در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تولید محتوا یونیک بپردازیم.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم
تولید محتوای یونیک چه تاثیری بر روند بهبود کسب و کار دارد؟
محتوای یونیک شما باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
محتوای کپی چگونه محتوایی است؟
مزایای محتوای یونیک چیست و چه برتری نسبت به دیگر انواع محتوا دارد؟
محتوای بازنویسی شده چه نوع محتوایی است؟
ایا کپی بودن محتوای شما تاثیری بر رتبه بندی از طرف موتور جست و جوی گوگل دارد؟
[/stextbox]
تولید محتوای یونیک چه تاثیری بر روند بهبود کسب و کار دارد؟
همان طور که می دانید امروزه فضای مجازی تاثیر بزرگی در بهبود وضعیت کسب و کار صاحبان مشاغل مختلف دارد. افراد سعی دارند در این حوزه با تهیه و تولید محتوای مناسب با هدفشان با سایر هم صنفان خود رقابت کنند و نتیجه بهتری بدست اورند. مسلما این اتفاق افتادنی است ولی باید شرایط را برای ان فراهم کرد.
باید قواعد بازی را یاد گرفت و حرفه ای برخورد کرد. محتوای یونیک و باکیفیت قطعا می تواند توجه افراد مختلف را به خود جذب کند، ولی این محتوای یونیک چگونه بدست می اید؟ چه عواملی بر ان تاثیرگذار هستند؟ و… در ادامه به معرفی و بررسی این خصوصیات می پردازیم.
محتوای یونیک شما باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
حال می خواهیم بدانیم محتوای یونیک یا دست اول چیست. واژه ی یونیک به معنای یکتا، بی نظیر، یگانه و منحصر به فرد است پس محتوای یونیک محتوایی است که جدید، تازه و بدون کپی از اثار و کارهای افراد دیگر باشد. محتوای جدید و یونیک با این که بسیار با ارزش است ولی همان قدر تهیه و تولید ان به صورت اصولی و با رعایت همه ی قواعد موجود در این رابطه بسیار دشوار و زمان بر است. این نوع محتوا در درجه اول به اطلاعات دقیق و معتبر، خلاقیت و قلم خوب و روان نیاز دارد.
محتوای کپی چگونه محتوایی است؟
محتوای کپی هم همان طور که می دانید و از معنای ان پیدا است به محتوایی گفته می شود که از سایت های دیگر با موضوع و عنوان یکسان و مشابه کپی شده باشد. محتوانویس تنها متن و محتوای وب سایت های مشابه را در کار خود می اورد و عینا تکرار می کند.
محتوای کپی ارزش کار شما را پایین می اورد و از اعتبار ان کم می کند در نتیجه برای کاربران و بازدیدکنندگان صفحه ی شما جذابیتی ندارد. هم چنین این محتوا مورد تایید گوگل نمی باشد و تنها به کسب و کار شما صدمه زده و ترافیک وب سایت یا وبلاگ و یا صفحه ی شما به طور کلی کاهش می دهد.
مزایای محتوای یونیک چیست و چه برتری نسبت به دیگر انواع محتوا دارد؟
همان طور که پیش تر به ان اشاره کردیم محتوای یونیک و جدید مزایای زیادی دارد. ترافیک وب سایت و یا وبلاگ شما را افزایش می دهد، کاربران بیشتری را به صفحه شما جذب می کند و به طور کلی به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند. در ادامه به مزایایی که استفاده از این نوع محتوا دارد می پردازیم.
_ تولید محتوای یونیک بهترین روش تبلیغات به حساب می اید.
_ وفاداری کاربران و مخاطبان و مشتریان شما را به دنبال دارد.
_ به شما کمک می کند که در رقابت با سایر هم صنفان خود پیروز و موفق و برنده باشد.
_ استفاده از تولید محتوای یونیک صفحه شما را به عنوان یک مرجع مناسب و جامع برای استفاده کاربران و مخاطبانتان قرار می دهد.
_ با استفاده از تولید محتوای یونیک می توانید شاهد برندسازی موفق باشید.
_ کسب و کار موفق تری خواهید داشت.
محتوای بازنویسی شده چه نوع محتوایی است؟
پیش تربا محتوای یونیک و محتوای کپی اشنا شدیم. حال می خواهیم بدانیم محتوای غیر کپی و یا بازنویسی شده چگونه محتوایی است. شاید بارها عبارت محتوای محتوای بازنویسی شده را شنیده باشید. این محتواها در واقع همان مطالب کپی شده هستند منتها با بیانی جدید.
به عبارت دیگر محتوای بازنویسی شده همان طور که از نامش مشخص است محتوایی است که از اثار دیگران گرفته شده است ولی بازنویسی شده از ان استفاده می کنند. می توان گفت محتواهایی که در این دسته قرار می گیرند نوعی دورزدن محسوب می شوند که حداقل اسم محتوا کپی نباشد ولی در اصل همون مطالب را به جای کپی پیست کردن با ادبیات دیگری بازنویسی می کنند. این نوع محتوا نیز بی اعتبار بوده و ارزش کار شما را از بین می برد.
حال می خواهیم بدانیم محتوای غیر کپی چیست و ایا با محتوای بازنویسی شده تفاوت دارد یا عملا هر دو یکی هستند. باید گفت که محتوای غیر کپی با محتوای بازنویسی شده تفاوت دارد. به نوعی محتوای غیر کپی همان محتوای کپی شده است با مقدار جزیی تغییرات.
در این جا می توان گفت محتوای بازنویسی شده به این دلیل که حداقل با بیان و لحن و زبانی جدید دوباره نوشته شده است در مقایسه با محتوای غیرکپی اصالت بیشتر دارد. نهایتا پیشنهاد می کنیم که اگر کار شما و هدفتان برایتان با ارزش است به سمت محتواهای غیر کپی یا بازنویسی شده نرفته و تلاش کنید با خلاقیت محتوای یونیک و جدیدی تهیه کنید.
ایا کپی بودن محتوای شما تاثیری بر رتبه بندی از طرف موتور جست و جوی گوگل دارد؟
شاید برای شما جالب باشد که موارد بسیاری پیش امده است که استفاده از یک محتوای کپی در یک وب سایت یا یک وبلاگ رتبه ی بهتری نسبت به وب سایت و یاوبلاگی که محتوای یونیک دارد کسب کرده است.
این نکته نشان دهنده ان است که سیستم موتور جست و جوی گوگل از پیچیدگی خاصی برخودار است و نمی توان نتایج بدست امده از عملکرد ان را صد در صد پیش بینی کرد. به عبارت دیگر این که صرفا یک مجتوا کپی است اثرگذار نیست بلکه موتور جست و جوی گوگل به کیفیت ان محتوا نیز توجه می کند.
می توان این گونه نتیجه گرفت که برای موتور جست و جوی گوگل هم کیفیت محتوا، هم محبوبیت محتوا که می تواند کپی یا یونیک باشد و به طور کلی محتوایی که نشر ان نتیجه و اثر مثبت تری را بر کاربران گذاشته است مهم است؛ ان را انتخاب می کند ودر رتبه بندی بهتری قرار می دهد.
از اینکه تا پایان مقاله تولید محتوا یونیک ما را همراهی کردید متشکریم