در این مقاله قصد داریم در خصوص شرکت های تولید کننده محتوا صحبت کنیم .
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:
تولید محتوا چیست و در چه حوزه هایی کاربرد دارد ؟
تهیه و تولید محتوا از اغاز تا انتشار چه مراحلی را شامل می شود ؟
شرکت های تولید محتوا چگونه خدمات خود را دراختیار متقاضیان خود قرار می دهند ؟
خدمات شرکت های تولید محتوا چه مواردی را شامل می شود ؟
شرکت های تولید کننده محتوا های اموزشی چه خدماتی را ارائه می دهند ؟
شرکت های تولید کننده محتوا های مربوطه در حوزه ی خدمات وب چه خدماتی را ارائه می دهند ؟
[/stextbox]
برای دریافت مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید
09120647344
تولید محتوا چیست و در چه حوزه هایی کاربرد دارد ؟
تولید محتوا راه مناسبی است که می توان به وسیله ی ان محصولات و خدمات مختلف را معرفی کرد . امروزه در حوزه های مختلف از صنعت و بازاریابی و اقتصاد و تجارت و فروش گرفته تا اموزش و درمان و هنر نیاز به محتوای قوی و اثر گذار حس می شود .
همان طور که می دانید در تهیه و تولید محتوا های مختلف چه برای وبلاگ و وب سایت و چه برای شبکه های مجازی متنوعی که وجود دارند و یا حتی راه های دیگر انتشار این محتوا ها مانند تلویزیون و بیلبورد های تبلیغاتی ، موشن گرافیک ، اینفوگرافیک ، وایت پیپر ، رپورتاژ و غیره از ابزار های مختلفی استفاده می شود و همین طور قالب های انتشار ان ها نیز متنوع می باشد . این که هدف شما از تهیه ی نوع خاصی از محتوا چیست ، تعیین می کند که از کدام ابزار ها استفاده کنید و در کدام قالب ها منتشر کنید .
تولید محتوا اصولی دارد که باید حتما رعایت شود چرا که مانند هر مهارت دیگری باید ها و نباید هایی دارد که باید رعایت شود . محتوا از بخش های مختلفی تشکیل شده است . این محتوا بسته به این که در کجا قرار باشد به انتشار در بیاید می تواند تنها از یکی از موارد تصویر ، ویدیو ، متن و یا ترکیبی از هر سه را شامل شود . توجه داشته باشید که محتوای تولید شده باید از کیفیت و جامعیت کافی برخودار باشد تا اثر گذاری لازم را داشته باشد .
تهیه و تولید محتوا از اغاز تا انتشار چه مراحلی را شامل می شود ؟
تهیه و تولید محتوای یونیک و حرفه ای نیازمند استفاده از ابزار ها و توصیه ها و تکنیک هایی می باشد که اثر گذاری کار را دو چندان کند . اگر می خواهید کار با کیفیت تری ارائه دهید و نتیجه بهتری بگیرید مراحل لازم را به درستی انجام دهید . تهیه و تولید محتوا شش مرحله دارد که به ترتیب انتخاب موضوع ، تعیین و انتخاب منابع ، تعیین ترتیب بخش های مختلف ، تهیه ی متن و بدنه ی اصلی محتوا ، انتشار محتوا و نهایتا ارتقا ان را شامل می شود .
در مرحله ی نخست باید به صورت عنوان را انتخاب کنید که خواننده با دیدن ان نظرش جلب شده و مشتاق مطالعه محتوا شود . در واقع این مرحله نخستین گام برای تهیه ی یک محتوای خوب و حرفه ای محسوب می شود .
انتخاب یک عنوان واضح
تلاش کنید عنوانتان واضح ، نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند و نه گیج کننده باشد . مرحله ی دوم ، مرحله ای است که در ان منابع شما تعیین می گردد و این که چه مطالبی را مطالعه کنید و اطلاعات لازم را جمع اوری کنید . مرحله ی سوم ترتیب و چینش بخش ها و قسمت های مختلف را تعیین می کند . در واقع برای ان که محتوای شما جامعیت لازم را داشته باشد بیاد خوب چیده شده باشد .
به گونه ای که خواننده با مطالعه ی آن گیج و سردرگم نشود . مرحله ی چهارم ، مرحله ای است که در ان متن اصلی محتوا تعیین می شود . به عبارت دیگر با استفاده از اطلاعات جمع اوری شده و چینش و ترتیب تعیین شده متن و بدنه ی اصلی محتوا شکل می گیرد .
توجه به مخاطبان
در این مرحله باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چه افرادی هستند ، چه خصوصیاتی دارند و نیاز آن ها چیست و با در نظر داشتن تمامی این موارد زبان درستی برای بیان اطلاعات خود را انتخاب کنید .
در حقیقت زبان متن شما و ادبیاتی که استفاده می کنید بسیار مهم و حائز اهمیت است . به طور مثال شما نمی توانید با همان ادبیات و زبانی که برای کودکان محتوا تهیه می کنید برای بزرگسالان نیز بکنید .
مرحله ی پنجم که به خیال بسیاری از افراد مرحله ی آخر محسوب می شود مرحله ی انتشار است . در این مرحله انچه را که تهیه کرده اید در کانال مورد نظرتان نشر می دهید . منتها این اخر کار نیست بلکه پس از این مرحله یعنی مرحله انتشار باید قدم اخر یعنی ارتقای محتوا را پیش بگیرید .
مرحله ی ششم از این جهت مهم است که نشان دهنده ی پویایی محتوای شما می باشد . باید به صورت مداوم و با برنامه محتوای خود را به روز رسانی کنید و اطلاعات قدیمی و ناکارامد ان را با مطالب جدید و به روز جایگزین کنید .
شرکت های تولید محتوا چگونه خدمات خود را دراختیار متقاضیان خود قرار می دهند ؟
اجازه دهید از این مورد شروع کنیم که چرا اصلا به شرکت های فعال در حوزه ی تولید محتوا نیازمندیم . همان طور که شاهد هستید کسب در امد و یا حتی بیشتر دیده شدن چیزی است که همه خوهان ان هستیم .
شما اگر در فضای مجازی فعال باشید یا تعدادی سایت را برای مطالعه موضوعات مورد نظرتان زیر و رو کرده باشید متوجه هستید که وبلاگ ها و وب سایت ها و همین طور شبکه های مجازی برای ان که بیشترین میزان بازدید را داشته باشند ( فارغ از نوع محصولات ، خدمات و هدف فعالیتشان ) باید محتوا های جذاب تری داشته باشند .
خب مسلم است که دو راه برای تهیه ی این محتوا ها وجود دارد ( این محتوا ها تنها متنی نیستند بلکه می توانند شامل متن ، تصویر ، ویدیو ، موشن گرافیک ، اینفوگرافیک ، وایت پیپر ، رپورتاژ و یا ترکیبی از یک یا چند مورد از همه ی این موارد باشند .)
یک راه آن است که خود صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها و به طور کلی صاحبان مشاغلی که دارنده این کانال ها هستند اقدام به تهیه ی محتوا ها کنند و راه دیگر آن است که از شرکت هایی که در این حوزه اقدام به ارائه ی خدمات مختلف می کنند بخواهند تا برای ان ها محتوا تولید کنند . حال می خواهیم بدانیم این شرکت ها چگونه این کار را می کنند .
دریافت اطلاعات
شرکت های تولید محتوا با دریافت اطلاعاتی از صاحبان مشاغل و به طور کلی فعالان مجازی اقدام به تهیه ی محتوا می کنند . این اطلاعات شامل خصوصیات و ویژگی های مخاطبان این محتوا ها ، نیاز های ان ها و محتوا هایی که مورد نظرشان است و هم چنین خصوصیات محصولات و خدمات ان ها می باشد .
این شرکت ها و صاحبان مشاغل و وب سایت ها پس از بررسی های همه جانبه و دوطرفه و پس از اطمینان حاصل کردن از نتیجه ی کار ، با یکدیگر قرارداد می بندند . شرکت های تولید محتوا پس از عقد قرارداد اقدام به تهیه ی محتوا در زمان و شرایط مقرر شده می کنند و صاحبان مشاغل نیز در قبال کار ان ها هزینه ی مشخص و مقرر را پرداخت می کنند .
خدمات شرکت های تولید محتوا چه مواردی را شامل می شود ؟
شرکت های تولید محتوا عمدتا به صورت مجازی فعالیت دارند . برخی از این شرکت ها مدل ها و انواع مختلف محتوا برای حوزه های مختلف را تهیه می کنند . به عبارتی همه فن حریف هستند و می توانند تمامی نیاز های مشتریان خود را رفع کنند .
برخی دیگز تنها در حوزه های خاصی فعال هستند . به طور مثال حوزه ی اموزش ، حوزه ی حقوق ، حوزه ی ورزشی ، حوزه ی بازاریابی ، حوزه ی هنری ، اقتصادی و از این دست موارد . این بسته به نیاز مشتریان است که با در نظر گرفتن نیاز خود و انچه که می خواهند چه شرکت و موسسه ای را برای تهیه ی محتوا های خود انتخاب کنند .
همان طور که می توان دید تولید محتوا یک صنعت به شمار می اید که روز به روز در حال رشد و پیشرفت و گسترده شدن است . به همان مقدار که تکنولوژی و روش های کسب درامد و به طور کلی تجارت الکترونیک در حال رشد است ، به همان مقدار نیز راه های تهیه ی مطالب در این حوزه نیز در حال تغییر و رشد است .
نکته
نکته ای که در این مورد وجود دارد آن است که شرکت ها و سایت های ارائه خدمات تولید محتوا هر یک در بخشی فعال هستند و خدماتشان محدود به همان حوزه می شود . برای مثال سایت هایی که در حوزه ی سئو سایت فعال هستند خدمات مربوط به سئو را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند .
به بیان دیگر تمرکز این شرکت ها بر روی بهینه سازی وب سایت ها برای کسب رتبه ی بهتر در موتور های جست و جو مانند گوگل می باشد و یا انواع روش های سئو را در تهیه ی محتوا برای سایت های مورد نظر به کار می گیرند .
در واقع تخصص این سایت ها و شرکت ها در حوزه های محدود به سئو می باشد . از جمله خدمات این شرکت ها مواردی چون تهیه و تولید محتوا با در نظر گرفتن تکنیک ها و انواع روش های سئو برای مجلات اینترنتی ، تهیه و تولید محتوا بریا کسب و کار های مجازی و اینترنتی ، بهینه سازی کردن واژه های کلیدی و مهم برای سئو به منظور استفاده در محتوا ها ، بهینه سازی محتوا برای سئو ، تهیه و تولید محتوا با در نظر گرفتن انواع روش های سئو برای شبکه های اجتماعی می باشد .
شرکت های تولید کننده محتوا های آموزشی چه خدماتی را ارائه می دهند ؟
از انواع شرکت های فعال در زمینه ی ارائه خدمات تولید محتوا علاوه بر شرکت های سئو کار می توان به شرکت های ارائه دهنده محتوا های اموزشی و خدمات اموزشی اشاره کرد .
خدمات این شرکت ها شامل مواردی چون تهیه و تدوین محتوا های اموزشی برای مراکز و وب سایت های اموزشی ، تهیه و تولید محتوا های اموزشی بر اساس تقویم محتوایی ، ارائه ی خدماتی در حوزه ی کیفیت مطالب آموزشی ، ارائه ی خدمات آموزش مجازی ، ارائه ی اموزش های فردی مانند توسعه شغل و مهارت های فردی ، ارائه ی اموزش هایی نظیر مدیریت سازمانی و سایر مواردی که به کسب و کار مربوط هستند ، تهیه و تولید محتوا های اموزشی برای فنون برقراری ارتباط و فنون مذاکره و همین طور مدیریت انسانی و از این دست موارد می شوند .
شرکت های تولید کننده محتوا های مربوطه در حوزه ی خدمات وب چه خدماتی را ارائه می دهند ؟
شرکت هایی که خدمات ان ها در حوزه ی خدماتی وبی می باشد مواردی چون تهیه و طراحی وب سایت ، روش های سئو و بهینه سازی ، تهیه و تولید محتوا ، ارائه مشاوره در این حوزه و حوزه های مربوطه ، ارائه محصولات تخصصی ، هاستینگ و میزبانی وب و ارائه خدمات پیام کوتاه را ارائه می کند . این شرکت ها خدمات گفته شده را با ایجاد پلتفرم های مناسب در حوزه ی کسب و کار در اختیار مشتریان خود قرار می دهند . افرادی که در این نوع شرکت ها در حال فعالیت هستند افرادی چون برنامه نویسان و طراحان وب و اپلیکیشن ها ، گرافیست ها و همین طور نویسندگان هستند .
سایر شرکت ها نیز در حوزه های مرتبطی چون بازاریابی محتوا ، نویسندگی ، توسعه ی فردی ، کتاب و کتاب خوانی و غیره خدماتی را ارائه می دهند . صاحبان مشاغل مختلف با در نظر گرفتن نیاز خود و به طور دقیق محتوایی که می خواهند می توانند شرکت هایی که می توانند نیاز های ان ها را رفع کنند را انتخاب کرده و اقدام به عقد قرار داد کنند .