محتوانویسی چیست؟

محتوانویسی چیست؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

روزها
ساعت
دقيقه
ثانیه‌

در این مقاله می خواهیم بدانیم محتوانویسی چیست؟ و چگونه انجام می شود.

شما می توانید جهت تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

ما در تیم هشت با کاهش چشمگیر هزینه قیمت هایی باور نکردنی را در تولید محتوا ارائه می دهیم.

مزیت رقابتی اصلی ما هدفمند بودن محتوا و همچنین نتیجه محور بودن آن است.

جهت مشاهده هزینه محتوانویسی اینجا کلیک کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

محتوا چیست؟

فرق بین داده(data)، اطلاعات(information)، دانش ( knowledge) و محتوا ( content) چیست؟

تولید محتوا و محتوا نویسی چیست؟

ویژگی محتوای حرفه ای چیست؟

چگونه محتوا نویسی را یاد بگیریم؟

نکات مهم و قابل توصیه در تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا برای اینستاگرام به چه شکل است؟

چند نوع ترافیک برای سایت یا وبلاگ وجود دارد؟

در تولید محتوا در استوری اینستاگرام چه نکاتی مهم هستند؟

 

محتوانویسی چیست؟
محتوانویسی چیست؟

محتوا چیست؟

در ابتدا به بررسی محتوا( content) می پردازیم. محتوا چیست و چگونه می شود محتوا تولید کرد؟ انواع ان به چه شکل هستند و چه جزییاتی را شامل می شود؟

نخست باید بین داده، اطلاعات، دانش و محتوا تمایز قایل شویم و مرز بین انها را مشخص کنیم. با این که نمی توان تعریف دقیق و مشخص و واحدی از محتوا ارائه کرد با این حال سعی داریم خلاصه ای از تعاریف کاربردی موجود در این باره را ارائه دهیم.

محتوا شکل خاصی از اطلاعات است که برای انسان که مخاطب ان محسوب می شود قابل استفاده و درک باشد. این اطلاعات که در ساختار مشخصی قرار می گیرند، می توانند در قالب های مختلفی شکل گیرند. واژه محتوا ( در محاوره) به جای رسانه مورد استفاده قرار می گیرد .

از این واژه در حوزه تبلیغات و بازاریابی استفاده می شود. محتوا( content) را می توان راهی برای برقراری ارتباط جمعی دانست. محتوا از منظر رسانه می تواند شامل هر نوع پیام، گزارش، خبر، بیان احساسات و مانند ان باشد که از طریق ابزارهای مختلف منتقل می شود.

به عبارت دیگر متن، نوشته، عکس و تصاویر، صوت وصداو ویدیو و … همه محتوا هستند. موارد ذکر شده انواع رسانه های محتوا هستند. محتوا می تواند برای معرفی قالب های مختلف اطلاعات استفاده شود.

 فرق بین داده(data)، اطلاعات(information)، دانش ( knowledge) و محتوا ( content) چیست؟

همان طور که گفته شد باید میان داده، اطلاعات، دانش و محتوا تمایز قائل شد. داده ( data) می تواند شامل مجموعه ای از نمادها( مانند حروف، اعداد) باشد که می توانند از طریق ابزارهای حسی انسان ( یعنی بویایی، شنوایی، بینایی، لامسه و شنیداری) و همین طور رایانه ها ( یعنی موس، صفحه کلید و …) درک شوند. واژه داده بسیار کلی است و می توان شامل مجموعه وسیعی شود.

مطلب روز  تولید محتوا اینستاگرام

اطلاعات( information) مجموعه از داده ها، اخبار، معلومات، مفروضات و دانسته ها  هستند. در واقع داده ها طی تغییرات و اصلاحاتی به اطلاعات تبدیل می شوند.

دانش (knowledge) نیز یک ساختار برای تولید و سازماندهی یافته ها و اطلاعات در قالب پیش بینی ها و توضیحات است. به عبارت دیگر دانش مجموعه ای است از دانستنی های بشر که در زندگی از ان استفاده می کند. طبقه بندی دانش بشری باعث پیدایش علوم مختلف شد.

اطلاعات نیز طی تغییراتی و فرایند هایی چون خلق و افرینش به دانش تبدیل می شود. همان طور که در پاراگراف قبل به ان اشاره شد محتوا( content)مجموعه ای از پیام ها است که راه ارتباطی برای انتقال داده ها و اطلاعات محسوب می شود.

 

تولید محتوا و محتوانویسی چیست؟

درگذشته شاهد فعالیت وبلاگ هایی بودیم که از نظر ظاهر غنی ولی از نظر محتوا فقیر و ضعیف بودند. در این دوره از وبلاگ نویسانی استفاده می شد تا محتوای مورد نظر را ارتقاع ببخشند و کیفیت ان را افزایش دهند. امروزه شاهد حضور و  پیشرفت سیستم هایی چون CMS هستیم که این خود باعث کاهش تمایل و شکل گیری وبلاگ های قدیمی هستند.

با این پیشرفت کاربران یک سایت وردپرس راه می اندازند و هم محتوای با کیفیت و غنی تولید می کنند و هم با استفاده از ابزارهای متنوعی که سایت وردپرس در اختیارشان قرار می دهد این محتوا را سئو می کنند و در اینترنت نشر می دهند. در واقع محتوا نویسی باعث افزایش روزافزون ترافیک سایت می شود و اهرمی است برای بالا کشیدن سایت مورد نظر در موتورهای جستجو.

در محتوانویسی نویسنده یا نویسندگان باید محتوایی تازه بنویسند یعنی محتوای ان ها باید در هیچ سایت دیگری عینا وجود نداشته باشد یا به عبارت دیگر با نوشتار و بیان جدید بیان شود.

تولید محتوا و محتوانویسی چیست؟
تولید محتوا و محتوانویسی چیست؟

 ویژگی محتوای حرفه ای چیست؟

یک محتوای حرفه ای نباید تکراری باشد( منظور این است که نوشتار جدید باشد! ) و یا مطالب دیگران کپی شده باشد. محتوای حرفه ای و قابل قبول محتوایی تازه، جدید، جامع و بدون کپی برداری و با استفاده از منابع معتبر است که با در نظر گرفتن اصول محتوانویسی استاندارد باشد.

محتوای تولید شده باید بیانی ساده و روان داشته باشد. از مطالب گنگ و پیچیده استفاده نکنید. محتوای تولید شده می تواند پادکست، تصاویر و ویدیوی مرتبط نیز باشد که این کار جامع بودن کار شما را نشان می دهد.

مطلب روز  تولید محتوا برای سایت حسابداری

چگونه محتوا نویسی را یاد بگیریم؟

برای محتوا نویسی نیاز به تمرین مکرر دارید، هم چنین می توانید از بسته های اموزشی در این حوزه نیز استفاده کنید. مطالعه سایت های مربوطه در این حوزه نیز کمکتان می کند.

چگونه محتوا نویسی را یاد بگیریم؟
چگونه محتوا نویسی را یاد بگیریم؟

نکات مهم و قابل توصیه در تولید محتوا چیست؟

در تولید محتوا به نکات زیر توجه کنید.

  • محتوای تولیدی باید جامع، جدید و کامل باشد.
  • در تولید محتوا از منابع مناسب و موثق استفاده کنید.
  • از کپی برداری از اثار و محتواهای دیگر بپرهیزید.
  • در تولید محتوای خود از انواع محتواهای تصویری، صوتی و … استفاده کنید.
  • از منابع خارجی و لاتین نیز برای افزایش اعتبار کار خود استفاده کنید.
  • به ارتباط، انسجام و پیوستگی مطالب خود دقت کنید.
  • در محتوانویسی می توانید از لینک ها نیز استفاده کنید. ( این کار اعتبار کار شما را زیاد می کند و به مخاطبان این امکان را می دهد که به بخش های مختلف و نیز مطالب مرتبط دسترسی راحت تری داشته باشند و بازدید از سایت شما زیاد شود.)
  • در تولید محتوای خود می توانید از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و غیره نیز استفاده کنید.( اشتراک گذاری محتوایی ویدیویی و متنی)
  • خلاقیت مهم ترین ابزار شما برای موفقیت در محتوانویسی است. خلاق باشید.
  • مخاطبان خود را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز های انان محتوا را تولید کنید.
  • محتوای تولید شده را در انتها حتما ویرایش کنید.
  • زمان خود را مدیریت کنید.
نکات مهم و قابل توصیه در تولید محتوا چیست؟
نکات مهم و قابل توصیه در تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا برای اینستاگرام به چه شکل است؟

نیازی به یاداوری نیست که شبکه های مجازی مخصوصا اینستاگرام در حال تبدیل شدن به تاثیرگزارترین ابزارهای بازاریابی در دنیا هستند. ویژگی ها و خصوصیاتی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی دارد، شرایط را برای بازاریابی های اینترنتی و به عبارت دیگر نوعی دیجیتال مارکتینگ فراهم می کند. با تولید محتواهای مناسب که شامل تصاویر، کلیپ و ویدیو و پادکست های صوتی و هم چنین متن های مناسب می توان در جهت معرفی کالا ها و خدمات و فروش انها اقدام کرد.

اینستاگرام هم چنین با داشتن ابزاری چون استوری در جهت دیده شدن بیشتر محتواها نیز کمک فراوانی می کند. ازجمله مزایای ابزار استوری این است که در زمان کوتاه تری مطلب مورد نظر دیده می شود و مخاطب نیازی به خواندن متن های طولانی ندارد.

ورود به سایت های مختلف از طریق استوری ها راحت تر است. در استوری ها امکان نظرسنجی و برگزاری مسابقه نیز وجود دارد. از دیگر مزایای استوری ها قابلیت هایلایت اینستاگرام است.  این قابلیت کمک می کند که استوری ها بعداز ۲۴ ساعت  حذف نشوند و بتوان انها را در دسته بندی هایی در صفحه خود حفظ کرد و بدین صورت تبلیغات، محصولات رایگان، اخبار و اطلاعیه ها، زمان ارائه محصولات و غیره در دسترس هستند و می توان به راحتی دوباره به ان استوری ها دسترسی داشت.

مطلب روز  هزینه تولید محتوا اینستاگرام

چند نوع ترافیک برای سایت یا وبلاگ وجود دارد؟

دو نوع ترافیک برای سایت یا وبلاگ وجود دارد::

۱) ارگانیک

۲) پولی

ترافیک ارگانیک  در واقع هدایت به یک سایت یا وبلاگ  از طریق جست و جوی کلید واژه  یا عبارت مورد نظر در گوگل است.

ترافیک پولی (پرداخت شده) زمانی است که بازدیدکننده از طریق تبلیغات به سایت یا وبلاگ وارد شود .در واقع ما پولی هزینه می کنیم تا بازدیدکننده را مجبور به بازدید از سایت یا وبلاگمان کنیم.

در تولید محتوا در استوری اینستاگرام چه نکاتی مهم هستند؟

در تولید محتوا در اینستاگرام باید به نکات زیر توجه کرد:

  • تصویری که در استوری مورد استفاده قرار می گیرد باید مناسب بوده و جلب توجه کند.
  • نام برند مورد نظر باید در استوری ذکر شود.( به صورت دست نویس یا لوگو)
  • برای مناسبت های ویژه استوری های ویژه تهیه کنید.
  • بهتر است استوری ها موسیقی متن داشته باشند.
  • از ویدیوهای کوتاه و جذاب که معرف خوبی برای موضوع مورد نظرتان است استفاده کنید.
  • رنگ بندی صفحه را مورد توجه قرار دهید.
  • توجه و دقت لازم را داشته باشید که متن گذاشته شده در استوری غلط تایپی یا املایی نداشته باشد.
  • زمان بندی نکته مهم دیگر است. سعی کنید زمان اپلود استوری ها منظم باشد و وقفه ی بلند بینشان نیفتد.
  • سعی کنید در محتوای تولید شده خود لینک سایت یا وبلاگ مرتبط هم بگذارید تا امکان دسترسی به ان وبلاگ ها و سایت ها برای مخاطبان فراهم باشد. این کار اعتبار کارتان را نیز افزایش می دهد و ترافیک سایت ها و وبلاگ ها را نیز بالا می دهد.

از اینکه تا انتهای مقاله محتوانویسی چیست؟ ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله محتوانویسی چیست؟ نهایت استفاده را کرده باشید

سفارش تولید محتوا 

جهت سفارش تولید محتوا می توانید از خدمات تولید محتوای هدفمند تیم هشت استفاده کنید.

همچنین می توانید حهت دریافت مشاوره اولیه رایگان با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
فروش محتوا در این مقاله قصد داریم به فروش محتوا بپردازیم : امروزه بیشتر افراد برای اینکه خود و یا محصول خود را به دیگران معرفی کنند از محتوا استفاده می کنند ب...
مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا... در این مقاله قصد داریم در خصوص مهارت های لازم برای تولید کننده محتوا صحبت کنیم . در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد: تولیدا محتوا چیست و...
کتاب آموزش تولید محتوا هرآنچه که باید در رابطه با کتاب آموزش تولید محتوا بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است. در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم: ایجاد محت...
تولید محتوای تخصصی تولید محتوا در هر زمینه ای اتفاق می افتد. تولید محتوای تخصصی یکی از آن ها است که بحث مورد نظر امروز در این مقاله  می باشد. با بررسی محتوا و شنلاخت آن،...
Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...

مشاوره سئو و تولید محتوا

09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید