چیزهایی که نیاز است در خصوص NOFOLLOW بدانید
مشخصه ای به نام “nofollow” وجود دارد که گاهی اوقات میتوان به لینک ها اعمال کرد.
اگر این مشخصه افزوده شود و شما یک کاربر باشید هیچ تفاوتی را متوجه نمی شوید.
اما اگر به کد لینک توجه کنید به شکلی
متفاوت مانند زیر خواهد بود :
<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>
به یاد داشنته باشید که rel=”nofollow” افزوده شده است. این عبارت نشان می دهد
گوگل امتیاز صفحه را از طریق این لینک به URL منتقل نمیکند. در واقع شما با قرار دادن
نوفالو در لینک به گوگل اعلام میکنید به این لینک اعتماد نکند و به دلیل لینک شندن در
صنفحه شما به آن امتیاز ندهد. بنابراین، لینک شدن با nofollow برای رتبه بندی بهتر
کمکی نمی کند . دلیل اصلی که یک سایت از لینکهای nofollow استفاده می کند به این
مسئله مربوط است که سایت نمی تواند کنترلی بر لینک هایی که به صفحه اضافه می
شوند داشته باشد. به عبارت دیگر، هنگامی که سایت به لینکهای صفحه اعتماد کامل
ندارد، نمی تواند به گوگل این اعتماد را بدهد. این نکات از آن چه انتظار دارید معمول تر و
رایج تر است. مثال های آن عبارتند از :
– کامنتهای وبلاگها
– پستهای انجمنهای گفتگو
– توصیه نامه ها و صفحات دیدگاه مشتریان
– صفحات قابل ویرایش ویکی مانند ویکی پدیا
– پاسخ های یاهو
– امضاهای مهمان
کاربران معمولا به هر یک از این قسمت ها لینکی می افزاید و به خاطر حجم آنها، بررسی
جداگانه و یک به یک آنها
دشوار اسنت. بنابراین به خاطر جلوگیری از استفاده از رتبه سایت، سایت معمولا
nofollow را برای لینک هایی
که توسط کاربران ارسال میشود، انتخاب میکند.
منبع:کتاب آموزش لینک بیلدینگ
چیزهایی که نیاز است در خصوص NOFOLLOW بدانید