فیلم نامه مصور یا Storyboard ویدیو
فیلم نامه مصور تکنیکی است که در آن توالی پیش از فیلم برداری را مشخص می کنند.
در واقع تهیه کننده یک طرح از صحنه ها و محل های فیلم برداری به صورت نقاشی روی
کاغذ رسم میکند. برای استفاده تجاری شما می توانید فیم نامه خود را به صورت متنی
تهیه کنید و محتوای ویدیو خود را در آن شرح دهید. الف( انتخاب عنوان: دقیقاً انتخاب کنید
که متحوای ویدیو شما در مورد چه چیزی خواهد بود؟ ویدیو شما میتواند یک مصاحبه
ساده، توالی داستانی و یا یک طرح پیچیده باشد. فراموش نکنید که برای انتخاب عنوان
حتماً به هم گروهی های خود مشورت کنید. در همین جهت میتوانید از سوالات زیر
استفاده کنید:
– اخبار و جریان های محبوب فعلی در دنیا و مرتبط با کسب و کار شما چیست؟
– آیا فردی در تیم ما توانایی و خلاقیت تولید ویدیو در زمینه خاصی را دارد؟
– آیا میتوانیم از برنامه های محبوب دیگر تقلید داشته باشیم؟
– چه چیزی در چشم مخاطب های هدف ما در این ویدیو جذاب خواهد بود؟
– مخاطبان هدف ما چه چیزی از این ویدیو خواهند آموخت؟
ب( خط داستانی خود را بنویسید: بعد از اینکه عنوان خود را انتخاب کردید باید به بیان
جزئیات ویدیو بپردازید. حالت های چهره( Mimik ) و حرکت های صحنه)میزانس Mise en
scene ( و دیالوگ ها را تنظیم کنید. اگر ویدیو شما در مورد یک گفت و گو است، موارد
مهم که میخواهید از آن بحث شود را یادداشت کنید این مسئله موجب می شود تا گفت و
گوی شما نظم خود را حفظ کند و زمان ویدیو را بهینه کند.
منبع:کتاب تولید محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتال
فیلم نامه مصور یا Storyboard ویدیو