چطور از Google Keyword Planner استفاده کنیم؟
هیچ گزینه دیگه ای وجود نداره : بدون داشتن اطلاعات موضوعی، تحقیق کلمات کلیدی
مثل تیریه که تو تاریکی شلیک میکنین. خوشبختانه خدایگان سئو ابزاری خفن )و البته
رایگان( رو اختیار ما قرار دادن تا با کمک اون بهترین تصمیم رو بگیریم. تصمیم راجع به اینکه
کدوم کلمه کلیدی برای بیزینس و کسب و کار ما بهترین گزینه است. اسم این ابزار خفن و
خوفناک Google Keyword Planner هستش! یا گوگل کیورد پلنره! یا هر جور دیگه ای که
خفنتر به نظر میاد …
باحاله نه؟
البته که هست
اینو در نظر داشته باشین که این ابزار با ذهنیت تبلیغاتچی های Adwords طراحی شده و
یه سری از امکاناتش به درد شما نمیخوره. تو این قسمت بهتون آموزش میدم که چطور
یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی سایت رو با استفاده از Google Keyword
Planner انجام بدین.
مرحله شماره 1 : دسترسی به Google Keyword Planner
برای اینکه بتونید از Google Keyword Planner استفاده کنید، باید یه اکانت Google
Adwords داشته باشید. اگه قبلا یکی نساختین، میتونین ظرف چند دقیقه این کار رو
انجام بدین:
)فقط مرحله ها رو یکی یکی انجام بدین، یه سری اطلاعات مربوط به خودتون و کسب و
کارتونه که باید وارد کنین. توجه: برای استفاده از
GKP نیازی به راه اندازی کمپین ندارین فقط باید یه اکانت Adwords بسازین
2 – وارد اکانت Google Adwords بشین. از منوی بالا، روی Tools کلیک کنین و از منویی
که نمایش داده میشه گزینه Keyword Planner رو انتخاب کنید.
داخل صفحه ای که باز میشه 3 تا ابزار مختلف وجود داره زیر Where would you like to start?
شما برای تحقیق کلمات کلیدی فقط به همین 3 تا ابزار نیاز دارید:
Multiply keyword lists to get new keywords
Get search volume data and trends
Search for new keywords using a phrase, website or category
منبع:کتاب آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو
چطور از Google Keyword Planner استفاده کنیم؟