ان است که باید در زمینه ای که می خواهید اقدام به تالیف کنید تخصص و دانش کافی را داشته باشید.

روش های تولید یک محتوای باکیفیت متنی چیست؟
روش های تولید یک محتوای باکیفیت متنی چیست؟

ویژگی ها و خصوصیات یک محتوای متنی حرفه ای چیست؟

یک محتوای متنی را باید از دو منظر مورد بررسی قرار داد تا در انتها کیفیت کار شما چشمگیر باشد. به عبارت دیگر باید یک محتوا را بر اساس ویژگی ها و خصوصیات درون متنی و ویژگی ها و خصوصیات برون متنی مد نظر قرار داد.

  • خصوصیات درون متنی:

یک محتوای متنی حرفه ای از نظر خصوصیات درون متنی چون انسجام و پیوستگی بندها و پاراگراف های متن و به طور کلی همه ی متن محتوا، ادبیات درست و دقیق و حفظ شده در کل متن از ابتدا تا انتها، زبان و لحن مناسب، سلیس و روان، نداشتن غلط املایی و تایپی، استفاده از عبارات و اصطلاحات تخصصی صحیح و غیره باید بررسی و در نظر گرفته شود.

  • خصوصیات برون متنی:

یک محتوای متنی جذاب و حرفه ای باید از نظر خصوصیات برون متنی چون فونت مناسب و خوانا، رعایت اصول نگارشی و ویراستاری فنی، ارایش بخش های مختلف متن مانند پاراگراف ها و عناوین، فاصله های ضروری بین بخش های مختلف و غیره مورد بررسی قرار گیرد.

طول محتوای متنی باید چقدر باشد؟ ایا مقیاس خاصی برای ان در نظر گرفته شده است؟ و ایا بلندی و یا کوتاهی متن محتوای متنی بر ارزش و اعتبار ان اثرگذار است یا خیر؟

ممکن است بسیاری از شما به این سوال فکر کرده باشید که طول محتوای متنی شما باید چقدر باشد و یا این که کوتاهی و یا بلندی ان تاثیری بر اعتبار ان دارد یا خیر. سعی داریم به این سوالات در ادامه پاسخ دهیم. باید گفت که بله و این مورد بسیار مهم و قابل توجه است. می توان گفت که این مورد یعنی طول محتوای متنی شما یکی از مهم ترنی معیار و فاکتور های سئو داخلی محسوب می شود. طول محتوای شما مهم است مخصوصا برای موتورهای جست و جویی چون گوگل. هر چقدر متن ما بلند تر باید البته با حفظ کیفیت ان، از ارزش بیشتری برخودار خواهد بود.

در این جا لازم به توضیح است که منظور از طول یک محتوای متنی تعداد کلمات ان است. برای اطلاع از تعداد کلمات متن محتوای خود می توانید متن را در نرم افزار word باز کنید در پایین صفحه تعداد کلمات متن شما مشخص است. اگر وب سایتی که می خواهید متن خود را در ان منتشر کنید وردپرسی (Word Press)است، می توانید با دقت کردن به پایین باکس متن خود تعداد کلمات را متوجه شوید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

اگر به دنبال محتوای هدفمند هستید می توانید به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید برای مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است