امروز با بررسی موضوع پادکست سئو با شما دوستان عزیز همراهیم.
پادکست سئو تأثیر زیادی در زمینه بهبود سئو دارد و با پادکست می توان به اهداف مختلفی که یک فرد از راه اندازی یک سایت در نظر دارد، دست یافت، البته آگاهی از این علم نیازمند دقت زیادی است.
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید پادکست و رزرو استودیو تیم هشت می توانید با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
ما در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه پادکست سئو برای شما دوستان عزیز پیش آید و ذهنتان را درگیر می کند پاسخ می دهیم.
منظور از سئو چیست؟
آیا در مورد پادکست و معنی آن اطلاعات دارید؟
آیا می دانید استفاده از پادکست چه اهمیتی دارد؟
نکات مهم در طراحی پادکست سئو کدامند؟
روش های مناسب که در پادکست سئو باید رعایت شوند کدامند؟
موارد حائز اهمیتی که در تهیه پادکست باید مد نظر قرار بگیرد کدامند؟
از پادکست در چه مواردی می توان به کار برد؟
تأثیراتی که پادکست در بهبود سئو برای سئوکاران دارد کدامند؟
ایده های خاصی که در ایجاد یک پادکست می توان از آنها استفاده کرد شامل چه مواردی می شود؟
[/stextbox]
منظور از سئو چیست؟
مفهوم سئو دارای گستردگی زیادی است و هر متخصص در این زمینه با توجه به دانش خود و تجاربی که کسب کرده، مفهوم متفاوتی را از سئو ارائه می دهد.
سئو یعنی با به کار بردن مطلب مناسبی گوگل امتیاز خاصی را به یک مطلب و صفحه بدهد و این مسأله با توجه به رفتاری که یک کاربر دارد، مشخص می شود.
سئو را یک فرآیند تکرار پذیر می دانند که از همان ابتدا با تحلیل کردن و آنالیز کاربران از هم شروع می گردد. برای همین اقدام استراتژی خاصی را در تدوین سئو در نظر می گیرند و برنامه جامع و دقیق را برای سئو در نظر می گیرند.
با توجه به اهمیت سئو در پیش برد اهداف یک سایت لازم می باشد که فرآیندهای مشخص را بر اساس همین برنامه انجام داد، هر فعالیتی چون لینک سازی یا اقدام هایی چون تولید محتوا نیاز است که با این قانون صورت گیرد.
یک کاربر بعد از اینکه شروع به انجام سئو سایت می کند اطلاعاتی را به دست می آورد که با برنامه ریزی دقیق تری می توان اقدامات را انجام داد و محتواهای جدید موجود در گوگل را به راحتی منظم کرد و تحلیل بهتری از سئو سایت به دست آورد.
همه این کارها انجام می شود تا بتوان رضایت کاربران را به دست آورد و به کسب رتبه برتر در صفحه اصلی گوگل دست یافت.
همچنین سئو را به عنوان تحلیل کردن رفتار در کاربران در نظر می گیرند که با هدف خاصی طراحی می شود و استراتژی این اقدام در پی به دست آودن بهترین نتیجه می باشد. سئو مانند یک مسابقه بوده که در موتورهای جستجو این اقدام صورت می گیرد و هر شرکت کننده ای به دست آودن بهترین رتبه را آرزو دارد.
هر کاربری به دلیل انگیزه خاصی وارد وب سایت ها می شود و در این سایت ها کارهای زیادی صورت می گیرد، اما وارد شدن به صفحه گوگل کاری است که برای بیشتر کاربران به عنوان اقدامی پیش رو صورت می گیرد، با صفحه گوگل به راحتی می توان کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد. گوگل در حال حاضر به عنوان دروازه ای شناخته می شود که بعد از آن کاربر باید مسیر خود را شخص کند که به چه سایتی ورد شود.
برای اینکه رتبه بالای را در بین موتورهای جستجو کسب شود لازم است که افراد از تجربه ای خود به همراه دانش زمان استفاده کنند. در حال حاضر اقدام به اول شدن و حضور بهتر در وب سایت ها در کشور ما نیز جایگاه خاصی دارد و کسب و کار مناسبی را ایجاد کرده که با توجه به نوین بودن این اقدامات می توان به نتیجه لازمی دست یافت.
تعریفی دیگر از سئو
در کل به فرآیندی که هر فردی برای آماده کردن یک سایت مد نظر دارد تا بتواند حضور مناسب و بهتری را در میان موتورهای جستجو به دست آورد سئو گفته می شود. سئو به عنوان تخصصی اصلی و کلیدی ر زمینه بازاریابی آنلاین و کسب و کار اینترنتی در نظر گرفته می شود و یک حرفه ای مهم است که درآمد زیادی را برای افراد ایجاد می کند و مدیر هر سایتی برای اینکه بتواند در موتورهای جستجو حرفی برای گفتن داشته باشد باید از سئو بهره ببرد.
اینترنت جایگاه خاصی را در عرصه دیجیتال ایجاد کرده است و محتوای دیجیتال را در مقایسه با سال های گذشته خیلی تغییر داده و توجه به این نوع محتواها خیلی بیشتر شده است، در خیلی موارد دقت در مورد محتوای مورد نظر برای خیلی از افراد یک مزیت محسوب می شود و در افزایش کاربران تأثیر زیادی دارد
یک کاربر با استفاده از صفحات مختلف می تواند اطلاعات جامع تری را از موضوع مورد نظر به دست آورد اما برای افرادی که دارای سایت هستند یک نگرانی ایجاد می کند که با رقابت هایی که در این دنیا رخ داده است چگونه می توان جایگاه خاصی را در سئو سایت به دست آورد و به این طریق از سئو نتیجه مناسب را دریافت کرد، با این شرایط مدیران سایت باید دقت بیشتری را در عنوان و عبارات محتوا و مطالب سایت خود قرار دهند تا این صفحه در سئو بالا بیاید.
آیا در مورد پادکست و معنی آن اطلاعات دارید؟
در کل پادکست را به عنوان فایل هایی صوتی می دانند که به راحتی می توان آن را ذخیره کرد، یکی از ویژگی های که پادکست دارد این است که همانند دیگر فایل های صوتی می توان این فایل ها را جلو برد یا در صورتی که فردی مد نظر داشته باشد امکان عقب بردن فایل وجود دارد و کاربران هر دقیقه ای از این فایل صوتی را که بخواهند می توانند گوش دهند. پادکست به نوعی می تواند هم موزیک را در بگیرد، هم آموزش های خاصی از طریق صوت یا هر گونه صدای مختلف دیگر.
پادکست را به عنوان فایل صوتی که به وسیله اینترنت در سایت های مختلف و وبلاگ ها منتشر می شود، می شناسند.
پادکست را یک برنامه می دانند که می توان به طور کاملا دیجیتال آن را ضبط کرد و برای دانلود در وب سایت ها قرار داد و با استفاده از اینترنت از آن استفاده کرد.
به وجود آوردن پادکست در کل روشی سخت نیست و با روشی آسان می توان یک فایل که محتوای صوتی دارد را تهیه کرده و با این پادکست پیامی که یک فرد دارد را به راحتی با افراد دیگر در اشتراک قرار داد.
تولید کردن پادکست به نوعی روش خاص در نشر دادن محتواهای صوتی در ارتباط با فضایی مانند اینترنت می باشد.
در حال حاضر همان طور که اشاره شد افراد زیادی هستند که علاقه مند به فایل هایی صوتی هستند و به جای مطالعه کردن کتاب یا خواندن یک متن خبر در سایت خاصی ترجیح می دهند از پادکست های موجود در این زمینه استفاده کنند.
خوشبختانه به کار بردن ابزارهایی چون تلفن همراه یا تبلت می تواند باعث شود که پادکست های مورد نظر را در سایت ها گوش داد و سئو صفحه را بالا برد، یک مزیت دیگر به کار بردن وسایلی است که کار مردم را حتی در مواردی که فرصت محدودی دارند برای استفاده از پادکست ترغیب کند.
محتوایی که در سایت های فارسی وجود دارد در حال حاضر شامل محتوای متنی می شود و در مواردی که افراد برای یک وب سایت به همراه محتوای متنی از محتوای صوتی بخواهند به کار ببرند ایجاد کننده یک سایت متمایز می شوند و کاربر این سایت را بیشتر مد نظر دارد و در ذهن ماندگار می گردد. همه می دانیم که به نسبت متن، محتوای صوتی در ذهن در مدت کوتاهی ثبت می شود و می توان از این محتوا به کار برد و برندسازی از این طریق بیشتر رخ می دهد.
با به کار بردن یک پادکست و تولید بهتر پادکست ها می توان یک گام مناسب را در زمینه بهینه سازی سئو انجام داد.
آیا می دانید استفاده از پادکست چه اهمیتی دارد؟
همه آگاهیم که برای مطالعه یک متن لازم است فرصت خاصی را در اختیار داشت و نیاز به تمرکزی بالایی است تا بتوان یک متن را با دقت مطالعه کرده و از این محتوا چیزی را دریافت کرد، اما با استفاده از یک پادکست در زمینه های مختلف چه فایل صوتی خاصی باشد یا آموزش یک مطلب از طریق صوت، می توان از وقت هایی که داریم به نحو احسنت استفاده کنیم و درگیر مسائل مختلف نباشیم.
هر فردی که یک سایت ویژه دارد برای اینکه علاقه مندان به این سایت را افزایش دهد ترجیح می دهد که فایل هایی صوتی را در صفحه خود قرار دهد و به عبارتی پادکست های مربوطه را به کار گیرد تا در گوگل نتایج در سطح بالایی قرار بگیرد و سایت موفقی شود.
استفاده از وبلاگ یا مقالات مختلف در یک سایت تأثیر زیادی دارد اما به کار بردن پادکست می تواند در ارتباط با جذب ترافیک تأثیر بالاتری را داشته باشد و به تلاش فرد در زمینه ایجاد یک سئو جذاب کمک می کند. در خیلی موارد ممکن است که پادکست سئو فراموش شود و توجه به پادکست ها در استراتژی هایی که وجود دارند، نادیده گرفته می شود که این مسأله به ضرر سایت منجر می گردد.
اهمیت دیگر به این مربوط می شود که با به کار بردن پادکست مطالب مرتبط و بهتری در یک سایت اضافه می شود و این سایت جزء رتبه های برتر قرار می گیرد.
نکات مهم در طراحی پادکست سئو کدامند؟
نکته مهمی که در هنگام طراحی یک پادکست برای سئو مد نظر قرار می گیرد این است که به گوگل اطلاعاتی داده شود که تشخیص آن درست باشد و به درستی مشخص شود که فایل مورد نظر چه مطالبی را در خود دارد و در بردارنده چه نوع موضوعاتی است.
در اولین اقدام نیاز است که عنوان مناسبی در نظر گرفته شود تا کاربر با سرچ درست به این صفحه دست یابد، مثلا در مواردی که به دنبال قرار دادن یک فایل برای آموزش زبان انگلیسی در سایت باشیم می توان از عنوان های ویژه ای چون دانلود فایل صوتی آموزش انگلیسی استفاده کرد و عبارت کلیدی را به درستی انتخاب کرد.
نکته حائز اهمیت دیگر در پادکست سئو این است که به همراه قرار دادن فایل صوتی می توان از محتوا هم در مطلب استفاده کرد تا به این طریق به همراه پادکست اطلاعات دیگری در سایت قرار گرفته و به نسبت سایت رقبا صفحه مورد نظر فرد راحت تر در گوگل بالا بیاید و به عبارتی دیگر در سئو سایت بتوان موفق شد.
یکی از نکاتی که نباید فراموش شود و به عنوان یک پیشنهاد کاربردی از آن یاد می شود به قرار گرفتن یک خلاصه فید در مورد محتوای کاملی از آموش بر می گردد که محتوا را به شکل متن در صفحه قرار داد و مطالب مرتبط با آموزش زبان انگلیسی را در سایت قرار داده و این موضوع پادکست را در متن ها قرار داده تا سایت قادر به تشخیص موضوع اصلی و مرتبط با پادکست در سئو باشد و مطلب در وب سایت م تواند جزئ بهتریین قرار بگیرد.
نکته دیگر این است که در یک محتوای پادکست اگر قرار است از پادکست هایی مرتبط که قبلا در وب سایت ها استفاده کرده ایم به کار ببریم، به راحتی می توانیم لینک خاصی را به این پادکست جدید داده تا در درون سایت این لینک را بتوان استفاده کرد.
در به کار بردن پادکست سئو نیاز است از مواردی که مربوط به پنل مدیریتی سایت است استفاده شود، مواردی چون به کار بردن کلمات کلیدی که برای یک موضوع سایت بالا می آید یا استفاده از برچسب های مرتبط با موضوع سایت و انتخاب عنوان سئوی مناسب شامل این گزینه های مهم می شوند. در خیلی موارد ممکن است با عنوان سئو مناسب این سایت جزء سایت های برتر برای پادکست محسوب شود.
توجه به تمامی نکات در سئو پادکست اهمیت دارد.
پادکست مانند یک رسانه است که برای بالا آمدن آن در سایت لازم است تصویری از این پادکست قرار بگیرد و هر نکته ای که برای سئو تصاویر وجود دارد در این مورد در نظر گرفته شود.
روش های مناسب که در پادکست سئو باید رعایت شوند کدامند؟
راه هایی کلی را برای پادکست سئو در نظر می گیرند که رعایت این روش ها می تواند در سئو موفقیت ایجاد کند.
یکی از این روش ها به کار بردن کلمات کلیدی است که در هر قسمت باید از کلماتی حرفه ای استفاده شود تا در سئو بالا بیاید. در پادکست سئو می توان از تصاویر مرتبط با پادکست موجود در سایت به کار برده شود.
برای نتیجه پادکست سئو لازم است که سرتیترهایی استفاده شود تا سئو با این هدینگ ها بالا بیاید.
یکی از روش های مهم دیگر که لازم است مد نظر قرار بگیرد و در موارد زیادی آن را به کار برد این است که از روش هایی استفاده شود که سرعت لود سایت را بالاتر می برد و سرعت به عنوان عامل مهمی در موفقیت سئو سایت وجود دارد چون کاربر علاقه به سایت هایی دارد که با صرف زمان کوتاه تری بالا بیاید و مدت طولانی را برای سرچ یک صفحه در نظر نگیرد.
بهتر این است که در هر بخش و قسمت سایت، متناسب با آن محتوای مناسب ایجاد شود.
روش دیگر به انتخاب توضیحات مناسب برای پادکست بر می گردد که توجه خاصی به این توضیحات و مناسب بودن آن تأثیر زیادی در سئوی سایت دارد.
روش دیگر به استفاده از پادکست ها و معرفی آنها در شبکه های اجتماعی مربوط است که با محتوای مورد نظر بتوان وب سایت را انتشار داد.
به کار بردن پادکست ها در دایرکتوری نیز اهمیت زیادی دارد و می تواند این پادکست ها را از این طریق منتشر می کند.
عنوانی که در یک پادکست سئو قرار داده می شود، اهمیت زیادی دارد، الگوریتمی که در سایت به پادکست رتبه می دهد در کنار اینکه مشتریان چه تعداد هستند و چند پادکست در یک سایت به کار برده شده تأثیر بسزایی دارد و اما مهم تر از این مسأله مورد نظر به عنوان و نام پادکست مربوط می شود. یافتن یک عنوان جالب در پادکست تأثیر زیای دارد اما نیاز است دقت شود که عنوان مبهمی انتخاب نگردد.
در مواردی ممکن است که عنوان به نوعی باشد که به درستی قابل به انتقال دادن دقیق موضوع و مفهوم پادکست نبوده و بیشتر کاربران را در سایت گیج کند. یکی از روش هایی که باید رعایت شود به این مربوط است که عنوان پادکست جزء کلمات کلیدی باشد. به کار بردن یک زیر نویس برای مواقعی که پادکست ایجاد شده است، نیز تأثیر زیادی دارد و تنها با اضافه کردن زیرنویس پادکست مورد نظر توسط کاربر انتخاب می شود.
نحوه دیگر این است که شفاف سازی در سایت انجام شود و از کلمات کلیدی که درسایت مورد نظر به کاربرده می شود مناسب صفحه باشد.
دقت به این مسأله اهمیت دارد که درست است که پادکست فایلی صوتی می باشد ولی می توان امتیاز خاص را برای پادکست در سئو به دست آورد و در گوگل این صفحه در دسترس قرار بگیرد و ارسال ترافیک در آن رخ دهد. یک پادکست در خیلی موارد در جذب لینک ها تأثیر بیشتری را از محتوا می گذارد و افراد زیادی خواهان استفاده از این پادکست هستند.
موارد حائز اهمیتی که در تهیه پادکست باید مد نظر قرار بگیرد کدامند؟
تولید پادکست برای اینکه در سئو تأثیر داشته باشد و خروجی به صورت بهتر انجام شود لازم است که در تهیه آن نکاتی رعایت شود تا تأثیر بالا داشته باشد.
یک مسأله مهم برای این مورد به کیفیت صدا بر می گردد که به عنوان مهم ترین اصل از آن یاد می شود و پادکست در صورتی در سئو موثر است که کیفیت زیادی داشته باشد. اگر محتوای صوتی تهیه شود که نارسا باشد و صدای منتشر شده به صورت گوش خراش شنیده شود نه تنها تأثیر مناسب را ندارد بلکه تأثیراتی منفی هم در پی دارد، پس اولین و مهم ترین نکته به کیفیت صدا مربوط است.
نکته مهم دیگر در تهیه پادکست به حجم مربوط می شود که لازم است خروجی یک صدا در حد بالایی نباشد و در کنار کیفیت صدای مناسب، بهتر است به حجم آن نیز توجه شود تا با این اقدام کاربر از اینکه پادکست مود نظر را گوش دهد منصرف نشود. ابزارهای خاصی برای بهینه کردن حجم وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.
نکته
یک نکته خیلی مهم در تهیه پادکست این است که به ابتدای یک فایل توجه شود و به عبارتی دیگر گفته می شود که سی ثانیه اولی که یک فایل شنیده می شود تأثیر زیادی دارد.در خیلی موارد کاربران حوصله شنیدن یک پادکست طولانی که از موضوع اصلی دور می شود را ندارند و از صفحه خارج می شوند
برای جلوگیری از این اتفاق لازم است که در ثانیه های اول تهیه پادکست موضوع اصلی بیان شود و در ارتباط با موضوعاتی که در پادکست مطرح می گردد صحبت هایی در ثانیه ای اول قرار داده شود تا با شنیدن مخاطب جذب موضوع شود.
یکی از روش های که افراد زیادی مد نظر دارند به این مربوط است که موضوع گنگ و ویژه ای را در ابتدای پادکست به کار می برند تا با این اقدام کنجکاوی در شنونده برانگیخته شود و علاقه به شنیدن کل محتوای صوتی دارد و ترجیح می دهد که تا انتهای یک فایل صبر داشته باشد تا کل محتوا را دریافت کرده و از آن لذت ببرد. با این کار از روش خاصی در تهیه پادکست استفاده شده و همه محتوا شنیده می شود و می توان نظرات کاربران را در مورد کل محتوا دریافت کرد.
از پادکست در چه مواردی می توان به کار برد؟
با استفاده از پادکست می توان محتواهای آموزشی را به صورت شنیداری ایجاد کرد همچنین با پادکست می توان کتاب هایی صوتی را به وجود آورد.
اگر کاربران سولات خاصی دارند با استفاده از پادکست می توان به این سوالات پاسخ داد.
ایجاد مصاحبه هایی جذاب نیز به وسیله تولید پادکستی در مورد موضوع به راحتی امکان دارد.
یکی از کاربردهای خاص پادکست به تولید تبلیغاتی در راستای ایجاد خدمات صوتی بر می گردد.
کاربرد دیگر به برند سازی هایی مربوط می شود که به صورت شخصی می تواند ایجاد شود.
تأثیراتی که پادکست در بهبود سئو برای سئوکاران دارد کدامند؟
امروزه با گسترش فناوری و به کار بردن اینترنت در زمینه های مختلف، کاربرانی که به دلایل متفاوت وارد سایت می شوند بیشتر از گذشته شده و این کاربران به دنبال راه های جذاب و مناسبی هستند تا محتوایی را که مد نظر دارند استفاده کرده و با بهترین شیوه بتوانند به محتوای مود نظر در کم ترین فرصت دست یابند.
یکی از مواردی که کاربران به آن توجه دارند و جذب بازدید بیشتری را برای یک سایت در بر دارد به استفاده از پادکست هایی خاص و مفید بر می گردد که با استفاده از آن ترافیک موجود در وب سایت ها افزایش می یابد و امکان اینکه یک مخاطب مجددا به این سایت بر گردد تا این پادکست را گوش دهد
و از اطلاعات دیگر سایت استفاده کرد، زیاد می شود با این اقدام مخاطبان و کاربران یک سایت که علاقه خاصی به پادکست های جذاب آن سایت دارند ترجیح می دهند بارها به این سایت وارد شوند تا فایل های جدیدی که در سایت قرار داده می شود را گوش بدهند و این علاقه مندی و مراجعه مجدد به سایت ترافیک بالاتری را ایجاد می کند.
تولید پادکست با موضوعات مختلف
تأثیری که یک پادکست در سئو دارد در کل به این مسأله بر می گردد که با تولید پادکست هایی با موضوعات مختلف در یک سایت می توان سئوی بهتری را در یک سایت مد نظر داشت، حال این محتوای صوتی کاربرد آموزشی داشته باشد یا از این محتوا برای پخش خبر استفاده شود، ممکن است محتوا تنها سرگرم کننده باشد و کاربران متفاوتی را برای شنیدن این پادکست ها جذب کند و به مرور افزایش ترافیک را در سایت ایجاد کند.
یکی دیگر از تأثیرات در سئو که از طریق پادکست ایجاد می شود به استفاده از لینک پادکست در سایت های دیگر بر می گردد که با این اقدام لینک سازی برای پادکست به وجود می آید و محتوایی که یک مدیر سایت ایجاد کرده است به نوعی بهینه می شود. البته این اتفاق تنها در مواردی می افتد که پادکست مورد نظر به وسیله کلماتی کلیدی ویژه و متفاوتی به سایت دیگر لینک شود تا بتواند سایت را ارتقا داده و کیفیت سئوی یک سایت را بهبود دهد.
ایده های خاصی که در ایجاد یک پادکست می توان از آنها استفاده کرد شامل چه مواردی می شود؟
در کل ایده هایی برای تولید یک پادکست وجود دارد که اگر به صورت درست انجام شود در بالا بردن ترافیک یک سایت تأثیر زیادی دارد.
لازم است که در یک پادکست درست همانند یک کسب و کار با آن مواجه شد و همان طور که در یک کسب و کار در ابتدای هر کاری باید هدف خاص را تعیین کرد، در مورد پادکست هم انتخاب هدف اهمیت دارد. هر پادکستی با هدف خاصی ایجاد می شود در برخی موارد افراد به فکر فروش بیشتر محصولات هستند و از پادکست برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کنند.
در موارد دیگری از پادکست مورد نظر در یک وب سایت برای اینکه صنعت یا حرفه ای بهتر شناسانده شود استفاده می گردد. افرادی ممکن است با تهیه پادکست تنها به دریافت پول کسب در آمد از این تولید محتوای صوتی فکر کنند. در موارد زیادی نیز از پادکست برای جذب کردن ترافیک بیشتر در یک سایت و به نوعی دیگر بهبود سئو به کار می برند.
بعد از انتخاب یک هدف ویژه کار اصلی شروع می شود و با تمرکز بر هدف باید اقدامات لازم را انجام داد تا کاربران وفاداری برای مشاهده سایت در همه مواقع وجود داشته باشند و علاقه به مطالب محتوای صوتی موجود در سایت مورد نظر داشته باشند.
این کار تنها در مواردی ممکن می شود که مطالب برای کاربر متفاوت و خاص تر باشد.یک ایده دیگر در زمینه تولید پادکست این است که اگر در یک سایت محتوایی وجود دارد که در هنگام استفاده بازخورد خوبی را در پی داشته و کاربران زیادی از این محتوا استقبال کرده اند می توان از این گونه محتواهای اثر بخش استفاده کرد. با به کار بردن پادکست هایی در ارتباط با این محتو ا به صورت آنلاین با کاربر می توان ارتباط برقرار کرد و آنهایی که شنیدن را بیشتر مد نظر دارند به سمت استفاده از این وب سایت هدایت کرد.
ایده دیگر این است که با پادکست ها هر خبری که در مورد یک حرفه وجود دارد و فرد در زمینه آن حرفه تخصص دارد را می توان در اختیار دیگران قرار داد و با پادکست می توان سوالات کاربران سایت را در ارتباط با این حرفه جواب داد یا اینکه با ایجاد پادکست هایی جذاب دانستنی هایی که بیشتر افراد را به سایت علاقه مند می کند در نظر گرفت.
پادکست های سریالی
یک ایده جالب دیگر به تهیه پادکست های سریالی مربوط است که با تولید این نوع پادکست می توان در ارتباط با موضوعات مختلفی که شنوندگان به آن علاقه دارند مرحله به مرحله پادکست هایی ایجاد کرد و مخاطب را ترغیب به استفاده از دیگر پادکست ها کرد، با استفاده از این ایده اگر پادکست هایی خاص و طولانی در دسترس می باشد را می توان در زمان های خاصی در وب سایت قرار داد و کل پادکست را در اختیار مخاطبان گذاشت.
اقدام دیگر که به عنوان یک ایده برتر نیز از آن یاد می شود به ایجاد پادکست مهمان بر می گردد که با این اقدام در مورد افرادی که دارای زندگی های پر فراز و نشیب و جذاب برای مخاطبان هستند یا کارشناسانی که در یک حرفه تخصص دارند را به عنوان مهمان در نظر گرفت و با این افراد موفق مصاحبه داشت و با کاربران موجود در یک سایت به اشتراک گذاشت، با پادکست مهمان، موفقیت افراد و تخصص های لازمی که در یک حرفه دارند را می توان به مخاطبان اطلاع داد.
اهمیتی که پادکست مهمان دارد این است که کاربر را درگیر اطلاعاتی که از یک کارشناس به دست آورده می کنیم و اگر مصاحبه در مورد حرفه و صنعت خاصی شود مخاطبان سایت ترغیب به اطلاعات بیشتر شده و به نوعی تبلیغی در مورد سایت اتفاق می افتد.
اگر در یک سایت مخاطبان وفادارای وجود دارند که سایت را همیشه بررسی می کنند می توان از این کاربران پرسید که چه موضوعاتی را مورد نظر دارند تا پادکست آنها ایجاد شود و بر اساس علاقه مخاطبان این اقدام را انجام داد.