تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بشناسید

پربازدیدترین این هفته:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

امروز میخواهیم تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بررسی کنیم .

امروزه صحبت اکثر کسب و کار ها درباره بازار یابی محتوا است .

اما تا به حال استراتژی محتوا را شنیده اید ؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود :

استراتژی محتوا چیست ؟

استراتژی محتوا شامل چه مواردی می شود ؟

بازار یابی محتوا چیست ؟

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

چه تفاوتی میان بازار یابی محتوا و تبلیغات است ؟

هزینه بازایابی محتوا با هزینه تبلیغات چقدر است ؟

چگونه اجازه ندهیم تنبلی مانع پیشرفت ما شود ؟

 

[/stextbox]

استراتژی محتوا چیست ؟

اگر بخواهیم به صورت ساده استراتژی محتوا را توضیح دهیم این است که باید محتوا های مفید و کاربردی را با یک تجربه از پیش طراحی شده برای مخاطب تولید کرده و به مخاطب تحویل داده و آن را مدیریت کند .

برای اندازه گیری موفق بودن این فرایند در تمام چرخه محتوا ، از شاخص های شفاف عددی استفاده می شود .

برای درک بهتر مفهوم استراتژی محتوا فرض میکنیم که میخواهیم یک رستوران را بسازیم نقشه های این رستوران دارای جزئیات بسیار زیادی هستند که زوایای ساخت یک رستوران ، اندازه گیری دقیق ، مکان لوله ها و سیم کشی ها، و محل قرار گیری هوا کش ها را به ما نشانم می دهد .

استراتژی محتوا شامل چه مواردی می شود ؟

یک استراتژی محتوا خوب باید بتواند به تمامی سوالات مربوط به استفاده از محتوا را پاسخ دهد ، سوالاتی مانند :

1-علت منتشر شدن محتوای فعلی چیست ؟

2-پس از انتشار این محتوا مسیر ما به چه سمتی است ؟

3-چه کسانی مشتریان ما هستند ؟

4-انتظار چه واکنشی از این محتوا داریم ؟

5-زمانی که محتوا منتشر شد چکار کنیم ؟

زمانی که شما پاسخ خود را از این سوال ها گرفتید باید به سوال های مهم تری پاسخ بدهید :

1-انتظار مخاطبان ما از محتوا ها چیست ؟

2- کسی که محتوا های ما را منتشر میکند کیست ؟

3-زمان انتشار محتوا های جدید هر چند وقت یکبار است ؟

4-مخاطبان ما از محتواهای ما چه بازخوردی دارند ؟

یکی از عوامل مهم در استراتژی محتوا این است که محتوا های خود را در زمان های مشخص به روز کنیم .

به این دلیل که خواسته های مخاطبان شما همیشه در حال تغییر است .

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازا یابی محتوا راهکاری برای جذب مشتری و فروش محصولات دارد و این راهکار از طریق ایجاد محتوای ارزشمند ، مفهوم و مرتبط میباشد .

بازاریابی محتوا چیست ؟
بازاریابی محتوا چیست ؟

بازار یابی محتوا  باید به گونه ای انجام شود که مخاطب متوجه تلاش شما برای فروش محصولات نشود و باید این تصور را داشته باشد که شما میخواهید اطلاعات و آگاهی وی را درباره این محتوا بالا ببرید .

 

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

بازار یابی محتوا ضمیمه ای است بر کلیت استراتژی محتوای شما .

بازار یابی محتوا در صورتی می تواند تاثر چشم گیری داشته باشد که استراتژی محتوای قدرتمندی برای آن پایه گذاری شده باشد .

مثلا زمانی غذا خوشمزه می شود که مواد آن به اندازه در غذا ریخته شده باشد ،  و بازار یابی محتوا تنها زمانی به نتیجه میرسد که استراتنژی محتوا مناسبی برای آن پایه گذاری شده باشد .

چه تفاوتی میان بازار یابی محتوا و تبلیغات است ؟

در بازا یابی محتوا و تبلیغات 2 تفاوت وجود دارد :

1-در  بازار یابی محتوا ، محتوا ها در شبکه های اجتماعی که شما مالکیت آن را دارید منتشر می شود .

2-شما مخل مشتریان خود نمیشوید و مشتریان واقعی خود را هم پیدا میکنید .

هزینه بازایابی محتوا در مقایسه با هزینه تبلیغات چقدر است ؟

هزینه بازار یابی محتوا از هزینه تبلیغات بیشتر است اما در طولانی مدت بازدهی بیشتری دارد .

بازار یابی محتوا زمان بیشتری را نسبت به تبلیغات می گیرد اما بازدهی آن بهتر است .

چگونه اجازه ندهیم تنبلی مانع پیشرفت ما شود ؟

به ایندلیل که استراتژی محتوا زمان زیادی میبرد بیشتر افراد آن را نادیده مگیرند و مستقیم به بازار یابی محتوا روی می آورند .

میخواهیم از مقاله خود نتیجه بگیریم :

استراتژی قوی و یکپارچه همراه با بازار یابی محتوا ارزشمند میتواند نقشی تعیین کننده در گسترش تجارت شما داشته باشد .

بهتر است مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما قبل از شروع بازار یابی محتوا به خوبی پایه گذاری شده باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *