هزینه تولید محتوا برای سایت

هزینه تولید محتوا برای سایت

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز در این مقاله قصد داریم ؛ با موضوع هزینه تولید محتوا برای سایت ، به بحث و گفت و گو بپردازیم .

این روزها بسیاری از کسب و کارها نیازمند به یک نیروی متخصص در زمینه ی تولید محتوا می باشند . اما نیروی متخصص مناسب ، به آسانی پیدا نمی شود . البته سایت هایی وجود دارند که در این زمینه فعالیت نموده و با اخذ مبلغ مورد نظر سفارش محتوای مورد نظر را ثبت ؛ و با کمک و همراهی صد ها مترجم ، ویراستار و یا نویسنده ی متخصص اقدام به تولید محتوا می نمایند . البته باید توجه داشت که حتما این محتوا کاملا مطابق با استراتژی محتوایی طرف مقابل طراحی خواهد شد .

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

09120647344

 

 

 

هزینه تولید محتوا برای سایت
هزینه تولید محتوا برای سایت

اگر قصد دارید تا بازار یابی در فضای مجازی را جدی بگیرید ؛ حتما در نظر داشته باشید که تولید محتوا یک بسیار حیاتی و مهم می باشد . تولید محتوا ؛ بعد از راه اندازی نمودن سایت ها ، یکی از دغدغه های بسیاری از افراد که صاحب شرکت یا کسب و کار هستند ، می باشد .

قطعا باید در نظر داشته باشید که داشتن وب سایتی که ، بسیار پر بازدید بوده و مخاطبان زیادی دارد ، نیز اصلا اتفاقی نبوده و تولید محتوای ارزش مند و مفید ، در موفقیت سایت بسیار موثر می باشد . خدماتی هم چون تولید محتوا برای سایت ها از آن جایی که نیازمند تخصص و طراحی می باشد ، هزینه بر بوده . اما جهت گرفتن نتیجه ی بهتر ، قطعا انجام این هزینه ها کاملا ضروری و لازم می باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به تمامی سوالات زیر نیز به طور کامل ، پاسخ داده خواهد شد :

تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟

ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟

تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟

اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟

هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟

چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟

سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟

چگونه می توان محتوایی مفید و ارزش مند تولید نمود ؟

در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی بسیار مهم می باشد ؟

جهت خلاصه نویسی در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی وجود دارد ؟

محتوای الکترونیکی چیست ؟

تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟

برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟

[/stextbox]

 

 

تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟

اگر بخواهم با یک مثال برایتان شرح دهم تا کاملا درک نمایید . می توانم بگویم که ، تولید محتوا هم چون خونی می باشد که درون رگ های اینترنت جریان دارد . در واقع می توان گفت که ، قطعا اینترنت بدون محتوا هیچ معنا و مفهومی نخواهد داشت . این محتوا که خدمتتان عرض نمودیم می تواند شامل موارد مختلفی هم چون : صدا ، تصویر ، متن و فیلم باشد . که هر کدام این موارد قطعا ، زمینه ی ارائه ی مرتبط نسبت به خود را طلب نموده و کاربرد مختص به خود را خواهند داشت .

تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟
تولید محتوا شامل چه خدماتی می باشد ؟

ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟

با توسعه یافتن زیر ساخت های مخابراتی  ، با افزایش میزان زمان آنلاین بودن افراد و هم چنین میزان نفوذ شبکه های مجازی و اینترنت در تمام جهان ؛ توجه ما را به این مساله جلب می نماید که ، افراد بسیار زیادی غالبا در اینترنت ، روزانه در پی نیاز های خود بوده ؛ و در آن به جستجوی پاسخ سوالات خود و نیز پر نمودن کاستی های خود می باشند . در واقع با قاطعیت می توان بیان نمود که در جوامع امروزی اینترنت ، جای خود را به بسیاری از رسانه ها داده است .

قطعا حتی بدون داشتن هیچ گونه تخصصی در این زمینه ، می توان  به سادگی به این موضوع دست یافت که این جایگاه ، نیاز به ارائه با ظرفیت بسیار بالایی می باشد . ضمنا لازم به ذکر می باشد که با توجه به این شرایط کنونی می توان نتیجه گرفت ، که از این طریق می توان بستر بازار یابی و یا فروش دیجیتالی ( اینترنتی ) را فراهم نمود .

ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟
ارزش تولید محتوا برای سایت ها چیست ؟

بدون هیچ گونه اغراقی می توان گفت که بازار یابی محتوایی ؛ یکی از نمونه هایی می باشد که بسیار مهم ، ارزان ، پایدار و موثرترین تکنیک ها باشد . در واقع ؛ بازاریابی محتوایی را می توان ، گونه ای عملیات در کسب و کار در نظر داشت که با منتشر نمودن محتوای بسیار جذاب برای جلب نمودن نظر افرادی خاص صورت می گیرد .

تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟

توضیحات خود را ذکر یک مثال برایتان شرح می نمایم : شما تصور کنید که یک دندان پزشک در وب سایت خود ، یک مقاله ای را با محتوای ” کاهش درد دندان ” به عرضه ی عموم می گذارد .  حال کسانی که این با دندان درد مواجه می شوند به سرعت این مطلب را جستجو می نمایند .

این افراد با تماشای ویدیویی که آن پزشک ساخته ، و یا مطالعه ی مطالب بسیار مفید و کاربردی ای که به آن ها آموزش داده شده ، این که چگونه بتوانند به طور موقت درد دندانشان را کاهش دهند . با نام آن پزشک آشنا می شوند .

حال آن پزشک می تواند کلید رزرو نوبت را نیز در همان مقاله قرار دهد تا بیماران برای درمان مشکل دندانشان ، به آن پزشک مراجعه نمایند . با این روش می توان به سادگی با تولید محتوای مفید و کاربردی ؛ مشتریان بالقوه را به سادگی و سهولت ، به مشتریان بالفعل تبدیل نمود .

تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟
تولید محتوا چگونه به فروش می رود ؟ و ارتباط تولید محتوا با برند سازی به چه صورت می باشد ؟

حال می توان این گونه تصور نمود که کسانی وجود دارند که در پی ترجمه ی تخصصی می باشند . آن ها هر مطلبی را در مورد ترجمه که جستجو نمایند ، وبسایت شما در راس باقی وبسایت ها قرار می گیرد .

این گونه اسم شما کاملا در ذهن آن ها حک می شود . و این گونه آن ها در می یابند که شما یکی از برترین ها در زمینه ی ترجمه می باشید . این موضوع در مورد سایت های بسیار خوب و کاربردی ای که در این غالب ، در حال فعالیت می باشند نیز صدق می نماید .

که قطعا این موضوع می تواند با فروش و یا مساله ی برند سازی کاملا مرتبط باشد . برای نمونه به این موضوع نیز می توان اشاره نمود : فرض نمایید یک فرد در جست و جوی یک نوع صندلی کار بسیار خوب و ایمن ، که برایش این مساله نیز حائز اهمیت می باشد ، که این صندلی با شرایط ارگونومی بدن نیز کاملا تطابق داشته باشد .

قطعا این شخص اولین چیزی که به ذهنش خطور خواهد نمود ، این می باشد که این عنوان را در گوگل جست و جو نماید . حال اگر شخصی در این مورد مطلبی را ارائه نموده باشد ؛ و مطلبی را در مورد معایب و مزیت های بهترین صندلی های کار ، نوشته باشد . این مطلب توسط شخص خوانده خواهد شد و آن شخص نیز به عنوان متخصص ، در این زمینه مورد توجه قرار خواهد گرفت . حال این شخص می تواند در این مقاله ، برند خود را نیز معرفی نماید و با دیگر برند های موجود در بازار ، که معروف و مورد توجه می باشند ، مقایسه نماید .

اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟

قطعا می توان با قاطعیت بیان نمود که ، محتوای متنی ؛ مهم ترین محتوایی می باشد که در حال حاضر در شبکه های مجازی و در اینترنت ، وجود دارد . غالبا این موضوع از دو جهت مورد توجه می باشد . مورد اول این گونه می باشد که قطعا بسیاری از افراد درون متن ها ، به دنبال پاسخ سوالات و نیاز های خود می باشند . و مورد دوم نیز می توان به این موضوع اشاره نمود که : هزینه تولید محتوا برای سایت ها ؛ محتوای متنی در مقایسه با دیگر محتواها ، بسیار کم هزینه تر بوده و ضمنا بسیار راحت تر نیز می باشد .

محتوای متنی را به طور کلی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می نمایند ، که به ترتیب : بازنویسی ، ترجمه ای ، ترجمه ای _ تالیفی و تالیفی می باشند . ضمنا باید توجه داشت که به این ترتیبی که ذکر نمودیم ، از نظر کاربر و هم چنین موتور های جست و جو ؛ ارزش محتوای تولیدی نیز افزایش می یابد .

اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟
اهمیت تولید محتوای متنی چیست ؟ و به چه دسته هایی تقسیم می شود ؟

در ادامه ی این مقاله در مورد هر یک از این دسته ها ، مختصر توضیحی را خدمتتان ارائه می نماییم .

بازنویسی :

این گونه محتوا ، در واقع به این صورت می باشد که نویسنده ، کاملا مفهوم یک جمله از یک متن را درک می نماید ، سپس او ساختار جمله را کاملا تغییر داده و متنی جدید با کلمات و ساختار نو را ایجاد می نماید .

ترجمه ای : در این محتوا غالبا مترجم ، یک مطلب را به زبان دیگری پیدا می کند ؛ سپس او این متن را ترجمه نموده و محتوای متنی جدیدی را به زبان جدید تولید می نماید . ضمنا لازم به ذکر می باشد که ارزش این متن قطعا بسیار بیش تر از متن باز نویسی شده می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید

ترجمه ای _ تالیفی :

مترجم مطلبی را که می خواهد در مورد آن محتوایی را تولید نماید ، جست و جو می نماید . سپس او ضمن این که کاملا مطلب را درک نمود . محتوایی جدید را شروع به نوشتن می نماید که ضمن درک آن مطلب ، از چندین منبع نیز ترجمه می نماید . این گونه تولید محتوا قطعا به صرف زمان بیش تری نیازمند بوده و ضمنا نیازمند به تمرکز بسیار بیش تری نیز می باشد . که با توجه به این موضوع ، اگر نویسنده تمرکز و زمان کافی را به این محتوا اختصاص دهد ، مطلب بسیار با ارزشی نیز خواهد بود .

تالیفی :

این نوع محتوا ، بسیار بیش تر از باقی محتوا ها ، نیاز به دانش و تخصص دارد . قطعا در این مورد بایستی نویسنده به یک درک جامع و دقیقی نسبت به آن موضوع برسد ، تا بتواند در غالب آن به عنوان مولف ؛ مطلبی را تولید و ارائه نماید .

 

 هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟

این قبیل سوالات بارها از این افراد پرسیده می شود و آن ها نیز قطعا تمام تلاش خود را به کار می برند تا به درستی و به طور کامل به تمامی سوالات آنان پاسخ مناسب دهند . با این حال هنوز هم سوالات زیادی در غالب روش محاسبه ی خدمات تولید محتوای در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد .

 هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟
هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟

در پاسخ می توان بیان نمود که قطعا عوامل بسیار زیادی وجود دارند ، که می توانند مشخص نمایند تا شما پی ببرید ، به عنوان صاحب یک کسب و کار ، چه هزینه ای را باید صرف بازاریابی محتوایی نمایید . حتی امکان دارد که شما قصد داشته باشید یک یا چندین نفر را در کسب و کار خود استخدام نمایید . اما اگر شما نیز عقیده دارید که بازار یابی محتوایی ، کاری تیمی می باشد . در ادامه این مقاله عواملی که در هزینه تولید محتوا برای سایت ها موثر می باشد ، را می توانید مطالعه نمایید .

 هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟
هزینه تولید محتوا برای سایت ها به چه عواملی بستگی دارد ؟

برخی از تولید کنندگان مجموعه های مشخصی را برای محاسبه ی هزینه تولید محتوا ، بر روی وب انتشار نموده اند ،که از نظر بنده این روش به هیچ عنوان معقول و درست نمی باشد . قطعا به روش پکیج شده نمی توان محتوای وب سایت را به صورت آماده ارائه نمود .

زیرا هر کسب و کاری که به صورت اینترنتی در حال فعالیت می باشد ، بایستی استراتژی بازاریابی محتوایی مختص به خود را نیز دارا باشد . ضمنا قابل ذکر می باشد که ضمن توجه به نوع محتوای مورد نیاز ، استراتژی بازاریابی محتوایی نیز متفاوت می باشد .

امکان دارد که شما استراتژی خود را بر روی عکس یا ویدیو طراحی نمایید ، نه صرفا محتوای متنی ، قطعا در چنین شرایطی نیز هزینه تولید محتوا کاملا متفاوت خواهد بود . پیشنهاد ما اینست که حتما قبل از انتخاب پکیج ، یا سفارش مطالب ، استراتژی بازاریابی محتوایی و هم چنین حجم مطلب مورد نظرتان را مشخص نمایید .

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید

چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟

عواملی هم چون : کیفیت ، تخصص ، رابطه ها ، تعداد نویسنده ها ، تنوع در محتوا ، رعایت زمان بندی ، سابقه و میزان تجربه ، مشتری ها و . . . در محاسبه ی هزینه و هم چنین میزان تعرفه ی یک شرکت تولید محتوا ، تعیین کننده می باشند .

چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟
چه عواملی در میزان تعرفه ی شرکت های تولید محتوا تعیین کننده می باشند ؟

کیفیت

از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت ، بسیار مهم بوده ، بی شک کیفیت می باشد . زیرا قطعا محتوایی که از کیفیت کافی برخوردار بوده ، یک سرمایه ی برگشت پذیر و تمام نشدنی می باشد ، که با گذشت زمان می توان به میزان تاثیرات آن پی برد .

تخصص

برخی از این شرکت ها که در این زمینه در حال فعالیت می باشند ، برای نگارش متن هایی که تخصصی می باشند ، از نویسندگانی بهره می گیرند که متخصص بوده و در رشته های گوناگونی دانش آموخته می باشند .

قطعا همین موضوع سبب می شود تا آن ها بتوانند متن هایی کاملا تخصصی تولید نمایند . ضمنا لازم به ذکر می باشد که از آن جایی که تولید این متن ها ، بسیار دشوار است ، قیمت آن ها نیز نسبت به باقی متن ها بیش تر می باشد .  از سویی بعضی از این شرکت ها ، به دور از هر گونه تبلیغ و نمایش ؛ دارای تخصصی واقعی می باشند .

رابطه ها

بسیاری از این شرکت ها که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارند ، رابطه ی عمیقی با فعالان بسیار بزرگ و هم چنین تاثیرگذاران حوزوات گوناگون را دارا می باشند . با توجه به این موضوع ، این شرکت ها ، با در نظر گرفتن همین روابط گسترده ی شان ، قیمت های بیش تری را به نسبت عرف بازار ، مطالبه می نمایند .

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید

تعداد نویسنده ها

تعداد نویسنده ها با توجه به عواملی که می تواند در آن تاثیر گذار باشد ؛ همانند بازه ی زمانی و داشتن تنوع ، در تعیین قیمت تولید محتوا موثر بوده ، قطعا باید به این نکته نیز توجه داشت ، که شرکت هایی که تعداد نویسنده های آن بیش تر است ، سفارشات بیش تری را نیز می تواند انجام دهد . هم چنین این موضوع سبب می شود ، که سفارشات طبق همان زمانی که تعیین می شود ؛ تحویل داده شوند و از تنوع سبکی بیشتری نیز برخوردار باشند .

تنوع در محتوا

شرکت هایی که محتوای متفاوتی را ارائه می نمایند ؛ غالبا تمام نیاز مشتری ها را قادر به تامین می باشند . برای نمونه محتوای تصویری ، فیلم ها و . . .  . با توجه به این نکته از این رو این شرکت ها ، قیمت بالاتری را نیز برای تولید محتوای مورد نظر مشتریان تعیین می نمایند .

تنوع در محتوا

رعایت زمان بندی

قطعا تولید محتوای خوب ، ضمن داشتن کیفیت به زمان بندی مناسب نیز وابسته می باشد . محتوایی را می توان به عنوان محتوای خوب معرفی نمود که در بازه ی زمانی ای که تعیین شده تحویل دهند ، قاعدتا شرکت هایی که خلاف این موضوع عمل می نمایند و بر اساس آن زمانی که تعیین شده است ، سفارش را تحویل نمی دهند.

خسارت های زیادی را به مشتریان وارد می نمایند . پس قطعا می توان گفت که اگر شرکتی طبق زمان بندی کاملا دقیق ، سفارش را تحویل می دهد . پربیراه نیست که تعرفه ی قیمت بالاتری نیز دارا باشد .

سابقه و میزان تجربه

در بازار کنونی می توان با قاطعیت تمام بیان نمود که تقریبا ، تجربه همه چیز است ! جز با داشتن تجربه ، نمی توان به طور کامل ، تولید محتوای واقعی را آموخت . پس چندان هم دور از انصاف نمی باشد که شرکت هایی که میزان سابقه ی بیش تری دارند و با تجربه تر می باشند ، قیمت بالاتری نیز داشته باشند .

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید

مشتری ها

حیات تمامی شرکت ها وابسته به مشتریان بوده ؛ حتی می توان گفت که اعتبار هر مجموعه ای ، مشتریان آن می باشد .

” هر اندازه که اعتبار و موفقیتی که مشتریان کسب می نمایند ، بیش تر باشد . اعتبار شرکت هایی که با آنان هم کاری می نمایند نیز بیش تر می باشد . ”

سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟

دانش سئو ، دانشی است که قطعا همه ی تولید کنندگان از ان برخوردار نمی باشند . باید توجه داشت که سئو محور نوشتن یک محتوا دارای نکات بسیار ظریفی می باشد . ضمنا این نکات هر از گاهی به روز رسانی می شوند .

تمامی نویسندگانی که بر این محور فعالیت می نمایند ، به طور دائم در حال آموختن و مطالعه می باشند . هم چنین آن ها زمان بیش تری را نیز برای نگارش متن ها اختصاص می دهند . با توجه به این نکته که محتوایی که بر اساس سئو محور تولید می شوند ، طبیعی است که هزینه ی بیش تری را نیز در بر گیرند ؛ زیرا نیازمند به زمان و دانش بیش تری می باشند .

سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟
سئو محور بودن مقاله یعنی چه ؟

چگونه می توان محتوایی مفید و ارزش مند تولید نمود ؟

اول از همه داشتن هدف ، برای تولید یک محتوای مفید و ارزش مند ؛ از مهم ترین عوامل برای موفقیت در بازاریابی محتوا می باشد . صرفا با نیت بازاریابی نمی توان به هیچ وجه موفق عمل نمود .

ضمنا باید کاملا در نظر داشت که محتوای تولیدی ، با کسب و کار مورد نظر در ارتباط باشد .

هم چنین کاملا توجه داشته باشید که در هنگام تولید محتوا ، از تصاویری استفاده کنید که جذاب تر بوده و با موضوع در ارتباط باشد . قطعا استفاده از تصاویر برای جذب نمودن بازدید بیش تر ، کمک شایانی می نماید .

غالبا بایستی ضمن محصولاتی که ارائه می نمایید ، مقاله ای ایجاد کنید که در مورد آن به طور کامل و چامع توضیح داده شده ، و هم چنین خدمات مزایای استفاده از آن محصول را ذکر نمایید .

ضمنا لازم به ذکر می باشد که ، توجه نمایید در هنگام تولید محتوا ، بایستی اقدام به تولید مطالب جدید و به روز نمایید . اگر با ارزش بودن محتوای سایتتان برایتان بسیار با اهمیت می باشد ؛ بایستی محتوای ارزش مند و نو ، تولید نمایید تا توسط گوگل نیز جریمه نگردید .

شما در حال مطالعه مقاله هزینه تولید محتوا برای سایت هستید

در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی بسیار مهم می باشد ؟

در ادامه ی این مقاله با ذکر 9 نکته ی بسیار کلیدی ، به شما می آموزیم که برای تولید محتوای مفید ، چه نکاتی را مد نظر قرار دهید ؛ تا خواننده متن شما را کامل بخواند ، هم چنین تا قبل از تمام نمودن مطالب شما نتواند بر روی موضوع دیگری تمرکز نماید .

قطعا بایستی در نظر داشته باشید که شما می توانید با انتخاب درست و بجای کلمات و هم چنین عبارات کلیدی ضمن داشتن خلاقیت ؛ مخاطب را بهتر سمت خود جذب نمایید ، به طوری که مخاطب به راحتی بتواند با مطلب شما ارتباط موثر تری برقرار نموده ، و او را به ادامه ی مقاله و شناخت هر چه بیش تر ، در مورد مطالب و یا برند شما جذب نماید .

وقتی محتوای سایت به طور کامل توسط مخاطبان خوانده می شود ؛ علاوه بر این که نشان دهنده ی رضایت آنان می باشد ، زمان حضور کاربر را در سایت شما می افزاید که این موضوع سبب شده ، تا بر روی سئوی سایت نیز تاثیر مثبتی داشته باشد .

برای تولید محتوای موفق تر و با ارزش تر ، بایستی خودتان نیز به مطالعه نمودن مطالب مختلف در سایت های موفق گوناگون ، ادامه داده . هم چنین همیشه دنبال مطالبی باشید که بسیار مفید و جذاب واقع شود .

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به شما کمک نماید اینست که شما باید توجه کنید و چند نویسنده ای که در این غالب کاملا صاحب سبک و قوی بوده ، را شناسایی نمایید و آنان را دنبال نمایید . مطمئنا هر چه میزان مطالعه ی مطالب قوی را بیش تر نمایید ، می توانید در زمینه ی تولید محتوای جذاب نیز بهتر و جذاب تر عمل نمایید .

اما بسیاری از اوقات ، به طور قطعی نمی توان بیان نمود که رها نمودن مطلب توسط مخاطبان دلیل بر مفید و جذاب نبود محتوا باشد ، بلکه می توان گفت شاید شما به نکاتی که سبب می شود تا مخاطب بیش تر به ادامه ی مطلب جذب شود ، به طور کامل توجه ننموده اید .

و اما 9 نکته ی بسیار کلیدی و موثر در تولید نومئن محتوای مفید و جذاب :

  1. توجه به اولین جمله ؛ جمله ی اول می تواند توجه مخاطب را به ادامه ی مقاله جذب نماید و هم چون نیروی محرکه عمل نماید .

مخاطبی که کاملا جذب شده است ؛ به سادگی نمی تواند مطلب را نیمه رها نماید و غالبا تا انتها پیش می رود . اولین جمله ، می تواند هم چون نیرویی عمل نماید که مخاطب را تا انتهای مطلب پیش برد . قائدتا هر چه قوی تر بیان شده باشد ، تاثیر بیش تری نیز در این غالب خواهد داشت .

حال یک انتخاب دقیق و ماهرانه  برای همین جمله ی ابتدایی ، چه ویژگی هایی می تواند دارا باشد ؟ باید بگویم هیچ اجبار و الزامی وجود ندارد که حتما نباید ، جمله ی اولیه کاملا با موضوعی که در ادامه به آن پرداخته می شود ، در ارتباط باشد . بیش تر بایستی به این موضوع توجه داشت ، که هدفمان در جلب نمودن توجه مخاطب و ایجاد نمودن انگیزه ی بیش تر ، برای ادامه ی مطالب باشد .

توجه به اولین جمله ؛ جمله ی اول می تواند توجه مخاطب را به ادامه ی مقاله جذب نماید و هم چون نیروی محرکه عمل نماید .
توجه به اولین جمله ؛ جمله ی اول می تواند توجه مخاطب را به ادامه ی مقاله جذب نماید و هم چون نیروی محرکه عمل نماید .
  • خلاصه نویسی

اگر شما به متن هایی که نویسنده های کاملا حرفه ای آن ها را نگاشته اند ، نگاه کنید . کاملا متوجه خواهید شد که جملات آغازین را عموما کوتاه و مختصر انتخاب می نمایند . حتی گاهی اوقات استفاده از یک جمله ی ناقص و نا تمام ، یا حتی استفاده از یک عبارت بسیار کوتاه در عوض جمله ،  می تواند خواننده را ترغیب به ادامه ی مقاله نماید .

  • گفت و گو

گاهی شروع متن ، می تواند به صورتی باشد که به صورت یک گفت و گو میان دو نفر ، یا گفت و گوی کاملا مستقیم با مخاطبان می تواند گیرایی متن را افزایش دهد . برقرار نمودن یک حس ارتباط ، می تواند صمیمیت را به خواننده منتقل نماید . هم چنین مخاطب را وارد فضایی احساسی نماید .

  • جملات سوالی و یا مبهم

قطعا باید در نظر داشته باشید که اگر شما در جملات آغازین متن خود ؛ از جملاتی استفاده نمایید که در برگیرنده ی سوال بوده و یا مخاطب را دچار چالش و ابهام نماید ، به احتمال خیلی زیاد مخاطب ، به ادامه ی مقاله ترغیب می گردد . و اشتیاق بیش تری برای ادامه ی مطلب نشان خواهد داد .

  1. پاراگراف ابتدایی ، که موثرترین بخش محتوا می باشد ، را بایستی بسیار با دقت انجام داد .

تلاش نمایید تا در همان پاراگراف اول متن هایی که بیش تر جنبه ی آموزشی دارند ، مخاطبان را در جریان موضوع کلی که مورد بحث می باشد ، قرار دهید . در نوشتن چنین سبک هایی ، ضمن بیان کامل اهمیت محتوا و هم چنین حفظ جذابیت ، بایستی چارچوب دقیق را برای محتوای خود ارائه نمایید

تا مخاطبان و خواننده های مقاله ی مورد نظر کاملا بدانند که با چه مضمون و موضوعاتی بر خورد خواهد کرد . البته لازم به ذکر می باشد که توجه کنید این مورد در تمام موارد کاربرد ندارد ، بخصوص در متن هایی که محتوای بازاریابی دارند ؛ بایستی تماما چیز هایی که خواننده بداند ، را در بر گرفت و توجه داشت که فضای محتوا را کاملا هدایت نموده ، به طوری که مخاطب بداند کلیت موضوع چه می باشد .

پاراگراف ابتدایی ، که موثرترین بخش محتوا می باشد ، را بایستی بسیار با دقت انجام داد .
پاراگراف ابتدایی ، که موثرترین بخش محتوا می باشد ، را بایستی بسیار با دقت انجام داد .

 

  1. برقرار نمودن ارتباط مستقیم با مخاطب که این مورد می تواند به جذابیت متن نیز بیفزاید .

قطعا باید در نظر داشت که تنها هدف اصلی از منتشر نمودن محتوا ، ایجاد ارتباط و هم چنین آشنا شدن مخاطبان با خدمات و محصولات شما می باشد . با توجه به همین نکته در صورتی مخاطب ، مجذوب متن شما خواهد شد که درک نماید که شما نیز با مخاطب ارتباط برقرار نموده اید . مطمئنا از آن جایی که برقرار نمودن ارتباط ، یک نیاز کاملا طبیعی به شمار می رود ؛ خواننده در صورتی که شما او را مخاطب قرار داده و او را محترم شمارید ، به ادامه ی متن مشتاق خواهد شد .

البته بایستی در محتوای متن هایی که حالت مکالمه ای دارند به نکات زیر کاملا توجه نمایید :

  • فضاهای سفید را در متن خود قرار دهید .

این کار در ضمن این که باعث می شود ذهن مخاطب ، خسته نگردد ، باعث می شود خواننده به متن توجه بیش تری نماید . البته همان طور که قبلا به آن اشاره نمودیم ، در نوشتن محتوای متن خود ، حتما اختصار را رعایت نمایید . گاهی اوقات نیز جمله ی جدید را از ابتدای سطر آغاز نمایید .

  • از کلمات ساده تری به کار ببرید .

توجه داشته باشید که در نگارش محتوا ؛ این قصد را نداریم که ایره ی لغاتمان را در معرض نمایش گذاشته و به رخ دیگران بکشیم . بلکه تنها هدف ، این می باشد که مخاطب را جلب نموده تا محتوای متن را به طور کامل مطالعه نماید .

  • به عنوان ضمیر دوم شخص خواننده را مورد خطاب قرار دهید .

با استفاده از این روش ، شما توجه خود را به خواننده نشان داده ، و هم چنین سبب می شود مخاطبان به خواندن کامل محتوا بیش تر ترغیب گردند .

ضمنا توجه داشته باشید که با آموزش کامل نکات علمی و یا تجارب دیگران ، در هر زمینه ای می توانید محتوای متن خود را بهتر و با ارزش تر نمایید .

  1. کنجکاوی خواننده را بر انگیزید تا او را به مطالعه ی مقاله تا انتها دعوت نمایید .

سوالات متنوعی را برای خواننده ایجاد نموده و با این کار حس کنجکاوی او را بر انگیزید ، تا او کاملا مشتاق گردد که متن را تا انتها ادامه دهد . اگر عکس این قضیه عمل نموده و کنجکاوی را چاشنی متن های خود ننمایید ، خواننده بعد از مدت کوتاهی ، ادامه ی مقاله را رها نموده ، و هیجانی برای ادامه نخواهد داشت .

یک مسیر کاملا منطقی را در بیان نمودن نوشته هایتان پیش گیرید .

شما می توانید خودتان را جای مخاطب مقاله ی خود قرار داده ، و در نظر بگیرید که خواننده ی متن امکان دارد ، چه سوالاتی برایش به وجود بیاید . پس کاملا تلاش نمایید تا با در نظر گرفتن آن سوالات ، پاسخشان را نیز به متن خود اضافه نمایید . بخصوص زمانی که شما قصد دارید در محتوای متن خود محصولی را معرفی نمایید ، استفاده از این استراتژی بسیار مناسب و کار آمد می باشد .

بایستی در این گونه موارد ضمن پیش بینی سوالات احتمالی ، پاسخ های دقیق و کاملی را ارائه نموده و از مشتری اطلاعات خوبی در دست داشته باشید . حتما توجه نمایید که زمانی که شما در محتوای متن خود همیشه یک قدم از خوانندگان متن ، جلوتر باشید ؛ می توانید متنی جذاب را تولید نمایید .

 

از اعداد نیز بایستی در تولید نمودن محتوا استفاده نمایید .

ضمن پژوهشات مختلفی که در استنفورد انجام شده است . بخصوص در عنوان ، استفاده نمودن از اعداد می تواند ، بسیار مفید واقع شود . ضمنا توجه نمایید که بسیار بهتر می باشد که از اعداد به صورت ریاضی آن ، به جای فارسی نوشتن آن ، استفاده نمایید .

محتوایی را تولید نمایید که کمیاب باشد .

طبق تحقیقات مختلفی که تا کنون انجام شده است ؛ استفاده نمودن از کلمات منفی ، بخصوص در عنوان ، می تواند خوانندگان بیش تری جلب نماید . برای مثال شما می توانید از این جمله استفاده کنید :

” 20 کاری که در فصل زمستان نبایستی انجام داد ”  این جمله ، به سادگی استفاده از این ترفند را به نمایش می گذارد .

در تولید محتوا متن تعجب بر انگیز تولید نمایید !

گاهی اوقات شما می توانید با استفاده از تفکرات خارج از چارچوب ، محتوای متن خود را به اثری فوق العاده و خاص تبدیل نمایید . قطعا با این روش نیز شما می تواند مخاطب را ضمن توجه کامل به متن ، به ادامه ی آن نیز ترغیب نمایید . طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ، روانشناسان نیز اعلام نموده اند ، به مراتب هر چیزی که غیر قابل پیش بینی باشد بسیار جذاب تر است ، از چیزهاییکه کاملا پیش بینی شده و از پیش تعیین شده می باشد .

پس کاملا توجه نمایید که تلاش نموده تا مخاطب را شگفت زده نمایید .

 

جهت خلاصه نویسی در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی وجود دارد ؟

بسیاری از اوقات می توان از روش حذف افعال به قرینه نیز استفاده نمود و یا جملات را با یک دیگر ترکیب نمود . به این صورت که به جای استفاده از چند جمله ، کلمات کلیدی را حفظ نموده و در یک جمله منظور را منتقل نمایید .

ضمنا لازم به ذکر می باشد که با حذف کلمات تکراری ، یا کلماتی که معنی یکسانی دارند ، می توان به جذابیت متن افزود و مانع از خستگی ذهن مخاطب شد .

جهت خلاصه نویسی در هنگام تولید محتوا چه راه کار هایی وجود دارد ؟

محتوای الکترونیکی چیست ؟

به طور کلی محتوای الکترونیکی را این گونه می توان تعریف نمود که ، هر نوع محتوایی که ، بتوان به وسیله ی رایانه مشاهده نمود و منتقل کرد ، به آن محتوای الکترونیکی می گویند .

برای تولید محتوای الکترونیکی ، بایستی اول از همه یک الگوی طراحی مناسب و بسیار خوبی داشت . البته این نکته نیز قابل ذکر می باشد که در این جا منظور ما از این جمله ؛ نقاشی و رنگ نمی باشد . بلکه موضوع مد نظر ما ، این می باشد که بایستی مراحل ساخت به گونه ای طراحی شود که ما را به هدف مورد نظرمان برسانند .

محتوای الکترونیکی چیست ؟
محتوای الکترونیکی چیست ؟

تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟

پیش از بیان هر چیزی ، بهتر است تا به ماهیت شبکه های اجتماعی پی برده و در نظر داشته باشیم که این شبکه ها ، در واقع فضایی است که ارتباط میان افراد شکل می گیرد . غالبا این شبکه ها ، برای بیزینس و کسب و کار ساخته نشده اند . اما امروزه کسب و کار ها به این شبکه ها نیز منتقل شده است .

غالبا نحوه ی تولید در این شبکه ها با یک دیگر متفاوت می باشد . زیرا باید توجه داشت که هر کدام از این شبکه های اجتماعی ، دارای هویتی جداگانه بوده ، و قطعا بایستی با توجه به همین موضوع محتوا سازی و هم چنین بازاریابی طبق هویت آن شبکه ساخته شود .

تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟
تولید محتوا و بازاریابی در فضای مجازی به چه صورتی می باشد ؟

ضمنا باید در نظر داشته باشید که محتوا سازی در شبکه های مجازی بخصوص فضایی هم چون اینستاگرام ؛ بایستی بیش ترین تمرکز بر این باشد که هدفمان سرگرم نمودن و هم چنین لذت بردن مخاطبان باشد .

در واقع بسیاری از کسانی که در این عرصه مشغول به کار می باشند ؛ با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه می شوند . آن ها نمی دانند در واقع چه محتوایی با سلیقه ی کاربران مطابقت داشته و ایده ی جذابی برای تولید محتوا ندارند .

با قاطعیت تمام می توان بیان نمود که کیفیت در امر محتوا سازی برای چنین شبکه هایی در صدر قرار داشته و مهم ترین عامل می باشد .

حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که فضاهایی هم چون اینستاگرام ؛ در نوع محتوا با دیگر شبکه ها کاملا متفاوت می باشد . از آن جایی که این شبکه بر پایه ی فیلم و عکس بنا شده است ، تولید محتوا برای اینستاگرام جنبه ی بصری بسیار حائز اهمیت می باشد . قطعا هر چه بیش تر به این موضوع توجه نمایید ، محتوای جذاب تر و موفق تری نیز خواهید داشت .

هم چنین توجه نمایید که شخصیت های متفاوتی ، عضو اینستاگرام بوده و هر صفحه نوع مخاطبانش با دیگر صفحات متفاوت می باشد . برای مثال اگر شما فروشنده ی لوازم کودک می باشد ؛ عمدتا بیش ترین مخاطبان شما نیز مادرانی می باشد که در شرف مادر شدن بوده و یا دارای چندین فرزند می باشند . و یا اگر شخصی ، صفحه ی فروش کتب درسی یا کمک درسی داشته باشد ؛ قطعا مخاطبانش دانش آموزان و یا پشت کنکوری ها می باشند .

نقل و قول ؛ در میان محتوا ها ، ثابت نموده که در شبکه های اجتماعی دارای شانس موفقیت بیش تری بوده ، و هم چنین مخاطبان زیادی دارد . در اینستاگرام ، تلگرام و . . . صفحات بسیار زیاد و مختلفی را می بینیم که از همین طریق ( گرد آوری نقل و قول بزرگان و مشاهیر ) توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب نموده و رشد زیادی داشته باشند .

برای مثال در تولید چنین محتواهایی ، بایستی حتما منبع جملاتی که قصد نشر آن را دارید ؛ ذکر شده و از مطمئن بودن آن نیز اطمینان حاصل نمایید . حتما توجه داشته باشید که یک استایل و سبک را در این مورد در نظر گرفته و سعی نمایید تا به آن وفادار بمانید .

ضمنا توجه داشته باشید شما می توانید این نقل و قول ها را در قالب عکس نوشته نیز تولید نموده و در شبکه های اجتماعی هم چون اینستاگرام که ، جنبه بصری دارند . به اشتراک بگذارید و برای صفحه ی خود در این شبکه مخاطبان زیادی را جذب نمایید . حتما در نظر داشته باشید که در این زمینه بایستی دقیق تر تصمیم گیری نمایید ؛ تا بتوانید برای صفحه ی اینستاگرامی خود مخاطبان بیش تری جذب نموده و به شکل حرفه ای تری عمل نمایید .

برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟

قطعا برای کسانی که در زمینه ی تولید محتوا در حال فعالیت می باشند ، پیدا کردن ایده هایی که مفید و کاربردی باشد چندان ساده نمی باشد .

ولی در نظر داشته باشید که می توان ابتدا برای آن که محتوای قوی تری را تولید نماییم بر روی مضوعات عمومی و بیش تر کاربردی مانور دهیم .

برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟
برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟

برای مثال شما می توانید برای شروع تولید محتوا پست هایی که بیش ترین بازدید را داشته اند ، دسته بندی نمایید . یا حتی می توان فهرستی از مزیت های یک حرفه یا شغلی که در آن بیشترین مهارت را دارید ؛ تهیه نمایید .

برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟
برای محتوا سازی داشتن چه ایده هایی الزامی می باشد ؟

گاهی اوقات برایمان پیش می آید که سوالی که ما در ذهنمان بوجود آمده ، دغدغه ی ذهنی و یا مشکل بسیاری از افراد نیز می باشد .

قطعا یکی از هدف های مهم برای تولید محتوا ، می تواند به این صورت باشد که با دیگر افراد ارتباط برقرار نموده و فضایی را ایجاد نموده تا افکار مخاطبان را به اشتراک گذاشته و ایجاد هم دلی بین مخاطبان گردید .

برای تولید محتوا با مضمون راهنمای خرید چه مواردی باید در نظر داشت ؟

گاهی اوقات محتوایی تولید می گردد که مخاطبان را در بهتر انجام داد کارها راهنمایی می نماید . قطعا این گونه محتواها ، که باعث شده اند هزینه ی مخاطبان کاهش پیدا کرده و راهشان را هموار تر نماید ، جذاب تر یا حتی سود آور تر نیز باشد .

برای تولید محتوا با مضمون راهنمای خرید چه مواردی باید در نظر داشت ؟
برای تولید محتوا با مضمون راهنمای خرید چه مواردی باید در نظر داشت ؟

فهرست ها ، راهنمایی خرید و فروش و . . . با استقبال زیادی رو به رو می شوند ؛ زیرا این گونه محتوا ها ، در انرژی ، زمان و هزینه ی مخاطبان صرفه جویی می نماید .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است