بازاریابی محتوا چیست + اهداف و مزایای آن
امروز میخواهیم درباره بازاریابی محتوا و اهداف و مزایای آن بحث کنیم
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده مشود :
بازار یابی محتوا چیست ؟
انواع استراتژی های بازار یابی محتوا چیست ؟
[/stextbox]
بازار یابی محتوا چیست ؟
بخشی از توسعه کسب و کار شما بازار یابی محتوا است که در ایجاد محتوا های ارزشمند ، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن جذب کردن و حفظ مخاطبان جدید است .
برای اینکه بازار یابی موفقی داشته باشیم باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و باید به نکات کلیدی ذیل توجه کرد :
1-برای چه کسی محتوا ایجاد کنیم ؟
2- محتوا ایجاد شده چه مشکلی از مخاطب را حل میکند و چه سودی برای او دارد ؟
3- چگونه محتوای خود را منحصر به فرد کنیم ؟
4- بهترین محتوا در چه فرمتی تولید می شود ؟
5- در کجا محتوا را توزیع کنیم ؟
چرا کسب و کار ها به بازار یابی محتوا نیاز دارند ؟
از منبع مقرون به صرفه استفاده کنند و مدیریت آن منابع را انجام دهند
می شود .Leadبازار یابی محتوا کمک به افزایش ترافیک وب سایت و تولید
چه دلیل هایی برای استفاده از بازار یابی محتوا وجود دارد ؟
1- ایجاد اعتماد در یازدید کنندگان :
هنگامی خواننده محتوای برند را به طور مداوم بخواند دیدگاهش نسبت به آن برند و دیدگاهش از لحاظ اعتبار و از لحاظ علاقه تغییر خواهد کرد.
2- افزایش آگاهی از برند
مخاطب باید محتوا تولید شده را ببیند و به آن عکس العمل نشان دهد .
3- افزایش بهبود سئو
افزایش محتواهای با کیفیت به صورت مداوم و مرتبط و آموزنده توسط کلید واژه های مناسب ایجاد کنید و محتوا های خود را به روز رسانی کنید و در متور های جست و جو گر رتبه های بالا تری میگیرید .
(Lead4- تولید سر نخ بازار یابی (
5- مخاطبین ایده آل را جذب کنیم
باید مخاطب را به محتوا های خود جذب کنیم که در کسب و کار خود موفق باشیم .
(Lead6- تبدیل بازدید کنندگان به سر نخ (
را ایجاد کنیم Leadاز طریق سفر مشتری
1-مرحله آگاهی 2- مرحله ملاحظات 3- مرحله تصمیم گیری
7- محتوا را توسط بازدید کنندگان به اشترا ک بگذاریم
از بهترین راه های افزایش دیده شدن اشتراک گذاری محتوا های تولید شده توسط مشتریان است .
این قابلیت اشتراک گذاری از بهترین ویژگی بازار یابی محتوا است .
8- برای بازگشت افراد به سایت شما ، دلیل قانع کننده داشته باشیم
ایجاد محتوا های مفید و جذاب در هر هفته ، باعث میشود که مشتری برای دریافت مطالب باز گردد .
9- با سایر استراتژی ها هم راستا باشیم
ایجاد محتوا های خوب و افزایش سئو از استراتژی هایی است که نحت تاثیر محتوا های خوب است .
10- نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهیم
تنها نیاز بازار یابی محتوا صرف زمان است . این روش از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است .
انواع استراتژی های بازار یابی محتوا چیست ؟
1- تعیین اهداف برنامه ریزی
پیش از شروع برنامه باید اهداف خود را مشخص کنیم . این کار شما را کمک میکند که بهترین استرانژی را مشخص کنید
2- مشخص کردن مخاطبین هدف خود
برای این که یک برنامه موفق داشته باشیم باید مخاطبین خود را به یک شخصیت خریدار مشخص کنید . برای کسانی که تازه کار مارکتینگ را شروع کرده اند بسیار مهم است .
3- تعیین سیستم مدیریت محتوا
4- نیروی تولید محتوا استخدام کنید
برای اینکه در بازار یابی محتوا موفق باشد نیاز به یک گروه متخصص دارید .
5- ایده پرداز باشد
برای ایجاد محتواهای مناسب ایده پردازی کنید .
6- نوع محتوا یی که میخواهید را مشخص کنید
محتوا ها به سه دسته تقسیم میشوند بصری ، صوتی و نوشتاری و با ترکیب این سه نوع محتوا منجر به تولید فرمت های جدید می شود .
نتیجه گیری :
در پایان به این نتیجه میرسیم که برای موفقیت در بازار یابی محتوا باید نظم ، زمان و خلاقیت داشته باشیم .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]