تنها هدف عنوان آگهی

تنها هدف عنوان آگهی چیست؟ برای روشن شدن مطلب، به مقایسه ی زیر توجه کنید

عنوان یک آگهی همچون پرچمی است که پرچمدار قطار در کنار ریل در دست دارد. این فرد بدین خاطر از پرچم استفاده می کند که به سرعت توجه مهندس راه اهن را به فطاری که در حال ورود است، جلب کند تا بتواند پیامی را به او انتقال دهد.

دربارهی تبلیغات نیز عنوان اگهی همان نقش پرچم را بازی می کند. اجازه بدهید این مقایسه را ادامه بدهیم. فرض کنید قطار متشکل است از یک موتور دیزل مدرن تندرو و یک خودرو. مهندس راه اهن اغلب مادر یا پدر یک خانواده است.

آن خودروی وابسته، نقش دیگر اعضای خانواده را بازی می کند. همگی آنها در طول مسیر زندگی روزانه ی خود حرکت می کنند و مطابق با هیاهوی امروزی به سرعت به حرکت خود ادامه می دهند.

عنوان اگهی

پیام روی آن پرچم (یعنی عنوان آگهی) باید ترغیب کننده باشد. بله، باید به اندازهی کافی ترغیب کننده باشد تا بر دیگر مواردی که جلب نظر می کنند، پیروز شود؛ یعنی باید توجه را به خود جلب کند و در ازای خواندن، پاداشی را نیز نصیب خواننده نماید.

این پاداش باید به اندازه ی کافی جذاب باشد تا خواننده به خواندن متن آگهی ادامه دهد.

(در مورد یک نوع عنوان آگهی با هشدار منفی هم شاید بتوانیم به مقایسه ی خود ادامه دهیم و بگوییم این عنوان، همچون یک پرچم قرمز عمل می کند.) پس روشن است که یک عنوان خوب، دو ویژگی اصلی دارد:

نخست آن که از میان خوانندگان نشریه آنهایی را انتخاب می کند که به موضوع آگهی علاقه مندند و دوم آن که در ازای خواندن آگهی، وعده ی یک پاداش با ارزش را به آنان میدهد

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چیست؟... امروز در خدمت شما هستیم با معرفی کپی رایتر کیست و کپی رایتینگ چیست؟ کپی رایتر کیست؟ کپی رایتر کسی است که پشت دستگاه تایپ می نشیند و از دو توانایی م...
چگونه تولید محتوا در کسب و کارو استارتاپ شما تاثیر... امروز بررسی میکنیم که چگونه تولید محتوا در کسب و کارو استارتاپ شما تاثیر میگذارد؟ در این مقاله منظور از تولید محتوا، تولید مقاله برای قسمت بلاگ وب ...
۳۶ درس کپی رایتینگ از کپی رایترهای حرفه ایی (بخش د... امروز با شما هستیم با معرفی 36 درس کپی رایتینگ از کپی رایترهای حرفه ایی (بخش دوم) در قسمت اول مقاله ده مورد از تکنیک های کپی رایتینگ که دستاورد بهت...
چگونه در بازارهای شلوغ تبلیغ کنیم؟... چگونه در بازارهای شلوغ تبلیغ کنیم؟ یکی از متداولترین تکنیک های بکار گرفته شده به وسیله نویسندگان تبلیغات به عنوان تکنیک «عصاره کشی از بازار» شناخت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *