۹ عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی

امروز با ما همراه باشید با عنوان ۹ عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی

۱٫رمز محبوب قلبها شدن

صاحبان آگهی برای نمایش آگهی خود زیر این عنوان، نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار پول صرف کردند. این عنوان صدها هزار خواننده را به خواندن متن این آگهی

توجه برانگیز» ترغیب کرد و بدین ترتیب به نوبه ی خود به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شد.

این عنوان کاملا مقاومت ناپذیر است، این طور نیست؟

٢. اشتباه کوچکی که برای یک کشاورز ۳ هزار دلار در سال هزینه داشت

در مجلات کشاورزی، فضای نسبتا بزرگی برای این آگهی جالب اختصاص داده شده بود. برخی اوقات ایده ی منفی جبران، کاهش یا حذف «ریسک ضرر» برای خواننده حتی از «احتمال کسب چیزی» هم جذاب تر است. “

چانسی دپیو ، مدیر اجرایی معروف در حوزه ی تجارت نیز زمانی گفته بود: «من تمام شب بیدار نمی مانم تا ۱۰۰ دلار پول دربیاورم، بلکه حاضرم هفت شب بیدار بمانم تا آن را از دست ندهم.» والتر هورواث نیز در کتاب شش فن فروش موفقیت آمیز می گوید:

«مردم بیشتر تلاش می کنند چیزی را که دارند از دست ندهند، نه این که چیز ارزشمندتری به دست بیاورند که آن را ندارند.» این مطلب هم درست است که 

مردم احساس می کنند برای آنها پیشگیری از عوارض ضرر، آسان تر از کسب فواید جدید است.

آنچه با خواندن این عنوان آگهی می تواند به ذهن یک کشاورز متبادر شود، از این قرار است: «او چه اشتباهی مرتکب شده بوده است؟ چرا این اشتباه، کوچک بوده است؟

کند من هم همین اشتباه را مرتکب شوم! اگر برای آن کشاورز در سال ۳ هزار دلار و در پی داشته، مبادا برای من حتی بیشتر باشد! شاید متن آگهی چیزهایی دربارهی اشتباه هایی که من هم ممکن است مرتکب شوم، بگوید.»

9 عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی
9 عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی

٣. توصیه هایی از طرف یک خانم شوهردار به آن دسته از بانوانی که همسرانشان پول پس انداز نمی کنند

ثابت شده است که واژه ی «توصیه» به این عنوان، استحکام خاصی بخشیده است.

بیشتر مردم فارغ از این که در پی استحکام باشند یا نه، خواهان آن هستند و این بیماری که به آن اشاره شد، به اندازه ی کافی شایع است تا توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کند. عبارت تبلیغاتی از طرف یک خانم شوهردار» باعث افزایش میل به خواندن متن آگهی می شود.

این تبلیغ از آگهی قبلی صاحب آن، یعنی از شر دغدغه های پولی خلاص شوید» هم اثر گذارتر بوده است.

۴. کودکی که همه را شیفته ی خودش کرد

این آگهی که در مجلات زنان منتشر شد، ثابت کرد که سودآوری ویژه ای دارد.

متن عاطفی آگهی (به همراه عکس به تشریح دختری می پرداخت که هر پدر و مادری دوست دارند دخترشان این گونه باشد:

دختری خندان، چست و چابک، دوان، رو به جلو، با اغوشی باز که حتی از آگهی هم بیرون زده بود و آغوش و مهر خواننده را طلب می کرد.

۵. آیا در مهمانی ها خاموش و بی صدا هستید؟

این عنوان، به افراد ساکت، خجالتی و دارای عقده حقارت اشاره دارد که با خود می گویند: «این خود من هستم.

دوست دارم این آگهی را بخوانم؛ شاید بگوید که باید چه کاری انجام دهم.» در ادامه خواهید دید که این عنوان ها بیشتر حالت پرسشی دارند و سوالی مطرح می کنند که مردم مایل هستند پاسخ آن را بخوانند. آنها در متن خود،کنجکاوی و علاقه ی مخاطبان را بر می انگیزند و به جای حاشیه رفتن طولانی، مستقیم سر اصل مطلب می روند.

بهترین عنوانها چالش هایی هستند که به سادگی نمی توان از کنار آنها گذشت و با یک «بله» یا «خیر» کوتاه نمی توان از شر آنها خلاص شد و بی آن که لازم باشد مخاطب ادامه ی متن را بخواند، به سادگی با آن همزاد پنداری می کند. دقت کنید که چه تعداد از عنوان هایی که در این جا آورده شده اند، با این مشخصات مطابقت دارند.

۶. چگونه یک اکتشاف جدید باعث شد تا یک دختر معمولی به دختری زیبا تبدیل شود

جذابیت گسترده ی این عنوان: تعداد دختران معمولی، بیشتر از تعداد دختران زیباست و اتفاقا همه ی دختران مایل اند زیباتر به نظر برسند.

۷. چگونه نزد دوستان خود محبوب باشیم و در افراد نفوذ کنیم

این عنوان باعث شد تا کتابی با همین عنوان، میلیون ها نسخه فروش داشته باشد. جذابیت اساسی و قدرتمند این عنوان: همه ی ما خواهان چنین چیزی هستیم. اما همین عنوان جذاب بدون واژه ی «چگونه» به یک شعار خالی از لطف و تازگی تبدیل می گردد.

۸. همیشه دو ساعت آخر، طولانی ترین ساعات هستند؛ اما می توانید همین دو ساعت را در وقت خود صرفه جویی کنید

این آگهی درباره ی پرواز سریع تر با موتور جت مربوط به یک خط هواپیمایی است.

عنوان آگهی برای کسانی که همیشه با هواپیما سفر می کنند و می دانند که آن دو ساعت آخر با اعصاب و روانشان چه می کند، بسیار آشناست. همچون بسیاری از سرچشمه گرفته است. عنوان های مناسب، این عنوان نیز بیشک از تجربه ی شخصی نویسندهی آگهی این عنوان (و تمام دیگر عنوان هایی که در این جا بدانها پرداخته شد) حتی بدون همراه داشتن هیچ عکسی، باز هم می تواند عالی باشد.

اما این آگهی با یک ساعت مچیکه در آن اعداد ۱ تا ۱۰ در فاصله ی کمی از هم قرار داشتند و اعداد ۱۰، ۱۱ و ۱۲ فاصله ی بسیار زیادی از هم داشتند، اثری دوچندان داشت.

۹٫آیا کس دیگری هم هست که بخواهد اندامی مشابه ستاره ی فیلم های سینمایی داشته باشد؟

آیا – به جز آقایان که البته مخاطب نیستند . کسی هست که خواهان چنین چیزی نباشد؟ عبارت «آیا کس دیگری هم هست که…» این معنی را به ذهن می رساند که نباید از قافله عقب ماند»؛ منظور «آیا می شود انجام داد» نیست، بلکه مقصود این است که دیگر چه کسی می خواهد از آن برخوردار باشد؟» 

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
آزمون کارایی تبلیغ از طریق شماره تلفن... آزمون کارایی تبلیغ از طریق شماره تلفن روش دیگر برای آزمون نتایج تبلیغ استفاده از شماره تلفنی است که در تبلیغ قرار می دهید. به دلایل روشنی شماره تلف...
بازاریابی محتوا موفقیت محتوا را چگونه اندازه گیری ... امروز میخواهیم درباره این که بازاریابی محتوا موفقیت محتوا را چگونه اندازه گیری می کند صحبت کنیم در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم چه ر...
۷ عنوانخوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی...  7 عنوانخوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی با ما همراه باشید با توضیحاتی درباره 7 عنوانخوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی وقتی فرزندان سر کشی می کنند، مقصر چه ک...
استوری تلینگ و تعریف داستان برند چیست؟... استوری تلینگ و تعریف داستان برند چیست؟ من موقعیت های گوناگونی را تجربه کرده ام که افراد سعی بر فروش از طریق بیان واقعیتها و ارقام می کنند، در حالی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *