برای بیش از یک دهه، پیش بینی کنندگان کسب و کار پیش بینی مرگ ایمیل مارکتینگ را داشته اند، و شاید این اتفاق روز هر روز می افتد اما هنوز بازی تمام نشده است.
با این حال، در حالی که همه به اسباب بازی های جدید درخشان نگاه می کنند، چیزی هست که رهبران کسب و کار و تیم های بازاریابی متوجه هستند: بازاریابی ایمیل یکی از بهترین راه ها برای رشد و توسعه کسب و کار باقی می ماند.
به عنوان مدیرعامل شرکتی که خدمات بازاریابی ایمیل را ارائه می دهد، می دانم که ایمیل همچنان نقش مهمی در بازاریابی موثر دارد، مخصوصا زمانی که با سایر سیستم عامل ها مانند رسانه های اجتماعی همراه است.
اکثر مردم روزانه با ایمیل به اینترنت سرازیر می شوند،
یک ایمیل موثر همچنان می تواند توجه افراد را جلب کند.
در کل، داده های آماری (paywall) نشان می دهد که در سال 2018 حدود 5.24 میلیارد حساب ایمیل فعال وجود دارد و هر روز 281.1 میلیارد ایمیل (paywall) ارسال می شود.
کمپین قطره ای در ایمیل مارکتینگ
یکی از بهترین فرمول های بازاریابی ایمیل، که من پیدا کردم و فوق العاده خوب عمل می کند، کمپین قطره ای است.
کمپین قطره ای، که به عنوان بازاریابی قطره شناخته می شود، یک سری از ایمیل های خودکار است.
یک ایمیل اولیه ارسال می شود و پیگیری ها به صورت خودکار براساس تعداد پیش بینی شده از روزها یا محرک ها برنامه ریزی شده است.
به عنوان مثال، می تواند بر اساس آن باشد که یک فرد درخواست فراخوانی برای عمل را انجام می دهد، مانند درخواست اطلاعات بیشتر یا ثبت نام برای وبینار.
هنگامی که کمپین های اتوماتیک قطره ای به خوبی انجام می شوند، می توانند چشم اندازهای خود را به مشتریان واجد شرایط برای گروه فروش شما نمایش دهند.
بازاریابی قطره به بازاریابان کمک می کند تا در سریعترین زمان حرکت از طریق کانال فروش ، افراد را با پیشنهادات و انگیزه های منحصر به فرد متقاعد کنند.
چالش بزرگ بازاریابی ایمیلی
بااریابی ایمیلی تنها در صورتی که به درستی اجرا شود نتیجه خوبی در بر خواهد داشت.
، برخی از تیم ها با یک استراتژی ضربه یا miss دست به گریبان هستند و کمی از همه چیز را انجام می دهند، زیرا با چالش های بازاریابی ایمیل نا امید شده اند و معتقدند که رسانه های اجتماعی بهترین هستند.
نرخ های باز شدن ایمیل می تواند کم باشد، به خصوص اگر ایمیل ها به خوبی هدف قرار نگیرند.
فقدان کارکنان مناسب نیز می تواند بر موفقیت های مبارزات بازاریابی ایمیل تأثیر بگذارد، زیرا هیچ کس پاسخگوی مسئولیت و مسئولیت پیگیری بازاریابی جامع ایمیل نیست.
با این حال، بازاریابی ایمیل یک ابزار بازاریابی بسیار عالی است اگر درست استفاده و اجرا شود.
شاخت مخاطب در ایمیل مارکتینگ
چیزی که ما روی آن کار میکنیم درک مخاطبان هدف ماست.
اگر ما چیزی را که در زندگی شخصی یا زندگی یک گروه (مانند روزهای تولد و کنفرانس های صنعتی) اتفاق می افتد، می بینیم، آن را نقطه ای برای اشاره به آن می دانیم، بنابراین ما هیچ فرصتی را برای نشان دادن قدردانی را از دست نمی دهیم.
ما همچنین آنچه را که در صنعت اتفاق می افتد به اشتراک می گذاریم و هر بینشی که کشف کردیم و فکر می کنیم برای کسانی که ایمیل هایمان را دریافت می کنند، به نفع ما خواهد بود.
شما هم باید با شناخت بهتر مخاطبان ایمیلی خود به صورت هدفمند تبلیغ کنید.
انتخاب عنوان در ایمیل مارکتینگ
اگر مردم ایمیل شما را هرگز باز نکنند ،دیگر مهم نیست که متن داخلی ایمیل شما چقدر خوب است .
پس انتخاب یک عنوان صحیح شاه کلید این روش مارکتینگ است.
من متوجه شدم که بهترین خطوط موضوع(همان عنوان)، آنهایی هستند که تقریبا 50 تا 60 کاراکتر دارند.
البته نکات زیادی در مورد عنوان نویسی قابل ذکر است که در سایر مقالات ما به تفصیل مورد بحث قرار گرفته اند.
به یاد داشته باشید، بسیاری از افراد در حال خواندن ایمیل در دستگاه های تلفن همراه هستند.
اگر یک خط موضوع بیش از حد طول بکشد و پیام را با یک اسکن سریع دریافت نکنند، ممکن است هرگز ایمیل را باز نکنند، بنابراین محتوای آن به طور پیش فرض بی اهمیت می شود.
ایمیل حاصل تلاش تیم است
شرکت های پیشرفته درک می کنند که ارائه یک تجربه استثنایی به مشتری مزیت رقابتی در دنیای امروز است.
بنابراین، هنگامی که شما در مورد محتوای ایمیل فکر می کنید، یک عنصر ضروری برای تیم بازاریابی شما این است که آنها را درک کنید که چگونه مشتری ها احساس بهتری خواهند داشت و چه چیزی در مورد محصول یا خدمات شما فکر می کنند.
گروه بازاریابی شما می تواند با در اختیار داشتن جلسات مداوم با تیم فروش و یا خدمات حساب های خود، بینش های ارزشمندی کسب کند.
هنگامی که آنها می دانند که در سراسر شرکت چه اتفاقی می افتد، بهتر می توانند مطالب ایمیل مربوطه را در ارتباط با مخاطبان خود قرار دهند.
نتیجه گیری
اگر در کمپین های بلی ایمیل مارکتینگ خود شکست خورده اید الزاما مقصر اصلی واژه ایمیل مارکتینگ نیست بلکه باید به اتخاذ استراتژی خود نگاه بهتری بیاندازید.
پیمان امیدی.