سایت سرگرمی روز :
صندوق بازنشستگی کشوری طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که با توجه به سوالات متعدد بازنشستگان کشوری، آخرین مهلت ارائه اسناد پزشکی مربوط به قرارداد بیمه تکمیلی ملت سال ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴ تا پایان شهریور ماه امسال خواهد بود.
برهمین اساس، بازنشستگان و وظیفهبگیران تحت پوشش قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۳ با بیمه ملت میتوانند تا تاریخ تعیین شده (۳۱ شهریور ۱۴۰۴) به شعب و نمایندگیهای بیمه ملت مراجعه کنند.
بدیهی است، کلیه اسناد پزشکی از تاریخ اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در قالب قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان با شرکت بیمه دانا بوده و این مدارک باید به شعب و نمایندگیهای بیمه دانا تحویل داده شود.
تفاهمنامه صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران برای ارائه تسهیلات متنوع مالی به بازنشستگان کشوری پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشتماه) بین حجت میرزایی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات به امضا رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر حجت میرزایی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با بانک صادرات ایران، ضمن قدردانی از خدمات این بانک در سالهای گذشته، تأکید کرد: «بانک صادرات شریک اصلی و دیرینه صندوق بازنشستگی کشوری در طول حداقل سه دهه اخیر بوده و علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان، در ارائه تسهیلات ضروری و خدمات مالی نیز نقش مهمی ایفا کرده است.»
وی افزود: «تفاهمنامه جدید که با حمایت مدیرعامل محترم بانک صادرات ایران به امضا رسیده، سقف تسهیلات قرضالحسنه ضروری را از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش داده و با اعتباری معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان، زمینه پرداخت حدود ۳۰۰ هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان کشور و حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وامهای ازدواج فرزندان بازنشستگان و همچنین تسهیلات سفر و گردشگری اختصاص یافته است.»
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: «این تفاهمنامه علاوه بر تسهیلات ضروری، شامل وامهایی برای سفرهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی بازنشستگان نیز میشود. ثبتنامها آغاز شده و فرآیند غربالگری، قرعهکشی و زمانبندی پرداخت تسهیلات بر اساس جدول زمانبندی انجام خواهد شد.»
وی با اشاره به نقش اجتماعی بانک صادرات گفت: «امیدواریم این همکاری در سال ۱۴۰۴ با همان کیفیت و حسن نیتی که در گذشته وجود داشته، تداوم یابد و تصویر بانک صادرات بهعنوان یک نهاد حامی، در ذهن بازنشستگان تقویت شود.»
در ادامه این مراسم، محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با ابراز خرسندی از تداوم همکاری با صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: «باعث افتخار ماست که در سال ۱۴۰۴ نیز در خدمت بازنشستگان محترم کشوری باشیم. امسال سقف فردی تسهیلات قرضالحسنه را به ۵۰ میلیون تومان افزایش دادهایم و در مجموع، با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل، تسهیلات ارزانقیمت ارائهشده به بازنشستگان به ۱۹ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.»
وی افزود: «سال گذشته موفق به پرداخت تسهیلات به حدود ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان شدیم و امسال نیز با این افزایش اعتبار، امیدواریم خدمات شایستهتری ارائه کنیم. همچنین در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی، برنامهریزی برای برگزاری جشنوارهها، مناسبتها و طرحهای تخفیفی کالاهای اساسی با همکاری صندوق و مجموعههای تجاری مرتبط در دستور کار است.»
سیفی در پایان تأکید کرد: «با شناخت نیازهای متنوع بازنشستگان، بهویژه در حوزههایی مانند سفر، قدرت خرید و آموزش، در تلاشیم با انعقاد قراردادهای سهجانبه اعتباری، بستری فراهم کنیم تا بازنشستگان بتوانند با استفاده از ظرفیت حقوق ماهانه خود، نیازهای فوریشان را برطرف کنند.»
در آیینی که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، مرکز اختصاصی خدمترسانی به بازنشستگان کشوری در حوزه بیمه تکمیلی درمان، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران ارشد بیمه دانا به بهرهبرداری رسید.
اوقانی آرانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم با اشاره به اهمیت این مرکز در بهبود کیفیت خدمات درمانی گفت: «افتتاح این ساختمان را که در سایه عنایات بانوی کرامت و امام رئوف به انجام رسیده، به فال نیک میگیریم و امیدوارم این خدمترسانی مستدام باشد.»
او با تأکید بر اینکه حقوق و بیمه تکمیلی دو خدمت اصلی صندوق به بازنشستگان هستند، افزود: «بیمه تکمیلی جایگاه بسیار مهمی نزد بازنشستگان دارد و حتی در بسیاری از نظرسنجیها، اولویتی همپایه با حقوق ماهانه برای آن قائل شدهاند.»
اوقانی با اشاره به فرآیند طولانی انتخاب بیمهگر اظهار داشت: «از دیماه سال گذشته فرآیند مناقصه و انتخاب بیمهگر آغاز شد و پس از بررسیهای کارشناسی فراوان و چند نوبت تکرار مناقصه، سرانجام بیمه دانا بهعنوان بیمهگر منتخب برگزیده شد. روند خدمترسانی نیز از بامداد یکم اردیبهشت آغاز شده است.»
وی همچنین به نقش کلیدی کانونهای بازنشستگی، مدیران استانی و همکاری نمایندگان بیمه دانا در تسهیل این مسیر اشاره کرد و افزود: «جلسات متعدد با کانونها و تلاشهای بخش فرهنگی صندوق، فضای مناسبتری برای این خدمترسانی ایجاد کردهاند. ما بازنشستگان را سرمایههای اجتماعی و ستون خانوادهها میدانیم؛ اگر آنان را تکریم کنیم، در واقع خانواده و جامعه را تکریم کردهایم.»
در ادامه، جعفری، مدیرعامل بیمه دانا، نیز با اشاره به تقویت زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری و انجام شبیهسازیهای تخصصی، اظهار داشت: «با آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بازنشستگان وارد فاز اجرایی شدهایم و تمامی استانها بهصورت لحظهای رصد میشوند تا خدمترسانی بدون وقفه ادامه یابد.»
به گفته مدیرعامل بیمه دانا، در این ساختمان یک مرکز پاسخگویی اختصاصی و دو بخش تخصصی برای بررسی و تسویه مدارک درمانی پیشبینی شده است. خدمات درمانی به دو شکل حضوری و غیرحضوری ارائه خواهد شد؛ در حالت اول، مدارک درمانی پس از ارجاع به این مرکز، برابر هزینههای وارده تسویه میشود و در حالت دوم، در مراکز طرف قرارداد، هزینهای از بازنشستگان دریافت نشده و خدمات بهصورت مستقیم ارائه خواهد شد.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت همافزایی بین بیمهگر و بیمهگذار در قراردادهای بزرگ، گفت: «وجود فراز و فرود در فرآیندها امری طبیعی است اما بهترین راهکار، استمرار جلسات هماهنگی و همکاری نزدیک است.»
به گفته وی، در خصوص توسعه دامنه خدمات، رایزنیهایی با نهادهای بالادستی در حال انجام است که در صورت تحقق، ارزشآفرینی مضاعفی برای جامعه هدف به همراه خواهد داشت.
جعفری همچنین از پروژهمحور شدن منابع و مصارف صندوق خبر داد و افزود: «با آسیبشناسی دقیق، دلایل بیانضباطی مالی شناسایی و مرتفع شده و سیستم مالی پروژهای، مشابه آموزش و پرورش، از سایر فرآیندها تفکیک گردیده است. این رویکرد در حوزههای دیگر از جمله حملونقل نیز دنبال میشود تا با بهرهگیری از تجربیات گذشته، خدمات بهینهتری به بازنشستگان ارائه شود.»