مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روابطعمومی صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر «انسانمحوری، شفافیت و تعامل مستمر» گام برمیدارد و میکوشد اعتماد را با صداقت و پاسخگویی بازسازی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت میرزایی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در پیامی به مناسبت ۲۷ اردیبهشتماه، روز ملی ارتباطات و روابطعمومی، ضمن تبریک این روز به فعالان حوزه ارتباطات، روابطعمومی را نهادی حیاتی و انسانمحور در حکمرانی سازمانی دانست و بر نقش کلیدی آن در شفافسازی، تعامل و پاسخگویی تأکید کرد.
در متن این پیام آمده است:
در جهان پیچیده، پرشتاب و دادهمحور امروز، روابطعمومی دیگر نه یک واحد حاشیهای، بلکه بخشی از قلب تپنده سازمانهاست. روابطعمومی، تجلیِ ارتباط انسانی، یک مسیر بیبدیل گفتگو و فهم متقابل، و پایش دائمی افکار عمومی است؛ نهاد واسطهای که با هوشمندی و رواداری، فاصله میان سازمان و جامعه را میکاهد و صدای دو سوی این رابطه را به هم میرساند.
در صندوق بازنشستگی کشوری، که خود نهادی اجتماعی با مأموریتی گسترده و جامعهای بزرگ از فرهیختگان و خردمندان جامعه است، روابطعمومی نقشی دوچندان یافته است. روابطعمومی ما نهفقط انتقالدهنده پیامها، بلکه تسهیلگر تعامل، تقویتکننده سرمایه اجتماعی، و حافظ کرامت انسانی ذینفعان است.
یکی از مهمترین مزیتهای روابطعمومی در صندوق، شبکه گسترده رابطان روابطعمومی در مدیریتهای استانی است. این شبکه انسانی، پل ارتباطی مستقیم با جامعه بازنشستگان در سراسر کشور است. آنها با تکیه بر تجربه، آشنایی با زیستبوم فرهنگی محلی، و روحیهای تعاملی، توانستهاند صدای بازنشستگان را شنیده و به سیاستهای ارتباطی و خدماتی سازمان معنا و جهت بدهند.
در کنار این شبکه ارزشمند، روابطعمومیهای هلدینگها و شرکتهای تابعه صندوق نیز نقش مؤثری در شفافسازی عملکرد اقتصادی، پاسخگویی به افکار عمومی، و تقویت تصویر نهادی ایفا میکنند. آنان با بازتاب دقیق فعالیتها و دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی شرکتها، و نیز تعامل سازنده با رسانهها و جامعه تخصصی، حلقهای مهم در زنجیره اعتمادسازی و مشروعیتبخشی به سرمایهگذاریهای صندوق بهشمار میروند.
در دنیایی که فناوریهای نوین، بهویژه هوش مصنوعی، ساختار ارتباطات را دگرگون کردهاند، ما در صندوق تلاش داریم تا روابطعمومی را با ابزارهای نوین و نگاه انسانی توأمان، بازآفرینی کنیم. آینده روابطعمومی، به میزان تابآوری در مواجهه با بحرانها، میزان رواداری در شنیدن صداهای مختلف، و میزان تعهد به کرامت انسان وابسته است. و این همانجاست که روابطعمومی نهفقط یک شغل، که یک مسئولیت اجتماعی میشود.
با تکیه بر این اصول، روابطعمومی صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر «انسانمحوری، شفافیت و تعامل مستمر» گام برمیدارد و میکوشد اعتماد را نه با تبلیغ، که با صداقت و پاسخگویی بازسازی کند.
در روز ملی ارتباطات و روابطعمومی، این مناسبت را به تمامی فعالان این حوزه، بهویژه همکاران ارزشمندم در روابطعمومی صندوق، رابطان گرانقدر در مدیریتهای استانی، و مسئولان روابطعمومی در هلدینگها و شرکتهای تابعه تبریک میگویم. امید که با تقویت این پیوند انسانی، آیندهای شفافتر، گفتوگومحورتر و انسانیتر برای سازمان رقم زنیم.
حجت میرزایی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری