امروز میخواهیم تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بررسی کنیم .
امروزه صحبت اکثر کسب و کار ها درباره بازار یابی محتوا است .
اما تا به حال استراتژی محتوا را شنیده اید ؟
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود :
استراتژی محتوا چیست ؟
استراتژی محتوا شامل چه مواردی می شود ؟
بازار یابی محتوا چیست ؟
تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟
چه تفاوتی میان بازار یابی محتوا و تبلیغات است ؟
هزینه بازایابی محتوا با هزینه تبلیغات چقدر است ؟
چگونه اجازه ندهیم تنبلی مانع پیشرفت ما شود ؟
[/stextbox]
استراتژی محتوا چیست ؟
اگر بخواهیم به صورت ساده استراتژی محتوا را توضیح دهیم این است که باید محتوا های مفید و کاربردی را با یک تجربه از پیش طراحی شده برای مخاطب تولید کرده و به مخاطب تحویل داده و آن را مدیریت کند .
برای اندازه گیری موفق بودن این فرایند در تمام چرخه محتوا ، از شاخص های شفاف عددی استفاده می شود .
برای درک بهتر مفهوم استراتژی محتوا فرض میکنیم که میخواهیم یک رستوران را بسازیم نقشه های این رستوران دارای جزئیات بسیار زیادی هستند که زوایای ساخت یک رستوران ، اندازه گیری دقیق ، مکان لوله ها و سیم کشی ها، و محل قرار گیری هوا کش ها را به ما نشانم می دهد .
استراتژی محتوا شامل چه مواردی می شود ؟
یک استراتژی محتوا خوب باید بتواند به تمامی سوالات مربوط به استفاده از محتوا را پاسخ دهد ، سوالاتی مانند :
1-علت منتشر شدن محتوای فعلی چیست ؟
2-پس از انتشار این محتوا مسیر ما به چه سمتی است ؟
3-چه کسانی مشتریان ما هستند ؟
4-انتظار چه واکنشی از این محتوا داریم ؟
5-زمانی که محتوا منتشر شد چکار کنیم ؟
زمانی که شما پاسخ خود را از این سوال ها گرفتید باید به سوال های مهم تری پاسخ بدهید :
1-انتظار مخاطبان ما از محتوا ها چیست ؟
2- کسی که محتوا های ما را منتشر میکند کیست ؟
3-زمان انتشار محتوا های جدید هر چند وقت یکبار است ؟
4-مخاطبان ما از محتواهای ما چه بازخوردی دارند ؟
یکی از عوامل مهم در استراتژی محتوا این است که محتوا های خود را در زمان های مشخص به روز کنیم .
به این دلیل که خواسته های مخاطبان شما همیشه در حال تغییر است .
بازاریابی محتوا چیست ؟
بازا یابی محتوا راهکاری برای جذب مشتری و فروش محصولات دارد و این راهکار از طریق ایجاد محتوای ارزشمند ، مفهوم و مرتبط میباشد .
بازار یابی محتوا باید به گونه ای انجام شود که مخاطب متوجه تلاش شما برای فروش محصولات نشود و باید این تصور را داشته باشد که شما میخواهید اطلاعات و آگاهی وی را درباره این محتوا بالا ببرید .
تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟
بازار یابی محتوا ضمیمه ای است بر کلیت استراتژی محتوای شما .
بازار یابی محتوا در صورتی می تواند تاثر چشم گیری داشته باشد که استراتژی محتوای قدرتمندی برای آن پایه گذاری شده باشد .
مثلا زمانی غذا خوشمزه می شود که مواد آن به اندازه در غذا ریخته شده باشد ، و بازار یابی محتوا تنها زمانی به نتیجه میرسد که استراتنژی محتوا مناسبی برای آن پایه گذاری شده باشد .
چه تفاوتی میان بازار یابی محتوا و تبلیغات است ؟
در بازا یابی محتوا و تبلیغات 2 تفاوت وجود دارد :
1-در بازار یابی محتوا ، محتوا ها در شبکه های اجتماعی که شما مالکیت آن را دارید منتشر می شود .
2-شما مخل مشتریان خود نمیشوید و مشتریان واقعی خود را هم پیدا میکنید .
هزینه بازایابی محتوا در مقایسه با هزینه تبلیغات چقدر است ؟
هزینه بازار یابی محتوا از هزینه تبلیغات بیشتر است اما در طولانی مدت بازدهی بیشتری دارد .
بازار یابی محتوا زمان بیشتری را نسبت به تبلیغات می گیرد اما بازدهی آن بهتر است .
چگونه اجازه ندهیم تنبلی مانع پیشرفت ما شود ؟
به ایندلیل که استراتژی محتوا زمان زیادی میبرد بیشتر افراد آن را نادیده مگیرند و مستقیم به بازار یابی محتوا روی می آورند .
میخواهیم از مقاله خود نتیجه بگیریم :
استراتژی قوی و یکپارچه همراه با بازار یابی محتوا ارزشمند میتواند نقشی تعیین کننده در گسترش تجارت شما داشته باشد .
بهتر است مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما قبل از شروع بازار یابی محتوا به خوبی پایه گذاری شده باشد .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]