فریلنسر تولید محتوا

فریلنسر تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

بسیاری از مطالب، ویدیوها و تصاویری که در فضای مجازی می بینید، توسط یک فریلنسر تولید محتوا تهیه شده است. چنین شخصی به صورت دورکاری وظیفه تولید محتوای یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی را به عهده می گیرد.

فریلنسر تولید محتوا

در این مطلب قصد داریم به مزایای سفارش تهیه محتوای متنی و غیر متنی به یک شخص مستقل پرداخته و ویژگی ها و مهارت های لازم برای فعالیت در این حرفه را در قالب پاسخ به سوالات زیر معرفی می کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

 

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. چه کسی را می توان یک فریلنسر تولید محتوا نامید؟
  2. شرایط کاری یک فریلنسر تولید محتوا چگونه است؟
  3. یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟
  4. فریلنسر تولید محتوا چه خدماتی را ارائه می دهد؟
  5. سفارش دورکاری به یک فریلنسر تولید محتوا چه مزایایی دارد؟

[/stextbox]

 

چه کسی را می توان یک فریلنسرتولید محتوا نامید؟

فریلنسر (Freelancer) شخصی است که به طور مستقل و آزادانه یک پروژه را انجام می دهد. این پروژه می تواند در حرفه های مختلف و زمینه های گوناگون باشد. فریلنسر کسی است که تعهد طولانی مدتی به کارفرما ندارد و به سازمان خاصی وابسته نیست. فریلنسری یک نوع خوداشتغالی با ساختاری بسیار منعطف است. کاری است که شخص به موجب یک قرارداد موقت انجام داده و استخدام دائمی را در پی ندارد.

فریلنسر ها می توانند بر اساس نوع مهارت و توانمندی های خود، پروژه های کوچک و بزرگ را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت اجرا کنند. این پروژه ها ممکن است در زمینه شغل های مختلف اتفاق بیافتد.

چه کسی را می توان یک فریلنسرتولید محتوا نامید؟
چه کسچه کسی را می توان یک فریلنسرتولید محتوا نامید؟ی را می توان یک فریلنسرتولید محتوا نامید؟

یک معمار فریلنسر کسی است که در شرکت خاصی فعالیت نمی کند بلکه مستقلا با کارفرما برای طراحی ساختمان قرارداد می بندد.

البته در بسیاری از موارد ممکن است کارفرما، همان شرکت معماری باشد که بنا به شرایط خاصی ترجیح می دهد به جای استخدام دائم، برخی مراحل طراحی را به صورت پروژه های مجزا به معماران واگذار کند.

اگر چه در سال های قبل فعالیت های فریلنسری در ایران چندان به رسمیت شناخته نمی شد، اما اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است. فارغ التحصیلان و فعالان رشته های مختلف به خصوص در حوزه های هنری_ تمایل زیای به این شیوه از خود اشتغالی نشان می دهند. فریلنسری احتمالا در شرایط کنونی جامعه که پیدا کردن شغل تمام وقت و دائمی کار دشواری است، بیشتر رواج پیدا می کند.

این کار همچنین برای افرادی مناسب است که به علت اشتغال به تحصیل تمایل به انجام فعالیت های پاره وقت دارند، یا به دنبال یک شغل دوم هستند. در مجموع فریلنسرها امنیت شغلی پایین اما درآمد بالا و به صرفه ای دارند. خوشبختانه این اشخاص در صورتی که مدیریت مناسبی داشته باشند می توانند وضعیت امنیت شغلی را نیز کنترل کنند.

برخی زمینه های رایج فعالیت فریلنسرها عبارتند از:

  • طراحی گرافیکی
  • بازاریابی دیجیتال
  • حسابداری
  • نویسندگی
  • ویراستاری
  • طراحی مد
  • عکاسی
  • فیلم سازی و انیمیشن
  • برنامه نویسی
  • طراحی سه بعدی
  • تولید محتوا
  • معماری
  • آهنگ سازی
  • تدریس خصوصی
برخی زمینه های رایج فعالیت فریلنسرها عبارتند از:
برخی زمینه های رایج فعالیت فریلنسرها عبارتند از:

فعالیت به صورت دورکاری

اکثر فریلنسرها افرادی هستند که در منزل و به شکل دورکاری فعالیت می کنند. این انتخاب کاملا منطقی است زیرا اکثر مشتریان آن ها، از طریق اینترنت سفارش خود را ثبت می کنند و لذا نیازی به ایجاد یک دفتر کار و تامین هزینه های اضافی آن ندارند.

معمولا کارفرماهایی که تمایل به استخدام فریلنسر در هر یک از این رشته ها دارند، آگهی هایی در سایت های فریلنسری منتشر می کنند. البته این سایت ها در ایران هنوز نوپا هستند و فریلنسر ها ناچارند بیشتر از طریق تبلیغات شخصی، روابط اجتماعی و تهیه رزومه و پورتفولیو، خود را معرفی کنند.

فعالیت به صورت دورکاری
فعالیت به صورت دورکاری

علی ای حال تولید محتوا، یکی از زمینه های فعالیت فریلنسری است. تولید محتوا یا Content Generation به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای تهیه محتوای وب سایت ها یا دیگر بسترهای فضاهای مجازی انجام می شود. این محتوا می تواند به صورت متنی یا غیر متنی (فیلم، انیمیشن، عکس و محتوای چند رسانه ای) باشد.

تولید محتوا کاری تخصصی

تولید محتوا کاری پراهمیت و تخصصی است. اهمیت آن ناشی از این حقیقت است که محتوا اصولا تمام آن چیزی است که کاربران از یک سایت یا شبکه اجتماعی انتظار دارند. کیفیت محتوای تولید شده نقش موثری در رقابت بین رسانه های مجازی، بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی دارد. تولید محتوا نیازمند مهارت و تخصصی است که بخشی از آن در اثر تجربه و تمرین به دست می آید.

از آن جا که عموم کارکنان شرکت ها فاقد توانایی های لازم برای تولید محتوا هستند، صاحبین وب سایت و صفحات شبکه های مجازی علاقه مند هستند که این وظیفه را به تیم های تخصصی فعال در این حرفه واگذار کنند.

حال که با دو مفهوم فریلنسر و تولید محتوا آشنا شدیم، قطعا عبارت “فریلنسر تولید محتوا” ساده تر به نظر می آید. چنین فردی یک نویسنده محتوا است که به صورت مستقل و با قراردادهای موقتی، مسئولیت تولید محتوای سایت ها یا دیگر فضاهای اینترنتی را بر عهده می گیرد.

البته همانطور که پیش تر گفتیم تولید محتوا فقط به نویسندگی مطالب ختم نمی شود بلکه می تواند دامنه وسیع تری از محتواهای چند رسانه ای را در بر داشته باشد. بنابراین فریلنسر تولید محتوا شخصی است که در ازای دریافت پول، برای موضوع مشخصی محتوای دیجیتالی تولید می کند.

شرایط کاری یک فریلنسر تولید محتوا چگونه است؟

فریلنسری نوعی از خود اشتغالی (Self Employment) است. فردی که به عنوان فریلنسر فعالیت می کند، تحت نظر مدیر بالادستی نبوده و از کسی حقوق ثابت دریافت نمی کند. چنین شخصی باید علاوه بر اجرای کار، تمام مراحل دیگر نظیر بازاریابی، تدوین قرارداد و بررسی پرداخت ها را انجام دهد.

شرایط متفاوت این شغل باعث شده است تا وضعیت آن با سایر مشاغل تمام وقت یا پاره وقت فرق داشته باشد. برخی از شرایط منحصر به فرد تولید محتوا به صورت فریلنسری را در ادامه عنوان می کنیم.

شرایط کاری یک فریلنسر تولید محتوا چگونه است؟
شرایط کاری یک فریلنسر تولید محتوا چگونه است؟

انعطاف کاری:

اساسا کارهای فریلنسری، خارج از چارچوب عادی مشاغل دیگر است. در این کارها، شخص آزاد است که بسیاری از شرایط را بر اساس با میل خود برنامه ریزی کند. این انعطاف در مجموع می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت تلقی شود. فریلنسری تولید محتوا به خصوص برای افرادی مناسب است که به راحتی نمی توانند با چارچوب کارمندی تمام وقت وفق پیدا کنند.

هرچند همین ویژگی ممکن است برای سایر افراد یک مشکل تلقی شود زیرا روحیه بسیاری از مردم با همان شرایط استخدام دائمی و کار اداری هماهنگ است. در این شغل شما آزادید که مواردی مانند ساعت کار، نوع کار، تعطیلات و حتی قیمت را تعیین کنید.

انعطاف کاری:
انعطاف کاری:

اما از طرف دیگر چالش هایی مانند نداشتن حقوق ثابت و احتمال وقوع مشکلات مالی پیش روی شما است. زیرا ممکن است در یک دوره زمانی نتوانید پروژه های چندان زیادی گرفته و درآمد کافی را کسب کنید.

در صورتی که مایلید به عنوان یک فریلنسر در حرفه تولید محتوا فعالیت کنید، باید بتوانید از ویژگی انعطاف پذیری این کار به نفع خودتان استفاده کنید. ممکن است این حرفه را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید

در این صورت هم از حقوق ثابت شغل اولتان برخوردار هستید و هم می توانید با یک برنامه ریزی مناسب در ساعت فراغت و تعطیلات درآمد اضافی داشته باشید. اگر تهیه محتوا را حرفه اصلی خود می دانید، باید به موضوعات مدیریت شغلی مسلط شوید زیرا شما قرار است هم مدیر و هم کارمند خودتان باشید.

قرارداد:

به عنوان یک تولید کننده مستقل محتوا متوجه خواهید شد که بسیاری از کارفرمایان تمایلی به عقد قرارداد برای سفارش محتوا ندارند. دلیل این امر احتمالا این است که آن ها عادت دارند برای کارمندانشان قراردادهای طولانی مدت سالانه تدوین کنند و شاید گمان می کنند در این موارد که سفارش ها به صورت پروژه های کوتاه مدت و میان مدت است، نیازی به تهیه قرارداد نیست.

قرارداد:
قرارداد:

با این حال به شما توصیه می کنم هر طور شده کارفرما را به بستن قرارداد وادار کنید. داشتن قرارداد رسمی علاوه بر این که از منافع شما حفاظت می کند، نوعی اعتباربخشی را برای کارتان به دنبال دارد.

پرداخت حق الزحمه:

پرداخت دستمزد یک فریلنسر نیز با کارکنان معمولی فرق دارد. این مبلغ اگرچه بیشتر توافقی است اما از تعرفه های خاصی نیز پیروی می کند. قیمت به دو صورت محاسبه می شود: بر اساس ساعت یا بر اساس حجم.

در صورتی که سرعت شما بالاست بهتر است در خواست کنید حق الزحمه تان بر حسب تعداد کلمات (برای محتوای متنی)، تعداد ثانیه (فیلم و انیمیشن) یا تعداد تصویر (عکاسی) محاسبه شود.

پرداخت حق الزحمه:
پرداخت حق الزحمه:

ویژگی منعطف بودن کارهای فریلنسری به شما کمک می کند بتوانید در تعیین قیمت نقش بیشتری داشته باشید. ممکن است بخواهید بر حسب میزان توانمندی، سوابق و مهارت های خود یا با توجه به مدت زمان تحویل پروژه، تعرفه ها را تغییر بدهید. پرداخت این هزینه اکثرا به صورت واریز مستقیم از یک حساب

به حساب دیگر انجام می شود. به این ترتیب از فیش حقوقی و مالیات های معمول آن هم خبری نیست.

سلیقه:

یکی دیگر از ویژگی های دو پهلوی تولید محتوا، سلیقه ای بودن آن است که در صورت مدیریت صحیح، فریلنسر می تواند از آن به نفع خود استفاده کند. اصولا هر نوع محتوا (چه به صورت متنی باشد یا غیر متنی با خلاقیت تولید کننده آن در ارتباط است و می دانیم که موضوعات خلاقانه تا حد زیادی سلیقه ای است. افراد گوناگون ممکن است در مواجهه با یک محتوای متنی یا یک انیمیشن تبلیغاتی، نظرات متفاوتی داشته باشند.

بنابراین فریلنسر تولید محتوا باید سعی کند با دید باز با نظرات و نقدها روبرو شود. مهمترین سلیقه دخیل در امر تولید محتوا، نظر کارفرما است. در اولین سفارش هایی که از یک کارفرما می گیرید یا به فریلنسر واگذار می کنید ممکن است با اختلاف نظر روبرو شوید اما پس از این که مدتی از همکاری شما بگذرد، به مرور فریلنسر با سلیقه کلی کارفرما آشنا شده و آن را در تولید محتوا لحاظ خواهد کرد.

جدید بودن:

به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا، هر گونه محتوایی که تولید می کنید، باید جدید، منحصر به فرد و اثر خود شما باشد. متاسفانه برخی از تولیدکنندگان محتوا گاها به رفتارهایی غیراخلاقی روی آورده و یک مطلب را با کمی تغییر به چند کارفرما می فروشند. لطفا به وجدان کاری خود پناه برده و از کپی و تکرار مطالب دیگران بپرهیزید.

ممکن است بگویید در بیشتر مواقع هزینه ای بابت انجام تحقیق در مورد موضوع مورد نظر به شما پرداخت نمی شود و ناچارید از منبع خاصی برای تهیه مطالب استفاده کنید. در صورتی که در چنین شرایطی قرار گرفتید، سعی کنید متن را به زبان جدید بازنویسی کنید. در بخش بعدی در مورد مهارت بازنویسی و کپی رایتینگ بیشتر توضیح می دهیم.

 

یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟

برای فعالیت در حرفه تولید محتوا به عنوان یک فریلنسر، ابتدا به یک پورتفولیو یا رزومه احتیاج دارید که بتوانید در آن لیست توانمندی ها و تخصص های خود را به کارفرما نشان دهید. در ادامه این مطلب با معرفی مهمترین توانایی های لازم برای یک فریلنسر تولید محتوا در خدمت شما هستیم.

یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟
یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟

البته توجه داشته باشید که بعضی از مهارت های لازم برای این حرفه، مواردی است که در رزومه شما نوشته شده و برای جلب اعتماد کارفرما به کار می آید. اما برخی دیگر، توانمندی هایی است که خود شما برای فعالیت در این شغل به آن نیاز دارید. به عنوان مثال مدیریت شغلی، مهارت مذاکره و اطلاعات عمومی جز مهارت هایی است که برای موفقیت یک فریلنسر تولید محتوا ضروری است. هر دو گروه از این مهارت ها را در ادامه مطلب خواهید دید.

مدیریت زمان:

پیش از این هم اشاره کردیم که یک فریلنسر به طور همزمان مدیر و کارمند خویش است. معنی این حرف این است که فریلنسر تولید محتوا باید تمام مراحل کار از بازاریابی تا تحویل نهایی را به تنهایی انجام دهد. یکی از مهمترین مهارت های لازم برای مدیریت چنین شغلی، توانایی در برنامه ریزی زمانی است.

به یاد داشته باشید که خوش قول بودن و تحویل به موقع کار نقش مهمی در موفقیت فریلنسرها دارد زیرا مشتری های خود را بیشتر از طریق تبلیغات فرد به فرد پیدا می کنند. علاوه بر این خوش قول بودن و سریع بودن، می تواند به ادامه همکاری یک کارفرما با تولید کننده محتوا منجر شود.

مدیریت زمان برای یک فریلنسر تولید محتوا کمی چالش برانگیز است زیرا این کار معمولا به صورت تیمی انجام می شود.

در صورتی که فردی بخواهد به تنهایی از پس چنین پروژه هایی بربیاید، به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد تا بتواند وظ

یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟
یک فریلنسر تولید محتوا باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد؟

ایف تمام اعضای معمول گروه تولید محتوا را انجام دهد. بنابراین بسیار مهم است که فرد در ابتدای تدوین قرارداد بتواند مدت زمان لازم را واقع بینانه تخمین بزند.

حتی ممکن است فردی بخواهد چندین پروژه تولید محتوا را به طور همزمان انجام دهد. مثلا ممکن است چندین قرارداد سه تا شش ماهه برای تهیه محتوای شبکه اجتماعی با شرکت های مختلف داشته باشد و در همین به سفارش های کوتاه مدت هم بپردازد.

در هر صورت مدیریت زمان مساله مهمی است که خوشبختانه ترکیب آن با ویژگی انعطاف پذیری موجود در کارهای فریلنسری، برای فرد تولید کننده محتوا فرصت های مناسبی را فراهم می کند. امکان انتخاب زمان تعطیلات و ساعت های کاری، از جمله همین مزایای شغلی است.

مدیریت مالی:

به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا ، احتمالا همیشه با چالش عدم برخورداری از حقوق ثابت روبرو هستید. این مساله برای افرادی که در مدیریت مالی بی تجربه اند ممکن است مشکل ساز باشد. سعی کنید برای حداقل شش ماه آینده تان برنامه ریزی مالی واقع بینانه ای داشته باشید. با توجه به میزان رقابت در حرفه تولید محتوا لازم است که با برخورداری از بازاریابی قوی و تبلیغات مناسب برای جلب مشتری تلاش کنید.

علاوه بر پس انداز ماهانه راه کارهای دیگری نیز وجود دارد که در صورت مواجهه با کمبود پروژه می توانید به کار ببرید. مثلابه جای این که فقط در تهیه یک نوع محتوا مهارت داشته باشید، باید توانمندی های خود را در تهیه محتواهای مختلف (متنی و غیر متنی) تقویت کنید. سعی کنید علاوه بر تولید محتوا، در سایر حرفه هایی که امکان فعالیت فریلنسری دارند، تخصص کسب کنید.

انتقاد پذیری:

ممکن است یک فریلنسر محتوایی را تهیه کند که از نظر خودش عالی و بدون اشکال باشد اما کارفرما یا مشاوران او از محتوای تولید شده ایراد بگیرند. این یک موضوع طبیعی است که زیاد هم اتفاق می افتد. تولید کننده محتوا باید صبور و انتقاد پذیر باشد.

یکی از دلایل این اتفاق می تواند به علت سلیقه ای بودن محتواهای تولید شده و ناتوانی مشتری ها از بیان دقیق خواسته های خود باشد. بهتر است قبل از شروع کار تولید، کارفرما و فریلنسر زمانی را به تبادل نظر اختصاص داده و خواسته های خود را شرح دهند. در صورت امکان بهتر است کارفرما نمونه کارهایی از انواع مختلف محتواهای متنی و غیر متنی با کیفیات متفاوت را مشاهده نماید.

خلاقیت:

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که از یک فریلنسر تولید محتوا انتظار می رود، خلاقیت است. مسلم است که محتوای تکراری و کلیشه ای هیچ گاه نمی تواند به اندازه محتوای جدید و خلاقانه در جذب مخاطب موفق باشد.

تهیه محتوای خلاقانه برای کسانی که به صورت تیمی به این کار مشغول اند نسبت به فریلنسرها کار ساده تری است زیرا برای مثال یک گروه شش نفره از مجموع شش ایده و فکر مختلف برخوردار است که با ایجاد یک طوفان ذهنی (Brain Storm) می تواند بالفعل شود.

اما فریلنسر برای این کار باید به تنهایی عمل کند. خوشبختانه خلاقیت و نوآوری یک ویژگی مادرزادی نیست بلکه کارگاه ها و روش هایی برای پرورش خلاقیت در کودکان و بزرگ سالان برگذار می شود که فریلنسر ها هم می توانند از نتایج آن ها بهره مند گردند. علاوه بر این تماشای آثار هنرهای مختلف، خواندن مجلات، بازدید از وب سایت ها و تبلیغات مختلف نیز می تواند برای او الهام بخش باشد.

به روز بودن:

یک فریلنسر ممکن است به تولید محتوا در یک یا چند رشته تخصصی علاقه داشته باشد. سعی کنید اخبار و تکنولوژی های روز دنیا را در تمام این رشته ها دنبال کنید. به روز باشید و از وضعیت جامعه، فعالان این حرفه، فارغ التحصیلان، رشته های دانشگاهی مرتبط و تمام شاخه های دیگری که ممکن است از با تخصص های مورد علاقه تان درگیر باشد، آگاهی کسب کنید. هر روز زمانی را به مطالعه و جستجو در این زمینه ها اختصاص داده و برای آشنایی با شرایط جامعه اخبار و برنامه های اجتماعی تلویزیون را تماشا کنید.

اطلاعات عمومی:

یکی از شرط های موفقیت در تهیه محتوا داشتن سطح مناسبی از اطلاعات عمومی است.  علاقه مندی به حوزه های مختلف یک ویژگی مثبت برای تولید کننده های مستقل محتوا به شمار می آید. مطالعه کتاب و مجلات در ژانرهای مختلف و تماشای فیلم های مستند می تواند به افزایش اطلاعات عمومی فریلنسرها کمک کند. در مجموع اطلاعات عمومی چیزی نیست که به حد غایت برسد و همیشه لازم است که برای ارتقا این ویژگی در خود تلاش کنید.

دقت:

هنگامی که یک کارفرما به فریلنسر تولید محتوا اعتماد کرده و وظیفه تهیه مطالب را به عهده او می گذارد، توقع رعایت حداکثر دقت و صحت، توقع به جایی است. استفاده از آمار و ارقام صحیح، نداشتن غلط املایی، اشاره درست به منابع مورد استفاده (در صورت لزوم)، بیان تاریخ ها و برخورداری از صحت و سندیت علمی نمونه هایی از رعایت دقت در تولید محتوا است. لازم است که فریلنسر در هنگام تخمین واقع بینانه زمان لازم، مدت کوتاهی را هم برای ویرایش محتوا در نظر بگیرد.

سبک های نوشتاری:

این ویژگی مربوط به فریلنسرهایی است که در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت می کنند. چنین کسانی لازم است که در نوشتن به سبک ها و ادبیات مختلف نیز توانا باشند. همه می دانیم که ادبیات نوشتاری ژورنالی با سبک علمی یا ادبی متفاوت است. یک فریلنسر تولید محتوا باید بتواند در هر تعداد از این شیوه ها که ممکن است مهارت لازم را کسب کند.

دلیل دوم بر لزوم این کار، تفاوت سلیقه ها است که ممکن است یک مشتری شیوه خاصی را بیشتر بپسندد. هر چه تولیدکننده محتوا مهارت بیشتری در نویسندگی به سبک های مختلف داشته باشد، بهتر می تواند به سلیقه های مختلف پاسخ دهد.

تا این جا به تشریح مهارت هایی پرداختیم که بیشتر شخصی است و به نوعی پیش شرط های فعالیت در حوزه فریلنسری تولید محتوا به شمار می روند. پس از این، ادامه مقاله در مورد مهارت هایی است که ابزار کار یک فرد در این حرفه اند:

سئو:

سئو (SEO) واژه ای خلاصه شده برای عبارت بهینه کردن موتورهای جستجو (Search EngineOptimization) و تکنیکی برای افزایش بازدید و مراجعه به  سایت است. در صورتی که تولید محتوا برای وب سایت صورت بگیرد، سئو می تواند به عنوان یک ابزار مهم در موفقیت و افزایش اعتبار محتوای متنی عمل کند.

به وسیله این تکنیک می توان مطالب سایت ها را بهینه سازی کرد. بهینه سازی سایت به این معنا است که صفحات یک وب سایت در لیست نتایج سرچ موتورهای جستجو رتبه بالایی بدست آورند.

سئو:
سئو:

با کسب رتبه مناسب، این این سایت ها می توانند در صفحات اول لیست نتایج جستجو نمایش داده شده و به این ترتیب بازدیدهای بیشتری به دست آورند. از آن جا که داشتن بازدیدهای زیاد به معنی فروش بیشتر، تبلیغات بیشتر و درآمد بالاتر است، بسیاری از کارفرمایان و مدیران وب سایت ها به همکاری با فریلنسرهایی علاقه مند هستند که در زمینه سئو و بهینه سازی از دانش و تخصص لازم بهره مند باشند.

یکی از مهم ترین روش های استفاده از سئو در محتوای متنی، انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مرتبط و تکرار معنی دار و با فاصله آن ها در متن است. استفاده از این کلیدواژه ها در نوشتن عنوان و زیرعنوان نیز اهمیت دارد.

انتخاب کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای در این روش دارد زیرا اساس کار موتورهای جستجو به گونه ای است که به دنبال کلمات کلیدی در صفحات اینترنت می گردد. در حالت ایده آل زمانی که یک کاربر عبارت های کلیدی مرتبط با موضوع را در گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) سرج می کند، سایت مذکور در لیست نتایج برای کاربر نمایش داده خواهد شد.

اصول دیگری هم در سئو وجود دارد که برای استفاده در تولید محتوا به کار می رود. برای مثال به روز کردن مداوم وب سایت با فواصل زمانی کوتاه، استراتژی خوبی در ارتقا رتبه آن در گوگل است.

تسلط به شبکه های اجتماعی:

تسلط به شبکه های اجتماعی جز واجب ترین مهارت های تولید محتوا است. به طور معمول هر فرد در یک یا چند شبکه اجتماعی عضو است اما فریلنسر تولید محتوا به دلیل شغلی که دارد باید در تمام شبکه های اجتماعی فعال در کشور عضو بوده و به نحوه کارکرد آن ها تسلط داشته باشد.

موفقیت در تولید محتوای شبکه های اجتماعی مستلزم شناختی است که تنها با عضویت در آن ها و حضور در فضاهای مجازی به دست می آید.

تسلط به شبکه های اجتماعی:
تسلط به شبکه های اجتماعی:

هر یک از این شبکه ها، ادبیات و اصطلاحات خاص خود را دارد. کاربران در هر شبکه نوع خاصی از محتوا را می پسندند.

برای مثال اینستاگرام بیشتر به محتوای بصری و توئیتر بیشتر به محتوای متنی تمایل دارد. از طرف دیگر که یوتیوب و آپارات رسانه هایی هستند که فقط قابلیت بارگذاری ویدیو را دارند. در صورتی که قصد دارید به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا فعالیت کنید و اطلاعات زیادی در مورد شبکه های اجتماعی ندارید، بهتر است کار خود را با عضویت در شبکه هایی آغاز کنید که در جامعه پر طرفدارتر هستند.

به این ترتیب شبکه های فیلتر شده ای نظیر تلگرام یا فیسبوک می توانند در اولویت دوم و پس از اینستاگرام و واتساپ قرار گیرند. شناخت شبکه های پرطرفدار نیازمند برخورداری از هوش اجتماعی، حضور در جامعه و به خصوص ارتباط با قشر جوان و نوجوان است.

تسلط به نرم افزارها:

با توجه به پیشرفت تکنولوژی بسیاری از سفارش های تولید محتوا برای بارگذاری در بستر فضای دیجیتال اتفاق می افتد. حتی برای تهیه محتوای رسانه های چاپی مانند روزنامه و مجلات نیز بعید است که کسی متن های دست نویس را سفارش بدهد. بنابراین عمده کار یک فریلنسر تولید محتوا با رایانه های خانگی انجام می شود. تسلط به نرم افزارها یک پیش شرط مهم در شروع این کار است.

نرم افزارهای نوشتاری برای تهیه محتوای متنی، و نرم افزارهای گرافیکی برای محتواهای غیر متنی به کار می روند. هرچه تعداد نرم افزارهایی که به آن ها مسلط هستید بیشتر باشد، طیف وسیع تری از فرصت های کاری پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

بازنویسی:

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در تمام علوم متخصص است. به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا ممکن است با سفارش هایی روبرو شوید که در مورد آن ها هیچ دانش تخصصی ای ندارید.

برای تهیه محتوا در این رشته ها باید ابتدا کمی اطلاعات خود را افزایش دهید. در فضای اینترنت مطالبی مرتبط با موضوع را جستجو کرده و مطالعه کنید. منظور ما این نیست که متن های دیگران را کپی کنید بلکه در مورد تکنیک بازنویسی صحبت می کنیم. بازنویسی روشی است که تولیدکنندگان محتوا برای بیان اطلاعاتی به کار می برند که از منابع مختلف جمع آوری می کنند. تسلط به این تکنیک نیازمند تکرار و تمرین بسیار است.

عکاسی:

اغلب انواع محتواهای دیجیتال به صورت کامپیوتری تهیه می شود. با این وجود، عکاسی هنری است که برخورداری از آن می تواند یک امتیاز ویژه برای فریلنسرهای تولید محتوا تلقی شود.

همیشه در کنار محتواهای متنی به عکس احتیاج دارید. البته بسیاری از مواق ممکن است مجبور باشید از عکس های موجود در اینترنت استفاده کرده یا در شرایط خاص یک عکاس حرفه ای را استخدام کنید. با این وجود کسب مهارت نسبی در عکاسی برای یک تولید کننده محتوا ضروری است. این موضوع به خصوص در تولید محتوای شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام اهمیت دارد.

ترجمه:

در صورتی که بخواهید یک فریلنسر درجه اول و موفق در حوزه تولید محتوا باشید، لازم است که حداقل به یک زبان خارجی تسلط پیدا کنید زیرا ممکن است بخشی از محتوای درخواستی کارفرمای شما شامل ترجمه مطالب سایت های غیر فارسی باشد.

با توجه به شرایط کنونی در جامعه جهانی، پیشنهاد اول ما یادگیری زبان انگلیسی است. زبان های دیگر مانند فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، ژاپنی و اسپانیایی نیز در درجه بعدی اهمیت قرار دارند.

توانایی خواندن، نوشتن و ترجمه به زبان های دیگر به شما کمک می کند در جلب رضایت کارفرما موفق تر باشید. همچنین به این وسیله می توانید از منابع خبری روز دنیا که غالبا به زبان انگلیسی منتشر می شود، آگاه شوید. علاوه بر این یکی از مهم ترین شاخه های تولید محتوای دیجیتال، تهیه ترجمه فارسی زیرنویس های فیلم های سینمایی و مستند پر مخاطب است.

فریلنسر تولید محتوا چه خدماتی را ارائه می دهد؟

پس از آشنایی با حرفه تولید محتوا و تشریح مهارت های مورد نیاز برای یک فریلنسر در این حرفه، لازم است به بررسی خدماتی که به وسیله این شخص ارائه می شود بپردازیم. برخی از خدماتی که در زیر عنوان می شود ممکن است با مهارت های یاد شده در بخش قبلی تا حدودی همپوشانی داشته باشد.

فریلنسر تولید محتوا چه خدماتی را ارائه می دهد؟
فریلنسر تولید محتوا چه خدماتی را ارائه می دهد؟

مدیریت وب سایت:

غالب شرکت های تجاری و خدماتی که مایلند از وب سایت در شبکه جهانی اینترنت برخوردار شوند، از دانش و تخصص لازم برای طراحی سایت، مدیریت و تهیه محتوای آن بی بهره اند و تمایل دارند از اشخاص یا تیم های فعال در این حرفه کمک بگیرند.

تولید محتوا با سایر وظایف مدیریت و پشتیبانی سایت، بسیار نزدیک و در هم تنیده است. لذا اکثر تولیدکنندگان محتوا از مهارت هایی مانند بارگذاری در سایت نیز برخوردارند. این افراد می توانند در کنار خدمات تولید محتوا، مدیریت وب سایت را نیز بر عهده بگیرند.

مدیریت وب سایت:
مدیریت وب سایت:

در صورتی که وب سایت، یک فروشگاه اینترنتی باشد، مساله مدیریت و پشتیبانی آن پر اهمیت تر و ضروری تر است. چنین سایت هایی به نظارت مداوم و کنترل دقیق احتیاج دارند. تولید محتوا برای این سایت ها اگرچه به خلاقیت و نوآوری نیاز ندارد اما کار بسیار مهمی است که باید با هماهنگی کامل مدیران فروش انجام شود.

محتوای سایت های فروشگاهی به عکس های زیاد، طبقه بندی های دقیق و بخش های مختلف احتیاج دارد. آشنایی با تکنیک های فروش در فضای مجازی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

مدیریت شبکه های اجتماعی:

در بسیاری از اوقات تولید محتوا یک سفارش لحظه ای نیست بلکه می تواند به صورت قراردادی چندماهه بین کارفرما و فریلنسر اتفاق بیافتد. مدیریت شبکه های اجتماعی علاوه بر تولید محتوا شامل فعالیت هایی نظیر پاسخ به نظرات و پیام ها، تبلیغات، جذب مخاطبین، اطلاع رسانی و مانند این ها است.

در صورتی که تولید کننده محتوا و مدیر صفحه یک نفر باشد، یکپارچگی و هماهنگی مطلوبتری بین این فعالیت ها صورت می پذیرد. از این رو بهتر است فریلنسر در کنار تولید محتوای شبکه اجتماعی، مدیریت آن را نیز بر عهده بگیرد.

مدیریت شبکه های اجتماعی:
مدیریت شبکه های اجتماعی:

سئو:

در بخش قبلی توضیحاتی در مورد سئو به عنوان یک مهارت لازم برای تولیدکنندگان محتوای متنی بیان کردیم. سئو می تواند به عنوان خدمات جداگانه ای در قراردادهای دیجیتال مارکتینگ یا تولید محتوا لحاظ شود. کارشناسی سئو یک تخصص مجزا به حساب می آید که فریلنسران تولید محتوا می توانند در صورت تمایل کارفرما به لیست خدمات خود اضافه کنند.

سئو در واقع تکمیل کننده فعالیت های قبلی در زمینه تولید محتوا و مدیریت سایت است. علاوه بر اصول سئو که پیش تر در مورد آن صحبت کردیم، نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی وجود دارند که به سنجش عملکرد سئو و بررسی میزان تاثیرگذاری آن می پردازند. فریلنسری که به عنوان کارشناس سئو نیز مشغول به کار است با استفاده از نتایج این ابزارها می تواند مشتری های خود را به تمدید قرارداد سئو ترغیب کند.

بازاریابی دیجیتال:

این شاخه از بازاریابی به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای جلب مشتری از طریق اینترنت و فضاهای مجازی اتفاق می افتد. بازاریابی دیجیتال شامل تکنیک هایی برای افزایش فروش کالا و خدمات شرکت های تجاری در بستر وب است. ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ و سئو برخی از مهم ترین این فعالیت ها است که کسب تسلط بر آن ها برای فریلنسر تولید محتوا مفید است.

بازاریابی دیجیتال، شیوه ای مدرن برای جذب خریداران و تبدیل بازدیدکنندگان سایت ها به مشتریان واقعی و دائمی است. این شیوه بر خلاف سبک های سنتی، با طیف وسیع و نامحدودی از مخاطبین روبرو است، تبلیغات آن هدفمند و نتایجش قابل سنجش و پیگیری است.

داشتن مهارت در بازاریابی دیجیتال می تواند فرصت های شغلی بی شماری برای فریلنسرهای فعال در حوزه تولید محتوا به ارمغان بیاورد زیرا مدیران با تجربه سالانه مبالغ زیادی را برای تبلیغات هوشمند و پربازده دیجیتالی صرف می کنند. برخی از انواع فعالیت های دیجیتال مارکتینگ می تواند به عنوان خدمات جداگانه در متن قرارداد تولید محتوا اضافه شود.

 

سفارش دورکاری به یک فریلنسر تولید محتوا چه مزایایی دارد؟

فریلنسر ها معمولا فعالیت های شغلی خود را به صورت دورکاری در منزل یا دفتر شخصی به انجام می رسانند. تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. از طرف دیگر شرکت های تجاری که به فعالیت در شبکه های مجازی یا داشتن وب سایت علاقه مند هستند در بین کارمندان خود اشخاصی با تخصص های مربوط به مدیریت سایت یا تولید محتوا ندارند. لذا برای تهیه این خدمات به سفارش کار به یک تولیدکننده محتوا نیاز دارند.

ممکن است به عنوان یک مدیر برای استخدام تولیدکننده محتوا به صورت دائم یا فریلنسر دچار تردید شده باشید. در این جا لازم است که به برخی از مزیت های فریلنسری در این حرفه اشاره کنیم.

صرفه جویی در هزینه:

طراحی سایت برای یک شرکت تجاری یا خدماتی، مدیریت سایت و تولید محتوای لازم برای وب سایت و شبکه های اجتماعی آن یک کار تمام وقت یا حتی پاره وقت نیست. در بیشتر موارد این فعالیت ها به صورت مناسبتی اتفاق می افتد. مثلا در زمانی که پروژه جدیدی به انجام رسانده اید، محصول تازه ای تولید کرده اید، مایلید جشن یا مراسم ویژه ای برگذار یا تخفیف های خاصی را اعمال کنید و می خواهید این اتفاقات در رسانه های مربوط به شرکت منعکس شود به تولید محتوا در این زمینه ها احتیاج دارید.

بنابراین نیازی ندارید برای انجام این کارها یک کارمند دائمی استخدام کرده و حقوق ثابت به او بپردازید. بلکه می توانید با هزینه بسیار کمتر و فقط در مواقع ضروری از همکاری یک فریلنسر تولید محتوا استفاده کنید.

از سوی دیگر استخدام کارمندهای دائمی و حضوری مستلزم تهیه شرایط همکاری در شرکت است که هزینه های زیادی مانند تامین سیستم رایانه ای، هزینه های جانبی برق، بیمه و امثال این ها است که با سفارش دورکاری می توانید در تمام این هزینه ها صرفه جویی کنید.

البته این موضوع برای فروشگاه های اینترنتی ممکن است فرق داشته باشد. در صورتی که صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید به کارمندان دائمی در زمینه تولید محتوا (به صورت متن و عکس)، حسابداری، کارشناس فروش اینترنتی، کارشناس سئو، مدیریت سایت و پشتیبانی آن احتیاج دارید. حتی در صورت رونق و موفقیت این فروشگاه اینترنتی احتمالا لازم باشد چند کارمند را با شیفت های چرخشی برای پشتیبانی و مشاوره 24 ساعته استخدام کنید.

استفاده از نیروی مستعد و متخصص:

در صورتی که از فریلنسرها برای تولید محتوا استفاده کنید، می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی از نیروهای متخصص این حرفه در سرتاسر دنیا بهره مند شوید. با این کار حتی قادر خواهید بود تولید محتوا در مورد هر موضوع را به فریلنسرهای متخصص در آن زمینه واگذار کرده و کارها را به صورت دورکاری به پیش ببرید.

فریلنسر تولید محتوا شخصی است که در ازای دریافت دستمزدی مشخص، تهیه محتوای دیجیتال وب سایت یا شبکه های اجتماعی را بر عهده می گیرد. افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند، عموما به صورت دورکاری و کار در منزل فعالیت می کنند. این اشخاص لازم است برخی ویژگی ها نظیر مدیریت زمان، انتقاد پذیری، مدیریت مالی، خلاقیت، دقت و اطلاعات عمومی را در خود تقویت کنند.

اشتغال به این شغل همچنین مستلزم برخورداری از مهارت ها و تخصص هایی مانند مدیریت سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، سئو و بازاریابی دیجیتال است. در صورتی که صاحب یک شرکت تجاری یا خدماتی هستید و به فعالیت و حضور برند خود در فضاهای مجازی علاقه دارید، می توانید با استخدام فریلنسر برای تولید محتوا از مزایایی نظیر صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از نیروهای متخصص و مستعد بهره مند می شوید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید