15 عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی
امروز با این مقاله با ما باشید با عنوان 15 عنوان خوب جهت نوشتن اگهی تبلیغاتی
10. آیا در زبان انگلیسی مرتکب این اشتباه ها می شوید؟
یک چالش بی چون و چرا. حالا بیایید این عنوان را این بار بدون واژه ی «این» بخوانیم. تمام نکته در همین واژه نهفته است که شما را مجبور می سازد متن آگهی را بخوانید و : خودتان بپرسید: «این اشتباه های خاص کدامها هستند؟ آیا من هم این اشتباهها را دارم؟»
همچنین توجه داشته باشید که این عنوان (همچون دیگر عنوان هایی که به بازبینی آنها پرداختیم) به جای این که صرفا یک «گپ تبلیغاتی» باشد، وعده می دهد اطلاعات شخصی مفیدی در متن خود داشته باشد.
جذابیت ویژه
در همین اولین وقت استراحت، اجازه بدهید توضیح بدهیم که بخش «ویژه» در بسیاری از عنوان های خوب، چه نقش با اهمیتی بازی می کند.
این مورد، در بسیاری از ده عنوان آگهی نخست ما دیده می شود و در تعداد قابل توجهی از نود عنوان دیگر نیز به چشم خواهد خورد و خواهید دید که چطور همچون یک آهنربا توجه خواننده را به متن آگهی جذب می کند.
پس همچنان که به مطالعه ی این کتاب ادامه می دهید، ملاحظه کنید که چه تعداد از این عنوانها واژگان یا عبارات ویژه ای دارند که به شما وعده می دهند متن آگهی، چیزی برای ارائه به شما دارد:
«چگونه»، «در این جا»، «این»، «اینها»، «کدام»،کدام یک از اینها»، «چه کسی»، «دیگر چه کسی»، «کجا»، «چه وقتی»، «ح چیزی» و «چرا». همچنین دقت کنید که این میزان های سنجش، چقدر به تناوب تكرا می شوند:
تعداد روزها، بعدازظهرها، ساعت ها، دقیقه ها، دلارها، روش ها و انواع اینجذابیت ویژه» ارزش دارد که به آن توجه خاصی داشته باشید؛ نه تنها به خود واژگان و عبارات، بلکه به منظور یافتن ایده برای عنوان های آگهی، برای مثال
جذابیت «ما به شما کمک می کنیم تا در آمد بیشتری داشته باشید» را مقایسه کنید با ما به شما کمک می کنیم تا اجارهی ماهیانه تان را بپردازید».
۱۱. چرا بعضی از غذاها در شکم شما «منفجر» می شوند
یک «چرای» بحث برانگیز در عنوان آگهی. بر اساس واقعیتی که کاملا قابل درک است، بعضی از ترکیب های غذایی تقریبا در شکم «منفجر میشوند». این عنوان جذابیتی گسترده دارد. (تصویر همراه آن، عبارت است از یک شیشه ی آزمایش در آزمایشگاه شیمی که به شکل معده در آمده و در آستانه ی انفجار است.
۱۲. دست هایی که در عرض ۲۴ ساعت، دوست داشتنی تر به نظر می رسند در صورت عدم رضایت، پول شما پس داده می شود
باز هم جذابیت زیاد برای زنان. نتیجه با این عبارت تضمین شده است: «در صورت عدم رضایت، پول شما پس داده می شود.»
۱۳. اگر این طرح ساده را دنبال کنید، می توانید به دغدغه های مالی تان بخندید
دلار برای آن خرج شد. هیچ کس دوست ندارد دغدغه ی مالی داشته باشد. این آگهی بسیار موفق بود و هزاران
۱۴. چرا بعضی از مردم تقریبا همیشه از بازار بورس در آمد کسب می کنند
یک آگهی سودآور برای فروش کتاب مربوط به یکی از شرکای یک شرکت کارگزاری باور کردنی باشد. بورس بود. واژگان کلیدی مهم: «بعضی» و «تقریبا» که موجب می شوند عنوان آگهی باور کردنی باشد.
15.هنگامی که پزشکان احساس می کنند حالشان خوب نیست»، این کار را انجام می دهند
خفت این آگهی معروف چیست؟ نخست: به پیش کشیدن جمله ای که تناقض دارد.
نادرست تصور می کنیم که پزشکان خودشان هم مریض شوند و اگر هم بیماری به ایشان بیاید، این عنوان، پاداش در ازای خواندن آگهی را تضمین می کند، زیرا بدینو مستقیما خود پزشکان که صاحب صلاحیت هستند، می گویند که چه کاری انجام می دهند.
به وعده ی مثبت در پاداش این کار را انجام می دهند، توجه داشته باشید.
همچنین استفاده از عبارت محاوره ای «حالشان خوب نیست» توجه ها را جلب می کند و طبیعی به نظر می رسد.
از این گذشته، این اگهی با ادبیات معمول موجود در صفحات تبلیغاتی تفاوت دارد و خواننده را شگفت زده می نماید.
بسیاری از عنوان ها نمی توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند، زیرا واژگان آنها بسیار کلیشه ای هستند و هیچ واژه یا عبارتی در آنها پیدا نمی شود که بتواند در مخاطب شگفتی پدید آورد.
هنگامی که عبارت «حالشان خوب نیست» با «حال و اوضاع جالبی ندارند» عوض شده این آگهی توانست تنها نیمی از توجهات را به خود جلب نماید.
(مثال های دیگری نیز در مورد استفاده از زبان محاوره ای و واژگان شگفت آور آورده شده اند که پیرامون آن ها نیز توضیح خواهیم داد.
از آن جا که استفاده از واژگانی که در فرهنگ تبلیغاتی معمول نیستند درخور توجه ویژه است، اجازه بدهید چند مثال دیگر را هم مرور کنیم.
برای یک کتاب علمی پیرامون کنترل وزن: «شکم چاق»! (درست است که ترکیب چندان ظریفی نیست، اما نشان داده که توجهات بسیاری را به خود جلب می کند.
برای یک فرهنگ واژگان: یک تکواژه (همچون پیاز، خوک، شاه ماهی، پلیکان، راسو، کانگورو و غیره) به شکل یک عنوان پر رنگ برای هر آگهی در فضای کوچک. در این صورت احتمال خیلی کمی وجود داشت که مخاطب این آگهی را نبیند و مایل نباشد چیزی درباره ی آن نخواند.
این اگهی در ادامه نشان می داد که در این فرهنگ واژگان، تعاریف با زبان مصور و به صورت ساده و روشن بیان می شوند.
برای کتاب آموزشی گلف: «امسال دیگر ناله و زاری دربارهی مهارت گلفتان را کنار بگذارید!»
۱۶. باور کردنی نیست، ولی می توانید هر یک از این آثار هنری اصیل را فقط ۵ دلار بخرید
صاحب آگهی انتظار دارد مخاطب از چنین معامله ی استانی شگفت زده شود. پس پیشاپیش، با اذعان به این که چنین کاری غیرممکن به نظر می رسد، به خواننده کمک می کند..
۱۷. پنج مشکل پوستی آشنا می خواهید بر کدامشان غلبه کنید؟
خواننده با خود می گوید: «بگذار باز هم بخوانم شاید من هم یکی از این پنج مشکل را داشته باشم. » فن فروش قدیمی «کدامشان»؛ توجه داشته باشید که در واقع عبارت می خواهید» عبارت مناسبی نیست و به جای آن بهتر است گفته شود «کدام را می خواهید؟»
(عنوان پرسشی مخاطب را اغوا می کند تا متن آگهی را هم مطالعه کنید. توجه کنید که از صد عنوان آگهی، چه تعدادی از آنها پرسشی هستند.)
۱۸. مایلید کدام یک از این کتاب های پرفروش را که ۲.۵ تا ۵ دلار قیمت دارند، بخرید – آن هم هر یک به قیمت ۱ دلار؟
این آگهی موفق شد صدها هزار کتاب را به فروش برساند. جذابیت این آگهی، در مقایسه میان قیمت ها بود.
۱۹. کسی تا به حال شنیده است که خانمی وزن کم کند و در عین حال سه وعده ی غذای خوشمزه هم میل کند؟
مثال دیگری از یک عنوان که ناباوری و شگفت زدگی را در مخاطب پدید می آورد و سعی می کند تا حدی به وی کمک کند تا بر این ناباوری غلبه نماید.
۲۰. چگونه در یک بعدازظهر حافظه ام را تقویت کردم
ین آگهی مشهور مربوط به شهر سیاتل در ایالات متحده است. آیا می توانید در برابر خواندن متن این اگهی مقاومت کنید.
خواندن متن این آگهی مقاومت کنید؟
21.ثروت زیادی که در حقوق ماهیانه ی شما نهفته است، آن را کشف کنید
عنوان های خوب از نوع «نهفته را پیدا کنید» (به مثال های دیگر از این دست داشته باشید.) ثابت شده است که این آگهی به خوبی می تواند با عرضهی اوراق محل پرداخت حقوق ماهیانه ی افراد، پول خوبی نصیب صاحب آن نماید.
22.پزشکان ثابت کرده اند که از هر ۳ خانم، ۲ نفرشان می تواند در عرض ۱۴ روز پوست زیباتری داشته باشند
این چیزی است که خانم ها خواهان آن هستند. «چرا دو نفر از سه نفر؟ من هم یکی از آن دو نفر هستم؟ پزشکان چطور چنین چیزی را ثابت کرده اند؟ فقط چهارده روز نتیجه ی فوری؛ یعنی همان چیزی که من دنبالش هستم.»
23.یک عنوان آگهی چند واژه می تواند داشته باشد؟
احتمالا اغلب دربارهی این که باید واژگان در عنوان آگهی را به تعداد مشخصی محدود کنید، چیزهایی می خوانید.
با این وجود، در این دومین وقت استراحت می خواهیم خاطر نشان کنیم که بسیاری از عنوان هایی که از نظر گذراندیم (و آن هایی که در ادامه می آیند)، مطابق با استانداردهای معمول، خیلی طولانی هستند.
با این وجود و به رغم طولانی بودن، بسیار موفق عمل کرده اند. ا روشن است که نباید عنوان یک آگهی بیش از آن که لازم است، طولانی باشد.
ولی طول بیشتر از حد معمول هم نباید شما را نگران کند؛ البته به شرطی که بخش های مهم عنوان به طور مشخص نمایش داده شوند؛
و نیز به شرطی که مزایای مشخصی که وعدهی آنها به خواننده داده شده، چنان به شکل مثبت عرضه شوند و جذاب باشند که گویا مخاطب نام خود را در عنوان آگهی می بیند. در این ارتباط، داستان مکس هارت (از شرکت هارت، شافنر اند مارکس ) و مدیر وی یعنی مرحوم جورج ال. دایر شنیدنی است.
آنها درباره ی متن طولانی و با هم مشغول بحث و جدل بودند.
آقای دایر برای این که به بحث پایان دهد،گفت: «من سر ۱۰ دلار با تو شرط می بندم که می توانم متن اگهی را در یک من كامل روزنامه به قدری جذاب بنویسم که هر کلمه ی آن را بخوانی!» هات بواخندی زد و جورج دایر چنین ادامه داد:
اما من برای اثبات حرف خودم حتی به یک خط متن هم احتیاج ندارم؛ فقط عنوان آگهی را به تومی گوییم : این صفحه درباره ی مکس مهارت است!»
۲۳. چطور توانستم با یک ایده ی احمقانه» ثروت زیادی کسب کنم
چنین تناقض هایی به برانگیخته شدن علاقه و جلب نظر می انجامند.
جذابیت گسترده تقریبا تمام افراد زمانی ایده ای برای کسب درآمد داشته اند که دیگران آن را احمقانه و غیر عملی تلقی می کرده اند.
در این جا احساس همزاد پنداری پدیدار می شود: «این فرد چطور توانست نظر افرادی را که مسخره اش می کرده اند، عوض کند؟»
۲۴. هر چند وقت یک بار به خودتان می گویید: «نه، این کتاب را نخوانده ام؛ اما می خواستم بخوانم!»
یک باشگاه کتاب مشهور، پول زیادی را برای این آگهی صرف نمود. عنوان این آگهی به درستی بازار بزرگ خود را هدف گرفته بود: افرادی که می خواهند» کتابهای جدید را بخوانند، اما به هر دلیلی «هرگز سراغ آنها نمی روند»
. ۲۵. هزاران نفر از این هدیه ی گرانبها برخوردارند؛ ولی هرگز آن را کشف نکرده اند؟
کدام هدیه ی گرانبها؟ چرا گرانبهاست؟ اگر هزاران نفر آن را دارند، شاید من هم یکی از آنها باشم.» دیدگاه «کشف نشده» توجهات زیادی را به سوی خود جلب می کند. بسیاری از افراد به این باور رسیده اند که استعدادها و توانایی هایی دارند که دیگران هرگز چنین چیزی در آنها ندیده اند. در نتیجه، معمولا قضاوت درستی از آنان نمی شود و دست کم گرفته می شوند.