امروز با شما هستیم با معرفی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر

مدیریت بازاریابی در زمره ی مجموعه های دانش مدیریت قرار ذارد که همیشه نظر فعالان عرصه ی کسب و کار را به خود جلب کرده است.

فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر ، از جمله ی بزرگان حوزه مدیریت بازاریابی است که کتابهای گوناگونی را در این پایه گرداوری و منتشر نموده است.این نکته قابل توجه است که با وجود اینکه کتب بی شماری در زمینه ی بازاریابی وجود دارد

و نگرش کاتلر، تنها یکی از آنهاست، اما کماکان کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر، به عنوان حاکم ببی رقیب آموزش مدیریت بازاریابی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جهان به رسمیت شناخته می‌شود.کاتلر، موضوع مدیریت بازاریابی را با مفهوم تدوین برنامه بازاریابی یا Marketing Plan شروع می‌کند.

البته مفاهیم برنامه بازاریابی، در آغاز کتاب او ترجیحاً به صورت کلی عنوان می‌شود و در ادامه به تحلیل هر چه بیشتر ودقیق‌تر هر یک از اجزای آن پرداخته می‌شود.

در ادامه کتاب، انجام تحقیقات بازار یا Market Research بررسی می شود و به موضوعاتی همچون، اندازه گیری تقاضای فعلی و پیش بینی تقاضای آتی پرداخته می‌شود.

کاتلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود، آنالیز و تحلیل بازار محصولات مصرفی (مانند خمیر دندان و سیگار و کتاب و یخچال) را از آنالیز و تحلیل بازار محصولات صنعتی (مانند ماشین آلات کارخانجات)‌ را تفکیک می‌کنند و به صورت جداگانه مورد واکاوی قرار می‌دهند.

عناوین کتاب بازار یابی کاتلر

موضوعات مربوط به مدیریت خرده فروشی‌ها، مدیریت شبکه های بازاریابی، طراحی و مدیریت ارتباطات بازاریابی یکپارچه ،استراتژی محصول Product Strategy ازجمله عناوینیاست که در کتاب مدیریت بازاریابی، به گونه بسیار ساده آموزش داده شده‌ است.

واضح است که ورود در بازارهای جهانی در این کتاب بیشتر به توسعه بازار محصولات آمریکایی در بازارهای شرق دور نگاه کرده و شاید اگر مخاطب ایرانی با توجه به عنوان این فصل، جذب چنین کتابی شود، رضایت وی تامین نخواهد شد.

در ایران نمونه های مختلفی از ترجمه‌ی این کتاب وجود دارد که میتوان به ترجمه  دکتر مهدی امیرجعفری است اشاره کرد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
وردپرس همیار امروز برسی میکنیم که چرا وردپرس همیار همیشگی شماست. وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که به می تواند به دوستی خوب برای مدیران و گردانندگان بیزنس های ا...
شروع یک کسب و کار موفق امروز موضوع شروع یک کسب و کار موفق را با شما بررسی میکنیم. قبل از هر چیز باید بگویم منظور از کسب و کار در این مقاله کسب و کار اینترنتی است. خیلی...
تحلیل مخاطبان سایت ایمالز امروز با تحلیل مخاطبان سایت ایمالز با شما خواهیم بود. این تحلیل و آمارها با ضریب تقریبی 70-85 درصد صحیح و قابل استناد هستند. این تحلیل و آنالیز ...
36 درس کپی رایتینگ از کپی رایترهای حرفه ایی (بخش د... امروز با شما هستیم با معرفی 36 درس کپی رایتینگ از کپی رایترهای حرفه ایی (بخش دوم) در قسمت اول مقاله ده مورد از تکنیک های کپی رایتینگ که دستاورد بهت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =