امروز در خدمت شما کاربران گرامی هستیم با معرفی گوریلامارکتینگ چیست؟

بازاریابی Guerilla marketing همان بازاریابی چریکی می باشد که بر پایه خلاقیت و ابتکارها استوار است. حال می خواهیم به صورت حرفه ای تر طبق مقاله های از قبل گفته شده در مورد بازاریابی چریکی به شرح مقاله گوریلامارکتینگ بپردازیم.

تاریخچه

تاریخچه شکل گیری و اسم گذاری این بازاریابی توسط شخصی به نام جی کنراد لوینسون در سال ۱۹۸۴ با کتاب گوریلا به عمل آمد. بازاریابی گوریلا فنی از تبلیغات نامنظم است، کسانی که دراین بازاریابی مشغول هستند وظیفه دارند مشتریان خود را غفلت زده کنند به این منظور که مشتریان با دیدن تبلیغات چشم گیر جذب آن ها شوند.

متاسفانه کاربرد این بازاریابی در فرهنگ ایران به خوبی شکل نگرفته، به همین دلیل بیشتر این بازاریابی در شرکت های بزرگ رواج پیدا کرده است. اما باید دانست که از این بازاریابی برای محیط های کوچک بهتر و کاربردی تراست یا اینکه برای راه اندازی محیط های بدون بودجه و سرمایه از اهمیت بالایی برخورداراست.

مزیت های بازاریابی گوریلامارکتینگ :

  • نبودن شیوه آزمون و خطا
  • بودجه و هزینه کم
  • تمرکز بر مشتریان
  • منصف بودن در کسب و کارهای کوچک و بزرگ

در بازاریابی گوریلا مارکتینگ باید حتما به این نکته توجه کرد محیطی که قرار است در آن تبلیغات شکل بگیرد حتما مخاطبان و افراد زیادی داشته باشد، یا از طریق شبکه های مجازی که تعداد کاربران زیادی دارد تبلیغ کنند.

در زمان تبلیغات باید از خلاقیت و روش های جذب کننده بیشتری استفاده شود هر چقدرتعداد افراد بیشتری تبلیغات را دیدن کنند احتمال مشتری شدن آن ها هم بیشتر می شود. در طی این کار بایستی توجه داشت که باعث آزار و اذیت مردم نشوید و طبق قوانین پیش بروید.

انواع بازاریابی گوریلامارکتینگ :

  • بازاریابی گوریلامارکتینگ محیطی
  • بازاریابی گوریلامارکتینگ مردمی
  • بازاریابی گوریلامارکتینگ حضوری
  • بازاریابی گوریلامارکتینگ پوستری
  • بازاریابی گوریلامارکتینگ پنهان
  • بازاریابی گوریلامارکتینگ تجربه ای

 

در آخر برای افراد و اشخاصی که می خواهند در این بازاریابی شرکت کنند باید آمادگی بالایی برای روش های تبلیغاتی داشته باشند تا بتوانند مشتریان زیادی را جلب کنند و به سود بالایی برسند.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
چگونه بدانیم که کجا تبلیغ کنیم؟... چگونه بدانیم که کجا تبلیغ کنیم؟ حال که بازار هدف خود را شناسایی کرده اید، باید بدانید که کجا می توانید به انبوه آنها دسترسی پیدا کنید. مشتریان بالق...
فروش از طریق ارایه ارزش بیشتر... فروش از طریق ارایه ارزش بیشتر برای جلب مشتری هیچ راهی مطمئن تر از این نیست که ارزشی عرضه کنید که نظیر آن وجود نداشته باشد (دال، ۱۳۸۷، ۹۲). همیشه اف...
کپی رایتینگ چیست , استراتژیست محتوا , کپی رایتر... امروز در خدمت شما کاربران گرامی هستیم با معرفی کپی رایتینگ چیست , استراتژیست محتوا , کپی رایتر در سال های اخیر با عناوینی هم چون استراتژیست محتوا ،...
مزیت رقابتی امروز با بررسی موضع مزیت رقابتی با شما خواهیم بود. مزیت های رقابتی می توانند در حوزه هایی چون فناوری، نوآوری ، بازاریابی، ارائه کیفیت و نیز بهره ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *