بالا نیامدن ویندوز 7 در لپ تاپ

بالا نیامدن ویندوز 7 در لپ تاپ

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی و تحلیل بالا نیامدن ویندوز 7 در لپ تاپ بپردازیم.

وقتی که یک سیستم را روشن می کنید، امکان بالا نیامدن ویندوز وجود دارد و صفحه لپ تاپ سیاه می شود. با صبر کردن این حالت مشکل حل نمی شود و از مشکلات اذیت کننده کاربر محسوب می شود که دلیل های متفاوتی دارد. ما قصد داریم در این مقاله دلیل به وجود آمدن این مشکل را بیان کنیم تا شما بتوانید مشکل سیستم ویندوز خود را برطرف کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

حال در این جا به تعدادی سوال در این باره پاسخ خواهیم داد.

1) سیستم عامل چیست؟

2) علت های متفاوت بالا نیامدن ویندوز را ذکر کنید؟

3) علت های بالا نیامدن سیستم را توضیح دهید؟

[/stextbox]

 

1) سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل در واقع به نرم افزاری می گویند که توانایی اجرای کل برنامه های کامپیوتری را دارا می باشد و برای کارکردن هرچه بهتر سیستم ضروری می باشد. سیستم عامل ها مدل های متفاوتی دارند که سیستم عامل ویندوز جز مهم ترین آنها به حساب می آید.

معنی کلمه ویندوز پنجره می باشد. سیستم عامل ویندوز ساخت شرکت مایکروسافت است که در مدت زمان معین بطور مرتب نسخه جدید و روز آن وارد بازار می شود. ویندوز در واقع همین صفحه ای است که هنگام روشن کردن سیستم با آن برخورد می کنید و نرم افزار های متفاوتی را در آن به نمایش می گذارید. اگر تمایل به ارتقا دادن قابلیت و توانایی های سیستم عامل خود هستید باید بر روی آن نرم افزار مورد نظر را نصب کنید.

 

2) علت های متفاوت بالا نیامدن ویندوز را ذکر کنید؟

مشکل های پیش آمده برای بالا نیامدن ویندوز عبارتند از پاک شدن فایل های بوت ویندوز، تغییرات به وجود آمده در ریجستری، ایراد در بوت سکتور، ورود ویروس های مخرب و زیان آور به سیستم و… می باشد.

 

3) علت های بالا نیامدن سیستم را توضیح دهید؟

3) علت های بالا نیامدن سیستم را توضیح دهید؟
3) علت های بالا نیامدن سیستم را توضیح دهید؟

1) اختلال سخت افزاری

از مهم ترین عواملی که می توان برای بالا نیامدن ویندوز اشاره کرد اختلال در سخت افزاری سیستم می باشد. هر قطعه سخت افزاری اگر بتواند با قطعه های دیگر ارتباط برقرار کند از کانال درخواست وقفه IRQ) ) استفاده می شود که در این جا برای هر کدام از قطعه ها یک IRQ مخصوص به خود قطعه اختصاص داده می شود.

IRQ در واقع خطوط سخت افزاری می باشد که از سخت افزار های متفاوت سیستم، در خواست وقفه را برای CPU ارسال می کند. اگر به روی سیستم، سخت افزار های زیاد و مختلفی نصب شده باشد یا چیدمان سیستم این نرم افزارها به شکل صحیح انجام نشده باشند امکان دارد به دو سخت افزار داده شود از یک IRQ استفاده کنند. که در واقع همین جا است که سیستم به مشکل برمی خورد. حال اگر بخواهیم بدانیم مشکل به وجود آمده در سیستم به دلیل تصادم سخت افزاری است یا خیر در قسمت Control Panel، به سراغ گزینه سیستم می رویم و بعد از انتخاب کردن آن گزینه ی Device Manager  را میزنیم. در این بخش از سیستم سخت افزار هایی که دارای مشکل هستند با رنگ زرد و با علامت تعجب مشخص می شوند. دلیل به وجود آمدن این مشکل را میتوان ذکر کرد:

عدم یکنواختی با دیگر قطعات

عدم شناخته شدن راه انداز

مشکلات ایجاد شده در قسمت IRQ: برای برطرف کردن این مشکل می شود به قسمت  Properties

مراجعه کرده و یک IRQ جدید به آن داده شود ومشکل ایجاد شده را برطرف کنید.

2) رم خراب

از دیگرعلت های بالا نیامدن ویندوز، مشکل یافتن در رم می باشد که اغلب با ارور Exception Fatal Error  دیده می شود. که زمانی علامت ارور داده می شود سیستم با مشکل سخت افزاری رو به رو است.

علل رخ دادن عمل ارور عدم همخوانی ماژول های موجود یا چیسیت ها ممکن است باشد. این اشکال ایجاد شده را میشود این طور بیان کرد هنگامی که دو رم در کنار همدیگر قرار داده می شوند، یکی از رم ها 70نانوثانیه و دیگری 60 نانوثانیه است و به خاطر این اتفاق سرعت سیستم کم می شود که این عمل باعث خراب شدن ویندوز می شود.

3) ویروس ها

یکی دیگر از مشکل های  اصلی در این مورد ویروس ها هستند که در نرم افزارهای سیستم لپ تاپ باعث به وجود آمدن اختلال می شوند. برای پیش گیری از این موضوع میتوان از یک آنتی ویروس پرقدرت کمک گرفت و در سیستم آن را نصب کرد.

4) چاپگرها

به مقدار بافر موجود در چاپگر ها بافر گفته می شود.برای درست کردن یک فایل بزرگ تر فایل را به چاپگر می فرستیم که به آن پست اسکریپ گفته می شود.

4) چاپگرها
4) چاپگرها

5)نرم افزار ها

خیلی از افراد امروزه با وجود اینکه استفاده  ای از ورژن های جدید نرم افزار ندارند اما باز هم آن ها را دانلود و در سیستم خود ثبت می کنند که این امر باعث ایجاد اختلال در سیستم انها می شود چون وقتی تعداد نرم افزاری غیر کاربردی  روی سیستم زیاد باشد باعث ایجاد مشکل می شود.لازم به ذکر است که از نصب نرم افزارهایی که به منظور افزایش سرعت هستند خود داری کنید.

6)گرمای زیادی سیستم

یکی از عوامل ایجاد خرابی سیستم وجود گرمای زیادی می باشد که اسیب دیدگی شدید وجدی به سیستم می شود.که برای بر طرف شدن این مشکل باید دقت کنید که  همیشه فضای داخلی دیسک خنک نگه داشته شود.

که این کار از اولویت های می باشد.

6)گرمای زیادی سیستم
6)گرمای زیادی سیستم

7)مشکل های موجود در VXDو  OException

برای حل این مشکل باید درایور مناسب داشت و همچنین تنظیم دقیق وضوح و کیفیت رنگ را رعایت کرد که توجه داشته باشید منشا اصلی این مشکل بدلیل وجود کارت گرافیکی است.

7)مشکل های موجود در VXDو  OException

8)مشکل های ایجاد شده در منبع تغذیه

یکی از عمده ترین و اصلی ترین مشکلات ایجاد مشکل در منبع تغذیه می باشد که شما را دچار دردسر می کند،که در برخی مواقع شما را مجبور به تعویض رکلی سیستم می کند.

شایان به ذکر است که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از یکمحافظ استفاده شود.

8)مشکل های ایجاد شده در منبع تغذیه
8)مشکل های ایجاد شده در منبع تغذیه

منبع  تغذیه ارتباطی زیادی با جریان برق دارد که باعث تولید گرمایی شدیدی می شود.در واقع اکثر مشکلات بوجود آمده بعد از چندین سال بخاطر وجود ایراد این پخش می باشد.

از اینکه تا انتهای مقاله بالا نیامدن ویندوز 7 در لپ تاپ ما را همراهی کردید سپاسگزاریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید