امروز با شما هستیم با معرفی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر
مدیریت بازاریابی در زمره ی مجموعه های دانش مدیریت قرار ذارد که همیشه نظر فعالان عرصه ی کسب و کار را به خود جلب کرده است.
فیلیپ کاتلر
فیلیپ کاتلر ، از جمله ی بزرگان حوزه مدیریت بازاریابی است که کتابهای گوناگونی را در این پایه گرداوری و منتشر نموده است.این نکته قابل توجه است که با وجود اینکه کتب بی شماری در زمینه ی بازاریابی وجود دارد
و نگرش کاتلر، تنها یکی از آنهاست، اما کماکان کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر، به عنوان حاکم ببی رقیب آموزش مدیریت بازاریابی در دانشگاهها و مراکز آموزشی جهان به رسمیت شناخته میشود.کاتلر، موضوع مدیریت بازاریابی را با مفهوم تدوین برنامه بازاریابی یا Marketing Plan شروع میکند.
البته مفاهیم برنامه بازاریابی، در آغاز کتاب او ترجیحاً به صورت کلی عنوان میشود و در ادامه به تحلیل هر چه بیشتر ودقیقتر هر یک از اجزای آن پرداخته میشود.
در ادامه کتاب، انجام تحقیقات بازار یا Market Research بررسی می شود و به موضوعاتی همچون، اندازه گیری تقاضای فعلی و پیش بینی تقاضای آتی پرداخته میشود.
کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود، آنالیز و تحلیل بازار محصولات مصرفی (مانند خمیر دندان و سیگار و کتاب و یخچال) را از آنالیز و تحلیل بازار محصولات صنعتی (مانند ماشین آلات کارخانجات) را تفکیک میکنند و به صورت جداگانه مورد واکاوی قرار میدهند.
عناوین کتاب بازار یابی کاتلر
موضوعات مربوط به مدیریت خرده فروشیها، مدیریت شبکه های بازاریابی، طراحی و مدیریت ارتباطات بازاریابی یکپارچه ،استراتژی محصول Product Strategy ازجمله عناوینیاست که در کتاب مدیریت بازاریابی، به گونه بسیار ساده آموزش داده شده است.
واضح است که ورود در بازارهای جهانی در این کتاب بیشتر به توسعه بازار محصولات آمریکایی در بازارهای شرق دور نگاه کرده و شاید اگر مخاطب ایرانی با توجه به عنوان این فصل، جذب چنین کتابی شود، رضایت وی تامین نخواهد شد.
در ایران نمونه های مختلفی از ترجمهی این کتاب وجود دارد که میتوان به ترجمه دکتر مهدی امیرجعفری است اشاره کرد.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]