امروز در خدمت شما هستیم با معرفی کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کسی است که پشت دستگاه تایپ می نشیند و از دو توانایی مهمی برخوردار هستند؛ که یکی دانش و مهارت نویسندگی و دیگری دانش و مهارت فروش، تبلیغات و بازاریابی است. وظایف کپی رایترها به شرح زیر است :

– خلق کانسپت و ایده پردازی

– نوشتن شعار تبلیغاتی

– نوشتن سناریو تبلیغاتی

– نوشتن شعار تبلیغاتی شبکه ای

– نوشتن محتوای میکروکپی

– نوشتن محتوای پیامک تبلیغاتی

– نوشتن محتوای ایمیل تبلیغاتی

– نوشتن پوش نوتیفیکیشن

کسی که به عنوان کپی رایتر شناخته شده است باید در کار خود از عنوان های مناسب استفاده کند به این معنا است که آن عنوان باید از شرایطی بهرمند باشد این شرایط عبارت است از:

۱- عنوان کوتاه باشد

۲- عنوان جلب کننده برای مخاطب باشد

۳- عنوان نوعی اطلاع دهنده باشد همانند عنوان های روزنامه های خبری

کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ به معنی پیوند میان تجارت و نویسندگی است. در کپی رایتینگ، زبردستی ها با راهکارهای نویسندگی به کمک بازارهای کسب و کار می آیند تا بتوانند محصولات خود را به خوبی دراختیار مخاطبان قرار دهد.

کپی رایتینگ ها از دو لفظ اسلوگان و تگ لاین ها تشکیل شده است.

اسلوگان:

همان شعارهای تبلیغاتی هستند که توسط کمپین های تبلیغاتی به وجود می آیند.

تگ لاین:

نوعی از شعارهای تبلیغاتی هستند که با برندهای دیگر حالت رقابتی دارند. هدف اصلی کپی رایتینگ ها این است که میزان فروش محصولات را بالا ببرد منظور از بالا بردن این است که با شتاب بیشتری محصولات را به فروش برسانند ونقطه متقابل آن ماندگار کردن مشتریان است.

چند روش که کپی رایتینگ ها از آن استفاده می کنند:

– با طراحی ویژه ای به کلماتی که جزء کلمات کلیدی و اصلی هستند به خوبی اشاره می کند.

– از نمادهای +، /، # استفاده می کند.

– تعداد اعداد زیادی بکار می برند.

– از قانون Goldilocks بهره می برند.

مهم ترین ترفندهایی که باعث می شود مخاطب به آن جلب شود:

۱- از فرمول کپی رایتینگ استفاده می کنند(Papa)

۲-کلماتی که در محتوا از نفوذ بالایی برخوردارهستند استفاده می کنند

۳- در حجم کم، ارزش زیادی برای مخاطب قائل می شوند

۴- کلمه های غیرضروری را حذف می کنند

۵- از سبک خاص و منحصر به فردی بهره می برند

مشتری های زیادی در کپی رایتینگ ها وجود دارد.برای اینکه مشتریان را به خوبی بشناسیم و طبق شناختی که به دست میاوریم نیازهایشان را برطرف کنیم در این حالت باید قواعد زیر را به خوبی در نظر بگیریم:

– مشتریان بر اساس عوامل جغرافیایی نیازهای متفاوتی دارند

– از نظر دموگرافیک

– معیارهای اجتماعی و اقتصادی

– عوامل فرهنگی

– نوع اخلاق و رفتارهایشان

– نوع خرید

در این صورت با توجه به شناخت مشتریان توسط قواعد گفته شده می توانید محصولات خود را به خوبی بفروش برسانید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
کپی رایتینگ چیست و ۷ راهکار برای یک کپی رایتینگ مو... امروز در خدمت شما عزیزان هستیم با معرفی کپی رایتینگ چیست و 7 راهکار برای یک کپی رایتینگ موثر کپی رایتینگ یکی از بنیادی ترین مولفه های بازاریابی به...
دورdba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران... در این مقاله می خواهیم درباره ی دوره dba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران توضیح دهیم . می توان گفت dba خلاصه شده ی doctorate of  business administration  ...
آیا استفاده از الگو در کپی رایتینگ درست است؟... امروز با هم بررسی میکنیم که آیا استفاده از الگو در کپی رایتینگ درست است؟ بعضی تولید کننده های محتوا و بخصوص کپی رایترها به این موضوع مثل یک غذا نگا...
Portfolioچیست؟ امروز بررسی میکنیم که Portfolioچیست؟ قبل از هرچیز باید به مفهوم Portfolioچیست بپردازیم. پورت فولیو نوعی سبد یا پوشه کار است و برای بیشتر کارها و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *