تقسیم بندی مغز بر اساس بازاریابی عصبی
طبق تئوری بازاریابی عصبی مغز ما به سه قسمت تقسیم میشه: مغز جدید )بخش
بیرونی مغز(، مغز میانی و مغز قدیم بخش درونی مغز). کار مغز جدید بیشتر تحلیل
اطلاعات، تصمیم گیر یهای منطقی و یادگیری است. مغز میانی بیشتر کارهای احساسی
و ترشح هورمو نهایی خاص رو که باعث میشه احساساتی در ما ایجاد بشه به عهده
داره. مغز قدیم هم به زبانی بسیار ساده وظیف هاش حفظ بقاست. )مثل عمل نفس
کشیدن(در جستجوی حل معماهای نام برده شده آزمایشاتی صورت گرفت. به عنوان
مثال در یک فروشگاه از مشتریان قبل از خرید سوالاتی پرسیده شد و بعد از خرید،
محصول خریداری شده با پاس خهای مشتریان مقایسه شد و مشاهده شد که آ نچه
مشتریان درباره سلیق هشون عنوان م یکنند با خریدهاشون سازگاری نداره.
پاسخ این سوال با تقسی مبندی مغز داده شد. در واقع وقتی ما تحت سوال قرار می
گیریم از مغز جدیدمون کمک می گیریم و سعی م یکنیم جوا بهایی رو بدیم که عام
هپسند باشه ولی وقتی به تصمیم گیر ی های جدید می رسیم از مغز قدیممون کمک
می گیریم. حتی رنگ یک محصول م یتونه تنها علت برای خرید اون باشه. این کاریه که
مغز قدیم انجام میده. از دید مغز قدیم حتی قیمت هم یک ملاک محسوب نم یشه بلکه
عادلانه بودن قیمته که از دید خریدار مهمه.
منبع: کتاب بازاریابی عصبی
تقسیم بندی مغز بر اساس بازاریابی عصبی