ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟
امروز با ما همراه باشید با عنوان ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟
استفاده از تصویر
آیا تصاویر موجود در تبلیغات، باعث افزایش توجه می شوند؟ بله. تحقيق واقعیت را اثبات و این موارد را پیشنهاد می کنند:
تصویر افراد، کودکان و حت صورت طبیعی جلب توجه می کنند. همچنین یک تصویر بزرگ و ساده (به ویژه ی عکس) در مقایسه با چندین عکس کوچک، بیشتر توجه مخاطب را به خود جن می کند.
تصویر یک خانم یا یک نوجوان یا یک کودک به طور کلی توجه خانم ها را بیشتر به خود جلب می کند و همین طور تصویر یک آقا نیز معمولا بیشتر توجه آقایان را به خود جلب می دارد.
اچ. دبليو هپنر از دانشگاه سیراک گالوپ کابترا از دانشگاه سیراكوز می گوید: «در یکی از بررسی های انجام شده ی که در آن از ۲۹ هزار نفر مصاحبه به عمل آمده بود و همگی ۲۰ روزنامه ی جلف یکشنبه های موجود در ۱۶ شهر ایالات متحده را مطالعه کرده بودند، معلوم بیشتر به دنبال دیدن عکس دیگر افراد هستند.
رتبه بندی سلیقه یا ترجیح بدین صورت بود: ۱) عکس کودکان، ۲) عکس گروهی از بزرگسالان، ۳) عکس های ورزشی، ۴) عکس حیوانات و ۵) مناظر طبیعی.» از سوی دیگر، مارک با من ۲ خاطرنشان می کند:
«مردم بیشتر به جملات همراه با تصویر علاقه دارند، نه مصرف کلمات؛ بیشتر به تصاویر مربوط به موقعیت های پویا روی خوش نشان می دهند، نه تصاویر ایستا یا تصاویری که در آنها هیچ اتفاقی در حال رخ دادن نیست.»
محصول خود را در حال مصرف نشان دهید
ثابت شده است که با نشان دادن محصول خود در حال مصرف، توجه بیشتری جلب خواهید کرد.
دبلیو. اس. تاوسند’ نیز چنین می گوید: «تصویر موجب می شود تا آگهی زنده به نظر برسد و در چشم مصرف کننده مناسب بنماید.»
نشان دادن یک ملحفه روی تختخواب بهتر است از نشان دادن آن در حالت جمع و تاشده همچون یک لباس. اگر کلاه، کت و شلوار یا لباس در تن دیده شوند و موجب گردند آقایی خوش تیپ، پاکیزه و موفق جلوه کند، اثر بسیار بیشتری خواهند داشت.
همین مسئله در مورد سرویس نقره نیز وقتی روی میز چیده شده باشد، مصداق دارد.
بیش از حد شبیه به آگهی است
وقتی در یک مجلهی تبلیغاتی صفحات را ورق می زنید، به نظر می رسد اثر یکدیگر را خنثی می کنند. حتما می پرسید چرا؟ اگر از شما خواسته شود پاسخ خود را در چند کلمه بیان کنید، احتمالا خواهید گفت هر یک از آنها بیش از حد شبیه به آگهی است»؛
یعنی آگهی و چیدمانی که با دقت محاسبه و تنظیم شده است.
اما گاهی به صورت ناگهانی به صورت ناگهانی به یک آگهی برمی خورید که شباهتی به سایر اگهی ها از طاهری غیر حرفه ای برخوردار است و متن آن به گونه ای است که گویا صاحب ان قصد دارد واقعا به شما کمک کند.
در واقع شاید صاحب محصول که از هر کس دیگری بیشتر به محصول خود آگاهی دارد، نشسته و آگهی را تنظیم کرده است
ایا تصویرموجود در تبلیغات موجب افزایش توجه می شود؟
منبع:کتاب چگونه یک آگهی تبلیغاتی خوب بنویسیم؟
نویسنده:ویکتور ا .شواب