واریز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی تعیین تکلیف شد؟ | واریز یارانه 700 هزار تومانی برای این خانوارها

پربازدیدترین این هفته:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

سایت سرگرمی روز :

تاکنون هیچ نشانه‌ای از آغاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی دیده نشد و وضعیت اجرای این طرح حمایتی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها درباره شروع فاز جدید این طرح مطرح شده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این زمینه صادر نکرده و مرحله سوم همچنان در حالت تعلیق قرار دارد.

مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ، اعلام کرد که آغاز مرحله سوم این طرح مشروط به تصمیم‌گیری هیأت دولت و ابلاغ رسمی به وزارت رفاه است.

وی در عین حال تأکید کرد: اطلاع‌رسانی درباره هرگونه آغاز جدید تنها از طریق رسانه‌های ملی و کانال‌های رسمی وزارت تعاون انجام خواهد شد و شهروندان باید نسبت به لینک‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی هوشیار باشند.

طرح کالابرگ الکترونیکی نخستین‌بار در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ با هدف حمایت از معیشت خانوارهای کم‌درآمد آغاز شد.

دولت سیزدهم تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در دو مرحله، اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی را برای دهک‌های اول تا هفتم در نظر گرفت. این طرح در دولت چهاردهم و در اسفند ۱۴۰۳ دوباره فعال شد و تاکنون دو مرحله اجرا شده است. اعتبار اختصاص یافته برای این طرح تا پایان خرداد ۱۴۰۴ قابل استفاده است.

با این حال، هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره ادامه طرح و شروع مرحله سوم اتخاذ نشده است.این بلاتکلیفی در شرایطی رقم خورده که بسیاری از خانوارهای یارانه‌بگیرنده نگران تکرار توقف ناگهانی این طرح هستند — اتفاقی که در اردیبهشت ماه سال گذشته رخ داد.

بنابراین، تا این لحظه، آینده کالابرگ الکترونیکی همچنان مبهم است و باید منتظر تصمیم نهایی دولت و تأمین بودجه لازم برای مرحله سوم ماند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی با پوشش بیش از ۹۵ درصدی خانوارهای هفت دهک نخست درآمدی به یکی از موفق‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت در این استان تبدیل شده است.

مهدی حسینی  با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، افزود: امید است بتوانیم خدماتی که دولت به مردم ارائه می‌دهد را به‌صورت شفاف به جامعه هدف برسانیم.

طرح کالابرگ، طرح یسنا مربوط به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال و طرح حمایت از کودکان زیر پنج سال سه طرح مهم در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان است

وی به سه طرح مهم که در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان قرار دارد، اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل کالابرگ، «یسنا» مربوط به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال و «حمایت از کودکان زیر پنج سال» است.

حسینی بیان کرد: در طرح حمایت از کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه که از شهریور ۱۴۰۳ شروع شد بیش از ۱۸۰ هزار مادر باردار یا دارای کودک زیر ۲ سال مورد حمایت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار حمایتی از این خانوارها ابتدای امسال نیز شارژ شد، ادامه داد: کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه در سال ۱۴۰۲، در هفت نوبت و در سال گذشته در ۱۱ مرحله مورد حمایت قرار گرفتند و تعداد جامعه هدف در سال ۱۴۰۲ از ۱۹ هزار و ۳۰۶ کودک به ۳۱ هزار و ۲۷۵ کودک در سال گذشته با ۶۲ درصد رشد رسید.

وی همچنین به روند پیگیری اعتبار از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است و همه کارت‌های الکترونیکی سرپرست خانوارها قابلیت استفاده از آن را دارند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از بهمن سال گذشته که طرح کالابرگ آغاز شد، بیش از ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۵۹۰ تراکنش توسط بیش از ۷۹۰ هزار سرپرست خانوار با رقمی بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال برای سرپرستان خانوار هفت دهک اول، شارژ اعتبار انجام شد.

حسینی گفت: در این سه طرح برای هر خانوار سیستان و بلوچستانی از دهک‌های یک تا هفت به جز رایانه نقدی به‌طور میانگین حدود ۳۵ میلیون ریال در سه ماه گذشته به سبد معیشت آنها کمک شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت روز ارتباطات و روابط عمومی، افزود: ۲۷ اردیبهشت‌ فرصتی ارزشمند برای ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه فعالان این عرصه است، این افراد با تعهد، تخصص و خلاقیت، نقشی بی‌بدیل در تقویت پیوند میان مردم و دستگاه‌های اجرایی ایفا می‌کنند.

وی بر لزوم توجه به نیازها و انتظارات مخاطبان تأکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا ارتباطات مؤثر و دوطرفه‌ برقرار کنیم، روابط عمومی به‌عنوان قلب تپنده نظام اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی میان سازمان‌ها و جامعه با توزیع عادلانه اطلاعات، شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی، بستری برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌آورد.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *