در این مقاله ما میخواهیم راجب دیجیتال مارکتینگ رستوران صحبت کنیم.
دنیای امروزه ما در حال تبدیل شدن کامل به دنیای دیجیتال است. و مردم نیزهمه روزه در حال استفاده از مطالب های دیجیتال هستنند. در این صورت میدانید که تبلیغ و بازیابی دیجیتالی روشی بسیار موفق و مهم است که به سرعت جواب می دهد. اگر قصد دارید از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ رستوران خود استفاده کنید باید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
حالا در باره میخواهیم به تعدادی سوال پاسخ دهیم:
- دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟
- مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟
- دیجیتال مارکتینگ رستوران دارای چگونه است؟
- مراحل دیجیتال مارکتینگ رستوران کدام است؟
- در دیجیتال مارکتینگ رستوران داری چکار کنیم تا موفق شویم؟
[/stextbox]
دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟
فرق خرید های الان تا چندین سال پیش چیست. در واقع افراد قبل از خرید میتوانند تحقیق کنند، این نوع بازاریابی از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است. اگر به صورت ساده بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را برای شما معنا کنیم میتوانیم بگویم هر کاری که شما در اینترنت و انواع فضای مجازی برای تبلیغ و فروش انجام خواهید داد است
و شما از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید به عنوان مثال یک محصول را چندین مجموعه میتوانند ارائه دهند و با دیجیتال مارکتینگ این افراد می توانند تحقیق هایی نظیر قیمت ، شکل ظاهری…. در باره ی محصول مورد نظر انجام دهند. پس با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما میتوانید اطلاعاتی راجب رستوران، غذا، سرویس دهی و غیره را به مشتری هایتان نشان دهید.
مزایا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟
در دنیای امروز هر فردی میتواند در هر زمان و مکانی که باشد از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند خود به دیجیتال مارکتینگ دسترسی پیدا کند. مزایای استفاده از این روش در بازار یابی شامل:
- میدان وسیع تر دیجیتال مارکتینگ
- هزینه ی خیلی کم تر دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با تبلیغات های سنتی و قدیمی
- سنجش و مقایسه ی آسان و سریع تر دیجیتال مارکتینگ
- سرعت در نتایج واقعی دیجیتال مارکتینگ
- پالایش استراتژی در دیجیتال مارکتیگ
- قابلیت توانایی گسترش برند در دیجیتال مارکتینگ
- منظره ی دید وسیع تر دیجیتال مارکتینگ
- شیوع یا وایرال دیجیتال مارکتینگ
- نبودن نامه و بروشور های تبلیغاتی که آزار دهنده باشد را دیجیتال مارکتینگ ندارد
- شرکت بیشتر مردم در دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ رستوران دارای چگونه است؟
حدود 230 میلیون پست، عکس، فیلم و تگ هایی با محتوای غذا دراینستاگرام و انواع دیگر فضای مجازی وجود دارد. بر طبق این آمار، که نشانگر این است بیشتر افراد همه ی اطلاعات مربوط به رستوران، محل، نوع غذا، محیط و غیره را ازطریق اینستاگرام دریافت میکنند. که این میتواند یک فرصت بسیار خوب برای رستوران دار ها باشد تا بتوانند رستوران و امکانات آن را برای همگان به نمایش قرار دهند.
مراحل دیجیتال مارکتینگ رستوران کدام است؟
ایجاد پروفایل اینستاگرام:
اولین گام این است که شما یک پروفایل جامع و کامل از نام رستوران، نوع غذا ها، آدرس، شماره تلفن، را در اختیار کاربر قرار دهید، و در صورت تجاری بودن پروفایل حتما دکمه هایی برای آدرس، تماس در اختیار مخاطبان قرار دهید.
صفحه ای دارای تولید محتوای مرتبط:
عکس ها و فیلم ها و محتوا هایی که کاملا درست، خلاقانه، جالب، آموزنده، مفرح در اختیار کاربران قرار دهید تا آن ها متوجه رستوران شما بشوند.
گذاشتن هشتگ هایی مربوط:
گذاشتن هشتگ هایی مربوط که قابلیت جستجو را برای مخاطب بر قرار سازد و توسط مشتریان دیده شود، همچنین از تگ لوکیشن استفاده کنید که برای افراد نزدیکی شما قابل رویت باشد. این خیلی مهم است که افراد توانایی جستجو ی رستوران اطراف خود را داشته باشند.
قرار دادن فیلم در اینستاگرام مارکتینگ:
گذاشتن انواع ویدئوهایی از نوع غذا و محل آنها بسیار می تواند برای کاربران جذاب باشد.
به عنوان مثال شما می توانید در ویدئو های خود پشت صحنه ی خود را به نمایش بگذارید که می تواند ارتباط خود با مشتریان زیاد شود.
اینفلوئنسر ها در تبلیغات استفاده کنید:
اینفلوئنسر ها همان افراد معروف هستنند که در فضای مجازی دارای محبوبیت هستنند. شما میتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید تا از آن ها درخواست تولید یک ویدئو ی تبلیغاتی کنید. در انتخاب این افراد باید بدانید که فقط تعداد فالورهای این افراد اثر گذار نیست بلکه باید این افراد در بین مردم دارای جایگاه اجتماعی خوبی باشد.
استفاده از قدرت مشتریانتان:
میتوانید مثلا با فراهم آوردن یک قسمت از رستورانتان که برای عکساسی زیبا باشد. و اطلاع دهید که بین کسانی که در این قسمت عکس گرفته و با قرار دادن آدرس اینستاگرامی رستوران، بین این افراد ماهانه قرعه کسی انجام خواهد گرفت.
در دیجیتال مارکتینگ رستوران دارای چگار کنیم تا موفق شویم؟
ارتباط پیشرفته با مشتری ها و کار:
با کار کردن و فعالیت شما درتریبون های اجتماعی و رابطه داشتن با مشتری ها از طریق گوشی های هوشمند می توانید انتقادات ، نظرها و پیشنهاد های انواع مختلف مشتری ها را پاسخ دهید و این پیگیری در کار آن ها را ترغیب می کند که شواهد خود را با شما در میان بگذارند.
نظارت بر وب سایت :
از برنامه های هشداراستفاده کنید تا هنگامی که از رستوران در جای دیگر اشاره شد از آن با خبر شوید.
سینما گراف ها:
با قرار دادن گیف های مختلف در رسانه های اجتماعی رستوران خود، که به صورت تیکه تیکه از عکس ها است به روز بودن خود را به نمایش بگذارید و به صورت دیگر جلب توجه کنید.
استفاده از کانال های تبلیغاتی مختلف:
روش و نحوه ی بازاریابی رستوران های امروزه در واقع حجم زیادی از بودجه ی خود را صرف بازار یابی در فضای مجازی می کنند و تنها درصد کمی از بودجه را صرف تبلیغات به روش سنتی می کنند.
فعالیت گسترده و انلاین بودن در هر زمان ممکن:
اگر شما از رسانه های مجازی و اجتماعی برای رونق کسب و کار خود استفاده نمی کنید باید گفت رستوران شما در حال از دست رفتن است. باید باقراردادن لیست های خود در کتابچه های محل ، دادن تبلیغات به روزنامه های محل مورد نظر، یا حتی مدارس، دانشگاه ها، همچنین با پیوستن به سازمان های تجاری و اتاق بازگانی به مردمان آن محله ها بفهمانید که رستوران شما با ارائه ی این امکانات اماده ی پذیرایی است.