امروز میخواهیم موضوع برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی را با شما مورد بررسی قرار دهیم .

 

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :

بررسی بستر برنامه ریزی چیست؟

پیام های ما برای مخاطبانمان چیست ؟

ارتباطات دو طرفه چگونه است ؟

منظور از آمیخته ارتباط بازار یابی چیست ؟

در ارتباطات بازار یابی چه نکاتی مهم هستند ؟

ارتباطات بازار یابی کششی چیست ؟

ارتباطات بازار یابی رانشی چیست ؟

ارتباطات بازار یابی خدمات چیست ؟

ارتباطات بازار یابی یکپارچه چیست ؟

برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی مانند لباسی است که برای افزایش کیفیت کسب و کار باید برتن یک کسب و کار مناسب باشد .

بدیهی است که حجم و جزئیات شرکت های بین المللی با برنامه ارتباطات بازار یابی یک کسب و کار کوچک نمیتواند یکسان باشد .

بررسی بستر برنامه ریزی چیست؟

از عوامل مهم برنامه ریزی بررسی بستر برنامه و شرایط محیطی است .

این بخش متاسفانه آنچنان مورد اهمیت واقع نمیشود .

البته این احتمال وجود دارد که تفاوت هایی در برنامه ریزی بخش های خصوصی و دولتی و جود داشته باشد .

چهار بخش مهم برای بررسی بستر برنامه ریزی به صورت حرفه ای وجود دارد :

پیام های ما برای مخاطبانمان چیست ؟

۱-مشتری را آگاه کنیم :

باید مشتری های بالقوه خود را از شرایط و خدمات خود آگاه کنیم .

۲- قانع کردن مشتری :

باید بتوانیم مشتری را متقاعد کنیم که برای انتخاب بهترین محصول در مقایسه با محصولات دیگران محصولات شرکت  ما است .

یا اینکه مشتری را متقاعد کنیم که به وب سایت ما سر بزند و یا در سمینار های ما حضور داشته باشد .

۳- ترغیب مشتری برای اقدام به خرید محصول :

بدیهی است که پس از از آگاه سازی و قانع کردن مشتری هدف ترغیب مشتری صورت میگیرد .

 

ارتباطات دو طرفه چگونه است ؟

در دهه های قبل بیشتر تبلیغات نوعی ارتباط یک طرفه بود .

امروزه پس از ارسال پیام برای مشتری ، شروع یک بحث و گفت و گو است که مشتری کار شما را نقد یا تایید میکند و یا از کار شما شکایت داشته باشد و یا از شما تشکر کند و یا به شما پیشنهاد هایی را بدهد و این اتفاقات پس از ارسال پیام ها شروع میشوند .

منظور از آمیخته ارتباط بازار یابی چیست ؟

تمامی ابزار هایی که برای ارتباط با مشتری از آن استفاده می شود را آمیخته ارتباطات بازار یابی یا

گفته میشود.Marketing Communications Mix

 

در ارتباطات بازار یابی چه نکاتی مهم هستند ؟

۱- هر مشتری نیاز متفاوتی نسبت به دیگر مشتری ها دارد پس در این صورت اقداماتی که تنظیم میگردد باید مناسب با نیاز هر مشتری باشد .

در ارتباطات بازار یابی چه نکاتی مهم هستند ؟
در ارتباطات بازار یابی چه نکاتی مهم هستند ؟

۲- پیام های تبلغاتی باید هدف مشتری را براورده سازد.

۳- طراحی های شما باید خلاقانه باشد .

۴- زمانی که بودجه محدود باشد میتوانید بجای چاپ بروشور های رنگی در رسانه هی محلی تبلیغ کنید .

ارتباطات بازار یابی کششی چیست ؟

نوعی فرآیند بازار یابی است که مشتری را قانع میکند که محصول شما را امحان کند و در آینده از آن استفاده کند .

انواع ارتباطات بازار یابی کششی :

۱-چاپ بروشور

۲- طراحی بیلبورد

۳- طراحی بنر گیف بر وی  سایت

ارتباطات بازار یابی رانشی چیست ؟

ارائه محصول به صورت اصرار به مشتری توسط فروشنده .

مانند زمانی که گروه فروش با خریداران تماس میگیرند تا محصول را به فروش برسانند .

ارتباطات بازار یابی خدمات چیست ؟

انواع مختلف دسترسی به ابزار های خدماتی توسط بازار یابان خدماتی ، ارتباط بازار یابی خدماتی گفته می شود .

 

ارتباط بازار یابی خدماتی ارکان مختلفی دارد که عبارت اند از :

تماس مستقیم به شخص ، روابط عمومی ، انواع طرح هایی که بر روی اتومبیل شرکت استفاده شده است .

ارتباطات بازار یابی یکپارچه چیست ؟

فرایندی است که در طول زمان توسط انواع مختلف برنامه های ارتباطی بر روی مشتری تاثیر میگذارد .

همه ارتباطاتی را که به مشتری مرتبط هستند را استفاده میکند .( IMCارتباطات بازار یابی یکپارچه (

این روز ها بیشتر شرکت ها از ارتباطات بازار یابی یکپارچه استفاده میکنند و علت آن این است که یک شرکت برای ارئه پیام راضی کننده در مورد شرکت و برند خود با دقت بالایی ارتباطات خود را یکپارچه میسازد .

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
تبلیغات و مارکتینگ موثر دیپوینت چگونه است... امروز با شما هستیم با معرفی تبلیغات و مارکتینگ موثر دیپوینت چگونه است وسعت بازاریابی اینترنتی مسبب زیاد شدن روش های تبلیغاتی اینترنتی شده است. که د...
دوره MBAآنلاین در این مقاله به موضوع دوره MBA آنلاین میپردازیم.MBA یک دوره مدیریت تبدیل کردن دانش کسب کار به مهارت قابل انجام و اجرایی است، که افرادی که میخواهند به ...
بازاریابی محتوا چیست + اهداف و مزایای آن... بازاریابی محتوا چیست + اهداف و مزایای آن امروز میخواهیم درباره بازاریابی محتوا و اهداف و مزایای آن بحث کنیم در این مقاله به سوالات زیر پاسخ ...
Portfolioچیست؟ امروز بررسی میکنیم که Portfolioچیست؟ قبل از هرچیز باید به مفهوم Portfolioچیست بپردازیم. پورت فولیو نوعی سبد یا پوشه کار است و برای بیشتر کارها و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *