امروز در خدمت شما هستیم با معرفی سطوح یادگیری علوم بلوم
در سال 1950 بنیامین بلوم در حوزه ی یادگیری کتابی نوشت و در آن انواع یادگیری را طبقه بندی کرده و شرح داد که امروزه به سطوح یادگیری علوم بلوم معروف شده است.
سطوح یادگیری علوم بلوم به سه حوزه ی اندیشیدن ، نگرش ، فعالیت های بدنی تقسیم شده اند که هرکدام این حوزه ها به بخش های گوناگونی تقسیم شده اند و تمامی بخش ها و حوزه ها به یکدیگر وابسته و مکمل هستند.
اگر معلم و یا استادی درنظر دارد تا از این شیوه برای آموزش استفاده کند باید تمامی این حوزه هارا به خوبی شناخته باشد و به اندازه کافی درباره آنها تحقیق کرده و اگاهی کامل داشته باشد تا بتواند به خوبی و بدون مشکل این نوع روش یادگیری را اجرا کند.
حوزه ی اندیشیدن یا شناختی
علوم بلوم برای این حوزه شش بخش را قرار داده که در ادامه آنها را برای شما عزیزان نام خواهیم برد:
1-دانش 2-فهمیدن 3-کاربرد 4-تحلیل 5-ترکیب 6-ارزشیابی
مقصود ازاین بخش ها این است که ابتدا برای یادگیری باید به خوبی دانش انتقال داده شود تا دانشجو یادانش آموز را آن را به خوبی بفهمد و کاربردها ی دانش را در زندگی فهمیده باشد و قدرت تحلیل و ترکیب آن را در زندگی و کارهای روزمره داشته باشد و بتواند به خوبی اندوخته خود را ارزشیابی کند.
حوزه ی نگرش یا عاطفی
مقصود از این حوزه این است که بتوان موضوعات را به خوبی با عواطف و احساسات دانش آموزان یا دانشجویان وفق داد تا بتوانند به درکی خاص از آن موضوع برسند و برای این کار باید بتوانید به بهترین حالت ممکن احساسات دانشجویان یا دانش آموزان را بسنجید.
حوزه ی فعالیت های بدنی یا روانی حرکتی
اخرین مبحثی که در سطوح یادگیری علوم بلوم بیان شده این حوزه است که به حرکت های بدنی مثل انواع آموزش های حرکتی (شنا، ورزش ها و…) اشاره می کند این حوزه هم مانند بخش اول دارای سطوح مختلفی است که مکمل هم هستند.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]