گوگل کنسول جدید

گوگل کنسول جدید

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروز با بررسی دقیق گوگل کنسول جدید با شما خواهیم بود.

ثبت سایت در گوگل کنسول جدید

قبل از اینکه واقعاً بتوانیم آموزش جستجوی کنسول جدید Google را بیاغازیم ، باید آدرس سایت خود را در این سرویس ثبت و تأیید کنیم.
Google اخیراً روش ثبت دامنه را تغییر داده است ، و پس از ورود به حساب Gmail و ورود به حساب جستجوی Google Console ، پیشوند دامنه و URL را مانند شکل زیر دریافت می کنید.

 

Google اخیراً روش ثبت دامنه را تغییر داده است
ثبت سایت در گوگل کنسول جدید
ثبت سایت در گوگل کنسول جدید
اگر گزینه دامنه را انتخاب کنید ، فقط می توانید مالکیت دامنه خود را با استفاده از تأیید DNS تأیید کنید.
اما اگر روش پیشوند URL را انتخاب می کنید ، فایلی مانند Google را بارگیری کنید و آن را در پوشه میزبان خود بارگذاری کنید تا مالکیت دامنه خود را تأیید کنید.
ورتیفای کردن سایت در گوگل کنسول
ورتیفای کردن سایت در گوگل کنسول

سپس بر روی دکمه + افزودن ویژگی ها در منوی سمت چپ کلیک کنید تا بتوانید دامنه های بیشتری مطابق شکل زیر اضافه نمایید.

افزودن دامنه جدید در گوگل کنسول جدید
افزودن دامنه جدید در گوگل کنسول جدید

توجه داشته باشید که باید آدرس سایت خود را همانطور که در نوار آدرس مرورگر نشان داده شده است وارد کنید. اگر سایت شما از پروتکل SSL نیز پشتیبانی می کند ، شما به این دو حوزه نیاز دارید.

یک حالت بدون اس اس ال و یک حالت با اس ال ال.

تعیین دامین ترجیحی

مشخص کردن دامنه ترجیحی ، چگونگی نمایش دامنه سایت در نتایج جستجوی Google (http://www.example.com یا https://example.com) را به Google می گوید.

با این کار احتمال ندارد که در نتایج جستجوی Google رتبه های بالاتری کسب کنید ، اما همچنین احساس می کنید که شاید دلتان بخواهد سایت شما به حالتی خاص در نتایج دیده شود.در نسخه قدیمی کنسول جستجو ، روی ویژگی مورد نظر خود کلیک کرده و روی نماد چرخ دنده در بالای صفحه کلیک کرده و سپس “تنظیمات سایت” را انتخاب کنید.
در بخش Preferred Domains ، گوگل دو گزینه برای انتخاب دارد. نسخه بدون www و نسخه با www
البته گزینه “آیا تنظیم دامنه ترجیحی نیست” وجود دارد که در آن به Google می گویید که دو آدرس اینترنتی با www و بدون www دو URL مجزا و دو با هم متفاوت هستند.

اتصال آنالیتیکس و سرچ گنسول

Google Analytics داده های نرخ ترافیک و تبدیل را برای کاربران فراهم می کند. سرویس کنسول جستجو همچنین داده های مربوط به جستجوهای کاربر را نشان می دهد.

ارتباط این دو سرویس می تواند داده ها و گزارش های بسیار مفیدی را در اختیار مدیران سایت قرار دهد.

برای ورود به سرویس های GSC و GA به حساب Google Analytics خود وارد شوید ، سپس با نماد چرخ دنده در سمت چپ پایین پنل ، روی Admin کلیک کنید. سپس ، در بخش Properties ، روی مورد “تنظیم ویژگی” کلیک کنید.

سپس به تنظیمات کنسول جستجو بروید. در این بخش سمت راست سایت خود را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد به درستی در کنسول جستجوی Google ثبت شده است.
مطابق شکل زیر ، بر روی کنسول جستجو در بخش گزارش کلیک کنید:

نقشه سایت یا سایت مپ

اگر مطمئن نیستید که یک نقشه سایت دارید ، کافیست shembull.com/sitemap.xml را باز کنید (دامنه سایت خود را بجای مثال.com تایپ کنید). اگر فایلی یافت نشد ، نقشه سایت ندارید!
البته گاهی هم به صورت index_sitemap.xml موجود است که این حالت را نیز چک کنید.
برای ارسال نقشه سایت خود به سرویس جستجوی کنسول Google ، باید یک (یا چند) پرونده sitemap.xml داشته باشید.

نکات مهم در مورد سایت مپ

اندازه پرونده: کمتر از 50MB
URL: کمتر از 6000
اگر بیش از 5000 آدرس URL دارید: دو یا چند فایل نقشه سایت ایجاد کنید
فقط URL معمولی را وارد کنید: URL ای را که در پرونده txt مسدود کرده اید وارد نکنید.
از نظر Google: یک نقشه سایت شامل تمام آدرس های اینترنتی سایت است. اگر مقیاس سایت شما بزرگ باشد ، این تعریف می تواند تعریف دیگری باشد: لیستی از تمام صفحات موجود یا تمام صفحات یک سایت با ارزش. نقشه های نقشه باید شامل همه صفحات مفید ، با کیفیت بالا و منحصر به فرد باشد. مانند یک صفحه فرود.
Popular CMS: سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس ، جوملا یا دروپال معمولا ارای افزونه های در مورد تولید سایت مپ هستند که در این مرود کافیست sitemap generator را همراه با نام سی ام اس خود سرچ کنید.حالا که سایت مپ شما اماده شد کافیست از منو به بخش سایت مپ رفته و آن را به سادگی اد کنید.واقعا کار ساده ایست.البته باید توجه داشته باشید که اگر سایت مپ شما به صورت خود کار به روز نمی شود مقالات و مطالب جدید را به صورت دستی فتچ کنید.

گزارش صفحات پرسرعت موبایل AMP

AMP یکی از ابزارهای جدید Google برای کاهش اندازه و سرعت صفحات وب است. در بخش جستجوی این کنسول جدید می توانید تعداد صفحات ایندکس شده AMP و خطاهای آنها را مشاهده کنید. همچنین می توانید تعداد بازدیدهای این نوع صفحه را مشاهده کنید.

قسمت Index Coverage

این بخش جستجوی کنسول جدید شبیه به فهرست وضعیت است و صفحاتی را نشان می دهد که با نمایه تر و دقیق تر نمایه می شوند و دارای خطا و جزئیات مربوط به مشکل هستند. همچنین می توانید با بررسی گزینه Impressions و مشاهده تاثیر این معیارها در سئو سایت ، تعداد بازدیدهای سایت را به نمودار خود اضافه کنید.
اگر روی خطایی که برای صفحه بیان شده است کلیک کنید ، ابزار تشخیصی باز می شود. با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات صفحه را برطرف کرده و آنها را برای نمایه سازی به Google ارسال کنید.
گزارش خطا برای سایتهایی که نقشه های سایت ارائه داده اند بهترین کار را دارد.

بخشManual Actions

مجازات های Google از دو طریق قابل حل است: با یک الگوریتم و به صورت دستی یا به صورت خودکار. اگر سایت شما به صورت دستی جریمه شده است ، می توانید اطلاعات مربوط به آن را در اینجا بیابید. این مجازات معمولاً در صورت نقض قانون سئو یا قانون سئو است مثلا ساخت بک لینک های کلاه سیاه اعمال می شود.

بخش Mobile Usability

در این بخش می بینید که صفحات سایت دارای دید سلولی هستند و کدام صفحات به خوبی در موبایل نمایش داده نمی شوند. می توانید وضعیت این صفحات را از منظر سئو بررسی کنید.
در جدول جزئیات روی هر خطا کلیک کنید تا ببینید مشکل چیست.
بخش Mobile Usability
بخش Mobile Usability

گزارش لینک‌ها

در این گزارش می توانید پیوندهایی را که وب سایت شما به آن اشاره می کند ، ببینید و مشاهده کنید که این لینک ها در کجا قرار دارند.
این گزارش به شما امکان می دهد تا تعیین کنید که کدام محتوا بیشترین پیوندها را دریافت می کند ، کدام سایت ها بیشترین امتیاز را به شما می دهند ، چه متنی برای پیوندها نوشته می شود و غیره.
در این بخش می توانید لینک های داخلی و نحوه مشاهده سایت را نیز بررسی کنید.
این بخش را جدی بگیرید. این به شما کمک می کند استراتژی پیوند خود را تدوین کنید ، محتوای محبوب را در سایت خود بیابید و از پیوندهای اسپم جلوگیری کنید.
به طور خلاصه ، جستجو در کنسول جدید Google آسانتر است و گزارش ها را سریعتر تولید می کنید. همچنین می توانید گزارش های خود را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید.

زمان در دسترس بودن دیتا در سرچ کنسول

در کنسول جستجوی قدیمی گوگل در جستجوی آنالیتیکس ، وب مسترها می توانستند حداکثر 90 روز به اطلاعات دسترسی داشته باشند ، اما در کنسول جستجوی جدید ، کاربران می توانند اطلاعات مربوط به سایت خود را تا 16 ماه مشاهده کنند.

البته با اتصال Google Analytics به کنسول جستجوی Google ، می توانید تعداد زیادی از داده های کنسول جستجوی Google را به طور نامحدود در گوگل آنالیتیکس ذخیره کنید. با این حال ، استفاده از این دو سرویس متفاوت است و اضافه کردن زمان ذخیره به Google Console. وب مسترها و سوالات بسیار مفید و کاربردی خواهند بود.

گزارشات Index Coverage

بخش Index Coverage گزارش بسیار شبیه به Index Status است که به مدیر وب می گوید که چگونه صفحات را در Google فهرست کند ، با دقت بیشتری تمام URL هایی را که ایندکس می کنند لیست کرده و خطاها و اطلاعات صفحه را نشان می دهد. عیب یابی این پاسخ این سؤال است که چرا گوگل صفحات خاصی را فهرست نمی کند!

گزارشات Index Coverage
گزارشات Index Coverage
اگر روی یکی از خطاهای صفحه موجود کلیک کنید ، بخشی به عنوان یک ابزار تشخیصی باز می شود که به شما کمک می کند مشکل صفحه موجود را پیدا کنید و بعد از عیب یابی صفحه را مجدداً تنظیم کنید. در صورت عدم بروز خطا ، آن را به Google ارسال کنید تا صفحه خود را بررسی و فهرست بندی کند.
گوگل همچنین گزارش می دهد که گزارش اشکال برای سایتهایی که فایلهای نقشه سایت خود را ارسال کرده اند بهتر عمل می کند و می تواند تعدادی از خطاها را تشخیص دهد.

فتچ از گوگل یاURL Inspection

یک ویژگی بسیار مفید که به جستجوی جدید در کنسول اضافه شده است ، قابلیت بازرسی URL است که شامل وارد کردن آدرس صفحه وب از وب سایت با اطلاعات کامل در مورد وضعیت شاخص ، از جمله فهرست کردن صفحه در Google ، مشاهده منبع و اطلاعات مرتبط. این پوشش نشان می دهد که آیا این صفحه حاوی خطایی است و چگونگی نمایه سازی آن (نمایه سازی توسط Google Butt یا جاسازی شده در نقشه سایت یا معکوس دستی).
و بنابراین ، اگر صفحه در قسمت پایین صفحه در بخش بهبودی نمایه شده باشد ، بررسی می کند که آیا آن را با Mobile سازگار است!
در واقع این همان فتچ از گوگل در ورژن قبل است که به روز شده است.
فتچ از گوگل یاURL Inspection
فتچ از گوگل یاURL Inspection

کمی بیشتر در مورد سرچ کنسول بدانیم

کنسول جستجوی گوگل ، قبلاً Google Webmaster Tollse ،از آن نام برده می شد مجموعه ای از ابزارهایی است که گوگل برای ارزیابی عملکرد سایت خود از موتورهای جستجو به ناشران ارائه می دهد. در واقع توسعه دهندگان محتوا و دارندگان سایت می توانند ببینند که سایت آنها توسط موتورهای جستجو چگونه مشاهده می شود.
این ابزار یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها در وردپرس در سال 2019 است.
Tulse Webmaster داده ها و گزارش های ارزشمندی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند چگونه صفحات مختلف وب سایت خود را در نتایج جستجو ظاهر کنید. این ابزار نمایش داده های جستجوی صفحات نمایش داده شده در نتایج جستجوی Google و تعداد کلیکهای ذخیره شده را نشان می دهد. این داده ها به شما در بهبود پیام های قدیمی ، نوشتن مطالب جدید و ایجاد استراتژی محتوا برای سایت کمک می کنند.
Google Webmaster Thule به شما امکان می دهد نقشه سایت XML و URL را حذف کنید و به Google این امکان را می دهد تا مهمترین محتوا را در سایت خود نمایش دهد. این همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا سایت شما مشکلی دارد که مانع از خزیدن و نمایه سازی صفحات گوگل در سایت شما می شود.

گوگل کنسول جدید

در سال 2018 ، گوگل جستجوی جدیدی را در کنسول انجام می دهد. این کنسول دیگر در بتا نیست و اکنون در دسترس عموم است. نسخه جدید کنسول سرفیس اکثر اجزای قدیمی را حذف می کند ، اما دسترسی به داده ها به طرز چشمگیری بهبود یافته است و شما اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه قدیمی دارید. علاوه بر این ، رابط کاربری آن بسیار ساده و کاربر پسند است.

گوگل کنسول جدید چکار میکند؟

بر خلاف سایر ابزارهای محبوب Google مانند Google Analytics که فقط آمار و گزارش های کوتاهی ارائه می دهد ، این ابزار همچنین یک راه حل برای کمک به شما در رفع خطاها و چالش های احتمالی ارائه می دهد. بنابراین گزارش جستجوی کنسول گوگل تخصصی تر و فنی تر است ، و موارد بسیاری را شامل می شود که فقط برای مسئولان و مسئولان وب شناخته شده است.
به عنوان مثال ، کنسول گوگل به شما می گوید پیوندی که از صفحه X دریافت کرده اید خطرناک است و موقعیت شما را تحت الشعاع قرار خواهد داد. همچنین می توانید ببینید چه کسی به دنبال شما در Google است اما بر روی پیوندهای مربوط به شما کلیک نمی کند ، یا می بینید که کدام کلمات کلیدی در صفحه وب افراد را به صفحه شما هدایت می کند و سایت شما را با سیستم عامل های دیگر مانند تلفن همراه مطابقت می دهد. این چطور است؟
Google Console برای شما توضیح می دهد که وضعیت تحویل محتوا چیست ، مناسب ترین و برجسته ترین محتوای شما چیست ، چگونه می توانید در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید ، مشکلات امنیتی سایت شما چیست و موارد دیگر. سرانجام با گزارشات و راه حل های ارائه شده توسط Search Console می توانید سطح ترافیک ، میزان ترافیک و کلیک را از لینک های خود بالا برده و بازدید کننده بیشتری را به خود جلب کنید. به طور کلی ، وب سایت شما با کنسول جستجوی گوگل می تواند بسیار بهبود یابد و قابلیت های موجود شناسایی و بهینه شوند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید