23 عنوان برتر تبلیغاتی
امروز با ما همراه باشید با عنوان 23 عنوان برتر تبلیغاتی
1. «یا این غائله را ختم می کنی، یا کاری می کنم که از این ایالت فرار کنی »
یک آگهی از نوع نقل قول که توسط روزنامه های زیادی در سطح ایالات متحده منتشر می شد، آیا بدون خواندن ادامه این آگهی می توان روزنامه را ورق زد
2. روشی سریع برای پایان دادن به یک رابطه ی سرد
به زبان خیلی ساده، یک وعدهی مستقیم برای پایان دادن به شرایط نامطلوب؛ آن هم خیلی سریع
3.برای هر مردی، خانم دیگری هم هست که منتظر اوست؛ و به قدری باهوش است که (دهانش بوی بد صبحگاهی) ندهد
این عنوان آگهی برای خمیردندان، روی خوانندگان زن بسیار اثرگذار بود. دلیلش هم روشن است؛ زیرا هیچ خانمی مایل نیست همسرش با یاد بوی دهان صبحگاهی وی سر کار برود؛ در حالی که دیگر خانم های جذابی که آقا در طول روز با آنها ملاقات می کند، چنین بویی ندارند.
4.خبر قدیمی برای صاحب آگهی ممکن است برای خواننده خبر تازه ای باشد
حالا به وقت استراحت شماره ی ۷ می رسیم. فکر نکنید چون این آخرین وقت استراحت است، پس حتما کمترین اهمیت را هم دارد.
در واقع ارزش آن وقتی آشکار می شود که متوجه شوید چه تعدادی از عنوان های آگهی از آن استفاده می کنند. شاید بهترین راه برای تعریف این عامل بدین صورت باشد: «در عنوان خود، از اخبار یا ارزش های خبری استفاده کنید.» از آن جا که نمی توان همه چیز را در قالب یک عنوان بیان کرد، همان جذابیت اصلی در عنوان را مد نظر داشته باشید؛ اما اگر می توانید، از ارزش های خبری هم در آن استفاده کنید.
همچنین به یاد داشته باشید آنچه ممکن است برای صاحب آگهی خبری قدیمی قلمداد شود، می تواند برای خواننده خبری جدید تلقی گردد. البته آگهی دهنده با روش های تولیدی خودش یا اجزائی که استفاده می کند و نیز کارکردهای محصولش کاملا آشناست و اینها برای وی ارزش خبری ندارند و رقبای وی نیز شاید از ویژگی های مشابه برخوردار باشند.
اما این امر دربارهی خوانندهی آگهی وی صحت ندارد. شاید مواردی پیرامون محصول یا خدمتی که وی عرضه می کند، کاملا برای خواننده جدید و ترغیب کننده باشند و اگهی دهنده ای که برای نخستین بار از این عنوان آگهی خود استفاده کند، جذابیت را به نام خودش ثبت می کند، در حالی که رقبای وی ممکن است با تمام توان تلاش کنند که اثبات نمایند چنین ویژگی های جالبی داریم.
5. این قلم پیش از آن که جوهرش تمام شود، «صدای بیرون داد می دهد ؛ نه پس از آن
همین عنوان آگهی در قالب چند کلمه موجب شد تا برسد پک خود نویسد موقعیت پیشتازی پیدا کند.
6.اگر ۲۰۰ هزار دلار داشتید، آیا این نوع محصول و نه نام برند) را ابداع نمی کردید؟
این عنوان آگئی، راهی مطمئن با قابلیت کاربرد گسترده را برای ترغیب جوان اجتهادن به یک محصول و این که کدام ویژگی برای وی مهم تر است، در پیش می گیرد متن آگنی چنین سطر هایی دارد.
مطمئنا از این ویژگی در محصول خود استفاده می کردید، حتما این مزیت را برای شما به ارمغان می آورد و همین طور تابه اخر حب، با تمام این کارها را برای شما انجام داده ایم. پس همان طور که می بینید، اس محصول همان چیزی است که شما در پی آن هستید؟
7.جمعه گذشته خیلی ترسیدم: تقریبا داشتم اخراج می شدم!»
یک روایت انسانی که افراد مایل اند آن را بخوانند، زیرا ممکن است(برای خود من هم اتفاق بیفتد).
8. شصت و هفت دلیل که به شما نشان می دهند چرا بهتر بود چند ماه گذشته آگهی ها را جدی می گرفتید
متن جالب از یک آگهی که به گذشته اشاره دارد. اشاره به این که خواننده از نخریدن یک محصول در گذشته، متحمل چه ضررهایی شده است؛ همراه با جزئیات این کی مرتبا توسط یک مجله خبری معروف برای فروختن حق اشتراک استفاده می شد.
9. فکر کنید این اتفاق روز عروسی شما می افتاد!
یک خون کی از روایت که ورق زدن و گذشتن از آن را برای مخاطبانش سه می کند چه اتفاق ناگواری افتاده است؟ آیا می توانست برای من هم اتفاق بیفتد؟ یا برای من هم اتفاق افتاده است؟
10.اجازه ندهید که پای ورزشکاران این بیماری با تمام شب شما را نگه دارد
این عنوان، سه بار بیشتراز( از خارش پا راحت شوید) بود. این اگهی به بیماری فوق نام مرتبطی داده است و به اثر ناخواسته ی آن اشاره دارد.
11. آیا ایده های خوبی به فکرتان خطور می کند؟
پرسش دیگری که هدفی بزرگ دارد: ترغیب تعداد زیادی از افراد خسته و ناامید که احساس می کنند به توانایی آنها توجهی نمی شود. (این آگهی مرتیا توسط یک مؤسسه ی آموزشی که اثربخشی تبلیغات خود را بررسی می کند، منتشر می شد.)
12.آیا ما ملتی عامی هستیم؟
این عنوان آگهی به فروش صدها هزار نسخه ی آثار ارزان قیمت ادبیات کلاسیک کمک زیادی کرد. در واقع این تبلیغ کار را از همان جا آغاز می کند که خواننده قرار دارد، زیرا آمریکایی ها به ادبیات سطح بالا چندان عادت ندارند.
با این وجود، این کمپین موفق نشان داد که آمریکایی ها تفاوت میان آثار تاب و سطح پایین را به خوبی می دانند و اگر به چالش کشیده شوند، می توانند آن را با حجم سفارش های خود نیز به اثبات برسانند.
دقت کنید که از واژهی «ما» استفاده شده، زیرا واژهی «شما» نوعی اتهام با خود به همراه دارد.
13.یک سفر دوساله با تمام مخارج؛ ولی تنها آقایان با قوهی تخیل می توانند از آن استفاده کنند
این اگهی دربارهی دوره ی آموزشی برای بازرگانان در طول هفت سال و در شمار زیادی از مجلات چندین نوبت تکرار شد.
این عنوان پاداش با ارزشی را وعده می دهد و قسمت دوم آن چالش جالبی را با خود به همراه دارد.
14..انچه همه باید بدانند… در مورد این کسب و کاربورس و اوراق بهادار
عنوان یک اگهی تمام صفحه ی رزنامه که تنها در نیم صفحه جای گرفته بود.آن هم بدون هیچ تصویری!هنگامی که این آگهی برای نخستین بار منتشر شد5هزار پاسخ دریافت کرد و از آن موقع تا کنون در بیش از 150 روزنامه دید شده است.این آگهی وعده می داد که اطلاعات مفیدی به جامعه ی مخاطبان گسترده ی خود ارائه دهد صاحب این تبلیغ، یک مرکز بزرگ سرمایه گذاری بود.
15.معاملاتی مقرون به صرفه ازسوی قدیمی ترین مرکز تخفیفات الماس امریکا
البته در جذابیت معامله» شکی نیست و این عنوان نیز مثال خوبی از ارائه ی یک آگهی مستقیم و سرراست است.
16. «کسی که قبلا آرایشگر بود»، حالا به عنوان متخصص املاک توانسته است در عرض ۴ ماه ۸ هزار دلار درآمد کسب کند
ذکر یک نمونه یا شاهد حقیقی می تواند عنوان خوبی برای آگھی محسوب شود. در این مورد، نخستین واکنش خواننده این چنین خواهد بود: «اگر یک آرایشگر می تواند با این کار چنین درآمدی داشته باشد، شاید من هم بتوانم!»
17. این (کتاب رایگان) ۱۲ راز مراقبت از چمن را برای شما بازگو می کند
اگر خدمات شما کاملا رایگان هستند (همچون یک کتابچه یا یک نمونه ی محصول) و خواهان سفارش به تعداد زیاد هستید، آن را در عنوان خود بیان کنید.
18. بزرگ ترین گنجینه ی «ساختن چیزهای ساده» که اکنون همگی در یک کتاب گرد هم آمده اند
شاید شما یک محصول جدید (یا حتی یک محصول قدیمی) داشته باشید و هنوز هم | اطلاعات کافی و صحیحی دربارهی نکات و ویژگی های اصلی محصول خود و گنجاندن آن ها در آگهی نداشته باشید. در این صورت، اغلب بهتر است جنبه های مختلف محصول خود را تا آن جا که می توانید بیان کنید.
با این کار، از ریسک تأکید بیش از حد بر هر جذابیت خاص که ممکن است اتفاقا نقطهی ضعف محصول شما تلقی شود نیز جلوگیری می کنید. همچنین با معرفی بسیاری از موارد استفاده و مزایای محصولتان، دست کم خواننده را آگاه می سازید و او بدین ترتیب می تواند قضاوت کند که کدام یک برای وی جذابیت بیشتری دارد.
19. هشتاد هزار دلار جایزها به ما کمک کنید نام این آشپزخانه های جدید را پیدا کنیم
مرور عنوان ها نمی تواند کامل شود؛ مگر آن که شامل مثالی از جایزه و مسابقه هم باشد. البته در ابتدای عنوان، حرف از مقدار جایزه به میان آمده و سپس این که چگونه می توان آن جایزه را به دست آورد.
20. همین حالا! با ۱۰ دلار قیمت کمتر و ماهیانه ۱۰ دلار صاحب زمینی در فلوریدا شوید
این نوع عنوان که معمولا هم استفاده می شود، بیانگر نوعی پیشنهاد با شرایط آسان است و آن را به گونه ای قدرتمند و ترغیب کننده بیان می دارد.
21. هر یک از این لوازم آشپزخانه را تنها ۸ دلار بخرید (ارزش واقعی آنها به ۱۵ . ۴۵ می رسد)
پیشنهادی آشنا دربارهی کاهش قیمت که ما آنها را به شکل های گوناگون و فریبنده ای می بینیم.
22. با خرید دو قوطی سس کران بری، ۲۰ سنت صرفه جویی کنید؛ این پیشنهاد برای مدت زمان محدودی معتبر است
مثالی از پیشنهاد برخورداری از تخفیف محصول در ازای بازگردانی برگهی آگهی به تولید کننده که همیشه محبوب و کارساز است. عبارت اعتبار برای مدت زمان محدود» به منظور افزایش پاسخ دهی به آگهی در نظر گرفته شده است. (گاهی اوقات یک تاریخ انقضای واقعی نیز بیان می شود تا خواننده هر چه سریع تر دست به کار شود.)
23. سه تا بخر، چهارتا ببر!
حال نوبت به آخرین عنوان می رسد: پیشنهاد عرضهی رایگان همه وقت و همه جا همان طور که در این مثال می بینیم، قواعد مشخص می کنند هنگامی که خریدار قصد خرید مورد چهارم را هم دارد، این پیام باید با شفافیت بیان شود. درست است که واژه ی (رایگان)خیلی معمول است ولی به نظر نمی رسد که هیچ واژه ی دیگری را بتوان جایگزین آن نمود.