نصب وردپرس روی لوکال هاست

نصب وردپرس روی لوکال هاست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

ما در این مقاله، قصد داریم پیرامون موضوع « نصب وردپرس روی لوکال هاست » مطالبی را برای شما دوستان عزیز، ارائه نماییم. امروزه، بسیاری از افراد جامعه، قصد دارند برای محل کار خود، یک وب سایت، راه اندازی کنند.

نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست

در حال حاضر، این امکان وجود دارد که این دسته از افراد، برای راه اندازی وب سایت شرکت یا فروشگاه اینترنتی خود، از ورد پرس استفاده نمایند. البته، باید بدانید که ورد پرس بعد از قالبی که برای سایت شما ایجاد می کند، می بایست روی یک فضای اینترنتی، قابلیت اجرا و مشاهده در اینترنت را داشته باشد.

این فضای اینترنتی را هاست یا میزبان گویند. به فضای اینترنتی هاست، فضای مجازی لوکال هاست در سیستم کامپیوتر نیز می گویند.

در حقیقت هاست، محل قرار گیری وب سایت شماست. یک نکته مهم در این جا قابل ذکر است و آن تنوع ورد پرس در ایجاد قالب برای فضا های اینترنتی است. شما می توانید علاوه بر وب سایت، وبلاگ و حتی اپلیکیشن دلخواه خود را نیز با ورد پرس بسازید و با هاست آن را در اینترنت برای همگان به نمایش بگذارید.

با ما همراه باشید تا به سادگی نصب وردپرس روی لوکال هاست را یاد بگیرید

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ابتدا سئوالاتی مطرح می شوند، که در ادامه به پاسخ آنها خواهیم پرداخت.

شماره 1 : ورد پرس چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

شماره 2 : نکات مهم ورد پرس، چه مواردی است ؟

شماره 3 : لوکال هاست چیست ؟ چه مزایایی دارد ؟

شماره 4 : یک لوکال هاست چگونه ایجاد می شود ؟

شماره 5 : نصب ورد پرس روی لوکال هاست چگونه است ؟

شماره 6 : نکات تکمیلی نصب ورد پرس روی لوکال هاست، چیست ؟

[/stextbox]

نصب وردپرس روی لوکال هاست
نصب وردپرس روی لوکال هاست

شماره 1 : ورد پرس چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

برای آشنایی با ورد پرس، بهتر است بدانید که ورد پرس یک نرم افزار آنلاین است. منظور از آنلاین، این است که برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل بود و در اینترنت برای ورود به آن اقدام نمایید. این نرم افزار آنلاین، برای راه اندازی وب سایت قابل استفاده است. با ورد پرس، می توان به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید. به یک زبان ساده تر می توان گفت که ورد پرس یک نرم افزار اُپن سورس (open source) است. نرم افزار اُپن سورس ورد پرس، برای طراحی و ایجاد و راه اندازی یک وب سایت، یک وبلاگ و حتی یک اپلیکیشن کاربرد دارد.

به عبارت دیگر، نرم افزار ورد پرس، یک سیستم سایت ساز رایگان است. برای استفاده از ورد پرس اولین قدمی که باید انجام گیرد دانلود آن از سایت رسمی ورد پرس است. نسخه انگلیسی و حتی فارسی ورد پرس به راحتی قابل دانلود و نصب است. بعد از نصب ورد پرس باید آن را روی فضای اینترنتی خود قرار دهید. به عبارت کامل تر، باید گفت ورد پرس برای نصب به فضای اینترنتی نیاز دارد.

بعد از نصب ورد پرس در فضای اینترنتی خود، می توانید وب سایت خود را با تمام جزئیات ایجاد و سپس راه اندازی نمایید. منظور از جزئیات، طرح ظاهری، امکانات و سایر سرویس های وب سایت است. تمامی این موارد را خود شما می توانید به راحتی مدیریت نمایید. شکل زیر نمایی از گسترش برنامه ورد پرس با تنوع کاری را نشان می دهد.

شماره 1 : ورد پرس چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟
شماره 1 : ورد پرس چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

شماره 2 : نکات مهم ورد پرس، چه مواردی است ؟

حال که با ورد پرس و کاربرد آن آشنا شدید باید درباره نکات مهم آن نیز مطالبی بیاموزید. منظور از نکات مهم ورد پرس، رعایت مواردی است که به سایت شما ارزش بیشتری می دهد تا در صفحات اول گوگل به راحتی بار گذاری شود. این امکان با معرفی وب سایت ورد پرس، به سئو صورت می گیرد. سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization است. بهینه سازی موتور های جستجو نیز به نحوه استفاده از موتور های جستجو گر ارتباط دارد.

اگر سایت شما توسط هر مرورگری که باز شود در صفحه اول سایت گوگل بالا بیاید می توان گفت که سایت شما در زمینه سئو موفق بوده است. ورد پرس در میان سایر سایت ساز های دیگر، در جایگاه خوبی قرار دارد. انعطاف ورد پرس به خاطر موارد مهمی است که برای آن تدارک دیده شده است. نکات اصلی ورد پرس برای افزایش قابلیت آن عبارتند از :

1- سرعت بار گزاری بالا در اینترنت

2- بالا بودن کیفیت خدمات برای وب سایت

3- کاربرد راحت و آسان

4- داشتن امنیت در حد متوسط. چنانچه از متخصصان این حوزه استفاده شود می توان امنیت وب سایت ورد پرس را بیشتر کرد.

5- داشتن افزونه های متنوع که هریک برای یک کار خاص در ورد پرس، طراحی شده اند.

شماره 2 : نکات مهم ورد پرس، چه مواردی است ؟
شماره 2 : نکات مهم ورد پرس، چه مواردی است ؟

شماره 3 : لوکال هاست چیست ؟ چه مزایایی دارد ؟

منظور از لوکال هاست (local host)، وب هاستینگ روی کامیپیوتر شخصی است. لوکال هاست، یک فضای اینترنتی است که به صورت رایگان برای تست، اجرا و پیاده سازی وب سایت، مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده آدرس لوکال هاست، می توانید در مرورگر خود آدرس http://localhost را تایپ کنید. این آدرس با Ip = 127.0.0.1 تنظیم شده است. در واقع با تایپ آدرس ذکر شده، وب سرور کامپیوتر خود را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از لوکال هاست، مزایایی دارد که به آن اشاره می شود :

1- سرعت بالا در انتقال اطلاعات جهت تست وب سایت برای رفع مشکلات و احتمالاً بروز رسانی های جدید و آتی

2- رایگان بودن آن روی هر سیستم عاملی مانند ویندوز، مکینتاش، لینوکس و غیره

3- امکان ویرایش سریع و ساده هر فایلی که به وب سایت اختصاص دارد. این گزینه در مرحله آپدیت سایت بسیار به کار می رود. پنل مدیریتی وب سایت با سرعت بالا در دسترس ویرایش، قرار خواهد گرفت

4- زمان هدر نمی رود. منظور از هدر نرفتن زمان، این است که وقتی سرعت بالا در ویرایش فایل وجود داشته باشد و به اینترنت نیاز نباشد، در انجام کار خود تمرکز بیشتر با بازدهی بالا به دست خواهید آورد. زیرا منتظر اجرای کد در اینترنت نیستید. در همین لوکال هاست، تست و آزمایش کد با سرعت بالا انجام می گیرد.

شماره 3 : لوکال هاست چیست ؟ چه مزایایی دارد ؟
شماره 3 : لوکال هاست چیست ؟ چه مزایایی دارد ؟

شماره 4 : یک لوکال هاست چگونه ایجاد می شود ؟

تمامی برنامه نویسان از لوکال هاست برای تست، آزمون و خطای کد های برنامه نویسی تحت وب خود استفاده می کنند. با یک لوکال هاست  می توان، هر برنامه یا اسکریپتی را اجرا نمود. این کار از هدر رفتن زمان و نیز هزینه ای که برای عملیات رفرش کردن کد در اینترنت جهت آزمودن آن نیاز است، جلوگیری می کند. و حتی به صورت یک فضای شخصی، مکانی را برای تست برنامه شما ایجاد می کند تا بررسی های قبل از بارگذاری نهایی پروژه خود را در آن انجام دهید.

کاری که یک لوکال هاست انجام می دهد دقیقاً مشابه یک وب سایت آنلاین روی اینترنت است که کدهای آن نیاز به بروز رسانی دارد. با داشتن یک لوکال هاست محلی، دیگر نیازی به هاست و دامین اصلی ( دامنه واقعی ) نخواهیم بود. زیرا خرید هاست و دامنه اصلی به زمان بعد از تست وب سایت، موکول خواهد شد. بنابر این باید با روش نصب لوکال هاست آشنا بود.

شماره 4 : یک لوکال هاست چگونه ایجاد می شود ؟
شماره 4 : یک لوکال هاست چگونه ایجاد می شود ؟

نصب نرم افزار iis

برای داشتن یک لوکال هاست در کامپیوتر، نیاز به نصب چندین برنامه دارید. برنامه های مورد نیاز لوکال هاست شامل iis و آپاچی است. اگر سیستم عامل شما ویندوز باشد باید فقط نرم افزار iis را نصب کنید. iis یک مترجم برای برنامه های تحت وب ویندوز است. علاوه بر این مترجم، دو نرم افزار دیگر شامل :

1- xampp (X-OS – Apache – MySQL – PHP – Perl) و 2- wamp (Windows – Apache – MySQL – PHP) برای ساخت لوکال هاست نیاز است. و چنانچه سیستم عامل شما لینوکس باشد، باید آپاچی را نصب کنید. آپاچی نیز یک مترجم برای سیستم عامل لینوکس است. این مترجم برای ترجمه کد های برنامه php مورد نیاز است. به همراه آپاچی باید نرم افزار lamp (Linux – Apache – MySQL – PHP) را نصب کرد. سیستم عامل مک نیز به دو نرم افزار 1- xamp و 2- mamp (Mac – Apache – MySQL – PHP) برای ایجاد لوکال هاست نیاز دارد.

به عبارت دیگر، برای ایجاد یک لوکال هاست باید فقط یک نرم افزار مترجم و برنامه های دیگر ساخت لوکال را متناسب با نوع سیستم عامل سیستم خود نصب کنید. بعد از نصب کامل برنامه ها، می توان کد های تحت وب خود را به آسانی و بدون اتصال به اینترنت آزمود.

وقتی که لوکال هاست را در سیستم خود نصب کردید، می توانید در مرورگر خود آدرس http://localhost/SITE_NAME را وارد نمایید و در آنجا به تغییرات وب سایت ایجاد شده، اقدام نمایید. SITE_NAME نام وب سایت یا اپلیکیشن شما است و  local host نیز محل ایجاد لوکال هاست در سیستم کامپیوتر شما می باشد.

شماره 5 : نصب ورد پرس روی لوکال هاست چگونه است ؟

برای اجرا و تست یک وب سایت ورد پرس، باید آن را در یک فضای مجازی آزمون و خطا نمود. این کار، برای وب سایتی که اولین بار به اجرا می رود نیاز است. همچنین برای هر پروژه دیگری که تحت وب باشد، بهتر است از لوکال هاست استفاده شود. در واقع استفاده از لوکال هاست در آزمودن خطای کد، به هر برنامه نویسی توصیه می شود. برای نصب ورد پرس روی لوکال هاست باید نکاتی را در نظر داشت بعد به نصب اقدام نمود. مراحل نصب ورد پرس روی لوکال هاست به شرح ذیل می باشند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شماره 5 : نصب ورد پرس روی لوکال هاست چگونه است ؟
شماره 5 : نصب ورد پرس روی لوکال هاست چگونه است ؟

مرحله اول – مرحله بررسی و نصب پیش نیاز ها :

نکته مهم آن است که آخرین ورژن از برنامه های ورد پرس و نیز Xampp را دانلود و سپس نصب کرد. توجه داشته باشید برای دانلود Xampp حتماً نسخه مرتبط با نوع سیستم عامل کامپیوتر خود را دانلود و نصب نمایید. بعد از این مرحله به ایجاد لوکال هاست اقدام نمایید. از آن جا که هر ورژن از برنامه Xampp به ورژن برنامه php خاص خود نیاز دارد؛ باید عمل بروز رسانی ورژن برنامه های مرتبط با یکدیگر انجام شود.

در غیر اینصورت با مشکلاتی در حین کار مواجه خواهید شد. نصب برنامه Xampp مشابه نصب هر برنامه دیگر است. مسیر پیش فرض نصب برنامه Xampp آدرس C:/ Xampp است. وقتی Xampp نصب شد آن را باز کنید. در صفحه آغازین آن دکمه شروع (start) را کلیک کنید.

دو گزینه دیگر یعنی گزینه های Apache و MySql را در مراحل نصب ورد پرس روی لوکال فعال نمایید. MySql، حکم یک مفسر برای پردازش دستورات برنامه است. با MySql، عملیات ویرایش، حذف، اضافه کردن، دریافت یا چاپ خروجی دستورات برنامه به راحتی قابل اجرا است.

در حقیقت این مرحله برای ایجاد پایگاه داده ورد پرس و نصب آن بایستی انجام گیرد. ممکن است در مرحله نصب زمپ، اجازه دسترسی به فایروال داده نشود. در مرحله آخر این بخش نیز اجازه دسترسی باید انتخاب شود شما گزینه Allow access را برگزینید. تا اجازه دسترسی به فایروال زمپ برای شما صادر شود.

اگر تا این مرحله جایگاه Xampp یا آپاچی معلوم نبود یا فعال نشده بود، یک پیغام خطا ظاهر می شود که باید طبق دستور العمل عنوان شده، پورت آن را تغییر داد. با تغییر پورت مشکل حل می شود. بعد از نصب برنامه Xampp می توان وارد وب سایت سازنده برنامه زمپ شد. با مراجعه به این سایت، کارکرد زمپ را بیشتر مطالعه نمایید.

برنامه محبوب زمپ

برنامه محبوب زمپ با انجمن های پشتیبانی سایت سازنده خود، در میان برنامه نویسان، جای خود را به خوبی باز کرده است. چنانچه تا این مرحله را خوب جلو آمده باشید باید با دکمه انتهای نصب یعنی Finish مواجه شوید.

آن را کلیک کنید تا به طور کامل برنامه زمپ روی کامپیوتر شما اجرا شود. زبان انگلیسی را برای کار در آن برگزینید. دکمه Save را بزنید و با کمی صبر وارد مرحله اجرای برنامه شوید. اگر در زمان نصب کامپیوتر ریست شد نگران نباشید. تمامی برنامه های مفسری، مترجمی و سایر برنامه های مورد نیاز ایجاد لوکال هاست، همگی در حالت انتظار و خاموشی به سر می برند.

بعد از این مرحله نیز عبارت localhost را در آدرس مرورگر تایپ نمایید. گزینه phpmyadmin هست، روی آن کلیک کنید. غیر از کلیک روی phpmyadmin، می توان در مرورگر آدرس localhost/phpmyadmin را وارد کرد. وارد کردن این آدرس، راه دومی برای ورود بهmyadmin است. حالا وارد محیط دیتا بیس می شوید. محیط دیتا بیس همان صفحه مدیریت پایگاه داده است. در واقع، برای نصب ورد پرس روی لوکال هاست به یک دیتا بیس نیاز ضروری وجود دارد.

مرحله دوم – مرحله ساخت پایگاه داده جدید :

در این مرحله باید یک دیتا بیس جدید را ایجاد کرد. گزینه New را در سمت چپ بزنید تا ساخت دیتا بیس با انتخاب Create database آغاز شود. برای ساخت یک دیتا بیس یا همان پایگاه داده باید در صفحه باز شده نام دلخواه را وارد نمایید.

در قسمت Collection مقدار utf_persian_ci را انتخاب و در آخر نیز دکمه Create را برای ساخته شدن پایگاه کلیک نمایید. با این مسیر دیتا بیس ساخته می شود. باید در مراحل ساخت پایگاه داده، کمی منتظر باشید تا فایل و پوشه های مورد نیاز دیتا بیس به درستی ایجاد شوند. با انجام درست این کار، یک دیتا بیس را برای وب سایت خود روی لوکال هاست ایجاد کرده اید. از این به بعد می توانید این پایگاه داده را برای وب سایت خود استفاده کنید.

در مرحله بعد باید به سراغ مسیر نصب برنامه رفت. در درایو C وارد پوشه Xampp شوید و در میان زیر پوشه های آن، پوشه htdocs را پیدا کنید. وارد پوشه htdocs شوید. Htdocs همان ریشه فایل های وب سایت روی لوکال هاست شماست.

در واقع هر فایلی که در آدرس local host ِصفحه زمپ وجود دارد در این پوشه قرار خواهد گرفت. یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن استفاده از یک پوشه جدید غیر از پوشه htdocs است.

یعنی می توان پوشه جدیدی ایجاد کرد و در آن مسیر به نصب ورد پرس روی لوکال هاست اقدام کرد. در واقع، می توان به تعداد دلخواه پوشه و پروژه مختلف را با ورد پرس ایجاد کرد و به وسیله آن، ورد پرس های ایجاد شده که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند را می توان به آسانی مدیریت کرد.

مرحله سوم. مرحله راه اندازی ورد پرس در Xampp :

در این مرحله بروز بودن نسخه Xampp را یاد آوری می کنیم. زیرا اگر این برنامه بروز باشد، دیگر از هک شدن های کدهای مخرب برای ورود به وب سایت خود نگرانی نخواهید داشت. نکته مهم دیگر هم این است که ورد پرس نسخه جدید را فقط از سایت رسمی آن دانلود و نصب نمایید. این کار برای جلوگیری از حملات هکر ها بسیار مؤثر است. این کار برای عدم نفوذ مخرب ها، ویروس ها، و بد افزار ها حائز اهیمت است.

رعایت موارد گفته شده امنیت وب سایت ورد پرس شما را افزایش خواهد داد. برای راه اندازی نرم افزار ورد پرس در Xampp باید ابتدا تمام محتویات پوشه Htdocs و یا پوشه جدید خود را حذف نمود. این پوشه باید خالی باشد تا محتویات پروژه وب سایت در آن ذخیره شود. در این پوشه باید فایل فشرده ورد پرس را در آن کپی ( copy ) کرد. اگر فایل برنامه ورد پرس را دانلود کرده باشید به صورت یک فایل فشرده است. پوشه مذکور باید از حالت فشرده خارج شود. این مرحله، یک مرحله اصلی در نصب ورد پرس روی لوکال هاست است.

عبارت localhost در مرورگر خود وارد کنید

مرورگر خود را باز کرده و عبارت localhost را وارد نمایید. صفحه نصب ورد پرس باز می شود روی دکمه next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. مرحله جدید مربوط به وارد کردن اطلاعات دیتا بیس است. مرحله عنوان شده را مرحله تعریف user info می گویند.

نام پایگاه داده نامی است که برای دیتا بیس در صفحه phpmyadmin انتخاب کردید. نام کاربری root است و رمز هم خالی است. دکمه فرستادن را بزنید و بعد دکمه راه اندازی نصب را انتخاب و کلیک کنید. در این مرحله باید اطلاعات سایت خود را وارد نمایید و در آخر گزینه راه اندازی ورد پرس را کلیک کنید.

با انجام مراحل گفته شده هم اکنون شما ورد پرس را روی لوکال هاست خود نصب کردید. در مرورگر آدرس local host را تایپ کنید و وارد سایت خود شوید. یا آدرس http://localhost/phpmyadmin را در مرورگر وارد نمایید.

عبارت localhost در مرورگر خود وارد کنید
عبارت localhost در مرورگر خود وارد کنید

شماره 6 : نکات تکمیلی نصب ورد پرس روی لوکال هاست، چیست ؟

برای بیان نکات تکمیلی از اعمالی که انجام شد به این نکته خواهیم رسید که بعد از ایجاد وب سایت توسط نرم افزار ورد پرس، حتماً آن را روی یک لوکال هاست تست کنید. برای این تست به مراحل نصب ورد پرس روی لوکال هاست نیاز است که در بالا به آن اشاره شد. برنامه Xampp برنامه اصلی نصب ورد پرس روی لوکال هاست است. چنانچه تمامی مراحل را به درستی پیش بروید می توانید کدهای وب سایت ورد پرس خود را به آسانی تست و بررسی نمایید و بعد از این تست آن را روی هاست اصلی برای نمایش دائم در اینترنت قرار دهید.

شماره 6 : نکات تکمیلی نصب ورد پرس روی لوکال هاست، چیست ؟
شماره 6 : نکات تکمیلی نصب ورد پرس روی لوکال هاست، چیست ؟

قابلیت دریافت و ارسال فیدبک کد

لوکال هاست قابلیت دریافت و ارسال فیدبک کد و باز خوردهای سازنده را در عین سادگی مهیا نموده است. نهایت کار لوکال هاست انتقال وب سایت ورد پرس بر روی یک هاست واقعی است. با انجام نصب ورد پرس روی لوکال هاست هزینه راه اندازی سایت خود را پایین خواهید آورد. حتی می توان موارد مهم از پشتیبانی و نگهداری از وب سایت، همچون بکاپ گیری را برای سایت روی لوکال هاست انجام داد.

امروزه با لوکال هاست برای ورد پرس انتقال به محیط هاست به صورت آنلاین، بدون هیچ مشکلی روی دامنه اصلی در حال اجرا است. تمامی کارها در مراحل نصب ذکر شده اند که می توانید به آن مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

نکته آخر نیز مربوط به صفحه ورود اطلاعات وب سایت است. در این مرحله مواردی وجود دارد که به آن اشاره کوتاهی خواهیم کرد : گزینه اول عنوان سایت می باشد. برای پر کردن عنوان وب سایت در فیلد مورد نظر باید پر شود. این عنوان در زمان باز شدن سایت در صفحه مرورگر نمایش داده می شود. گزینه دوم نام کاربری است، نام کاربی همان نام مدیر سایت است که باید در این فیلد آن را پر کرد.

حفظ و نگهداری

دقت داشته باشید، باید در حفظ و نگهداری این نام، کوشا باشید و آن را در اختیار کس دیگری قرار ندهید. این نام برای ورود به پیشخوان ورد پرس و مدیریت سایت، یک نیاز ضروری به شمار می آید. گزینه سوم رمز یا پسورد است. رمز انتخابی نیز برای ورود به پیشخوان ورد پرس نیاز است. برای ایجاد آن باید از یک کلمه قوی شامل اعداد، سمبل ها، حروف کوچک و بزرگ استفاده کرد تا رمز امنی را به سایت خود اختصاص دهید.

گزینه چهارم ایمیل است. در بخش وارد کردن ایمیل نیز، ایمیل خود را وارد نمایید. تا در اطلاع رسانی های بعدی خود شما به عنوان مدیر، از موقعیت های بعدی مطلع باشید.

از اینکه تا انتهای این مقاله نصب وردپرس روی لوکال هاست با ما همراه بودید بسیار متشکریم و امیدواریم که از خواندن مقاله نصب وردپرس روی لوکال هاست ، بهره کافی را کسب کرده باشید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید