اطلاعیه مهم درباره واریز کالابرگ مرحله سوم | خبر مهم برای یارانه بگیران متقاضی کالابرگ اردیبهشت

پربازدیدترین این هفته:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

سایت سرگرمی روز :

سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرد که هنوز تصمیم‌گیری در خصوص اجرای مرحله سوم این طرح گرفته نشده است و در صورت آغاز مرحله سوم، اطلاع‌رسانی رسمی از طریق وزارت کار و رسانه‌های معتبر انجام خواهد شد. در حالی که برخی رسانه‌ها از آغاز مرحله سوم در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ خبر داده‌اند، مرجان دبیری تأکید کرد که این خبر صحت ندارد و شهروندان باید مراقب اخبار جعلی باشند.

مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک ، در پاسخ به شایعاتی درباره شارژ مرحله سوم این طرح گفت: «هنوز هیچ تصمیمی درخصوص اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیک گرفته نشده است. در صورت تصمیم‌گیری برای ادامه پرداخت‌ها، اطلاع‌رسانی رسمی از طریق کانال‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رسانه‌های معتبر انجام خواهد شد.»

دبیری با رد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آغاز شارژ مرحله سوم از یکشنبه ۲۱ اردیبهشت، تأکید کرد: «تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه در هیات دولت گرفته نشده و هیچ ابلاغی به وزارت رفاه نیز صورت نگرفته است.»

وی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیک گفت: «این طرح از اسفندماه سال گذشته با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا شده است. در این طرح، برای دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.»

دبیری افزود: «مرحله دوم کالابرگ از ۲۰ فروردین برای دهک‌های اول تا سوم و از ۲۷ فروردین برای دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی شارژ شد. تاکنون ۵۷ میلیون نفر از این اعتبار استفاده کرده‌اند. این اعتبار تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده است.»

در پاسخ به این سوال که آیا مرحله سوم کالابرگ نیز اجرا خواهد شد، وی گفت: «همانطور که گفته شد، هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است. در صورت تصمیم‌گیری، اطلاع‌رسانی رسمی از طریق رسانه‌های ملی و کانال‌های وزارت رفاه انجام خواهد شد. هرگونه خبری خارج از این منابع، بی‌اساس و جعلی است.»

سخنگوی طرح کالابرگ همچنین نسبت به انتشار برخی لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره طرح کالابرگ هشدار داد و گفت: «اطلاع‌رسانی درباره این طرح تنها از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.mcls.gov.ir و شماره پیامکی v.refah و کانال رسمی وزارت رفاه انجام می‌شود.»

وی افزود: «هرگونه لینک دیگری که به عنوان منبع اطلاع‌رسانی در این زمینه ارسال می‌شود، جعلی و مربوط به کلاهبرداران فضای مجازی است. شهروندان باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و از وارد شدن به لینک‌های مشکوک خودداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ۵۰۵ هزار و ۷۷۰ خانوار این استان در اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده و با اعتبار دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالاهای اساسی اعلام شده کرده اند.

وهب مختاران اظهار کرد: ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۴۶ تراکنش در طرح کالابرگ الکترونیک از طریق دستگاه های کارتخوان متصل به شرکت فارا در فروشگاه‌های این استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته، چهار هزار و ۸۹۵ پایانه فروشگاهی صنفی و ۲۲۷ فروشگاه‌های زنجیره ای در مناطق شهری و روستایی در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود گفت: در حال حاضر مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی شارژ شده و در حال اجرا است که همشهریان تا پایان خرداد ماه برای خرید فرصت دارند.

مختاران افزود: بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد و مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان حداقل با خرید سه قلم از کالاهای تعیین‌شده اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار کرد: محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

مختاران یادآوری کرد: مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست و اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه امسال قابل استفاده و برداشت است.

وی ادامه داد: مردم برای اطلاع از دهک بندی خانوار خودشان می توانند به سامانه حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه و نسبت به کسب اطلاع از دهک بندی و یا ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: خانوارها می توانند برای اطلاع از شارژ مبلغ کالابرگ خودشان با استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* اطلاع حاصل کنند.

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *