مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر

پربازدیدترین این هفته:

دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

در بازار خودروی ایران، خودروهای کوپه جزو کم‌تعدادترین و محدودترین گروه‌ها هستند. به همین دلیل، خریداران ایرانی در این بخش حق انتخاب زیادی ندارند و مجبورند از بین مدل‌های معدود و قدیمی موجود در بازار، یکی را انتخاب کنند. در این نوشته از مجموعه مقالات مجله هشت آ هشت، به سراغ دو نمونه از محبوب‌ترین کوپه‌های وارداتی در بازار ایران رفته‌ایم و می‌خواهیم مدل‌های کیا سراتو کوپه YD فیس‌لیفت و هیوندای ولستر ۲۰۱۶ را از نظر مشخصات فنی، طراحی، امکانات و تجهیزات ایمنی با هم مقایسه کنیم.

با این حال، هیوندای ولستر بیشتر به یک خودروی هاچ‌بک شبیه است تا یک کوپه، و در واقع، قرار دادن آن در دسته‌بندی خودروهای کوپه کمی دشوار به نظر می‌رسد. با این وجود، شرکت هیوندای ترجیح می‌دهد این مدل را به عنوان یک کوپه کوچک و فشرده به مشتریان معرفی کند. برای شناخت بهتر این دو خودروی جذاب و پرطرفدار در بین جوانان، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله «مقایسه کیا سراتو کوپه و هیوندای ولستر» با ما همراه باشید.

معرفی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

سراتو یکی از محبوب‌ترین خودروهای تولید شده توسط شرکت کیاموتورز است که از سال ۲۰۰۸ تاکنون در فهرست محصولات این شرکت کرایه‌ای حضور دارد. مدل‌های نسل دوم و سوم این خودرو، علاوه بر انواع سدان و هاچ‌بک، به شکل کوپه‌هایی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نیز به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند.

معرفی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

با توجه به محبوبیت بالایی که نسل دوم این خودرو در بازار ایران و جهان کسب کرد، در سال 2012 هیوندای تصمیم گرفت نسل سوم آن را نیز طراحی و راهی بازار کند؛ هرچند که این نسل نتوانست به اندازه نسل پیشین خود به موفقیت دست یابد. در سال ۲۰۱۴، نمونه فیس‌لیفت نسل سوم کیا سراتو کوپه (Kia Cerato Koup) به‌عنوان آخرین نسخه‌ از سراتو کوپه موجود در ایران، توسط «اطلس خودرو» وارد بازار کشور شد.

jQuery(document).ready( function () {

} );

.shortcode_wrapper_new {
margin-top: 10px;
margin-bottom: 10px;
overflow: hidden;
max-width: 700px;
width: 100%;
display: block;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
.shortcode_wrapper_new img{
overflow: hidden;
max-width: 100%;
width: 100%;
display: block;
}

div#hm_hot_wrapper * {
color: #262c9c;
font-size: 17px;
}
div#hm_hot_wrapper {
background-color: #ffd739;
padding: 20px 10px;
border-radius: 16px;
margin-bottom: 10px;
border-left: 3px solid #ef2f00;
border-right: 3px solid #ef2f00;
text-align: center;
display: flex;
justify-content: center;
flex-wrap: wrap;
}

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید
  • تعویض پلاک
  • راهنمای خرید دست دوم
  • استعلام خلافی خودرو

نسخه کوپه سراتو تفاوت چندانی با نسخه سدان این خودرو ندارد و در مشخصات فنی و تنوع آپشن‌ها نیز تقریبا مشابه با این خودرو است.

در سمت دیگر، هیوندای ولستر  (Hyundai Veloster) قرار دارد که عرضه آن از سال ۲۰۱۱ و توسط کمپانی هیوندای کره در بازار جهانی آغاز شده ‌است. تولید نسل اول این خودرو، تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت و آسان موتور این نسل را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در بازار کشور عرضه کرد. البته نسل دوم این خودرو در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۱۸ معرفی شد که اعمال مجدد تحریم‌ها، سبب شد که این خودرو تنها در نسل نخست به بازار کشور ما راه یابد. ظاهر عجیب و جدید این خودرو، عاملی است که هم هیوندای در تبلیغات خود بسیار بر آن تأکید کرده است و هم آسان موتور به‌واسطه آن توانست این به‌اصطلاح کوپه کره‌ای را در مقیاس قابل‌قبول به‌دست مشتریان خود برساند.

ناگفته نماند که برخلاف سراتو کوپه که در سال 2016 برای همیشه از خط تولید کمپانی کیا کنار گذاشته شد، هیوندای ولستر هم‌چنان به حیات خود ادامه می‌دهد و نسل دوم آن، یکی از پرطرف‌دارترین محصولات کمپانی کیا محسوب می‌شود.

مقایسه طراحی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

مقایسه طراحی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

در ادامه مقایسه خودروهای سراتو کوپه و هیوندای ولستر، نوبت به بررسی ظاهر و فضای داخلی این دو خودرو می‌رسد.

برخلاف ظاهر بیرونی، فضای داخلی سراتو کوپه برای سرنشینان آن بزرگ‌تر و راحت‌تر است. حتی صندلی‌های عقب این خودرو به اندازه‌ای فضا دارند که دو نفر به‌راحتی در آن بنشینند و هیچ احساس کمبود فضا نکنند. اما طراحی داخلی کابین برای یک خودرو در این محدوده قیمت، کمی معمولی و ساده به نظر می‌رسد. استفاده از پوشش یکدست سیاه از جنس چرم و پلاستیک، همراه با تزئینات فیبرکربن غیرواقعی روی کنسول مرکزی، جلوه‌ای تکراری و کم‌جذاب به فضای داخلی داده است.

در سوی دیگر، فضای داخلی ولستر بسیار محدودتر است و سرنشینان عقب با کمبود فضا برای پاها و سر خود روبرو می‌شوند. البته سقف شیشه‌ای پانورامای این خودرو باعث ورود نور بیشتر به داخل شده و تا حدی از احساس فشردگی فضا کم می‌کند. با این حال، در مقایسه با سراتو، ولستر از نظر فضای داخلی امتیاز بالایی نمی‌گیرد.

کابین سراتو

هرچند طراحی داخلی کابین ولستر به اندازه ظاهر بیرونی آن خاص و چشمگیر نیست، اما برای یک خودروی اسپرت و جذاب که در این محدوده قیمتی قرار دارد، از سراتو گیراتر به نظر می‌رسد. وقتی داخل کابین می‌شوید، کیفیت نسبتاً خوب مواد اولیه، تعداد زیاد دکمه‌هایی که روی فرمان قرار گرفته و شکل متمایز صندلی‌های عقب، از جمله چیزهایی هستند که توجه شما را جلب می‌کنند. به وضوح می‌توان گفت که اولویت اصلی هیوندای در ساخت این خودرو، طراحی ظاهری آن بوده و تبلیغات گسترده این شرکت کرایه‌ای روی ظاهر منحصربه‌فرد ولستر نیز همین موضوع را تأیید می‌کند.

از نما و طراحی بیرونی، کیا سراتو YD کوپه نسبت به هیوندای ولستر ۲۰۱۶، طراحی ساده‌تر و معمولی‌تری دارد که مورد پسند طیف بیشتری از مردم است. همین سادگی باعث شده که کیا بتواند سراتو کوپه را به تعداد زیادی بفروشد. البته این ویژگی باعث شده است که این خودرو، حس و حال چندان اسپرت و هیجان‌انگیزی را به راننده و سرنشینان منتقل نکند. بیشتر خریداران این خودروی کوپه، اهمیت زیادی به هزینه نگهداری پایین و کیفیت ساخت می‌دهند و چندان به دنبال یک طراحی خاص و خشن نیستند. این تفاوت، به ویژه وقتی نام ولستر در کنار آن مطرح می‌شود، کاملاً آشکار می‌گردد.

مقایسه طراحی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

هرچند ظاهر جلوی خودروی ولستر بر اساس سبک طراحی رایج هیوندای در آن زمان ساخته شده، اما در کل می‌توان گفت این خودروی سه در، از یک طرح جسورانه و نامتقارن بهره می‌برد. به همین خاطر، ولستر یک در برای راننده و دو در برای سمت شاگرد دارد؛ حتی اندازه در راننده از درهای دیگر بزرگ‌تر است! این طراحی جسورانه در قسمت عقب خودرو هم ادامه پیدا کرده است. برای نمونه، چراغ‌های عقب در این خودرو بالاتر از حالت معمول نصب شده‌اند یا این‌که برخلاف بیشتر خودروهای مشابه، لوله اگزوز در وسط سپر قرار گرفته است. این ویژگی‌ها در کنار سپرهای بزرگ و پرحجم، باعث شده‌اند ولستر نسبت به بیشتر خودروهای هم‌قیمت خود، توجه بیشتری از سوی جوانان جلب کند.

در کل، هر دو خودروی مورد بحث از نظر طراحی ظاهری خوب و قابل قبول هستند؛ اما اگر به دنبال یک خودروی کوپه با رنگ‌بندی متنوع‌تر و ظاهری متمایز و خاص هستید، قطعاً ولستر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

مقایسه سراتو کوپه و هیوندای ولستر از نظر فنی

در این قسمت، به مقایسه فنی دو خودروی کوپه یعنی سراتو و هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ می‌پردازیم.
نسل فعلی سراتو کوپه که در بازار ایران عرضه می‌شود، دارای یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر از نوع MPI است. این موتور توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
طبق اطلاعات رسمی، میانگین مصرف سوخت این خودرو در شرایط ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و زمان رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰.۵ ثانیه اعلام شده است.
قدرت تولیدشده توسط موتور سراتو کوپه از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مقایسه سراتو کوپه و هیوندای ولستر از نظر فنی

مدل ۲۰۱۶ هیوندای ولستر از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مشخصات باعث شده که این مدل، قدرتی کمی بیشتر از نمونه‌های سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ داشته باشد. قدرت تولیدشده توسط این موتور، از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این سیستم به این خودروی ۱۲۹۵ کیلوگرمی کمک می‌کند که در مدت ۱۰.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل خودرو

سراتو کوپه

هیوندای ولستر

پیشرانه

۴ سیلندر MPI

۴ سیلندر GDi

حجم موتور

۲ لیتر

۱.۶ لیتر

حداکثر قدرت

152 اسب‌بخار

۱۳۸ اسب‌بخار

حداکثر گشتاور

192 نیوتن‌متر

۱۶۷ نیوتن‌متر

گیربکس

۶ دنده‌اتوماتیک

۶ دنده‌اتوماتیک دو کلاچه

مصرف سوخت (ترکیبی)

۷.۴ لیتر در صد کیلومتر

۶.۴ لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

۱۰.۵ ثانیه

۱۰.۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مقایسه سراتو کوپه و هیوندای ولستر در بخش امکانات رفاهی

وقتی نگاهی به امکانات رفاهی دو خودروی سراتو کوپه و هیوندای ولستر می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که هر دو از نظر ویژگی‌های رفاهی در سطح مشابهی قرار دارند. هر دو خودرو دارای تجهیزات تقریباً یکسانی هستند، از جمله سیستم صوتی و تصویری، کولر اتوماتیک، قابلیت کنترل حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب، آینه‌های برقی جمع‌شونده و فرمان چرمی برقی.

مقایسه سراتو کوپه و هیوندای ولستر در بخش امکانات رفاهی

اگر چراغ‌های بزرگ عقب و اهرم تعویض دنده را کنار بگذاریم، باید بگوییم که شرکت کیا در مقایسه با رقیب، امکانات بیشتری را برای مدل کوپه سراتو در نظر گرفته است.

ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های زنون، حسگر کمک پارک در جلو، صندلی‌های اسپرت با قابلیت تنظیم برقی، حافظه‌ی موقعیت صندلی، و قابلیت گرم و سرد کردن صندلی‌ها، به صورت معمول در مدل‌های معمولی سراتو وجود دارد. در مقابل، خودروی تولید شده توسط هیوندای یا این امکانات را ندارد یا فقط در مدل‌های خاص و سفارشی قابل دسترسی است.

امکانات رفاهی

سراتو کوپه

هیوندای ولستر

چراغ

چراغ جلو زنون و مه‌شکن، دی‌لایت، اتولایت، چراغ خوش‌آمدگویی

چراغ جلو هالوژن، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دی لایت، اتولایت

سیستم‌های مولتی‌مدیا

۶ بلندگوی HiFi، مانیتور ۴.۲ اینچی لمسی، قابلیت پشتیبانی از Bluetooth – USB – CD – MP3 – iPod – AUX، نمایشگر ۴.۳ اینچی صفحه کیلومتر، دوربین عقب

6 اسپیکر، سیستم پخش Dimension با 8 اسپیکر 450 واتی با ساب‌ووفر (سفارشی)، مانیتور ۷ اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، Bluetooth – USB – CD – MP3 – iPod – AUX

صفحه‌نمایش

۴.۲ اینچی لمسی/۴.۳ اینچی صفحه کیلومتر

۷ اینچی

رینگ‌ها

215/45R17

225/40R18

آینه

آینه جانبی تاشو برقی با قابلیت تنظیم برقی

آینه جانبی تاشو برقی با قابلیت تنظیم برقی

تهویه مطبوع

اتوماتیک دوگانه

اتوماتیک

صندلی

روکش صندلی چرم مشکی یا خاکستری، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، صندلی عقب تاشو دو تکه، سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی راننده و سرنشین اسپرت، مموری صندلی راننده

روکش صندلی چرم مشکی یا خاکستری یا قرمز، تنظیم برقی و ۴ حالته صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، تنظیم دستی و ۴ حالته سرنشین جلو، صندلی عقب تاشو دوتکه، سردکن و گرم‌کن صندلی جلو (سفارشی)

شیشه

دودی – شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ

شیشه دودی عقب

سیستم‌های هشداردهنده

سنسور پارک جلو و عقب

سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر

سایر امکانات

شیشه دودی، شیشه‌بالابر آنتی ترپ، سانروف، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کول‌باکس، فرمان با قابلیت تنظیم ۴ حالته به همراه دکمه‌های کنترلی، گرمکن فرمان (در نسخه سفارشی)، فرمان حساس به سرعت، روکش چرمی فرمان، دریچه تهویه عقب

سقف پانوراما، سانروف، ورود بدون دکمه (سفارشی)، استارت دکمه‌ای (سفارشی)، فرمان برقی دوحالته با روکش چرمی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، فرمان حساس به سرعت، پدال شیفتر

مقايسه ايمني سراتو کوپه و هیوندای ولستر

مقايسه ايمني سراتو کوپه و هیوندای ولستر

سراتو کوپه از نظر ایمنی، در زمان تولید خود بسیار خوب تجهیز شده بود. این خودرو دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل پایداری، کمک برای حرکت در سربالایی و کنترل کشش است. همچنین شش ایربگ، دوربین برای دیدن پشت خودرو و سنسورهایی برای تشخیص فاصله در جلو و عقب دارد. وقتی این امکانات را با خودروهای رایج در کشور مقایسه کنیم، اهمیت ایمنی بالای آن بیشتر مشخص می‌شود. سراتو کوپه توانسته است پنج ستاره ایمنی از موسسه معتبر ANCAP دریافت کند و از این نظر، با هیوندای ولستر ۲۰۱۶ برابری می‌کند.

در مورد ایمنی هیوندای ولستر باید گفت که این مدل برخلاف سراتو، در همه نسخه‌های خود به صورت پیش‌فرض شش ایربگ ندارد و مدل پایه آن فقط دو کیسه هوا دارد. با این حال، نمی‌توان ولستر را خودرویی ناامن دانست. این خودرو در سال ۲۰۱۱ در آزمون‌های موسسه ایمنی Euro Ncap بهترین نتیجه ممکن را گرفت و پنج ستاره ایمنی از این مرکز معتبر دریافت کرد.

در ادامه، با هم نگاهی به جدول مقایسه تجهیزات ایمنی این دو خودرو خواهیم داشت.

تجهیزات

سراتو کوپه

هیوندای ولستر

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ایموبلایزر، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

ایموبلایزر، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده

کیسه هوا

۶ عدد کیسه‌هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)

۲ عدد کیسه‌هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای در صورت سفارش خریدار)

سیستم ترمز و پایداری

توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل، کنترل کشش و پایداری

توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل و ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری

تجربه رانندگی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

وقتی پشت فرمان کیا سراتو کوپه می‌نشینید، اولین چیزی که متوجه می‌شوید، این است که جای راننده به خوبی طراحی شده و نسبت به ابعاد خودرو، در موقعیت مناسبی قرار دارد. راننده در این خودروی کوپه، دید کاملی به فضای اطراف ماشین دارد و این ویژگی به خاطر شیشه‌های بزرگ و گسترده‌ی آن امکان‌پذیر شده است.

تجربه رانندگی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

درست مانند بسیاری از خودروهای اسپرت، وقتی با سراتو کوپه رانندگی می‌کنید، تکانه‌ها و تکان‌های جانبی را در کابین احساس خواهید کرد. اگرچه این مسئله ممکن است راحتی سرنشینان را کمی تحت تأثیر قرار دهد، اما در عوض باعث می‌شود خودرو در پیچ‌های تند و جاده‌های پرپیچ‌وخم، پایدار بماند و چسبندگی خوبی به جاده داشته باشد.

به طور کلی، عملکرد فنی سراتو کوپه با سیستم فرمان‌دهی هماهنگ است و وجود سامانه‌های ایمنی مانند کنترل پایداری، از انحراف بیش از حد جلوگیری می‌کند. ترمزهای این خودرو نیز به خوبی عمل می‌کنند و به راحتی سرعت خودرو را کنترل می‌کنند؛ در این زمینه سراتو عملکرد بی‌نقصی دارد.

در مورد هیوندای ولستر هم شرایط تقریباً مشابه است. مشکل اصلی ولستر این است که با توجه به تبلیغات گسترده و طراحی اسپرت و جذاب آن، بسیاری انتظار دارند شتاب و قدرت بسیار بالایی داشته باشد؛ اما در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم.

اگرچه جعبه دنده دوکلاچه ولستر در زمان مناسب دنده را عوض می‌کند و در انتقال نیرو به چرخ‌های جلو کاملاً موفق عمل می‌کند، اما به نظر می‌رسد موتور ۱.۶ لیتری آن برای بدنه‌ای با وزن ۱۲۹۵ کیلوگرم، کمی ضعیف است و نمی‌تواند تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی برای راننده فراهم کند.

تجربه رانندگی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

پس با توجه به آمار و ارقام، خودروی کیا هم در قدرت و عملکرد و هم در توان موتور، بهتر از ولستر عمل می‌کند و وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید، واکنش آن سریع و قوی است.
در طراحی ولستر، دید راننده به پشت سر خودرو چندان خوب نیست و جای نشستن راننده نیز خیلی مناسب طراحی نشده است. اما ترمزهای دیسکی این خودرو قابل قبول هستند و به راحتی می‌توانند خودرو را متوقف کنند.
در کل، وقتی صحبت از تجربهٔ رانندگی می‌شود، خودروی سراتو کوپه امتیاز بیشتری می‌گیرد و برندهٔ این مقایسه شناخته می‌شود.

 

تحلیل شرایط بازار سراتو کوپه و هیوندای ولستر

در بررسی بازار خودروهای سراتو کوپه و هیوندای ولستر می‌توان گفت این دو خودرو، با وجود برخی کاستی‌ها، به دلیل کمبود گزینه‌های دیگر در بازار ایران، موقعیت نسبتاً خوبی در خرید و فروش دارند.
در واقع در بازار ایران تعداد خودروهای کوپه بسیار محدود است. بنابراین اگر کسی بخواهد یک کوپه با هزینه و استهلاک کم انتخاب کند، احتمالاً به سمت مدل‌هایی مثل هیوندای ولستر یا کیا سراتو جذب می‌شود.
البته باید در نظر داشت که طرفداران این نوع خودروها به مراتب کمتر از طرفداران خودروهای سدان (ساده و چهاردر) هستند. به همین دلیل، نمی‌توان بازار این دو خودرو را با بازار پررونق و پرتقاضای خودروهایی مانند مزدا ۳، هیوندای اکسنت یا کیا سراتو YD مقایسه کرد.

تجربه رانندگی سراتو کوپه و هیوندای ولستر

جمع‌بندی

در نهایت، مقایسهٔ بین کیا سراتو کوپه و هیوندای ولستر نشان می‌دهد که هر دو خودرو ظاهری جوان‌پسند و اسپرت دارند و می‌توانند نیازهای جوانان را تا حدی برآورده کنند. با این حال، برخلاف ظاهر ورزشی‌شان، خودروهای بسیار سریع و چابکی به شمار نمی‌روند. طبیعتاً افرادی که بودجهٔ بیشتری دارند و در این محدوده قیمت می‌توانند انتخاب کنند و به دنبال خودرویی با شتاب بالا و احساس رانندگی ورزشی واقعی هستند، معمولاً به سراغ مدل‌هایی مانند جنسیس کوپه یا تویوتا ۸۶ GT می‌روند. بنابراین سراتو کوپه و ولستر معمولاً جزو گزینه‌های اول این دسته از خریداران نیستند.

در جمع‌بندی پایانی باید گفت که اگرچه عملکرد فنی سراتو کوپه کمی بهتر از هیوندای ولستر است، اما ولستر سوخت کمتری مصرف می‌کند و به صرفه‌تر است. با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، قبل از انتخاب بین این دو خودرو، باید اولویت‌های خود را مشخص کنید: اگر به دنبال یک کوپه اقتصادی و کم‌مصرف هستید، ولستر گزینه مناسب‌تری برای شماست؛ اما اگر بین این دو، رانندگی ورزشی‌تر و پویاتری می‌خواهید، بهتر است مدل سراتو کوپه YD را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت هیوندای ولستر و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه خرید اقساطی خودرو کلیک کنید.

بیشتر بخوانید

مقایسه پژو 301 و کیا سراتو
راهنمای خرید سراتو دست دوم
کیا سراتو بخریم یا کیا اپتیما
چرا هیوندای ولستر بخریم
با آپشن‌ های هیوندای ولستر آشنا شوید
چرا هیوندای ولستر نخریم؟

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *