تولید محتوا بر اساس سئو

تولید محتوا بر اساس سئو

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

تولید محتوا بر اساس سئو عنوانی است که در مقاله ی پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با پرداختن به تولید محتوا و اینکه سئو چیست به سوالات پرسیده شده در مقاله پاسخ داده خواهد شد.

 

 

 

تولید محتوا بر اساس سئو
تولید محتوا بر اساس سئو

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

تولید محتوا یعنی چه؟

تولید محتوا بر اساس سئو چیست؟

مبانی استاندارد سئو چه کمکی به مقاله می کند؟

کلمات کلیدی چیست؟

تگ ها چه تأثیری بر سئو دارند؟

فنون استاندارد متون چیست؟

متاتگ ها چه کمکی به پیشرفت یک مقاله می کنند؟

[/stextbox]

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

تولید محتوا

هر آنچه که در فضای مجازی تولید می شود محتوا گفته می شود. محتوا در قالب های مختلفی به مخاطب ارائه می شود. این قالب ها کی تواند به صورت متن، عکس، تصویر، فیلم، صوت و یا پادکست باشد. با ارائه محتوایی خوب ارزش یک محتوا در سایت ها بالا رفته و رتبه ی آن در گوگل افزایش می یابد.

صاحبان تولید محتوا باید همیشه سعی کنند به روز باشند و از گذاشتن محتوای تکراری و قدیمی پرهیز نمایند؛ زیرا این اتفاق سبب کم شدن مخاطبان و پایین آمدن رتبه ی وبسایت در سرچ ها خواهد شد.

تولید محتوا
تولید محتوا

هر موضوعی که در سایت ارائه می شود باید پاسخی به یک سوال باشد. فقط نباید صفحه پر کن باشد. هر محتوا باید در پشت خود یک هدف داشته باشد. زیرا محتوایی که هدفمند باشد از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

محتوا معمولاً برای اهدافی مثل: کسب کردن رتبه در سرپ، به دست آوردن لینک، آموزش دادن به مخاطبان، عنصری برای هدایت تعاملات اجتماعی و مهم تر از همه تولید برای مشتریان احتمالی می باشد.

قالبی که برای محتوا انتخاب می شود باید با هدف متناسب باشد. با تمام این گفته ها، دلیل اینکه یک محتوا می خواهد تولید شود بسیار اهمیت دارد. برای تولید هر مقاله ای باید هدفی داشت. نباید در دام محتوایی تکراری و سرسری گرفتار شد. این نوع مطالب کم اهمیت و تکراری معمولاً به دلایل زیر تولید می شوند:

مسئول سایت قصد دارد هر روز یک پست و یا مطلب جدید ارائه نماید.

به گفته ی مسئول سایت هر چه محتوا بیشتر باشد بهتر است در صورتی که امکان ریزش مخاطب وجود دارد.

تعداد بالا و زیاد محتوا به رتبه ی سایت کمک خواهد کرد.

اگر روند وبسایتی برای نولید محتوا چنین باشد باید در ارائه محتوای خود تجدید نظر نمایند.

تولید محتوا بر اساس سئو

یکی از مهم ترین و بهرین روش ها برای بالا بردن رتبه ی وبسایت در گوگل استفاده از سئو برای تولید محتوا است. چیزی که امروزه دغدغه ی بسیاری از وبسایت ها و مسئولان آن شده است، رعایت نمودن مسائل سئو در محتوای سایت است.

تولید محتوا بر اساس سئو
تولید محتوا بر اساس سئو

تعریفی از سئو

سئو در توضیحی کوتاه یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو. می توان گفت با اهمیت ترین و توانمندترین موتور جستجو گوگل است. گوگل در زمان های مختلف و بر اساس الگوریتم هایی مختلف بهترین محتواها را بر اساس سئو مشخص و اجرایی می کند.

دلیل اصلی استفاده از سئو به راحتی در دسترس قرار گرفتن محتوا برای مخطب می باشد. سئو و آوردن آن در محتوا نیاز به آموزش دارد. این بدان معنا است که فردی که مسئولیت محتوا نویسی را بر عهده دارد، باید نکات مربوط به سئو را بدانند و در محتوای خود حتماً آن را در نظر داشته باشند.

تعریفی از سئو
تعریفی از سئو

موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند عمل می کنند زیرا طبق الگوریتم ها محتوا را بررسی می نمایند و خیلی دقیق و تیزبین هستند. زیرا تشخیص می دهد که یک محتوا چه قدر مورد توجه مخاطب قرار گرفته است. آیا اصلاً مورد توجه مخاطب قرار گرفته یا فقط برای به ذست آوردن رتبه، از سئو پیروی نموده است.

 مهم ترین کارکرد سئو

مهم ترین کارکرد سئو در زمینه ی محتوای متنی است. سایت در هر زمینه ای که کار انجام می دهد باید از محتوای متنی برای بالا بردن رتبه اش در بین سایت ها عمل کند و مخاطب را به سمت خود هدایت نماید. مثلاً سایت هایی که در زمینه ی فروشگاهی عمل می کنند با نوشتن مقاله و مطالبی در رابطه با محصولاتی که قرار است به فروش برسد و خدماتی که ارائه می کند. اگر ارائه ی  محتوا متن ها بر اساس سئو باشد، سبب می شود که موتور جستجوی سایت بالا برود و نزد مخاطب ارزشمند خواهد شد.

مبانی و اصول سئو

وقتی که یک ساختمان بر پایه های آن استوار باشد اگر پایه و اساس ساختمان قوی تر و بهتر باشد، ساختمان مستحکم تر می شود. یک سایت هم به مطالب و محتوایی که دارد محکم و قوی می شود هر چه قدر محتوای سایت غنی تر و به روز تر و بهینه تر باشد استحکام آن هم بیشتر خواهد بود. مقاله هایی که استاندارد سئو را رعایت کند متن هایی یکپارچه برای وبسایت خواهند داشت. که برای موضوع های متفاوتی نوشته می شود.

مبانی و اصول سئو
مبانی و اصول سئو

مبانی استاندارد سئو در مقالات

طول مطلب:

طول نوشته در مقاله های استاندارد سئو باید دست کم 500 کلمه و تا حدود 10جمله اراده شود. مقاله هایی که در آن ها اصول و مبانی سئو رعایت شود بسیار با ارزش تر از مقالات دیگر است.

زبان متن ها:

متن هایی که به زبان عامیانه و محاوره این نوشته شود که گوگل پیزی از آن نفهمد برای سئو اهمیت نخواهد داشت. در نوشته ها از کلمه هایی که برای گوگل نا مفهوم می باشد و قابل درک نیست نباید استفاده کرد. به طور مثال: (میگه به جای می گوید). این نوع کلمه ها در مجموعه جستجوی گوگل قرار نمی گیرد و یا امکان دارد در رتبه ای پایین تر گذاشته شود.

لحن نوع نوشتار:

می بایست در نوشته ها از جمله های خبری، امری، پرسشی و… درست در جای خود استفاده نمود و با رعایت نمودن اصول سئو به طور کامل مطلب را برای مخاطبان نوشت. هر چه قدر نوشته ها و جمله ها کوتاه تر و ساده تر باشند، مخاطبان درک بهتری از آن خواهند داشت و به این صورت کاربران وبسایت را در ذهن خود نگه می دارند تا دوباره از مطالب آن استفاده نمایند و این نکته راز موفقیت یک سایت می تواند باشد.

ساختار مقاله ای استاندارد بر اساس سئو

ساختار مقاله ای استاندارد بر اساس سئو
ساختار مقاله ای استاندارد بر اساس سئو

آغازی پر هیجان:

مقاله را باید با مطالبی شگفت انگیز که مخاطب را به وجد بیاورد شروع کرد. باید چنان هیجانی ایجاد کرد که کاربر به خواندن مابقی مطلب تشویق گردد. این فرصت ایجاد هیجان در 175 تا200 کلمه ی اول مقاله امکان پذیر است.

سر تیتر:

نوشتن واژه ی کلیدی در سر تیتر حائز اهمیت است. باید از سر تیتر ها برای توجه مخاطبان استفاده نمود که این امر بسیار کاربردی خواهد بود.

دادن اطلاعات: با 150 تا 200 کلمه می توان به گوگل در مورد بحث اصلی مقاله توضیح داد. استفاده کردن از تاریخچه ی مطالب به گوگل کمک شایانی می کند. که در کم ترین زمان بهترین نتیجه ارائه می شود.

نتیجه گیری:

جمع بندی پایانی که انجام می شود به در خواست و احتیاج کاربران صورت می گیرد.

فاکتور یو اس پی:

استفاده نمودن از این عمل مقایسه و رقابت بین سایت ها را بیان می کند. به طور مثال می شود به واژگان کلیدی (مشاوره ی رایگان، گپ و گفت رایگان، حمل و نقل رایگان، حمایت رایگان، اختصاص دادن جایزه و…) اشاره کرد.

لینک های داخلی:

بهره بردن از دست کم دو لینک در مقالات خیلی ضروری و به درد بخور است. باید توجه داشت عنوانی که به مقاله ای در سایتی دیگر لینک داده می شود باید اچ1 مقاله قرار گیرد.

واژگان کلیدی

راز موفقیت یک وبسایت به واژگان کلیدی درست وابسته است تا بشود بالا ترین رتبه را به دست آورد. در فضای شلوغ و پر هیایوی مجازی وبسایتی تز رتبه ی بالا برخوردار می شود که از واژگان کلیدی درست و مناسب در سئو استفاده نماید.

واژگان کلیدی کلماتی می باشند که از طریق کاربران انتخاب و دنبال می گردد. در واقع کلمه های کلیدی بخش اصلی محتوای هر سایت به حساب می آیند پس در انتخاب آن ها باید بسیار دقت نمود.

هدف اصلی سایت این است که مخاطبات زیاد باشند و روز به روز افزایش یابند. محتوای یک سایت برای پاسخ دادن به سوالات کاربران می باشد از طریق کلمات کلیدی معلوم می شود که در چه زمینه ای مطلب می خواهند.

باید توجه داشت که کلمات کلیدی کلی نباشد و دارای بار معنایی بالایی باشد. به طور مثال اگر محتوای مقاله ای در رابطه با مریضی مغز و اعصاب باشد و کلمه ی پزشک به عنوان واژه ی کلیدی انتخاب شود کاری بسیار اشتباه می باشد زیرا این کلمه خیلی کلی می باشد و مخاطبان اصولاً جزئیات را جستجو می نمایند. پس در این مثال اگر کلمه ی پزشک مغز و اعصاب انتخاب شود بسیار درست تر است زیرا به جزئبات دقیق تر اشاره شده است.

اگر طول واژگان کلیدی کوتاه تر باشد رقابتش با دیگران بیشتر می شود و سئو در آن سخت تر می شود. مثلاً اگر بر روی کلمه ی تلویزیون برای سئو کار شود، راهی سخت و پر از رقابت در پیش روی رقیبان باز می شود.

از طرفی هم این واژه مانند پزشک خیلی کلی و مبهم و گنگ می باشد و پاسخ های زیادی به دست می آید که مخاطب را سردرگم می کند وقتی در این بحث نوع برند و حتی اندازه ی تلویزیون مشخص شود قطعاً پاسخی در خور و بهتر می آید که مخاطب نیز از این اتفاق راضی تر خواهد بود. بنابراین هر چه قدر کلمات کلیدی محدودتر شود نتایج بهتری حاصل می شود و گوگل نیز پاخ های مرتب تری را ارائه می کند.

وقتی کلمه ی کلیدی طولانی تر باشد ترافیک کم تری به سمت سایت وجود دارد. ولی باید مطمئن شد که مخاطبان وبسایت را با این جزئیات پیدا کرده و آن را انتخاب می کنند و مشتری واقعی می باشند که با این اوصاف خرید هم بالا می رود.

این نوع واژگان کلیدی که مفهومی است برای سئو ارزش بالایی دارد. باید سعی شود که مطالب و محتوا برای مخاطب ایجاد گردد. وقتی محتوایی با توجه به احتیاج مخاطب تولید شود، خوانندگان گوگل هم به خواندن آن تمایل دارند و آن مطالب را به دیگران نیز پیشنهاد خواهند داد. می توان با استفاده از واژگان کلیدی و متاتگ عنوان یو آر ال و متاتگ توضیحات و متون به جای تصاویر و برچسب ها  به خوانندگان برای درک بهتر و راحت تر مطالب کمک کرد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

مؤثر بودن تگ ها بر سئو

متاتگ عنوانی تعیین کننده برای صفحات وب می باشد. تگ های عنوان روی صفحه ی نتیجه ای که در موتور جستجو قابل فهم و درک است به نمایش در می آید. که برای استفاده از آن در سئو و به اشتراک گذاشتن برای دیگران بسیار حائز اهمیت می باشد. تگ عنوان باید تعریفی دقیق و مشخص از محتوا را ارائه دهد. طول تگ عنوان باید از 60 کاراکتر فراتر نرود. عناوین باید به این ترتیب باشند:

مؤثر بودن تگ ها بر سئو
مؤثر بودن تگ ها بر سئو

1-واژه ی کلیدی 2-واژه ی کلیدی ثانویه 3-نام تجاری که بر سایت است

اگر طول عناوین بیشتر از 60 کاراکتر شود. موتورهای جستجوی اضافه را باید حذف نمود و (…) را به جای آن آورد و این اتفاق از نظر سئو خوب نیست. حال باید به چند نمونه از تگ های مهم اساره می شود:

1-تگ تایتل:

شامل عنوان در صفحه می باشد که باید بسیار منحصر به فرد باشد.

2-تگ دیسکریپشن:

مربوط به توصیفات صفحه و یا کالا می باشد و باید حدوداً 155 کاراکتر شود.

3-تگ کی وردز:

واژگان کلیدی را در بر می گیرد.

4-تگ برچسب:

این عنوان موضوعات کلیدی داخل وبسایت را معین می نماید و شیوه ای برای سامان دادن به مطالب و موضوعات است.

5-تگ روبوت:

تگ های روبوت باید دستوران مربوط به کدها را اجرا کنند. در ادامه به نمونه ای از آن ها که بسیار استفاده می شوند اشاره خواهد شد.

ایدکس: این بخش سبب وارد شدن صفحه به فهرست جستجو می گردد.

نو هاندکس: این بخش بر خلاف عنوان قبلی مانع از وارد شدن صفحات به فهرست جستجو می شود.

فالو: سبب اجرایی شدن لینک های خوب و مناسب در صفحه است.

نو فالو: این عنوان مانع از اجرایی شدن هر نوع لینک که برای گوگل بی ارزش است، می گردد.

نو آرشیو: از کپی کردن صفحه در نتایج جستجو جلوگیری می کند.

نو استایپ: از ظاهر شدن توصیفات و ذخیره شدن صفحه در زیر صفحات نتایج جستجو جلوگیری می کند.

برای اینکه متوجه شد یک صفحه از تگ ها استفاده می کند یا نه فقط کافی است روی صفحه کلیک راست کرد و در صفحه ی که باز شده در قسمت بالای صفحه می توان تگ ها را مشاهده نمود.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

فنون استاندارد متون

1-مقاله ها می بایست در قالب یک متن در سایت گذاشته شود.

2-کد گذاری های اچ تی ام ال می بایست به درستی انجام گیرد که در ذیل به آن پرداخته شده است.

تگ اچ1: تیتر اصلی صفحه به حساب می آید که می توان به عنوان مقاله یا مطلب در صفحه قرار بگیرد که اصولاً دارای واژه ی کلیدی می باشد. بیشتر از یک بار نباید از آن استفاده شود.

تگ اچ2: اچ2 نشان دهنده ی زیر تیتر های صفحات است و عناوین داخل مطلب را شامل می شود. بهتر است بیشتر از 2 تا 5 بار از آن استفاده کرد.

تگ اچ3: شامل زیر عنوان های داخل مطلب است. نباید بیشتر از 6 بار از آن استفاده کرد.

تگ اچ4: عنوانی برای منو ها و یا نظرات می باشد. از اچ4 می توان بی نهایت مورد استفاده واقع شود.

تگ اچ5: عنوانی برای منو های سایت است. این بخش هم می تواند بی نهایت مورد استفاده قرار گیرد.

تگ اچ6: برای فوتر سایت استفاده می شود. استفاده از این هم می تواند بی نهایت باشد.

3-تمامی متن ها باید در یک مقاله با یک فونت نوشته شده باشد. این کار از نظر سئو رتبه ی بالایی دارد.

فنون استاندارد متون
فنون استاندارد متون

متا تگ های استاندارد

1-متا تگ عنوان: بیشترین تعدادی را که شامل می شود 55 کاراکتر است. باید واژه ی کلیدی در عنوان بیاید. باید از عنوانی جذاب استفاده کرد تا سبب بالا رفتن تعداد مخاطب شود.

2-شرح متا: این قسمت باید 250 کاراکتر باشد. گذاشتن کلمه ای کلیدی در داخل متن ضروری می باشد. در شرح متا می بایست مطالب خیلی مختصر توضیح داده شود و مخاطب را به سایت هدایت و جذب نمود.

مقاله نوشتن کار مشکلی نمی باشد به این شرط که تمام نکته ها موارد گفته شده رعایت شود. در این صورت مقاله تولید شده برای مخاطب جذاب و خواندنی می شود و همچنین در گوگل ارزش بالایی را کسب می کند.

15 راه مهم در رسیدن به محتوایی درست و پر مخاطب وجود دارد اگر این عناصر که اصول سئو است، رعایت شود محتوایی بسیار بهینه سازی شده و دقیق و قابل قبول به دست خواهد آمد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

1-استفاده از کلید واژه ای هدفمند:

کنکاش در مورد کلمه ای کلیدی نقطه ی آغاز نوشتن است. در کنار تولید محتوا نوشتن در مورد کلمات کلیدی هم مهم است. از ابزاری مثل برنامه ریز کلید واژه ی گوگل یا جستجوگر  کلیدواژه ی ماز برای مشخص کردن واژه هایی که مخاطبان حول و هوش موضوع خود جستجو می کنند استفاده شود و از آن به عنوان پایه ی کار بهره گیرند.

نباید بدون فکر محتوا تولید کرد. برنامه ها باید بر اساس مجموعه ای از واژه های کلیدی فرمول بندی شود. با این کار از ابتدا موفقیت در راه است. این موضوع اگر بنیان یک محتوا قرار گیرد، واژگان کلیدی بر کل کار مؤثر خواهد بود. پس اگر از اول محتوا با واژه های کلیدی خاص هدف دار نشود برای داشتن رتبه در میان سایت ها باید خیلی سعی و کوشش کرد.

  2-یو آر ال دوستدار موتور جستجو:

خیلی قبل تر از سال 2008 مت کات رئیس مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (مسئول سئو) تأکید داشت که اگر در نشانی یو آر ال 3 تا 5 کلمه وجود داشته باشد مطلوب می باشد.

آن دسته که طولانی تر می باشند، بر پایه ی الگوریتم گوگل به طور معمول اعتبار زیادی به محتوا اضافه نخواهد کرد. درک کردن این موضوع بسیار با اهمیت است. یو آر ال که با موتور جستجو سازگاری داشته باشد همان قدر که برای موتورهای جستجو مفید می باشد برای مخاطبان نیز مهم و سودمند است. دو نوع یو آر ال برای انجام کار محتوا وجود دارد.

  2-یو آر ال دوستدار موتور جستجو:
2-یو آر ال دوستدار موتور جستجو:

یک روش یو آر ال ساختاری بسیار پیچیده و گیج کننده دارد و امکان دارد طولانی باشد. بهتر است از طولانی و پیچیده کردن موضوع اجتناب کرد یو آر ال هر چه کوتاه تر باشد بهتر خواهد بود و همچنین می بایست از نظر واژه ی کلیدی بهینه سازی شود.

بر اساس یک پژوهش هر چه یو آر ال ها کوتاه تر باشند رتبه ی بهتری خواهد داشت. به گفته ی جان مولر یکی از متخصصین گوگل در سال 2016 اظهار کرد وقتی دو یو آر ال با محتوایی یکسان وجود داشته باشد و یکی از آن ها باید ارائه شود آن که کوتاه تر است انتخاب می گردد. هدف در واژه ی کلیدی یو آر ال باید بیاید.

3- بهینه سازی برچسب عنوان:

یکی از مهم ترین اصول سئو برچسب عنوان صفحه می باشد وقتی قرار است برچسب عنوان بهینه شده نوشته شود، بهترین چیز که می توان از آن استفاده کرد کلید واژه ی هدف می باشد. همه مباحث با واژه ی کلیدی شروع می شود و با چند پرسش ادامه پیدا می کند و در آخر جواب دادن به این پرشس ها بر اساس عنوان قیمت کار بالا می رود.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

4-بهینه کردن توضیحات متا:

شاید باعث تعجب باشد که چرا توضیحات متا به عنوان یکی از عناصر پایه ای بهینه سازی صفحه در نظر گرفته می شود. گوگل چند سالی است توضیحات متا را برای رتبه بندی انتخاب نمی کند. اما به آن هم باید اهمیت داده شود و تمام نکاتش نوشته می شود، تا کلیک و دیده شدن آن افزایش یابد و این اتفاق برای سئو خیلی مهم است. توضیحات متا قسمتی از متا است که در موتور جستجو دیده خواهد شد.

اگر توضیحات متا به درستی نوشته شود بین کلیک ها تفاوت بسیار زیادی ایجاد می شود. نکته بسیار مهم در افزایش رتبه ی در میان وبسایت ها تعداد کلیک ها در کنار مدتی است که مخاطب بر روی یک محتوا متمرکز می شود. پس باید توضیحات متا را به خوبی نوشت و دقت داشت که کم تر از 160 کلمه باشد.

در غیر این صورت بقیه به شکل نقطه چین دیده خواهد شد. نکته ای که در مورد متا اهمیت دارد نوشتن واژگان و اطلاعات مهم و کلیدی می باشد زیرا با این کار مخاطب بسیار مشتاق به خواندن و ئنبال کردن محتوا می شود.

5-بهینه سازی موضوع اصلی:

این بخش مربوط به عنوان در سامانه های مدیریت محتوا می باشد. بخش قرار گیری عنوان باید بررسی شود زیرا اینگونه نیست که عنوان همیشه در یک جای ثابت قرار گیرد. در بیشتر موارد باید از واژگان کلیدی همراه با توضیحات مهم و اساسی استفاده کرد. اگر پس از کلید واژه ای که هدف است از کلمات دیگری استفاده شود ایرادی ندارد و مشکلی برای متن و رتبه اش در موتور جستجو ایحاد نمی کند.

5-بهینه سازی موضوع اصلی:
5-بهینه سازی موضوع اصلی:

6-به روز رسانی با استفاده از نشان تاریخ:

در طول جستجو در مورد یک موضوع باید به دنبال به روز ترین ها بود. به روز بودن مطالب امری بسیار مهم به حساب می آید. بعضی از مطالب که می آیند به دلیل نداشتن تاریخ معلوم نیست جدید هستند یا خیر. وقتی مطلبی تاریخ ندارد تا زمانیکه باز نشود مشخص نمی شود مربوط به چه زمانی است. مخاطبان معمولاً محتوایی که تاریخ ندارد به دنبالش نمی روند.

در خیلی از موارد لازم نیست کاری انجام داد تا تاریخ انتشار در صفحه ی نتایج جستجو در کنار محتوا دیده شود. با تمام این احوالات توصیه می شود یک کار دیگر انجام داده و وقتی که پست و صفحه ی مورد نظر به روز شد برای مخاطب نشان داده شود.

اگر در این موارد از ورد پرس استفاده می شود می توان از پلاگین استفاده کرد. این درست می باشد که تاریخ  و به روز کردن محتوا در سایت یک رتبه بندی به حساب نمی آید اما شواهد زیادی نشان داده که تعداد کلیک ها بر روی جستجو طبیعی تأثیر گذار است. همین طور نباید فراموش کرد که درگیر شدن و جذب شدن مخاطب بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه مخاطب مطمئن می شود که مطالب ارائه شده به روز و جدید است.

 7-واژه ی کلیدی هدف در بند اول:

نکته ای که نباید فراموش شود این است که با کلمات کلیدی هدف، محتوا اشباع نشود. امروزه این روش دیگر جالب نیست. با این حال بسیار اهمیت دارد که از واژه های کلیدی و اصلی در محتوا استفاده کرد. این کار باید خیلی طبیعی انجام شود و از واژگان کلیدی در بند اول محتوا در 100 کلمه ی اول و صفحه ی اول قرار بگیرد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

8-بهینه سازی برچسب عنوان میانی:

برچسب های عنوان دارای نوعی سلسله مراتب می باشند. اچ1 مهم ترین قسمت است و تا پایان صفحه می بایست از روی ترتیب و اهمیت تا اچ6 استفاده کرد. اگر این تیترها از اهمیت یکسانی برخوردار باشند از برچسب های اچ2 باید استفاده نمود.

اگر زیر ساخه ای درون این مطالب باشد، باید از اچ3 استفاده نمود. کلمات کلیدی را نمی توان درون همه ی عناوین اچ2 آورد. اما می توان از شکل تغییر پیدا کرده ی آن بهره برد. به طور مثال می شود بعد از برچسب اچ1 و  مقدمه در پاراگراف، عنوان را در برچسب اچ2 قرار داد. باید در نظر داشت که لازم نیست از کلمات کلیدی و چیزی شبیه آن استفاده نمود فقط باید کار را به شکلی انجام داد که پیام اصلی رسانده شود.

9-بهره بردن از تصاویر و فیلم:

وقتی از تصاویر و ویدئو در محتوا استفاده شود، تأثیر بسزایی بر زمان توقف محتوا خواهد داشت. بر اساس یک پژوهش که که توسط «هاب اسپات» انجام شده به گفته ی 80% بازاریابان استفاده کردن از ویدئو در محتوا باعث توقف بیشتر کاربران در وبسایت خواهد شد و استفاده از آت محتوا افزایش پیدا می کند.

اگر از تصاویر و ویدئو که (اینفوگرافی و نمودارها را در بر می گیرد) استفاده شود باعث خواهد شد که مخاطبان محتوا را به آسانی بخوانند. این یک واقعیت می باشد که از طریق محتوای تصویری و دیداری یادگیری آسان تر می شود. شکی در آن نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه شود بیشتر جذاب و گیرا خواهد بود تا وقتی که محتوا فقط متن باشد.

از نظر اصول سئو، یک محتوا اگر مخاطب را بیشتر به خود جذب نماید زمان توقف کاربر هم بیشتر می شود. مفهومی را که اولین بار «فورستر» مطرح نمود: زمان توقف کردن در یک پیج واقعی به معنی زمانی است که مخاطب به شکل واقعی برای مطالعه ی محتوا صرف می نماید قبل از اینکه به صفحات نتیجه ی جستجو بازگردد. پس هر نوع وقت گذراندن در صفحات وب مد نظر گوگل نمی باشد. بلکه گوگل زمانی را در نظر می گیرد که مخاطب از گوگل به صفحه ای دیگر رفته تا دوباره به گوگل برگردد.

10-بهره بردن از ارتباط معنایی کلید واژه ها:

راه موفقیت برای رتبه بندی محتوا ارتباط می باشد. از این رو استفاده از ارتباط معنایی از طریق کلمات کلیدی خیلی اهمیت دارد. موتور جستجو وسواس خاصی بر روی واژگان کلیدی دارد.

امروزه دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد و به وقت نوشتن محتوا به طور طبیعی از کلمه ها و عبارت هایی استفاده می شود که با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند. در ایران این اتفاق کمی کمرنگ تر است زیرا گوگل ارتباط معنایی را در زبان فارسی به خوبی نمی تواند پیدا، بررسی و شناسایی بنماید. بنابراین تا حد امکان باید از واژه کلیدی اصلی استفاده کرد. فقط باید دقت داشت که ارزش محتوا پایین نیاید.

10-بهره بردن از ارتباط معنایی کلید واژه ها:
10-بهره بردن از ارتباط معنایی کلید واژه ها:

11-لینک های خارجی:

قبلا کارشناسان نگران بودند که به یک محتوای خارجی لینک بدهند. این نگرانی به دلیل انتقال رتبه به لینکی خارجی، سبب شد تا آن ها رتبه ی بلاتر و بهتری را برای خود در نظر بگیرند. اما الان این نکته کمرنگ تر شده است.

پس نباید از لینک دادن به مطالب بیرون ترسی به خود راه داد. اگر مطلبی از یک منبع نقل قول می شود باید به آن لینک داد. این کار باعث می شود که مخاطبان از یک طرف به موضوعی در ارتباط با محتوای سایت دست پیدا کنند و از طرف دیگر موتور های جستجو آسان تر می توانند رابطه ی بین محتوای اراده شده و لینک داده شده را متوجه شوند؛ که این در سئو بسیار مؤثر است.

فقط باید مراقب بود منابعی که به آن ارجاع داده می شود، اعتبار داشته باشد. برای لینک به محتوا نباید از منابع غیر اصل استفاده کرد. در صمن تعادل را هم باید رعایت کرد و در هر قسمت که به لینکی خارجی احتیاج بود که کمک کننده می باشد باید لینک خارجی داد و بی مهابا و بدون فکر عمل نکرد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا بر اساس سئو هستید

12-لینک داخلی:

لینک گذاری داخلی برای ارتباط بین صفحات اساسی وبسایت ها ضروری می باشد. به وجود آوردن لینک های داخلی شیوه ای اساسی برای هدایت کردن مخاطب و موتور جستجو از راه محتوا می باشد و به وسعت دادن به صفحه های مهم و صفحاتی که مرتبط می باشند کمک رسان است. به عبارتی دیگر اگر در مطالب کلمه و یا عبارتی وجود دارد که در مورد آن در سایت محتوایی وجود دارد، باید به آن لینک شد.

هیچ گونه قانون مشخصی وجود ندارد اما بهتر است روی هر عنوانی لینک نشود فقط کلمات کلیدی نیستند که بتوان به آن ها لینک داد و حتماً هم نباید لینک داد. در جایی که با محتوا ارتباط معنایی دیده می شود و ارزشمند است باید لینک داده شود.

13-سرعت صفحه:

در حال حاضر عامل رتبه بندی جستجو در تلفن همراه سرعت صفحات می باشد. عواملی به غیر از محتوا در سرعت صفحه مؤثر هستند. با این وجود باید شیوه هایی را بررسی نمود که در آن این عامل بر سرعت کلی تأثیر گذار باشد. باید اول از دیدگاه محتوا

تصاویر می باشند که بر سرعت صفحه تأثیر گذارند. پس برای بهینه سازی آن باید وقت گذاشت. از ابزاری مثل پیج اسپید و یا جی تی متریکس برای دیدن سرعت صفحه و فرصت های بهتر شدن آن می توان استفاده نمود.

13-سرعت صفحه:
13-سرعت صفحه:

14-دکمه های به اشتراک گذاری رسانه ها:

در حالی که به اشتراک گذاری در رسانه ها عاملی برای رتبه بندی دقیق محسوب نمی شود. برای مخاطبان اهمیت دارد که محتوا را نشر دهند. حتی اگر فقط برای حستحوی طبیعی محتوا تولید می شود. باز هم باید امیدوار بود که در آینده به کسب و کار تبدیل می شود.

در محتوا باید دکمه ی اشتراک گذاری را در شبکه های اجتماعی قرار داد. با این کار مخاطبان آسان تر می توانند محتوایی را در شبکه اجتماعی اشتراک گذاری کنند. این کار روشی آسان اما درست برای دیده شدن محتوا است. در خیلی از سیستم های مدیریت محتوا دکمه های اشتراک اجتماعی در یک قالب اصلی است.

14-دکمه های به اشتراک گذاری رسانه ها:
14-دکمه های به اشتراک گذاری رسانه ها:

به این صورت که بلافاصله پس از نشر محتوا دیده می شود.پس باید اطمینان پیدا کرد که وقتی محتوا از طریق پلنفرم به اشتراک گذاشته می شود عالی است. باید از برچسب های درست استفاده نمود تا مشکلی که امکان دارد در تصویر یا عنوانی به اشتباه به اشتراک گذاشته می شود پیش نیاید. از طرفی اشتراک گذاری مطالب سبب افزایش جذب لینک های خارجی خواهد شد.

15-محتوای آموزشی طولانی یونیک:

آخزین نکته مهم وابسته به طول محتوا می باشد. برای بازاریاب عادی می باشد که اندازه ی طول محتوا را جویا شود. جواب دادن به این سوال کمی سخت می باشد. بهترین جواب این است که هر اندازه که لازم باشد.

به عنوان یک قانون کلی باید اطمینان پیدا کرد که محتوا به چه اندازه عمیق می باشد که موضوع را پوشش دهی کند. اما این موضوع در یک کسب و کار با یک کسب و کار دیگر متفاوت است. خیلی حائز اهمیت است که محتوایی خاص و آموزشی تا چه حد می تواند طولانی باشد تا برای مخاطب ارزش بیشتری قائل شود.

15-محتوای آموزشی طولانی یونیک:
15-محتوای آموزشی طولانی یونیک:

البته در این بین استثتاهایی هم وجود دارد که مربوط به اطلاعیه ی خبری و یا مثل آت می باشد که نباید طولانی باشد. نباید وسوسه شد و محتوا را فقط برای پر نمودن صفحات نوشت. همیشه باید تلاش کرد و محتوایی با کیفیت و انتشار کرد که خواسته ی مخاطب را برآورده کند و پاسخی به سوالات و مشکلات او باشد.

هیچ وقت نباید کیفیت را فدای کمیت کرد. بر اساس اصول سئو نیازی نیست که بهترین محتوای دنیا را خلق کرد فقط کافی است محتوایی ایجاد کرد که از محتوای رقیبان بهتر و جذاب تر به نظر برسد.

اگر در موتور جستجو عبارتی که تایپ می شود نتایج به دست آمده مربوط به وبسایت فرد تولید کننده ی محتوا باشد، پس باید اطمینان پیدا کرد که رتبه ی بالایی را بدست آورده است ودر نظر مخاطبان ارزش بالایی را کسب کرده است.

 

نتیجه گیری

امروزه تولید محتوا یک اصل مهم در فضای مجازی است. زیرا هر شخصی که بخواهد در هر زمینه ای کسب و کاری را ضروع کند نیاز به ایجاد محتوا دارد تا بتواند هم کار خود را به دیگران بنشاساند و هم نیاز احتمالی مخاطب را بر طرف نماید.

حال این نکته حائز اهمیت است که محتوا در چه زمینه ای وجود دارد که با توجه به مقاله ی ارائه شده باید گفت محتوا در شیوه های مختلفی عرضه می شود. محتوا در قالب های مختلفی مثل متن، عکس، ویدئو، صدا و صوت، پادکست و… تولید می شود؛ فقط باید دقت داشت که از متخصصان در این زمینه کمک گرفت تا محتوایی در خور و قابل قبول را به مشتری ارائه کرد که پاسخگوی نیاز او باشد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

بحث جدیدی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت تولید محتوا با پیروی از اصول سئو بود که اگر تولید محتوا طبق این اصول پیش برود کاری با رتبه ی بالا در میان وبسایت ها و گوگل به دست می آید.

اصول سئو نکاتی بود که در مقاله ی مذکور به آن اشاره شد و در اینجا به جمع بندی آن پرداخته خواهد شد.

نکاتی که باید به آن ها اشاره نمود اندازه ی طول مطالب، نوع زبان نوشتار، لحنی که قرار است مطالب با آن نوشته شود و هدفمند بودن موضوع و مطالب اهمیت زیادی دارد. همین طور واژه های کلیدی که به چه صورت استفاده شوند.

واژه های کلیدی باید خیلی دقیق و مشخص و محدود باشد تا هم مطالب دقیق تری برای محاطب نمایش داده شود و هم با این دقت یک وبسایت از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد و همچنین بر افزایش روز افزون کاربران یک سایت کمک کننده باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید