در اینجا می خواهیم عوامل موفقیت در رستوران داری را شرح دهیم.
موفقیت در نظر افراد مختلف معنایی متفاوت دارد. اما تعریف کردن موفقیت در رستوران داری مراحلی ساده نیست. آن دسته از کسانی که در رستوران داری موقفیت کسب کنند باید یک سری مراحل که برای موفقیت در رستوران داری می شود را به درستی یاد بگیر و از آنها استفاده کنند.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
حالا به چند سوال در باره ی عوامل موفقیت در رستوران داری که ممکن است برای شما پیش آمده است پاسخ خواهیم داد.
عوامل موفقیت در رستوران داری کدام اند؟
موارد موثر دیگر در تبلیغ رستوران کدام اند؟
[/stextbox]
داشتن یک منوی ساده:
داشتن منوی زیاد با غذای گوناگون خیلی لازم نیست و مشتری دارای سر در گمی می شود شما می توانید با 12 نوع غذای اصلی ، چند نوع غذای گوشتی، چندین نوع غذا های گیاهی و بقیه بستگی به نوع رستوران شما بسیگی دارد، شما یک منوی ساده و لذیذ داشته باشید.
داشتن تعریف از رستوران خود:
باید شما یک تعریف جامع و کامل از نوع، غذا، سرویس دهی، رستوران خود داشته باشید که در صورت نداشتن این تعریف شما در اصل نمی دانید که چه نوع رستورانی دارید.
تیپ مشتریان خود را بشناسید:
این که آیا این مشتری ها گذری هستند یا اینکه جزء مشتری های ثابت شما هستنند.
خلاقیت در نوع سرویس دهی:
در ارائه ی خدمات خود متفاوت باشید و خلاقیت، سلیقه به خرج دهید. و این نکته را فراموش نکنید که نظافت و تمیز بودن ظرف ها بیشترین تاثیر را دارد. پس همیشه مراقب نظافت کارکنان ، محیط و ظروف باشید.
بازیابی موفق:
شما باید یک بازیابی با برنامه ریزی و مطمئن داشته باشید مثلا بر اساس نوع منطقه ای که میخواهید بازار یابی را انجام دهید، و یا اینکه در چه خصوص و محدوده ی سنی مشتریان شماوجود دارند.
کیفیت غذا:
در واقع گام اول در یک رستوران موفق ارائه ی یک کیفیت غذای عالی است که این گزینه هیچ گاه از ذهن مشتری نخواهد رفت.
برگذاری بی نقض:
توجه به این نکته که تمام موارد را زیر نظر داشته باشید و سعی کنید در سرویس دهی و اجرای برنامه ها نا منظم نباشید.
چیدمان نوع صندلی ها :
اگر شما یک چیدمان هوشمندانه، شیک داشته باشید. و البته با فضای مناسب و در صورت امکان وسع تر باشد، که باعث راحت بودن مراجعان نیز می شود. و ارتباط مستقیم با تعداد مشتری ها دارد.
نظر خواهی از مشتری ها:
شما باید انتقاد پذیر باشید و از مشتری های خود بخواهید نظر خود را درباره ی غذا و نحوه ی سرویس دهی و بقیه موارد باز گو کنند. سعی کنید به این نکات توجه کنید و در بهبود آن ها تلاش کنید.
ارائه ی خدمات ممتاز:
ارائه ی یک محصول با کیفیت همراه با خدمات دهی باید در برنامه های هر مدیر رستورانی که میخواهد موفق باشد قرار بگیرد. پس باید همه ی پرسنلی که با مشتری ها در ارتباط هستند رفتار درست و صحیح را آموزش ببینند.
مدیریت زمان:
کنترل زمان به صورت هوشمندانه در هر کسب و کاری خصوصا رستوران داری بسیار مهم است. هر مدیر که در طول روز فعالیت های بسیاری را انجام می دهد با زمانبدی درست در سفارشات و زمان تهیه ی غذا که جزو نکات اولیه در مشتری داری است.
داشتن برند تجاری:
داشتن نشان تجاری برای موفقیت در رستوران بسیار حائز اهمیت می باشد. قرار دادن تابلو با رنگی که قابل توجه باشد حتی میتواند تعداد قابل توجهی مشتری گذری را به خود جذب کنید.
فراهم کردن محیط کار مثبت:
یک مدیر موفق با ایجاد یک محیط کار مناسب، مثبت، امن و تعادل در عادانه رفتار کردن با پرسنل هایی که با راه درست جذب شده اند، میتواند ایجاد انگیزه در جهت انجام کار ها به بهترین نحوه برای آنها باشد.
ارتباط پیشرفته با مشتری ها و کار:
با کار کردن و فعالیت شما درتریبون های اجتماعی و رابطه داشتن با مشتری ها از طریق گوشی های هوشمند می توانید انتقادات ، نظرها و پیشنهاد های انواع مختلف مشتری ها را پاسخ دهید و این پیگیری در کار آن ها را ترغیب می کند که شواهد خود را با شما در میان بگذارند.
استفاده از کانال های تبلیغاتی مختلف:
روش و نحوه ی بازار یابی رستوران های امروزه در واقع حجم زیادی از بودجه ی خود را صرف بازار یابی در فضای مجازی می کنند و تنها درصد کمی از بودجه را صرف تبلیغات به روش سنتی می کنند.
ایجاد انگیزه برای پرسنل ها:
مدیران باید با ارائه برنامه هایی مانند، انواع پاداش ها، مشخص کردن زمانی برای استراحت و تفریح و … که با این کارها شما انگیزه ی مثبتی به کارکنان خواهید داد.
خود الگویی مناسب باشید:
همه ی رفتار های ریز و درشت شما ازدر دید پرسنل است ، پس با رفتار هایی مناسب الگویی خوب برای آنها باشید.
همیشه منظم باشید:
یک برنامه و اصول منظم را برای محیط معیین کنید و خود در ابتدا از آن پیروی کنید. و با بقیه کارکنان نیز بر اساس این اصول رفتار کنید.
سرعت سرویس دهی :
باید سرعت سرویس دهی افزایش یابد تا میزها زودترخالی شده و مشتریان جدید معطل نشوند.
نحوه ی رفتار کارکنان:
در واقع هیچ چیزی در مقایسه با کارکنان خوش اخلاق ، شوخ طبع، مرتب، با لباسی مخصوص بسیار مهم است که بیشتر مشتری ها برای گذراندن وقت خود با بهترین نحو هستند اگر در این صورت نبود می توانستند در خانه بمانند و سفارش یک غذای خوب بیرون رو بدهند.
فضای مناسب پارکینگ:
همه ی رستوران های در داخل شهر مشکل پارکینگ را دارد . اما رستوران های خارج از شهر این مشکل را نخواهند داشت. که این به محل رستوران شما بستگی خواهد داشت.
تخفیف ها:
شما بهتر است در روز های خاص، مناسبت ها، یا روز ها و شب هایی که خلوت است تخفیف هایی قرار دهید.
موارد موثر دیگر در تبلیغ رستوران کدام اند؟
- هدف قرار گرفتن مخاطبان
- جمع آوری اطلاعات درست
- شعار تبلیغاتی راحت
- احساس میل به غذا در مشتری ایجاد کنید
- در تبلیغات صادق باشید
- به روز باشید
- تعهد خود را نشان دهید و بد قول نباشید
- ساعات کاری دقیق داشته باشید
- قابلیت رزرو انلاین در سایت های تبلیغاتی خود
- شبکه های احتمایی را تقویت و ساپورت کنید
- ایجاد کانال های تلگرامی و صفحه های اینستاگرام