استارتاپ های پوشاک

استارتاپ های پوشاک

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله تصمیم داریم ، با شرح مفصلی از موضوع استارتاپ های پوشاک و استارتاپ هایی که در حوزه مد ، لباس و پوشاک فعالیت دارند ، در خدمت شما خوانندگان گرامی باشیم . در منابع و سایت های متنوع و مختلفی ، بیان ها و تعاریف نسبتا خوبی از مفهوم استارتاپ یا همان کسب و کار های نو آمده است .

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند پوشاک هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

استارتاپ های پوشاک
استارتاپ های پوشاک

این مکان وجود دارد که ، با یک سرچ ساده ، مطالب نسبتا مناسب و مفیدی در مورد استارتاپ ها ، پیدا کنیم . ما نیز به جهت تشریح  بسط کامل موضوع ، استارتاپ های پوشاک در ادامه ، به طرح و بررسی تعدادی سوال خواهیم پرداخت .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مفهوم استارتاپ ، دارای چه معنایی می باشد ؟

شرایط تایخچه استارتاپ ها و کسب و کار های نو چگونه می باشد ؟

راه اندازی یک کسب و کار نو ( استارتاپ ) دارای چه مراحلی می باشد ؟

استارتاپ های پوشاک در سطح کشور ، در چه حوزه هایی فعالیت دارند  ؟

مهم ترین استارتاپ های اروپایی  در زمینه پوشاک ،که قابلیت راه اندازی در ایران را نیز دارا هستند ، کدام می باشند ؟

محبوب ترین استارتاپ های پوشاک در سطح جهانی ، کدام است ؟

[/stextbox]

 

مفهوم استارتاپ ، دارای چه معنایی می باشد ؟

از نظر عمومی و کلی ، منظور پروژه هایی می باشند که ، در زمان اجرا و پیاده سازی آن ها ، یک ایده که در ابتدا به صورت خام و بالقوه می باشد ، با بهره گیری از تلاش و زحمات یک گروه و تیم کاری ، به تولید محصولی خاص و جدید ، ختم میشود و به این گونه ، آن ایده خام به ایده ای بالفعل و مفید مبدل می گردد. همچنین با ادامه تلاشهای گروه مذکور ، زمینه های لازم برای فروش محصول تولیدی نیز مهیا و فراهم خواهد شد .

پس باید گفت که : استارتاپ مورد نظر همه مسیر مربوط به تولید آن محصول را از اول تا آخر و به صورت 0 تا  100 پیموده و تمام آن مراحل لازم را توام با شیوه های آزمون ، خطا و در بعضی مواقع بر اساس آموزش و یادگیری های اصولی ، به سرانجام می رساند .

مفهوم استارتاپ ، دارای چه معنایی می باشد ؟
مفهوم استارتاپ ، دارای چه معنایی می باشد ؟

بهتر است این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشیم که ، همه استارتاپ های مشهور و موفق و نیز تمام ایده و نظریه های استارتاپی ، در سطح ایران و یا جهانی ، اجبارا برای کارهای پیچیده و عجیب و غریب ، فعالیت نداشته اند و تنها مزیت و نکته مهم آن ها این بوده است که ، در خصوص تولیدات محصولات خود و همچنین میزان فروش آن محصول ، نسبت به رقیبان خود در بازارهای اقتصادی ، موفق تر بوده اند .

شرایط تایخچه استارتاپ ها و کسب و کار های نو چگونه می باشد ؟

اگر شما مایل باشید که از تاریخچه فعالیت های استارتاپی ، اطلاعاتی را کسب نمایید ، به شما عرض می کنیم که : ابتدای استارتاپ ها را می توان با شروع تمدن بین مردمان جهان و ورود موضوعاتی از قبیل داده و ستد و معاملات اقتصادی بین انسان ها ، یکی دانست . به طور دقیق از واژه استارتاپ در اوایل صده بیستم میلادی و سال 1911 استفاده شد . و اولین شرکت مرتبط با این موضوع ، شرکتی با عنوان silicon valley بوده است .

شرایط تایخچه استارتاپ ها و کسب و کار های نو چگونه می باشد ؟
شرایط تایخچه استارتاپ ها و کسب و کار های نو چگونه می باشد ؟

که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین تولیدات این شرکت ، محصولات آی بی ام IBM   می باشند . در کنار آی بی ام می توان ، سکس دیگر از کمپانی های مطرح جهانی ، یعنی اپل apple  را نام برد . و همان طور که می دانید شخصی به نام استیو جابز ، موسس این شرکت بوده است .

گوگل را نیز می توان در قلمرو استارتاپ های موفق و مطرح جهانی به حساب آورد . طرح ونظریه گوکل در سال 1397 میلادی ، مطرح شد و در سال 1998 راسما شروع به کار نمود و محصولات خود را تولید کرد . امروزه در سطح جهانی ، یکی از سریع ترین و قوی ترین موتورهای جستجوگر اینترنتی ، موتور جستوگر گوگل می باشد .

راه اندازی یک کسب و کار نو ( استارتاپ ) دارای چه مراحلی می باشد ؟

معمولا و به صورت کلی ، استارتاپ ها دارای مراحلی روتین و نسبتا مشخص می باشند و این نکته جالب است که ، این مراحل در راه اندازی و شروع به کار کسب و کار های معمولی نیز می تواند ، کاربرد داشته باشد .

راه اندازی یک کسب و کار نو ( استارتاپ ) دارای چه مراحلی می باشد ؟
راه اندازی یک کسب و کار نو ( استارتاپ ) دارای چه مراحلی می باشد ؟

فراموش نکنید که مراحل ذکر شده ذیل ، به صورت کلی است و این امکان نیز وجود دارد که ، در برخی از استارتاپ ها بعضی از مراحل استفاده نشوند و برخی اشخاص می توانند بر اساس سلیقه ها و مهارت هایی که دارند و نیز با توجه به تجربیات شخصی شان ، گزینه ها و مراحلی نیز به این لیست ، اضافه کنند . نهایتا اگر شما نیز تمایل به اطلاع از این مراحل مهم دارید ، پیشنهاد می کنیم که مراحل ذکر شده را با دقت مطالعه و ملاحظه فرمایید :

  • ایده پردازی و نظریه دادن
  • تعیین و مشخص و تحقیق کردن نقشه و مسیر راه
  • رسمی و ثبت کردن نظریه خود و داشتن ادعا و حق تملک درباره آن
  • ایجاد و تهیه مدل اولیه ( آغازین )
  • ارایه دادن و عرضه کردن نمونه آغازین به بازارهای مورد نظر و به دقت بررسی کردن بازار
  • ثبت نظریه و تولید شما
  • پیدا کردن سرمایه گذارها

در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی به توضیح مختصر و مفیدی از مراحل فوق می پردازیم :

در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی به توضیح مختصر و مفیدی از مراحل فوق می پردازیم :
در ادامه موضوع نمونه قرارداد استارتاپی به توضیح مختصر و مفیدی از مراحل فوق می پردازیم :

ایده پردازی و نظریه دادن :

یک موضوع مهم و اساسی این است که همیشه لزومی ندارد که نظریه و ایده ابتدایی یک استارتاپ خیلی خاص و جدید و یا پیچیده باشد و یا حتی هزینه های مالی زیادی برای سرمایه گذاری داشته باشد .این امکان وجود دارد که یک شخص با ایجاد کردن تغییراتی از یک مورد در محصول موجود ، نظر مثبت و توجه مشتریان بسیاری را به خود جذب کند ، و تا جایی که برایتان امکان دارد از دادن عقیده و نظریه خود هرگز ترس و هراسی به دل راه ندهید .

تعیین و تحقیق و مشخص کردن نقشه و مسیر راه :

یک برگه ای سفید و ننوشته را بردارید و رووس و کلیات و نقشه مسیر و راه خود را یادداشت کنید . این در واقع یک طرح خام و قالبی از نظریه شما و مسیر کلی است . شبیه به مرحله اول که به ارایه دادن نظریه پرداختید در این مرحله نیز کمی خیال پردازی و تجسم داشته باشید و اهداف خودتان را تا جایی که امکان دارد ترسیم کنید و پیش ببرید .

در این گام میتوانید در مورد نظریه و ایده خود تحقیقاتی مخصوص را انجام دهید . نکته حائز اهمیت در اینجا این است که : موثرترین و بهترین گزینه برای کار تحقیق شما این باشد که : از اقوام و نزدیکان یا دوستان خود درخواست کنید که در مورد نظریه و ایده شما نظرات خود را اعلام کنند و در صورت داشتن هر گونه عیب و ایراد و یا پیشنهادی صادقانه آن را با شما در میان بگذارند .

رسمی و ثبت کردن نظریه و ایده خود و داشتن ادعا و حق تملک درباره آن :

تمام تلاش خود را بکنید که در حوزه تحقیقات و دریافت کردن نظر دیگران ، از محدوده خانواده و آشنایان کاملا مورد اعتماد، فراتر نروید چون در غیر این صورت نظریه و ایده شما افشا و آشکار میشود و ممکن است به وسیله دیگران مورد سرقت قرار گیرد .

در ادامه کار شما باید ایده خودتان را ثبت کنید و نسبت به آن ذی حق باشید و ادعای مالکیت کنید . این نظریه جدید کاملا متعلق به شخص شماست و صاحب و مالک اصلی آن شما هستید .

رسمی و ثبت کردن نظریه و ایده خود و داشتن ادعا و حق تملک درباره آن :
رسمی و ثبت کردن نظریه و ایده خود و داشتن ادعا و حق تملک درباره آن :

ایجاد و تهیه مدل اولیه ( آغازین) :

نظریه ها و ایده ها ، حالتهای مختلف و متنوعی از جمله تولیدی ، خدماتی و یا آزمایشگاهی دارند .در ایده ای که در حوزه خدماتی هستن قطعا نیازی به تولید نمونه های اولیه و ایتدایی نمی باشد .

اما در دو مورد دیگر قضیه فرق میکند به این صورت که شما باید در هرشکل یک نمونه را به عنوان نمونه ابتدایی تهیه و تولید کنید و ارایه دهید . نهایت تلاش خود را به کار ببندید ، در تولید و تهیه نمونه های اولیه ، با دقت عمل زیاد ، محصولات را با کیفیتی که باعث جلب رضایت و توجه مردم می شود ارایه دهید .

ارایه دادن و عرضه کردن نمونه های آغازین به بازارهای مورد نظر و به دقت بررسی کردن بازار :

مشابه با کام دوم که گفتیم ایده را به نزدیکان خود نشان دهید ، در این مرحله در ادامه ثبت رسمی ایده به نام شما و حق مالکیتی که شما نسبت به آن دارید ، میتوانید پای خود را فراتر نهید و جامعه هدف مورد نظرتان را گسترده تر کنید .

تعدادی از نمونه اولیه را تهیه و تولید کنید (مثلا 100 عدد) و به جامعه مورد نظر جهت اظهار نظر ارایه دهید . شما میتوانید از فرمها مخصوص نظر سنجی برای انجام بهتر ، در این مرحله استفاده کنید .

ارایه دادن و عرضه کردن نمونه های آغازین به بازارهای مورد نظر و به دقت بررسی کردن بازار :
ارایه دادن و عرضه کردن نمونه های آغازین به بازارهای مورد نظر و به دقت بررسی کردن بازار :

میتوانید در فرم های نظر سنجی مورد های زیر را نیز بگنجانید تا مخاطبین نظر خود را اعلام کنند :

* کیفیت بیرونی و ظاهری * میزان کیفیت تولید * قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای محصول * میزان کیفیت خدماتی و سرویس دهی * پیشنهادات برا بالا بردن سطح کیفیت محصول * میزان تمایل و علاقه مخاطبین به این محصول * مقدار احتمال موفقیت محصول در بازار * نقص ها و کاستی های دیگر محصول

6-ثبت نظریه و تولید شما :

در این گام شما باید محصول مورد نظر را از نظر قانونی به ثبت برسانید و مطمئن شوید که  محصول شما به نام شخص یا اشخاصی دیگر ثبت نشده باشد .

7-پیدا کردن سرمایه گذار ها :

احتمال دارد که این مرحله مهمترین و پر چالش ترین مرحله در زمان شروع کردن یک کسب و کار موفق و یا یک استارتاپ باشد .

استارتاپ های پوشاک در سطح کشور ، در چه حوزه هایی فعالیت دارند  ؟

در ادامه تشریح ، استارتاپ های پوشاک ، لیستی از حوزه های فعالیت این استارتاپ ها در سطح کشوررا ارائه خواهیم داد :

*فروشگاه های برای فروش آنلاین انواع کیف ، کفش ، لباس و محصولات آرایشی و بهداشتی.

*فروشگاه هایی که به صورت تحصصی در زمینه مد و لباس فعال هستند .

*سایت های تخصصی مد و خرید به صورت آنلاین جواهرات و پوشاک

*سایت هایی برای جستجوی لباس از فروشگاه های فیزیکی و آنلاین طبق مناطق جغرافیایی ، رنگ و قیمت

*فروشگاه های اینترنتی و آنلاین با تمرکز بر روی لباس و همچنین محصولات سلامت و زیبایی

*مراجعی برای برندهای پوشاک و اکسسوری و بانک هایی از اطلاعات شعب فروشگاه ها ، اخبارهای مربوط به قیمت ، موجودی و همچنین حراجی ها .

*بانک های اطلاعاتی از مد ، پوشاک و رصد کردن دنیای مد و لباس

*مراجعی از اطلاعات و تعاملات فعالان صنعت پوشاک ، مد و لباس و نساجی کشور .

*بستری هایی آنلاین برای آموزش ، رد و بدل کردن اطلاعات ، رفع اشکال و مشاوره کار آفرینی ، برای هنر مندان و علاقمندان دوخت و بافت .

*سایت هایی برای معرفی و فروش کالاهای بهترین طراحان لباس و جواهرات ایرانی .

*فروشگاه های اینترنتی لباس با داشتن تمرکز بر روی عرضه پوشاک زنانه ، مردانه و بچگانه با در نظر داشتن فرهنگ دینی و اسلامی .

*فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک .

*امکاناتی برای مشاهده ، انتخاب و خرید لباس و امکانات و سیستم پیشنهاد لباس .

*فروشگاه های ایرانی آنلاین برای طراحان فعال ایرانی در خصوص مد ، لباس ، زیورآلات  و دکوراتیو .

*حراجی های پوشاک اصل و اورجینال در ایران .

*فروشگاه های اینترنتی و آنلاین لباس بانوان .

*سرویس هایی برای درخواست خدمات مربوط به خیاطی و یا خشک شوئی به صورت آنلاین .

*وب سایت های تجسمی ، تجربی برای فروش ، معرفی و نیز بازاریابی انواع پوشاک ایرانی .

 

مهم ترین استارتاپ های اروپایی در زمینه پوشاک ، که قابلیت راه اندازی در ایران را نیز دارا هستند ، کدام می باشند ؟

قاره اروپا در زمینه مد و طراحی پوشاک پیشینه و قدمتی طولانی دارد و با استفاده از فناوری جدید و به روز ، استارتاپ های بیشتر و بیشتری در این فضا وارد می شوند . تا کنون این استارتاپ ها ارتباطات سنتی بین مشتری ها و برند ها را تغییر داده  و حد و مرزهای روشهای قدیمی و سنتی فکر کردن به مد را گسترده کرده اند .

از آن جهت که به دلیل ظهور استارتاپ های فناوری تغییر یافته ، تعداد بسیاری از استارتاپ های اروپایی توانایی و قابلیت به هم ریختن عادت ها و روش های خرید کردن ما را پیدا کرده اند .در همین جا تعداد ده شرکت را میبینید که قابلیت این را دارند که صنعت مد را به لرزه در بیاورند :

Chic by choice : در کنفرانس و جوایز استارتاپ اروپا در سال 2016 برنده جایزه بهترین استارپ مد شد ، پایانه کرایه انحصاری می باشد که به بانوان این امکان را میدهد که به لباسهای طراحان مد دسترسی بهتری به صورت مستقیم از کت واکها  داشته باشند .

مهم ترین استارتاپ های اروپایی در زمینه پوشاک ، که قابلیت راه اندازی در ایران را نیز دارا هستند ، کدام می باشند ؟

این شرکت که به اوبر لباس مشهور و موصوف شده ، دارای این ایده میباشد که پوشاک برخی از بهترین  برندهای دنیا را در کوتاه مدت و به قیمتی کمتر از خرید آن را در دسترس قرار میدهد البته باید سرویس کارآمد و قیمت ها تخفیف دار عالی را به این ویژگی ها اضافه کنیم.

chic by choiceدر سال 2014 تاسیس شده است ، حالا از دفتر هایی در شهرهای لندن و لیسبون و ارسال کردن به بیشتر از پانزده کشور اروپایی ، از جمله مرکز های بزرگ و معروف مد انگلستان ،فرانسه ،آلمان و ایتالیا و گلچینی از بیش از چهل طرح برخوردار میباشد .

استارتاپ شو روم  show room :

این استارتاپ در سال 2012 میلادی افتتاح شد و در واقع پلت فرمی برای تجارت الکترونیک می باشد . این شرکت در ورشو پایتخت لهستان واقع شده است . این استارتاپ به مشتری خودش ، این امکان را می دهد که ، به لباس ها و پوشاک تعدادی زیادی از طراحان مد و لباس مستقر در اروپای شرقی و مرکزی ، به صورت مستقل دسترسی داشته باشند .

همچنین این پلتفرم به طراحان نیز این اجازه را می دهد که ، عکس های مربوط به مد و لبااس ها را بارگذاری کنند و آن اقلامی که خود و مشتریان می توانند مستقیما خریداری نمایند را توصیف نمایند . البته لازم است که همه موارد توسط یک تیم با تجربه مورد تایید قرار گیرند .

استارتاپ شو روم  show room :

برند شو روم توانسته خودش را به عنوان یک کانال مهم برای طراحان مد مستقل ، مطرح کند و در حال حاضر بیش از پانصد طراح که با دقت و حساسیت خاصی انتخاب شده اند مشغول فروش و عرضه بیش از 25000 محصول خودشان با این مدل پلت فرم هستند .

Mysprezz:

که آن را غالبا * فندک برای مد * میخوانند اولین برنامه ای هست که فورا بر اساس سبک شما و اقلیم آب و هوایی ، بهترین و خاص ترین ظاهر الهام بخش مد را پیشنهاد می دهد .

تاریخ تاسیس این شرکت تجارت الکترونیک در سپتامبر 2016 می باشد . از برجستگی های کاری این شرکت این است که درباره الهام بخشی مد به صورت شخصی همه چیز را در خود دارد .

با این هدف که به کاربران خود کمک کند ، که پوشاک بهتری بپوشند و بر اساس انتخاب از میان ظواهر شخصی پیشنهادی بر طبق پروفایلشان ( شامل سبک ، جنسیت ، هزینه ، موجودی و یا عدم موجودی لباس ، تاریخ ، آب و هوا ) ، به خرید هوشمندانه تری بپردازند .

و از طرفی دیگر امکاناتی نیز برای خرید کیف و کفش و لباس و دیگر لوازم ، برای داشتن ظاهری آراسته تر در اختیار کاربران شان قرار می گیرد . در حال حاضر در این استارتاپ برندهای معرفی همچون : mythersa , farfetch , topshop , asos   و چند صد برند دیگر حضور فعال دارند .

استارتاپ های پوشاک در سطح کشور ، در چه حوزه هایی فعالیت دارند  ؟
Mysprezz:

استارتاپ فیتل fitle:

این استارتاپ در سال 2013 و با مرکزیت پاریس فرسانه شروع به کار کرد . این استارتاپ فرانسوی فناروی مجازی پرو لباس را در خرید های آنلاین خود قرار داده است . این استارتاپ با پویشی تحت عنوان kick starter  کار خود را شروع نمود و در حال حاضر هزاران نمونه لباس را به مشتریان و مخاظبین خود ارائه می کند که با سبک و نیاز آنها مطابقت دارند و بر این اساس نیز مرتب شده اند .

این شرکت بر یک تیم r&d  بزرگ متکی بوده ( حدودا 20 نفره ) و بیشترین حجم داده و اطلاعات را در بازار مجازی پرو لباس دارد . آن ها با داشتن حدود سه میلیون کاربر و بیشتر از دویست برند مطرح و وب سایت تجارت الکترونیک ، در شرف ایجاد انقلابی در صنعت مد و لباس آنلاین می باشند.

استارتاپ thread:

فارغ التحصیلان Y combinatory   با ایجاد پیوندی میان کاربران و انواع مدهای لباس و نیز طراحان این مدها ، از طریق پلت فرم این شرکت ، به مخاطبین خود کمک می کنند که به دنیای مد ، معنا بدهند .

در حال حاضر تعداد 8 ، طرح مد شخصی ، به آقایان کمک می کنند تا تصویر و تصور تازه پیدا کرده و خوب لباس بپوشند ، یا حداقل از نحوه خرید لباس خود سر در بیاورند . کار کردن و استفاده از این پلت فرم بسیار آسان می باشد . کافی است شما به سایت آن ملحق شوید و پرسش نامه ای را تکمیل کرده و در ادامه نیز ، تصاویری از خودتان را آپلود ( بارگذاری ) نمایید .

حال در ادامه یکی از طراحان مد و لباس این استارتاپ ، اطلاعات شما رابررسی و مرور کرده و وب سایت با داشتن پشتیبانی از انواع الگوریتم های لباس ، یک سری پیشنهادات خاص و منطبق بر سبک و مدل منحصر به فرد شما ارائه می دهد .

در این پیشنهادات نزدیک 50 پارامتر و عنصر موثر از جمله:  رنگ چشم ، شکل بدن ، برند ، برازندگی ، نوع پارچه و … مد نظر قرار گرفته می شود .این استارتاپ با ایجاد تجربه های منحصر به فردی برای خرید شخصی لباس ، توانسته است تا کنون بیشتراز 500 هزار مشتری مرد را به خود جذب نماید . موقعیت فعلی این استارتاپ در لند می باشد .

استارتاپ stylect:

این استارتاپ در واقع اپلیکسن و نرم افزاری برای گوشی همراه می باشد که ، برای خرید کفش های مناسب و بدون نقص به خانم ها کمک می نماید . کاربران می توانند با دراگ کردن به چپ و یا راست ، همه محصولات موجود را به خوبی بررسی نموده و از زوایای مختلف مشاهده کنند و سپس بر اساس ترجیحات و سلایق شخصی نسبت به خرید اقدام کنند .

همچنین این نرم افزار احتمال خرید های آتی شما را نیز حدس زده و پیش بینی می کند . بازار هدف اصلی این استارتاپ ، خانم ها می باشد . این نرم افزار به مشتریان خود که اکثرا زن هستند ، این اجازه را می دهد که از بین هزاران مدل و سایز کفش ، سربرگ مربوط به کفش های را که پسندیده اند ، نگه داشته و سپس خرید خود را نهایی نمایند .

همچنین کاربران می توانند در خصوص پیشنهاد های ویژه سایت ، کاهش قیمت ها ، میزان تخفیف و همچنین فروشگاه های نزدیکی که کفش مورد نظر را دارند ، اطلاعات زیادی را کسب کنند . این نرم افزار به شکل زیادی اعتیاد آور می باشد . موقعیت آن ها در شهر لندن بوده و به شتاب دهنده ای با عنوان اکسیژن وصل هستند .

استارتاپ endeer :

با توجه به این که اغلب زان ها ( از 80 تا 85 درصد ) ، سینه باند هایی با سایز نادرست می پوشند ، این شرکت سعی دارد ، ابعاد ارائه شده را از طریق فناوری های پرینت سه بعدی ، به صورت سفارشی در آورد . و به این صورت کاربران تجربه خریدی خاص از سینه بند برای خود خواهد داشت .

این استارتاپ قادر است با کم فناوری ذکر شده ، پدهایی پرینت شده و سفارشی ، با قابلیت جابجایی ، بسازد و این پد ها می توانند برای شرکت های شریک که سینه بند تولید می کنند مورد استفاده قرار گیرند . آن ها اداعا دارند که ماموریتشان فقط مجهز کردن خانم ها به سینه بند هایی مناسب و در خور شان می باشد . این استارتاپ مربوط به کشور فرانسه بوده و از سال 2016 میلادی شروع به کار کرده است .

استارتاپ دری گور de riguer:

این استارتاپ در لیون فرانسه واقع شده است و کار اصلی آن ، فوت و فن هایی ترکیبی در زمینه صنعت چرم می باشد و  آن ها می خواهند که به معرفی گروه جدیدی از کالای ترکیبی بپردازند . این استارتاپ توانسته است جایزه نوآوری ces 2016   را بابت یکی از محصولات خودش به نام ، connected sleev   به خود اختصاص دهد .

استارتاپ لسارا lessara:

این شرکت تجارت الکتررنیک نیز در لیون فرانسه واقع شده است . کار آن ها عرضه جدیدترین محصولات و تولیدات مد و لباس با مناسب ترین قیمت ها ، به مشتریان می باشد . کار آن ها براساس تجزیه و تحلیل های خودکار می باشد تا ، تمایلات و سلیقه های سبکی و مدلی مطلوب و خاص هر مشتری را کشف نمایند . آن ها به سردمداری در خرده فروشی های اینترنتی و آنلاین در حوزه مد و لباس و سبک زندگی ، تبدیل شده اند .

این شرکت توانسته است در سال 2016 جایزه ی مربوط به سریع ترین رشد رادر میان استارتاپ های حوزه خود در سراسر اروپا ، از آن خود کند . آن ها در حال حاضر در بیش از 20 کشور دنیا فعالیت دارند و بیشتر از 200 کارمند نیز در اختیار ایشان می باشد .

این استارتاپ ، مالک کارخانه هایی در جهت تولید پوشاک در چین و نیز استودیوهای عکاسی در هنگ کنگ می باشد . در حدود یک میلیون نفر مخاطب و مشتری ، عضو پایگاه اینترنتی این استارتاپ می باشند و در خصوص خرده فروشی از رشد و سرعت بالایی برخودار می باشد .

استارتاپ Asap54 :

این استارتاپ در واقع با داشتن برنامه ی جستجو و پیدا کردن مد ، به کاربران خود این امکان را می دهد که ، عکس هایی در خصوص هر چیز الهام بخش و جالب را بارگذاری و آپلود نمایند و مخاطبین می توانند پیشنهاداتی در خصوص قیمت و خرید و فروش این اقلام را دریافت و یا ارسال نمایند . در واقع ایشان یک انجمن اجتماعی مربوط به مد و لباس را با جدیدترین و آخرین فناوری های بازشناسی دیداری و بصری ، ترکیب نموده اند .

از یک سو مخاطبین می توانند طراحان مد و لباس و دیگر دوستان خود را در این انجمن دنبال کنند و از طراحی های جدید ایشان با اطلاع شوند و از سوی دیگر این برنامه کاربردی مشابه ، طراحی مدهای شخصی و سفارشی را دارد . در این سیستم ، یک تیم از کارشناسان خبره ، به مشتریان کمک می رسانند تا ، ایشان اقلام و مدهای مورد نظر خود را به راحتی به دست آورند .

این شرکت که در لندن واقع شده است ، تا کنون نزدیک به ده میلیون دلار سرمایه برای خود جذب نموده و به تدریج حکم گوگل را در صنعت مد خواهد داشت .

محبوب ترین استارتاپ های پوشاک در سطح جهانی ، کدام است ؟

در طول هر سال ، تعداد زیادی ایده و طرح در موضوع مد و فشن ، شکل می گیرند و تعداد زیادی نیز استارتاپ در حوزه لباس و مد راه اندازی و شروع به کار می کنند . اما سوالی که در ذهن وجود دارد این است که ، کدام یک از این ایده ها و یا کسب و کارهای نو دوام خواهند داشت و ماندگار خواهند ماند .

پاسخ منطقی ما  همچنین پاسخ بسیاری از کارشناسان و منتقدان این است که : آن ایده و طرحی که برای خودش ، دغدغه ای داشته و قرار باشد که ، مشکل مهم و خاصی  را به شیوه ای لذت بخش حل کند ، ماندگار خواهد بود .

محبوب ترین استارتاپ های پوشاک در سطح جهانی ، کدام است ؟
محبوب ترین استارتاپ های پوشاک در سطح جهانی ، کدام است ؟

شاید تصور کنید که ترکیب و آمیختن مد و فشن با تکنولوژی و فناوری ، چندان جالب نباشد ، اما باید بدانید که این دو مقوله خیلی با هم سازگار و دوست هستند. برای کشف علت این سازگاری و در هم آمیختگی در ادامه مبحث : استارتاپ های پوشاک ، به بیان و معرفی محبوب ترین استارتاپ های پوشاک ، در سطح جهان خواهیم پرداخت :

اپلیکشین و استارتاپ ps dept :

اگر شما نیز جز آن دسته از افراد می باشید که در هر خریدی ، نیاز به یک دوست و فرد همراه دارند ، این نرم افزار مختص شما می باشد . تعداد زیادی استارتاپ مربوط به حوزه مد و لباس فعال هستند ، اما دپت جزء موفق ترین آن ها می باشد .

این برنامه بین مخاطبین و کاربران خود ، به یک مشاور کامل و تمام عیار معروف شده است . البته خدماتی که دپ ارائه می کند ،  بسیار فراتر از یک مشاور می باشد . پس بهتر است ما دپت را یک دستیار و همراه همه فن حریف بدانیم نه یک مشاوره ساده . تنها کافی است که ، شما در بخش یادداشت ها ، درخواست های خود را در خصوص لباس های دلخواهتان ، برای دپت بنویسید .

اپلیکشین و استارتاپ ps dept :
اپلیکشین و استارتاپ ps dept :

مثلا ذکر کنید که :

یک تی شرت بیسیک بدون چاپ و یا یک شلوار جین فاق کوتاه سبز روشن و … می خواهید . تا دپ (همان دستیار و همراه شما ) ، درخواست شما را از بین جامعه بزرگی از فروشندگان مد  و لباس یافته و شما را به آن وصل کند ، تا خریدی ساده و آسان را تجربه نمایید . این استارتاپ ، با شعور و ذکاوتی که از خود نشان داده است ، چیزی فراتر از انتظار بازار را به نمایش گذاشته است .

و از آن جایی دغدغه اصلی این استارتاپ مد و فشن هست ، آن ها در این راه زحمت زیادی کشیده اند و به تبع آن توانسته اند بسیار موفق باشند . امیدواریم که در آینده ای نزدیک پای این استارتاپ نیز به کشور ما باز شود . خلاصه این که شما در این نرم افزار دستور خرید خود را صادر کرده و بقیه کارهای لازم را به دستیار خود می سپارید.

استارتاپ استایل بوک style book:

این استارتاپ در واقع حکم یک گنجینه حقیق را برای کمد لباس افراد دارد . ویژگی های خاصی در این سیستم از جمله ، تقویم ، وضعیت style   و … وجود دارد و این خصوصیات به کاربران برای شناخت استایل اصلی خود کمک می کنند .

پس با مخاطبین و کاربران خود کمک می کند که با عنایت به استیل شخصی و نیز اطلاعاتی از ایشان دریافت می کند ، به جای خرید لباس هایی گران که ، احتمالا به خوبی انتخاب نشده اند و یا ممکن است هیچ گاه پوشیده نشوند ، خریدی مفیدتر و موثر تر و به صرفه تر داشته باشند . این استارتاپ به کاربرانش برای پیدا کردن استایل فردی و شخصی خود کمک می کند . تا ایشان بتوانند ، کمد لباس بهتر و دوست داشتنی تری را داشته باشند .

استارتاپ استایل بوک style book:
استارتاپ استایل بوک style book:

استارتاپ استایل وایل style while :

به طور معمول خرید کردن آنلاین و به صورت اینترنتی پوشاک و لباس ، آن هم برای بانوان جزء کارهای خیلی سخت می باشد . معمولا چند دلیل نیز برای این سختی کار وجود دارد : مثلا می توان تنوع  و مشکلات الگو و همچنین ساز بندی های متنوع را در انوع برند ها ، بیان کرد . از طرفی لباس ها اغلب در بدن و تن مانک ها و نیزدر عکس ها ، زیبا هستند ، اما در حقیقت و وقتی فردی آن ها را می پوشد ، قضیه کاملا متفاوت می باشد .

استارتاپ استایل وایل style while :
استارتاپ استایل وایل style while :

این استارتاپ در حوزه مد و فشن ، دقیقا برای رفع چنین مشکلاتی ایجاد شده است . اگر شما نیز مایل هستد که بدانید هر لباسی در تن شما چگونه می باشد ، می توانید از استایل وایل استفاده نمایید. این سیستم تصویر و اندازه هایی را از شما دریافت می کند .

مثلا اندازه های دور بازو ، دور کمر ، دور سینه ، قد و … را از شما می گیرد . در ادامه این سیستم ، یک تصویر ذهنی و تجسمی از لباس را بر تن شما ، به شما ارائه می دهد . بنابراین شما با مشاده این تجسم ذهنی ، بهتر می توانید برای خرید خود تصمیم گرفته  و در نهایت احساس رضایت بیشتری را خواهید داشت . یعنی در سییتم استایل وایل ، شما قبل از خرید ، به صورت مجازی ، لباس را پرو کرده اید .

سیستم استارتاپی ویسپ whisp:

این سیستم در واقع یک برنامه پیام رسان در دنیای فشن و مد می باشد . موسس این سیستم ، استارتاپ ویسپ را اولین محصول در تلاقی و تقاطع خرید اینترنتی (آنلاین ) و پیام رسانی معرفی نموده است . سیستم ویسپ به شما این امکان را می دهد که ، در زمان خرید اینترنتی و آنلاین ، لینک محصول را به اشتراک بگذارید و پیام های کوتاه و یا تصاویری از دوستان خود را به منظور نظر خواهی در خصوص این محصول دریافت نمایید .

و براساس نظرات دوستان ، می توانید بهتر تصمیم گرفته و با رضایت خاطر بیشتری خرید خود را به انجام رسانید . به نظر می رسد که سیستم ویسپ ، دارای امکانات جالبی است و توصیه می شود ، از آن استفاده نمایید .

سیستم استارتاپی ویسپ whisp:
سیستم استارتاپی ویسپ whisp:

استارتاپ فاشیسم fashism :

معمولا سخت ترین بخش هر خرید این می باشد که ، آیا لباس انتخاب شده توسط ما ، به ما می آید یا خیر . استارتاپ فاشیسم در سال 2009 میلادی ایجاد شد و از جمع بزرگی از کارشناسان و منتقدان حوزه مد تشکیل شده و در حال حاضر بیشتر از 40 هزار کاربر معمولا آنلاین را دارد .

این نشانی از محبوبیت زیاد و بالای این استارتاپ در بین کاربران و مخاطبین خود می باشد . کارشناسان مد و فشن حاضر در این برنامه ، بدون داشتن هیچ تعارفی ، به شما خواهند گفت که ، آیا لباسی را که شما انتخاب کرده اید ، به شما می خورد یا نه ؟

استارتاپ فاشیسم fashism :
استارتاپ فاشیسم fashism :

در این مقاله ، ضمن پرداختن به تعاریف اولیه ای از استارتاپ و … ، به لیست متنوعی از انواع استارتاپ های داخلی و نیز خارجی در حوزه پوشاک و همچنین محبوب ترین آن ها در سراسر جهان پرداختیم . امید وار هستیم که به زودی زود ، این استارتاپ ها راه ورودی نیز به کشور ما ( ایران ) ، پیدا کنند و ما شاهد حضور ایشان در کشور باشیم .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است