ارور 1009 در گوشی‌های اپل

ارور 1009 در گوشی‌های اپل

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

ارور 1009 در گوشی‌های اپل یکی از رایج‌ترین ارروهایی است که کاربران تلفن همراه با آن مواجه می‌شوند. این ارور در هنگام دانلود برنامه از اپ استور اتفاق می‌افتد. در این هنگام دانلود برنامه‌هامتوقف ‌شده و ارور 1009 نمایش داده می‌شود. اما در این مورد هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که برای رفع این مشکل راه‌های زیادی وجود دارد. در این مقاله به بررسی این ارور و مهم‌ترین راه‌حل‌های موجود در این زمینه می‌پردازیم:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

ارور 1009 چیست؟

چرا ارور 1009 در بین کاربران ایرانی بسیار شایع است؟

ارور 1009 به چه علت اتفاق می‌افتد؟

چه روش‌هایی برای رفع ارور 1009 وجود دارد؟

[/stextbox]

ارور 1009 در گوشی‌های اپل
ارور 1009 در گوشی‌های اپل

ارور 1009 چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، بسیاری از کاربران هنگام دانلود برنامه از فروشگاه‌های مربوطه، با پیغام ارور 1009 مواجه می‌شوند. این ارور مربوط به دسته‌بندی برنامه‌های مختلف در فروشگاه اپ استور است. این برنامه‌ها بر اساس آی پی کشور و یا منطقه‌ای که شما در آن قرار دارید دسته‌بندی می‌شوند. این ارور زمانی رخ می‌دهد که بین آی پی تعیین شده برای دانلود برنامه و آی پی کشور شما، اختلافی وجود داشته باشد.

چرا ارور 1009 در بین کاربران ایرانی بسیار شایع است؟

کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم‌های مختلف، به فروشگاه اینترنتی اپ استور دسترسی ندارند. بنابراین کاربران ایرانی که قصد دارند برای خود حساب کاربری ایجاد کنند، از آی پی کشورهای دیگر استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که خطای مربوط به آی پی بر روی گوشی شما ظاهر شود.

چرا ارور 1009 در بین کاربران ایرانی بسیار شایع است؟
چرا ارور 1009 در بین کاربران ایرانی بسیار شایع است؟

ارور 1009 به چه علت اتفاق می‌افتد؟

همان‌طور که گفتیم یک سیستم برای تطابق آی‌پی ثبت شده در حساب کاربری و آی پی منطقه‌ی جغرافیایی شما وجود دارد که در صورت وجود اختلاف بین این دو، شما قادر به دانلود برنامه‌های مورد نظر خود نخواهید بود. اما این تنها علتی نیست که باعث نمایش این ارور می‌شود. اتفاقات مختلفی ممکن است باعث ایجاد ارور 1009 شوند که در ادامه‌ی مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چه روش‌هایی برای رفع ارور 1009 وجود دارد؟

  1. در ابتدا چک کنید که آیا می‌توانید برنامه‌ی دیگری را از اپ استور دانلود کنید یا خیر؟

گاهی اوقات ممکن است خطای دانلود مربوط به یک برنامه‌ی خاص باشد و در مورد سایر اپلیکیشن ها رخ ندهد. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری تلاش کنید که یک برنامه‌ی دیگر را دانلود کنید. اگر این خطا تنها مربوط به یک برنامه باشد، باید با توسعه‌ دهنده‌ی برنامه تماس بگیرید و از آن‌ها برای رفع مشکل درخواست کمک کنید. اگر این ارور مربوط به همه‌ی برنامه‌های موجود در فروشگاه باشد، باید از روش‌های دیگری برای حل آن اقدام کنید.

  1. صفحه‌ی وضعیت سیستم (System Status Page) را بررسی کنید.

برای این منظور باید به سایت رسمی تلفن همراه خود مراجعه کرده و وضعیت سرورهای سیستم را بررسی کنید. گاهی به علت وجود مشکلات فنی، برای مدت کوتاهی سرورهای تلفن همراه را خاموش می‌کنند تا تعمیرات لازم را در این زمینه انجام دهند. اگر سرور خاموش بود، تنها کاری که باید بکنید این است که منتظر رفع مشکلات بمانید. اما اگر سرورها به درستی کار می‌کنند، باید راه دیگری را امتحان کنید.

صفحه‌ی وضعیت سیستم (System Status Page) را بررسی کنید.
صفحه‌ی وضعیت سیستم (System Status Page) را بررسی کنید.
  1. برای ساخت اکانت خود از آی پی چه کشوری استفاده کرده‌اید؟

همان‌طور که اشاره کردیم، آی پی برخی از کشورها به دلیل وجود تحریم، مسدود می‌شود. اگر برای ساخت اکانت خود از آی پی چنین کشورهایی استفادهکرده‌اید، امکان دسترسی به خدمات دانلود را نخواهید داشت. بنابراین چک کنید که آیا آی پی کشور شما اخیراً مسدود شده است یا خیر؟ اگر این اتفاق افتاده باشد، باید نسبت به تغییر مشخصات حساب کاربری خود اقدام کنید.

برای این کار باید به تنظیمات اپلیکیشن در گوشی خود مراجعه کنید، بر روی حساب کاربری خود کلیک کرده و شناسه و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری شوید. در این قسمت بر روی کشور/ منطقه کلیک کرده و گزینه‌ی تغییر را انتخاب کنید. بعد از آن کشور دیگری را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی “بعدی” کلیک کنید. بعد از آن یک منو بر روی صفحه‌ی نمایش ظاهر می‌شود که روی “بعدی” کلیک کرده و از آن خارج خواهید شد.

بعد از آن دوباره می‌توانید نسبت به دانلود برنامه‌ی موردنظر خود اقدام کنید. اگر باز هم با خطای 1009 مواجه شدید، می‌توانید از راه‌حل‌هایی که در ادامه آورده شده‌اند، استفاده کنید.

برای ساخت اکانت خود از آی پی چه کشوری استفاده کرده‌اید؟
برای ساخت اکانت خود از آی پی چه کشوری استفاده کرده‌اید؟
  1. منطقه‌ی زمانی تلفن همراه خود را چک کنید.

بررسی کنید که منطقه‌ی زمانی به درستی بر روی تلفن همراه شما تنظیم شده باشد. در صورتی که منطقه‌ی زمانی به درستی انتخاب نشده باشد، می‌تواند منجر به بروز خطای 1009 در گوشی شما شود. تغییر در منطقه‌ی زمانی تلفن همراه می‌تواند به علت مسافرت به کشورهای دیگر و یا تغییر در تنظیمات تلفن همراه رخ داده باشد. برای تنظیم مجدد آن می‌توانید به منوی تنظیمات>> عمومی>>زمان مراجعه کرده و آن را از حالت خودکار خارج و زمان را به صورت دستی تنظیم کنید.

  1. تنظیمات پروکسی را در تلفن همراه خود چک کنید.

باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات پروکسی شما به صورت صحیح انجام شده باشد و نیازی به تغییر مجدد آن‌ها نداشته باشید. برای تنظیم پروکسی از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

وارد بخش تنظیمات شده و بر روی وای فای کلیک کنید.

شبکه‌ی وای فای خود را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات پروکسی HTTP مراجعه کنید.

گزینه‌ی تنظیم دستی (Manual) را انتخاب کنید.

در بخش سرور، آی پی مورد نظر خود را وارد کرده و گزینه‌ی پورت را فشار دهید.

بعد از انجام این مراحل دوباره چک کنید که آیا خطای 1009 برطرف شده است یا خیر. اگر همچنان این خطا وجود دارد، از آخرین راه‌حلی که در این مقاله آورده شده است، استفاده کنید.

تنظیمات پروکسی را در تلفن همراه خود چک کنید.
تنظیمات پروکسی را در تلفن همراه خود چک کنید.

 

  1. چک کنید که آیا آی پی شما مسدود شده است یا خیر؟

زمانی که تلاش کنید برنامه‌ای را دانلود کنید که در کشور شما در دسترس نیست، با خطای 1009 مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی آی پی شما مسدود می‌شود تا به دانلود این برنامه‌ها دسترسی نداشته باشید. برای حل این مشکل می‌توانید با استفاده از یک vpn، آدرس آی پی خود را تغییر دهید.

برای این منظور باید به تنظیمات>> عمومی>>vpn مراجعه کرده و پیکربندی vpn را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نظر را وارد کرده و پروکسی را نیز چک کنید.

در پایان از همراهی شما تا انتهای مقاله ارور 1009 در گوشی‌های اپل سپاسگزاریم.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید