24 عنوان برتر تبلیغاتی
امروز با ما همراه باشید با عنوان 24 عنوان برتر تبلیغاتی
1.«تنش کارگری» تا چه میزان برای شرکت شما هزینه می تراشد؟
این اگهی توانست در مجله های تجاری که به دست مدیران اجرایی سازمان ها می رسید، موفقیت زیادی به دست آورد، «می خواهم بدانم که به طور مشخص، چه نوع تنش های کارگری وجود دارند؟ تنش کارگری چه اثری بر سود خالص شرکتهای دیگر برای ما چقدر هزینه در بر دارد؟ اگر چنین چیزی واقعا هزینه بر است، چه کاری بایدانجام دهیم.
2. دو مرد که مایل هستند روزی کارشان را کنار بگذارند
این عنوان، بدون استفاده ی نابجا از حتی یک واژه، مخاطب خود را انتخاب می کند، (و البته همه اذعان دارند که مخاطبان این آگهی، جامعه ی کوچکی نیستند.
3. چطور نقشه ی خانه ی شما می تواند کاملا مطابق سلیقه تان باشد؟
این عنوان تقریبا ۲۰ درصد بهتر از عنوان «چطور از این اشتباه ها در تهیه ی نقشهي خانه دوری کنیم» عمل کرد.
ظاهرا مردم از «معمار» انتظار دارند که از این اشتباه ها دوری کند، اما احساس می کنند هیچ کسی به اندازه ی خودشان نمی تواند سلیقه و نیازشان در نقشه کشی را در نظر بگیرد.
4. تا زمانی که این نمایش تجاری جالب را ندیده اید، میز کار نخرید
نوع بسیار جالب» از عنوان «دستوری» که برای بسیاری از موارد کاربردی است. در ادامه، متن آگهی بیان می دارد که «پیش از خرید میز کار بررسی کنید که میز این ویژگی ها را داشته باشد».
۵. این لحظات با ارزش در اپرا را به یاد داشته باشید
گاهی خوب است «کار را از جایی آغاز کنیم که خواننده در آن قرار داشته است».
این عنوان نوستالژیک برای فروش عکس های اپراهای بزرگ به کار رفته است. می توان از این ایده به صورت مثبت هم استفاده کرد:
پیوند با خاطره ای دلنشین.
همچنین می توان از آن به شکل منفی استفاده نمود. در تقابل قرار دادن مزیت یک محصول جدید با خاطرات ناخوشایند.
6.من شکمم راآب کردم و در پولمم هم صرفه جویی کردم
واژه ی «شکم» بسیار جالب و خیره کننده است. و در فرهنگ تبلیغات کاربرد چندانی ندارد.
جذابیت بسیار زیاد این عنوان در این است که می توان به شرایط ناخواسته پایان داد وو در پول نیز صرفه جویی کرد.
7.چرا امسال لامپهای نام برند نور بیشتری به شما می دهند.
این عنوان به نکته ی مهمی اشاره می کند، نکته ای که بسیاری از صاحبان آگهی از انجام دادن آن می پرهیزند. معمولا خیلی خوب نیست که نام شرکت (یا برند) در عنوان آگهی بیان شود و یا بیش از حد وارد جزئیات گردد.
هنگامی که این کار در عنوان آگهی صورت پذیرد، اغلب مخاطب را از خواندن متن آن منصرف می کند.
اما درست مانند مورد بالا، هنگامی که صاحب آگهی یک شرکت نام آشنا در کشور باشد به ویژه وقتی که به خاطر سازمان، نوآوری ها، بهبودها و پژوهش های خود زبانزد باشد، استفاده از نام شرکت با برند می تواند ارزش بیشتری به عنوان اگهی بیفزاید و بر واقعیت مدعای موجود در آن صحه بگذارد.
8.روش های درست و نادرست کشاورزی؛ و نکات کوچکی که به سود آوری شما می انجامد
این عنوان در نشریات کشاورزی بسیار موفق عمل کرده است. ترکیبی از جذابیت های منفی و مثبت همراه با پیشنهاد نکاتی مفید برای کشاورزان.
9. خمیر مایه ی جدید کیک که تحسین همگان را در مورد شما بر می انگیزد!
سه ویژگی که یک آگهی می تواند به مخاطبانش منتقل کند، از این قرارند:
۱) این که محصول چیست؛ ۲) این که محصول چه کاری انجام می دهد و این عنوان، از ویژگی سوم که اغلب نادیده گرفته می شود، استفاده می کند
این که دیگر مردم در مورد شما چه خواهند گفت، چه فکری خواهند کرد یا در قبال شما چه کاری انجام خواهند داد؛ چطور شما را تحسین، به شما حسودی با از شما تقلید خواهند کرد.
اگر کسی قصد داشته باشد محصول شما را بخرد، با خود چنین می اندیشد، به خاطر این که محصول شما می تواند آنچه را که می خواهم برایم انجام دهد دیگران بیشتر به من فکر خواهند کرد. این ویژگی سوم (که تعمیمی از ویژگی شماره ی ۲ است) می تواند بسیار اثربخش باشد، اما اغلب از آن غفلت می گردد و بررسی آن، ارزش دارد وقت استراحت ۵ را به آن اختصاص بدهیم.
استفاده ی درست از این ویژگی باعث می شود آگهی فروش بیشتری داشته باشد. پس بد نیست در ذهن خود جایی برای آن در نظر بگیرید.
همراه سازی یک تصویر با مفهومی
به منظور اثرگذاری بیشتر، یک تصویر جالب برای آن ترسیم کنید (همراه سازی یک تصویر با مفهومی که قصد دارید آن را به یاد داشته باشید، می تواند تا حد زیادی به حافظه کمک کند).
در عکس همراه این آگهی، پسری دیده می شد که روی دماغه ی یک قایق گشت زنی نشسته بود و مادرش نیز در قسمت عقب کشتی در میان این دو نفر و در یک سوی این قایق گشت زنی کوچک نیز دو حرف PT به صورت بزرگ چاپ شده بودند.
این تصویر ذهنی به افراد انگلیسی زبان کمک می کند تا عبارت “BOY PT MOM” برای ا آنها یادآور “Because of You, People Think More Of Me” باشد که معنی آن چنین است: به خاطر تو، افراد بیشتر درباره ی من فکر می کنند .
عنوان شماره ی 9 از این ویژگی استفاده می کند و به خواننده وعده می دهد که این خمیر مایه ی کیک جدید تحسین همگان را بر خواهد انگیخت یا به عبارت دیگر، به خاطر تو (صاحب آگهی)، سایر افراد بیشتر درباره ی من (خواننده) فکر می کنند.
در واقع، صاحب آگهی تلاش می کند تا به خواننده ی خود کمک کند چیزی درست کند که بعدها می تواند «کیک معروف» وی نامیده شود.
گاهی، این عنصر در متن آگهی، «عامل اعتبار» نامیده میشود و تنها تعمیم یا گسترشی است از «آنچه محصول انجام میدهد».
(در بحث پیرامون آگهی عطر زنانه، هال استبینز چنین چیزی را «فروش اثر اثر» می نامد).
در تبلیغات مربوط به بسیاری از محصولات عالیه این ویزگی به قدری می تواند ترغیب کننده و قانع کننده باشد که می شود آن را به عنوان اگهی بررسی کرد.
10. من را در حالی تصور کن که مخاطبان فیلم اسپل باوند را برای نیم ساعت به خودم سرگرم کرده ام !
یک عنوان سود اور علاقه ی زیادی به این نوع قابلیت وجود دارد .
شگفتی راوی و نیز فروتنی ظاهری آن را به موقعيباور کردنی و انسانی تبدیل می کند .
11. من ماری آنتوانت هستم که دارم به سمت مرگ می تازم.
یک اگهی تغلب تکرار شونده درباره یک مجموعه کتاب این اگهی در فضای یک چهرم صفحه توانست کاری را انجام دهد که یک اگهی در نیم صفحه نمی توانست.
این تنها عنوان از نوع لنجکاوی مستقیم است که در این جا گنجانده شدهو عنوانی کاملا مرتبط محسوب می شودبدین معنا که برخلاف آنچه معمولا شاهد آن هستیم توجه خاطب را به سوی موارد نامرتبط منحرف نمی کند.
12. آیا تا به حال «تلگرامی» از سوی قلبتان دریافت کرده اید؟
یک عنوان آگهی خیره کننده همراه با مقدار زیادی جذابیت در متن، تصویر بالای این آگهی، یک گزارش نوار قلب را نشان میدهد که روی فرم تلگرام وسترن يونيون چاپ شده است.
13. حالا دیگر هر کار مربوط به تعمیر خودرو می تواند برای شما مثل (آب خوردن) باشد
قرار گیری عبارت «مثل آب خوردن» در یک آگهی می تواند بسیار جالب باشد. اما آیا این عبارت در مقایسه با واژگانی چون «ساده»، «راحت» یا «اسان» مطلب را به زبانی غیر معمول بیان نمی کند و با بازار هدف خود ارتباط مستقیم برقرار نمی کند؟
14.شامپوی جدید لطافت بیشتری را برای موی شما به ارمغان می آورد و کنترل بهتری روی آن خواهید داشت
همان نتیجه ای که همه ی بانوان خواهان آن هستند، به صورت روشن و ترغیب کننده بیان شده است.
ترکیب «به ارمغان می آورد» یادآور کار بی زحمت و بی دردسر است.
15.خجالت آور است اگر نتوانید در آمد زیادی داشته باشید؛ وقتی که این افراد می توانند به سادگی درامد بالایی کسب کنند.
«خجالت اور است» یک عبارت محاوره ای است. در این جمله، همزادپنداری با خواننده دیده می شود: «شما هم به اندازه ی سایر افراد از توانایی برخوردار هستید.» (البته این عنوان تصویرها و توصیه های خوبی نیز داشت.
16. هرگز چنین نامه هایی را که من و هری دریافت کردیم، ندیده اید
متن با زبان مهربان، انسانی، اصیل و غیر تبلیغاتی. البته اشاره به «چنین نامه هایی» نیز در خور توجه است.
17. «هزاران نفر» که پیش تر هرگز فکر نمی کردند استعداد داشته باشند، اکنون ساز مورد علاقه ی خود را می نوازند
عنوانی که همیشه برای مدارس بزرگ موسیقی سودآور است.
در این جا نیز متن آگهی مملو است از توصیه ها و اشاره هایی که از ادعای موجود در عنوان آگهی پشتیبانی می کنند.
18. اكتشاف جدید و بزرگ، بوی آشپزخانه را به سرعت از بین می برد! و هوای داخل خانه را تر و تازه نگه میدارد
این آگهی باعث شد یک کسب و کار بزرگ راه اندازی شود. عنوان بالا، مستقیم به یک مشکل معمول اشاره می کند و راهکاری ساده و خوشایند را نیز پیشنهاد میدهد.
19. این آزمایش یک دقیقه ای از نوع جدید و جالب کرم اصلاح صورت را انجام دهید
این آزمایش را انجام دهید» در بسیاری از عنوان های خوب استفاده شده و در بسیاری از محصولات کاربرد دارد. هدف آن، تشویق خواننده به شرکت در اثبات شایستگی های محصول است.
اما اگر این آزمایش باور کردنی و جالب باشد، می تواند بسیار اثر گذار باشد.
خواه خواننده نهایتا دست به انجام دادن چنین ازمایشی بزند یانه!
20(اطلاعیه)…ویرایش جدید این دایرت المعارف یادگیری را به کاری جالب و مفرح تبدیل می کند.
عنوان از نوع اطلاعیه در هنگام معرفی یک محصول جدید توجهات را به خود جلب می کند زیرا مردم به محصولات جدید علاقمندند.
نگران هستید که محصولات جدید به اندازه محصولات قدیمی محبوب نباشند؟ بهتر است بدانید که مخاطبان این نگرانی را ندارند!
وقت استراحت شماره 6 به شما یادآوری می کند که در بسیاری از این عنوانها واژه ی جدید یا وازگان هم معنی با آن همچون نوع جدیدی از، (کتشاف جديده)،
(روش جدید برای) و غیره به چشم می خورد. مخاطبان از موارد با محصولات جدید، استقبال می کنند.
برای آنان تنها عاملی که بیانگر جدید بودن است همانا بهتر بودن» است شاید در بعضی از کشورها دلبستگی مطلق به چیزهای قدیمی که امتحان خود را پس داده اند، شدت داشته باشد، اما در برخی دیگر از جمله ایالات متحده میل به آزمایش موارد جديد مطلوبیت بیشتری دارد.
دستاوردهای عالی مخترعان و سازندگان به ما یاد داده تا باور کنیم اگر محصولی جدید است، پس احتمالا بهتر است.
اما واژهی (جديد) عنوان اگهی باید از پشتیبانی لازم در متن نیز برخوردار باشد، به گونه ای که خاطرنشان شود این محصول واقعا جدید و دارای مزیت است و داستان محصول نتها به تفاوت های کوچک و ناچیز خلاصه نمی شود .
حالا به عنوان اشنای دیگری می رسیم
21. این خانم دوباره سفارش می دهد… (لطفا یک سالاد جوجه)
هنوز هم در ایالات متحده نقل قول این آگهی را می شنویم، این تبلیغ توانست صدها هزار نسخه از یک کتاب را به فروش برساند، زیرا به خوبی بک موقعیت معمول و خجالت بار را به اختصار بیان می دارد.
22.برای خانمی که پیرتر از آنچه است، به نظر می رسد
این عنوان توجه هزاران نفر را به خودش جلب کرد و از این عنوان موفق تر بود: «برای خانمی که جوان تر از آنچه است، به نظر می رسد.»
23. با یک اتومبیل خوب دست دوم به کجا می توانید سفر کنید
یک عنوان آگهی عالی که نشان میدهد محصول چه کاری انجام می دهد و نه این که محصول چیست، این اگهی سالها پیش متولد شده قبل از زمانی که هر فرد یک اتومبیل داشت.
در قسمت پایین عنوان، تصویری از تپه های شنی بود که در ادامه ی آن متن آگهی دیده می شد و این تپه ها بیان می کردند که با یک اتومبیل خوب دست دوم می توانید به تمام کشور سفر کنید، چرا یکی از این اتومبیل ها نمیخرید؟
پول زیادی نمی خواهد و پس از مطرح کردن این ایده، متن آگهی جزئیات ویژه ای درباره ی اتومبیل های فروشی در اختیار خواننده قرار میداد.
24. ببینید «شما» مایلید چه اندامی داشته باشید
فهرستی که در قسمت بالای آگهی نشان داده شده، از خواننده دعوت می کند تا مشخص نماید مایل است شاهد «کدام یک از این بهبودها در وضعیت اندام خود باشد.
این آگهی مرتبا از سوی تولید کنندگان محصولات مربوط به زیبایی اندام استفاده می شد.