تبلیغات زیرکانه را متوقف کنید؟

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که افراد در زمان شروع به نوشتن تبلیغات انجام می دهند درج تبلیغ زیرکانه است. آنها به جای این که به صورت ساده پیام فروش خود را درج کنند، می خواهند افراد را با توانایی خود در نوشتن تبلیغات زیرکانه و یا خنده دار تحت تاثیر قرار دهند.

یکی از بزرگان تبلیغات می گوید «حماقت باعث فروش نمی شود، نبوغ بی ربط هم همین طور» (دال، ۱۳۸۷، ۴۱).

چرا آنها در این دام می افتند؟

تبلیغات زیرکانه

خوب جواب ساده است. آنها از شنیده ها، دیدهها یا خوانده های خود در رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجلات یاد گرفته اند.

شما در تمام دنیا شاهد آن هستید که آژانس های تبلیغاتی هزاران دلار صرف تهیه تبلیغات مورد پسند برای برد جایزه می کنند.

این تبلیغات زیرکانه برای انجام فروش در فروشگاه طراحی نشده است بلکه فقط برای تحت تاثیر قرار دادن داوران طراحی شده است.

داوران خود هیچ علاقه ای به دانستن این که آیا این تبلیغات موفق بوده یا خیر ندارند.

آنها در واقع بدنبال بهترین بازی کلمات، بزرگترین، واضح ترین، یا بامزه ترین تبلیغات هستند.

آنها نکته اصلی را فراموش کرده اند:

تبلیغات فقط و فقط یک هدف دارد: تشویق افراد به خرید کالا و یا خدمات – وادار کردن افراد

به آمدن و خرید از شرکت شما (شوگارز، ۲۰۰۹).

در واقع مشکل تبلیغات زیرکانه این است که افراد را ترغیب به خرید نمی کند

. برای اثبات ادعای من سعی کنید تمامی تبلیغاتی که در طول یک روز معمولی می بینید، می شنوید، یا می خوانید را به خاطر بیاورید.

اگر تعداد بیلبوردها، نمایشگرهای داخل فروشگاه، ویترین ها، تابلو تاکسی ها، تابلوهای محیطی که روزانه هنگام حضور در اماکن می بینید را بخاطر بیاورید. احتمالا از این گفته که افراد در طی روز در معرض ۱۵۰۰ تبلیغ قرار می گیرند زیاد تعجب نخواهید کرد.

تعداد تبلیغات

تاکنون در مقابل چه تعدادی از این تبلیغات توقف و به آنها توجه کرده اید؟ اصلا چه تعداد از این تبلیغ ها را واقعا می توانید بخاطر بیاورید؟ احتمالا این تعداد زیاد نخواهند بود.

جای خوشحالی است اگر افراد ۱۰ تبلیغ را به خاطر بیاورند.

زیرا اگر ما به تمامی تبلیغات در طی روز به دقت توجه کنیم، کل روز را به خواندن تبلیغات صرف کرده ایم.

مشکل تبلیغات زیرکانه در حقیقت این است که افراد وقت کافی ندارند که بایستند و در مورد این که تبلیغ سعی در گفتن چه چیزی دارد فکر کنند.

جلب توجه مشتریان

اگر تبلیغ شما پیام فروش را به سرعت نرساند در دستیابی به هدف واقعی خود (افزایش فروش) ناکام خواهد ماند. بنابراین باید توجه مشتریان را به خود جلب نمایید و در خاطر آنها باقی بمانید. برای این کار در طراحی تبلیغات باید خلاقیت داشته باشید. خلاقیت توانایی کنار هم گذاشتن عناصر کالا و تبلیغ و ایجاد یک ارتباط جدید است (اوگین و همکاران، ۲۰۱۰، ۳۱۵).

برای روشن شدن مطلب مثالی می آوریم، این دو تیتر تبلیغ را برای یک فروشگاه ماهی در نظر بگیرید که قصد تبلیغ «دو فیله ماهی در مقابل خرید یک فیله» را در روزنامه دارند.

اگر فکر می کنید پیشنهاد برداری (مشکوکی) است، حق دارید».

در مقابل یک فیله ماهی بخر، یکی دیگر را هدیه ببر». .

تیتر اول از بازی زیرکانه با کلمات استفاده می کند.

پیشنهاد بودار یا مشکوک در رابطه با فروش ماهی کام” جنبه طنز دارد.

اما افراد برای فهم آن مجبور به توقف و تفکر درباره هدف این تبلیغ، هستند.

این شانس وجود دارد که مخاطب به جای خواندن ادامه تبلیغ، به راحتی صفحه روزنامه را برگرداند و صفحه بعد را بخواند.

این تیتر را با تیتر دوم مقایسه کنید کدام یک پیام را سریع تر می رساند.

مخاطبانی که فکر می کنند آن شب شام چه بخورند، ترغیب می شوند که ادامه مطلب را بخوانند.

تبلیغ دوم احتمالا فریبنده نیست ولی موثر است.

بخش اول: اصول

هدف اصلی این است که افراد را وادار به خواندن تبلیغ و سپس اقدام به خرید کنید

. افراد باید نام محصول شما را به خاطر سپرده و به آسانی آن را به خاطر بیاورند.

در این صورت است که احتمالا آن کالا را خواهند خرید.

اگر افراد مجبور باشند که درباره تبلیغ فکر کنند و کشف رمز کنند از خیر تبلیغ گذشته و آن را فراموش خواهند کرد.

هدف از نوشتن تبلیغ خنداندن و یا نشان دادن نبوغ شما نیست.

هدف برقراری ارتباط با افراد در سریع ترین و روشن ترین شیوه ممکن است (اوگین و همکاران، ۲۰۱۰، ۳۶۱).

افراد معمولی در درک مطلب ماهر نیستند.

اگر تبلیغ برای افراد کاملا روشن بیان نشده باشد، قادر به درک آن نخواهند بود.

هدف انجام تبلیغ

باید بدانید که هدف از انجام تبلیغ، نوشتن درباره خود شما به عنوان نویسنده نیست بلکه هدف آن آگاه کردن افراد است.

شاید به دلیل غرور شخصی خود بنویسید، ولی تبلیغ کار شما نیست.

در این صورت بهتر است که یک رمان یا داستان برای خود بنویسید.

وقتی صحبت از نوشتن تبلیغ به میان می آید لزومی برای «منیت» وجود ندارد.

اگر می خواهید نویسنده تبلیغ باشید باید سبک نوشتن ادبی و یا هوشمندانه را کنار بگذارید و به جای آن به رساندن مفهوم در سریعترین و مؤثرترین راه ممكن تمرکز کنید.

این کار احتمالا هیچ پاداشی برای شما ندارد ولی باعث رضایت مشتریان شده و موجب رونق کسب و کار شما خواهد گردید (شوگارز۲، ۲۰۰۹، ۶).

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

 

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
چیزی که می‌توانید از موارد موفق تبلیغات تا سال ۲۰۱... امروز با بررسی چیزی که می‌توانید از موارد موفق تبلیغات تا سال ۲۰۱۸ یاد بگیرید با شما خواهیم بود. تبلیغات بخشی عجیب از نتایج و سرگرمی‌های محسوس است....
چه حقایقی را در متن تبلیغ بیاوریم... چه حقایقی را در متن تبلیغ بیاوریم باما باشید با توضیحاتی درباره چه حقایقی را در متن تبلیغ بیاوریم نوع حقایق استفاده از حقایق آشنا به شما کمک می ک...
ارائه مزیت در کپی رایتینگ ارائه مزیت در کپی رایتینگ باما باشید با عنوان ارائه مزیت در کپی رایتینگ به مردم یک مزیت نشان بدهید. بدین ترتیب است که طرز نوشتن متن آگهی اهمیت پ...
فروش از طریق ارایه ارزش بیشتر... فروش از طریق ارایه ارزش بیشتر برای جلب مشتری هیچ راهی مطمئن تر از این نیست که ارزشی عرضه کنید که نظیر آن وجود نداشته باشد (دال، ۱۳۸۷، ۹۲). همیشه اف...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *